Zobacz temat - [Freelander] Geometria na tyłnej osi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Geometria na tyłnej osi

sknerko - Sro Mar 21, 2012 09:26
Temat postu: [Freelander] Geometria na tyłnej osi
Witam
Ponieważ zeżarło mi opony z tylu to musiałem zareagować i zrobiłem geometrię tylnego zawieszenia, znaczy mechanik zrobił a ja zapłaciłem :mrgreen: . Moje pytanie: czy z tyłu jeszcze czymś się reguluje geometrię oprócz drążków z regulacją? Dzwoniłem do PHJOWI i on mówi, że tylko to jest do regulacji a mechanik był trochę zaskoczony i pytał o kąt pochylenia amortyzatora i teraz nie wiem czy na pewno wszystko zostało zrobione. Mechanik dziwił się bo koła zżarło dziwnie, prawe po prawej od zewnątrz a lewe też po prawej czyli od wewnątrz czyli jakby oba w prawo były pochylone.

win32 - Sro Mar 21, 2012 09:51

Amortyzator zostaw w spokoju :) , możesz jeszcze trochę regulować na mocowaniu piasty do kolumny



Tu masz ustawienia dla standardowych kół:

Front:
Camber angle - negative 0° 15’ ± 0° 45’ ...................... 0.25° ±0.75°
5 1 /2 J x 15 wheel 1.710 mm ± 5.11 mm ............................
6J x 16 wheel 1.811 mm ± 5.323 mm ...............................

Castor angle 3° 30’ ± 1° ............................... 3.5° ±1.0°
5 1 /2 J x 15 wheel 21.322 mm ± 6.71 mm ............................
6J x 16 wheel 24.872 mm ± 7.11 mm ...............................

King pin inclination 12° 18’ ........................... 12.3°
5 1 /2 J x 15 wheel 83.05 mm ............................
6J x 16 wheel 88.61 mm ...............................

Front wheel alignment - toe-out - total 0° 20’ ± 0° 15’ ............ 0.3° ±0.25°
5 1 /2 J x 15 wheel 2.211 mm ± 0.710 mm ............................
6J x 16 wheel 2.360 mm ± 1.811 mm ...............................

Rear:
Camber angle - negative 0° 30’ ± 0° 45’ ...................... 0.5° ±0.75°
5 1 /2 J x 15 wheel 3.314 mm ± 1.710 mm ............................
6J x 16 wheel 3.551 ± 1.811 mm ...............................

Thrust angle 0° 0’ ± 0° 5’ ................................ 0° ±0.08°
5 1 /2 J x 15 wheel 0 mm ± 0.601 mm ............................
6J x 16 wheel 0 mm ± 0.611 mm ...............................

Rear wheel alignment - toe-in - total 0° 20’ ± 0° 15’ ............. 0.3° ±0.25°
5 1 /2 J x 15 wheel 2.211 mm ± 1.710 mm ............................
6J x 16 wheel 2.360 mm ± 1.811 mm ...............................

sknerko - Sro Mar 21, 2012 12:33

Napisz bardziej po polsku bo nie rozumiem wszystkiego po ichniemu :oops:
Widzę tylko pewną rozbieżność z tym co wiem, czyli w instrukcji i w jakimś tam programie co mechanik miał było napisane, że przód ma być rozbieżny -14' ±15" a tył zbieżny 20' ±15" a z twojego posta wynika że i przód i tył ma być po 20' ?

win32 - Sro Mar 21, 2012 13:45

Camber angle - pochylenie koła
Castor angle - wyprzedzenie zwrotnicy
toe-out rozbieżność
toe-in zbierzność
King pin inclination - kąt pochylenia sworznia.

Przód:
pochylenie koła - negatyw (ujemne) 0° 15’ ± 0° 45’ ...................... 0.25° ±0.75°
5 1 /2 J x 15 wheel 1.710 mm ± 5.11 mm ............................
6J x 16 wheel 1.811 mm ± 5.323 mm ...............................

wyprzedzenie zwrotnicy 3° 30’ ± 1° ............................... 3.5° ±1.0°
5 1 /2 J x 15 wheel 21.322 mm ± 6.71 mm ............................
6J x 16 wheel 24.872 mm ± 7.11 mm ...............................

kąt pochylenia sworznia 12° 18’ ........................... 12.3°
5 1 /2 J x 15 wheel 83.05 mm ............................
6J x 16 wheel 88.61 mm ...............................

Ustawienie przednich kół - rozbierzne - total 0° 20’ ± 0° 15’ ............ 0.3° ±0.25°
5 1 /2 J x 15 wheel 2.211 mm ± 0.710 mm ............................
6J x 16 wheel 2.360 mm ± 1.811 mm ...............................

Tył:
pochylenie koła - negatyw (ujemne) 0° 30’ ± 0° 45’ ...................... 0.5° ±0.75°
5 1 /2 J x 15 wheel 3.314 mm ± 1.710 mm ............................
6J x 16 wheel 3.551 ± 1.811 mm ...............................

Kąt pochylenia osi 0° 0’ ± 0° 5’ ................................ 0° ±0.08°
5 1 /2 J x 15 wheel 0 mm ± 0.601 mm ............................
6J x 16 wheel 0 mm ± 0.611 mm ...............................

Ustawienie tylnych kół- zbierzne - total 0° 20’ ± 0° 15’ ............. 0.3° ±0.25°
5 1 /2 J x 15 wheel 2.211 mm ± 1.710 mm ............................
6J x 16 wheel 2.360 mm ± 1.811 mm ...............................