|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pompka sprzęgła - bardzo dziwne objawy
Loo - Wto Mar 27, 2012 06:27 Temat postu: [R75] Pompka sprzęgła - bardzo dziwne objawy Mam dziwne objawy przy 129 tys. wymieniono tarcze z dociskiem , dwumasę i pompka pojechała do Bonckiego na regenerację.
Nagle znowu coś nawala pomiędzy pompka , wysprzęglikiem albo sam już nie wiem czym .
Teraz po ponad roku ma przejechane 143 tys. w ciągu miesiąca po konsultacji z Bonckym i wysłaniu do mnie 3 różnych pompek w każdej wyrzuca mi płyn spod gumki od strony tłoczka .
Jest możliwe że robi się w środku jakieś duże ciśnienie że wywala uszczelniacze w pompce.
Wieczorem wymieniłem pompkę przejechałem 10 kilometrów i znowu to samo po za tym że płyn poleciał mi na buty które niestety są już do wyrzucenia.
Może jakieś podpowiedzi panowie bo już mnie szlag jasny trafia
Pieta - Wto Mar 27, 2012 11:27
Olej wywala ci na buty to oznacza, że masz za duże ciśnienie nad tłoczkiem (tłoczek to to plastikowe uszczelnienie, gdzie jest zawór zwrotny pod białym kapturkiem)
Uczczelnienie tłoczka nie powinno przepuszczać, tak samo zawór w momencie naciskania nogą powinien być zamknięty. Oznacza to, że w trakcie naciskania płyn nie powinien przemieszczać się powyżej tłoczka. Jeżeli uszczelnienie tłoczka, powierzchnia cylindra lub zawór zwrotny w tłoczku jest uszkodzony to płyn zamiast być przetłaczany to wysprzęglika cofa się powyżej uszczelnienia tłoka i wywala uszczelką do góry, potem na buty.
Uszczelnienie zewnętrzne w pompce jest uszczelnieniem, które ma za zadanie tylko zgarniać olej i nie powodować zapowietrzenia w trakcie wciskania sprzęgła gdy pojawia się tam podciśnienie, które powoduje zassanie płynu ze zbiorniczka.
Pewnie przy wciskaniu sprzęgła płyn wywala ci również w zbiorniczku.
kalafior - Wto Mar 27, 2012 19:24
Pieta napisał/a: | Olej wywala ci |
nie olej tylko plyn
MaReK - Sro Mar 28, 2012 02:48
Przewód masz drożny?
Loo - Sro Mar 28, 2012 10:00
Tak przewód mam drożny .Nawet przedmuchiwałem sprężarką i mam nowy odpowietrznik zamontowany , z tamtej strony jest wszystko ok tylko od strony pompki cieknie.
MaReK - Sro Mar 28, 2012 14:29
Loo napisał/a: | Nawet przedmuchiwałem sprężarką i mam nowy odpowietrznik zamontowany |
No ja jak dmuchałem sprężarką to też leciało powietrze... marnie bo marnie ale leciało.
Ustami jednak, po zwolnieniu blokady na szybkozłączce nie mogłem powietrza wdmuchać.
Ponieważ to był już przerobiony na BMW patent, to nie miało mi którędy się lać, objaw był więc tylko taki, że mogłem się zapierać jak głupek i a wysprzęglenia praktycznie nie było
No bo skoro instalowałeś już trzy pompki i na każdej to samo... to tylko przewód został mi podejrzany.
Chyba, że coś źle złożyło się podczas wymiany wysprzęglika? Ale tego nie wiem, bo się nie znam
Loo - Sro Mar 28, 2012 18:41
Właśnie też się zastanawiałem na temat wysprzęglika ale nie chce mi się wierzyć żeby było coś źle złożone i wytrzymało ponad rok , przez ten czas nawet palcem tam nie dotknąłem .
Wspomnę jeszcze że na tej starej pompce regenerowanej rok temu jak ją założę to mogę jeździć parę dni i muszę odpowietrzyć bo się płyn kończy , a na tych ostatnich pompkach albo nie mogę wyjechać z garażu bo już nie wysprzegla albo przejadę parę kilometrów i muszę szybko naciskać parę razy żeby wbić następny bieg.
Najlepsze jest to że jak wysyłam do kolegi Bonckiego to po sprawdzeniu okazuje się że pompki odesłane są sprawne.
Zamówiłem na razie nową pompkę będę miał ja chyba w piątek (714 zł LUK) to dam znać jak przebiegła wymiana.
Pzdr.
kalafior - Sro Mar 28, 2012 19:01
jezeli plyn leci na buty to albo pompka albo polaczenie przewodu z pompka albo dziurawy przewod innej mozliwosci nie ma ,trzeba dokladnie zlokalizowac miejsce wycieku
Loo - Sro Mar 28, 2012 22:15
Jeżeli płyn cieknie na buty to nie połączenie pompki z wężykiem bo wtedy płyn ucieka po ściance grodziowej pod nogi kierowcy.
Miejsce wycieku jest to samo innego nie ma , czyli to które opisałem wyżej , leci z pompki spod uszczelki od tłoczka , innej możliwości nie ma żeby płyn poleciał na buty
Czyli łączenie pompki z pedałem sprzęgła , chyba dobrze wszystko opisałem.
Jak ktoś potrzebuje to zrobię fotkę
Boncky - Czw Mar 29, 2012 08:43
zakładaj nową i będziemy obserwować, do roku wszystko wyjdzie:) ja je sprawdzałem, działały, trzymały, ciśnienia nie wywalały a podaje im znacznie większe ciśnienie niż daje układ.
Nowa pokarze - ma plastikową uszczelkę, będzie tak długo trzymać aż ją wygnie, jeżeli wszystko ok to pojeździsz kilka lat, jeżeli jednak coś jest nie tak, wyjdzie do roku...:) oby nie wyszło
czasem i ja rozkładam ręce, chyba że auto miał bym u siebie...:)
kalafior - Czw Mar 29, 2012 14:31
widocznie nie masz oslony jak ci cieknie na buty
Loo - Czw Mar 29, 2012 18:39
Tyle razy już odpowietrzałem i wymieniałem pompki że znudziło mi się jej odkręcanie i wrzuciłem ją do piwnicy
pablo987654321 - Sob Mar 31, 2012 12:22
Loo napisał/a: | Tyle razy już odpowietrzałem i wymieniałem pompki że znudziło mi się jej odkręcanie i wrzuciłem ją do piwnicy |
witam z tego co piszesz to często odpowietrzasz pomkę sprzękła , powodem tego odpowitrzania jest prawdopodobnie złe wysprzęglanie ?!? zasugeruje wymianę docisku sprzęgła bo wydaje mi sie że tam leży caly problem ( tzw. słoneczko) może docisk wygląda idealnie ale ma on też swoją żywotność, wiec niestety jeżeli w dalszym ciągu skoncentrujesz się na dolewaniu płynu do systemu efektem bedzię jak piszesz przelewaniem się na buty, a jak uda Ci się uszczelnic nakrętkę na pompce u góry którędy to też ten płyn sie wydobywa bo jest go już za dużo, zakończy sie to wypchnięciem cylindra z wysprzęglika w skrzynii biegów a to prowadzi do kolejnego wydatku. pozdrawiam i życze powodzenia w usunięciu usterki
Loo - Sob Mar 31, 2012 20:26
Jak opisałem wyżej jestem już po wymianie sprzęgła i dwumasy oraz wysprzęglika przy 129 tys. a mam teraz przejechane 143 tyś.
Zamontowałem nowa pompkę i na razie wszystko jest w porządku , przejechałem 50 kilometrów i wysprzęglanie odbywa się płynnie , żadnych wycieków nie zauważyłem.
szemet33 - Wto Kwi 17, 2012 06:07
jak włożyć pompkę sprzęgła? o ile wyjąłem sprawnie to przy wkładaniu ten kabel cofa mi sie za grodz kabiny!??
jesse - Wto Kwi 17, 2012 15:06
odlacz przewod od szybozlaczki wsun go glebiej do kabiny podlacz do pompki i po problemie
lzawiasa - Sob Lis 29, 2014 13:32
Bez sensu jest wymiana pompki na oryginalna. To bubel. Ja zalozylem pompke zakupiona w sklepie Land Rovera w Tczewie. Jest to pompka polskiej produkcji z aluminiowym korpusem. Zdemontowalem z niej zbiorniczek, montujac koncowke na wezyk i wyprowadzilem to do komory silnika przez otwor w grodzi. Przewod (wezyk) musi jednak biegnac wciaz pod goke az do koncowki zamontowanego w komorze silnika malego zbiorniczka na plyn hydrauliczny. Jakze wygodny sposob do kontroli poziomu plynu w ukladzie ,a sama pompka od roku nie sprawia zawodu. Jest swietna. Uklad wysprzeglania w R 75 jest przeciazony i niedopracowany, to jest powodem koniecznosci montazu mocnej pompki. Oryginal nie wytrzymuje z racji materialow z jakich byl produkowany. Kto ma troche zylki technicznej , z powodzeniem moze zastosuwac male serwo podcisnieniowe i podwojny uklad ze wspomaganiem wycisku pedalu. Przymierzam sie wykonac to na wiosne. System podobny do ukladu ham. Wolgi.
Boncky - Sob Lis 29, 2014 14:25
oryginalna pompka to nie bubel padają zazwyczaj w 10 letnich samochodach z przebiegiem grubo po nad 200 tys a nie wspomnę ile to było już kręcone... ja sam na swojej nowej zrobiłem dziesiątki tys km, problem jest w serwisie. Stalowa pompa jest robiona w uk. I pada tak samo jak plastik... mam duzo telefonów z nia i nie jest jakaś niezniszczalna... prawidłowe odpowietrzanie, regularna wymiana płynu i sprawne sprzegło = zero problemów
longer86 - Sob Lis 29, 2014 14:47
Boncky napisał/a: | Stalowa pompa jest robiona w uk. I pada tak samo jak plastik |
mówisz o TAZU?
Boncky napisał/a: | mam duzo telefonów z nia i nie jest jakaś niezniszczalna... prawidłowe odpowietrzanie |
telefony dotyczą odpowietrzenia?
Bo TAZU jest dostępna od stosunkowo niedawna wątpię żeby ktoś już 10 lat na takiej jeździł i nawet gdyby to cena nowej metalowej jest przynajmniej o połowę niższa o ori plastikowej
Boncky - Sob Lis 29, 2014 15:32
sam korpus- bo taka opcja była byl robiony w PL. Potem wyszła wersja jako cala pompa ze zbiornikiem i to trzaskali w UK a u mas sprzedawał taz, nie wiem czy juz teraz nie robią tego chiniole, sprawdzałem po nadrukach na korpusach i danych, na początku były szlifowane i usuwane a teraz już zostają. Telefony głównie że nie działa stalowa, w stosunku do ilosci jakie są sprzedawane, według statystyk wychodzi na to samo... plus taki że tańsze obojetnie co włożymy jak źle odpowietrzymy albo sprzęgło się konczy/grzeje to i tak pompa klęknie
kalafior - Sob Lis 29, 2014 19:54
szukalbym przyczyny w wysprzegliku u mnie zapowietrzal sie przez wysprzeglik choc wycieku nie bylo zadnego po wymianie na nowy wysprzeglik problem zniknal jezdze juz rok na pompce tazu i nic sie nie dzieje
karolj - Nie Lis 30, 2014 01:46
Ciekawe czy jakby zbiorniczek płynu był wyżej, to by się samo nie odpowietrzało?
Maciek_S. - Sob Mar 12, 2016 12:07
Temat może już stary, ale problem jest nadal aktualny. U mnie sprawa wygląda tak: Sprzęgło działało bardzo dobrze, jednak zaczęło się kończyć łożysko oporowe - wydawało coraz głośniejsze dźwięki. Wymieniłem wysprzęglik oraz tarczę sprzęgła, ponieważ jechała już nitami. Po złożeniu auta i odpowietrzeniu układu wszystko było w porządku, jednak tylko przez kilkaset kilometrów, po których sprzęgło się zapowietrzyło. Od tego czasu regularnie, co kilka dni, muszę odpowietrzać układ, pomimo że wycieków nigdzie nie ma. Pompka metalowa, przejrzana i wyczyszczona. Nawet zbiorniczek płynu został przeniesiony pod maskę, ponieważ w starym walnięta była przepona korka i wytypowałem ją wstępnie jako sprawcę. Niestety, problem pozostał, więc pewnie zapowietrza się przez wysprzęglik i bez "wysprzęglenia" skrzyni nic nie wymyślę.
|
|