Zobacz temat - [R200] zawieszenie ze streetwisa do 200?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] zawieszenie ze streetwisa do 200?

zeus832 - Sro Mar 21, 2012 01:28
Temat postu: [R200] zawieszenie ze streetwisa do 200?
Witam,

Tak się zastanawiam czy da radę przełożyć kompletne zawieszenie ze streetwisa do 200 z 98r? Może ktoś próbował? Jeśli się da to co trzeba by bylo przelożyć?

Pozdrawiam,

KNA - Sro Mar 21, 2012 02:52

Chyba powinno dać radę, bo to podobna konstrukcja (ale ręki uciąć sobie nie dam :mrgreen: ). Czy ktoś próbował? Wątpię. Dla wielu 200 już w serii jest za wysoka i ją obniżają, a ty chcesz ją jeszcze podnieść? :shock: Streetwise jest stylizowany na "terenówkę", ma masywne zderzaki, wyższe zawieszenie, co razem fajnie się komponuje. Gdybyś przełożył to zawieszenie do 200, to znacznie by się ona podniosła i wyglądąłaby jak na szczudłach, czyli innymi słowy, śmiesznie, i to bardzo. :rotfl:
Remigiusz - Sro Mar 21, 2012 09:57

zeus832, Powinno pasować bo buda taka sama :wink: Jeżeli takie masz zawieszenie to montuj bo seryjna 200 jak dla mnie za niska jest i obniżanie 200 to dla mnie jedna wielka masakra. Zero komfortu.
Brt - Sro Mar 21, 2012 11:19

Remigiusz napisał/a:
bo seryjna 200 jak dla mnie za niska
jak chcesz komfortu to nie w R200 ;) ... seryjna moim zdaniem jest za wysoka i dopiero obniżenie daje jej dużo uroku. Nie mówiąc o znacznej poprawie prowadzenia i trzymania w zakrętach :) :P
zeus832 - Sro Mar 21, 2012 11:48

Tak mi przez myśl przeszło takie podniesienie ROVERKA. Mój jest właśnie zglebiony o 35mm. Dwa razy już miskę spawalem, wydech (plecionka) caly czas przeorany, a jak już będzie po euro to trzeba będzie samochody nad dziurami przenosić.
Zastanawialem się nad powrotem do serii, ale może by pójść dalej (to znaczy wyżej). Musial bym się jeszcze jakimś streetem przejechać żeby zobaczyć jak się prowadzi.
Żebym mial graty to bym nawet na próbę przerzucil.

Brt - Sro Mar 21, 2012 11:54

patrząc na drogi w łodzi i okolicach to w sumie sie nie dziwię chęci podniesienia auta ;) ... ja w swoim plecionkę miałem pogiętą lekko, ale reszty nei udało mi się uszkodzić. Fakt .. przy obniżonym zawieszeniu większa szansa na uszkodzenie auta.
bociannielot - Sro Mar 21, 2012 12:28

zeus832 napisał/a:
Mój jest właśnie zglebiony o 35mm.
to czemu nie przywrócisz go po prostu do ustawień fabrycznych? :wink:
leszczu - Sro Mar 21, 2012 12:29

bociannielot napisał/a:
zeus832 napisał/a:
Mój jest właśnie zglebiony o 35mm.
to czemu nie przywrócisz go po prostu do ustawień fabrycznych? :wink:

Ja mam fabryczne zawieszenie i jak dla mnie jest w sam raz, ani za twarde ani za miękkie. :wink: Dlatego ja bym na twoim miejscu szedł właśnie w stronę fabryki, bo jak wstawisz zawiechę od Streetwise, to R200 będzie dość dziwnie wyglądał. :neutral:

bociannielot - Sro Mar 21, 2012 12:42

leszczu, jak na szczudłach :ok:
empi - Sro Mar 21, 2012 16:16

znowu nie jak na szczudłach nie przesadzajcie :)

jak ma trudniejszy dojazd gdzies szczególnie w zimie a nie stać go na zakup suva czy terenówki która w lecie będzie stać w garażu to pomysł nie jest głupi, zawsze kilka cm prześwitu.

wyglądałoby to mniej więcej tak:


Odległość pomiędzy nadkolem a oponą ustawiłem na podstawie zdjęcia streetwisa. Oczywiście wtedy niskoprofilowe opony nie za bardzo pasują :)

Tutaj oryginał

Remigiusz - Sro Mar 21, 2012 16:44

empi, Dokładnie wygląda to bardzo fajnie i normalnie :wink:
bogdan75 - Czw Mar 22, 2012 08:33

empi! a wieksze fele nie wejdą do rovera?gdzie ty nim jezdzisz :cool:
Brt - Czw Mar 22, 2012 10:04

Remigiusz napisał/a:
Dokładnie wygląda to bardzo fajnie i normalnie ;)


Moim zdaniem nie wygląda to ani fajnie ani normalnie ;) :) ... ale rozumiem powód takiej "operacji" . Jedyna opcja, żeby to "jakoś" wygladało, to do podniesionego zawieszenia założyć opony większe niż fabryczne i o wysokim profilu na stosunkowo niedużej feldze ... np. 195/65 R15 ... jeśli wejdą. Wtedy moim zdaniem auto się jakoś wyglądem "obroni" .... ale to tylko moje zdanie ;)

rovek - Czw Mar 22, 2012 10:32

Brt napisał/a:
195/65 R15
Na fabryke wchodzą ale to za duże balony na taki mały samochód.

Osobiście inwestuje w gwint, to kompromis między porami roku. Lubie w lecie trzeć o asfalt, ale w zime musze mieć duży prześwit ze względu na to, iż mieszkam poza miastem i mój samochód jako jedyny w rodzinie jest niezawodny pod względem odpalania w różnych temperaturach.

W tę zimę jeździłem na oponach 195/55 r15, a na przyszłą zimę kupuje 195/60 r15 i samochód max w góre, za to lato 205/25 r17 i gleba.

empi - Czw Mar 22, 2012 13:40

bogdan75 napisał/a:
empi! a wieksze fele nie wejdą do rovera?gdzie ty nim jezdzisz :cool:


przecież to nie mój rv, ja zdjęcie piewszego lepszego rv przerobiłem na potrzeby tego posta, żeby pokazać jak to bd wyglądać.

bociannielot - Czw Mar 22, 2012 13:41

empi, mogłeś z mniejszymi felami bo na tych to jeszcze robi wrażenie, ale nie chciał bym chyba oglądać go na 14-kach ;-)