|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214 si]jak sprawdzic z jakiego modelu jest komputer?
sew87 - Sro Mar 28, 2012 16:32 Temat postu: [r214 si]jak sprawdzic z jakiego modelu jest komputer? witam otoz mam pytanie czy po numerze czy nazwie da sie okreslic lub sprawdzic w jakich modelach byl montowany ? bo mialem kiedys kompa wymienianego i po tym zaczal duzo palic juz wszystko wymienione i pozostaje pytanie tylko komp moze jest od jakiejs innej wersji mocniejszej czy cos
znalazlem cos takiego
Vehicle Manufacturer Rover
Vehicle Model 214 i 16 Valve
Fuel Type Petrol
Year of Manufacture 97-01
OEM Ref No. MKC 104021
(FE)
Vehicle Manufacturer Ref No. MKC 104021
(FE)
ATP Part No. XEMM4021
Notes Immobilised
i drugie
214 Si 16 Valve 1.4 litre 94-98
Rover 214 Si 16 Valve 1.4 litre 94-98
Motorola MEMS Multi-Point Petrol ECU
Vehicle Manufacturer Rover
Vehicle Model 214 Si 16 Valve
Engine Size 1.4 litre
Fuel Type Petrol
Year of Manufacture 94-98
OEM Ref No. MKC 101770
(VA)
Vehicle Manufacturer Ref No. MKC 101770
(VA)
ATP Part No. XEMM1770
Notes Immobilised
i moj raczej powienien miec ten 2 komputer a mam ten 1 czym sie rozni niech ktos bardziej cos sie zna wypowie
sTERYD - Sro Mar 28, 2012 17:22
te opisy różnią się tylko rokiem produkcji, i Twój się łapie do obu.
ten pierwszy to nowsza wersja, więc chyba lepsza ale jakiejś wielkiej znaczącej róznicy, to chyba nie ma.
sew87 - Sro Mar 28, 2012 17:30
mowisz kurde to juz sam nie wiem z czego tyle pali ? 10,5 w miescie do 11 dochodzi przy spokojnej jedzie , a jakby map sensor byl uszkodzony moglo by to wplywac na kompa i spalanie?
sTERYD - Sro Mar 28, 2012 17:31
oczywiście
sew87 - Sro Mar 28, 2012 17:34
czyli trzeba zrobic podmianke komputera ,a co z immo bo w obecnym kompie nie mam wyciete ,czyli nastepny komp musi tez miec wyciete czy jak ? i centrlka tez mi nie chodzi ani z pilota ani z kluczyka,musze recznie drzwi pasazera otwierac
ADI-mistrzu - Sro Mar 28, 2012 17:43
Ja bym na początku przepłukał wszystkie wężyki od podciśnienia.
Nie chodzi to znaczy że nic się nie dzieje czy coś słychać ale drzwi się nie otwierają?
sTERYD - Sro Mar 28, 2012 17:43
to już chyba będzie prościej sprawdzić Twój komputer. Daleko masz do Pilzna?
sew87 - Sro Mar 28, 2012 17:47
wszytstko bylo sprawdzane wezyki wtryskiwacze pompa paliwa cisnienie, sonda czujniki i dalej tyle pali, a zemka centralnego od mojego kupna nie bylo lub nie dziala bo pilot tez nie dziala, i nic nie slychac jak otwieram z kluczyka
[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 18:47 ]
niby byl podpinany pod t4 wlasnie w pilznie u Tomi_114 i wszystkie parametry dobre zero bledow az sie dziwil Tomi_114 i zostal nam komp na podmiane ze wszystkim
sTERYD - Sro Mar 28, 2012 18:53
To Tomi na pewno ogarnie przystosowanie immo w komputerze do Twojego auta, ale skoro nie ma żadnych problemów w Twoim komputerze, to raczej trzeba szukać gdzie indziej.
Czy hamulce nie trzymają?, jak łożyska z przodu?, jak wygląda przebieg lambdy?, (chociaż pewnie to by Tomi zauważył gdyby coś było nie teges) no i jak wygląda praca wtryskiwaczy?
sew87 - Sro Mar 28, 2012 19:01
wtryskiwacze ostanio wymienialismy ,a sonda ma niecale 7 miesiecy bosha z wtyczka,ladnie silnik lapie temperature chwile po odpaleniu juz mam 88 stopni ,łozyska hamulce tez ok ,nawet sie Tomi garna i nie widzial nic nie pokojacego i tu jest zagadka innym pali w miescie 8 a mi 11 w trasie mi 9 a innym 6,5 do 7 to jest roznica
ADI-mistrzu - Sro Mar 28, 2012 19:13
Przydał by się czas otwarcia wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku.
sew87 - Sro Mar 28, 2012 19:20
to ja tego nie wiem ,na kompie pewnie to pokazuje ,ale pewnie zwrocil by uwage na to Tomi_114 sam nie wiem juz troche rece opadaja nie powiem
ADI-mistrzu - Sro Mar 28, 2012 19:43
Bo jeśli wskazania sądy są ok, to znaczy że mieszkanka jest prawidłowa.
Jeśli mieszanka jest prawidłowa a spalanie spore, to znaczy że samochód sporo tej mieszanki zużywa.
Jeśli mimo sporej ilości mieszanki obroty są ok, to znaczy że ta dodatkowa energia z mieszanki idzie na pokonanie jakiś dodatkowych sił/oporów.
Jeśli na luzie czas otwarcia był by ok, mogło by to oznaczać jakieś opory w skrzyni biegów lub w układzie napędowym.
Np. przyblokowane klocki hamulcowe w bębnach z tyłu, przez co musimy mocniej wcisnąć gaz aby samochód jechał.
Mozę olej w skrzyni ma już dość (albo go niema) ?
leszczu - Sro Mar 28, 2012 19:50
A jak obliczasz te spalanie
sew87 - Sro Mar 28, 2012 20:14
olej w skrzyni niecaly rok temu wymienialem , a jak obliczam spalanie tankuje do odbcia i wyjezdzam 100km i tankuje do odbicia 1 , i wychodzi 10,80L przy ekonomicznej jedzie po miescie czyli w miare mozliwosci najwyzszy bieg i nie przekraczam 3500 tys obrotow
ADI-mistrzu - Sro Mar 28, 2012 20:19
Spalanie można ręcznie obliczyć tak naprawdę na postoju czyli L/h.
Wtryskiwacze mają wydajność około 200cm³/min, czyli 3,33cm³/s.
1cm³ = 1ml
Jeśli wtryskiwacz jest otwarty 2ms, to w tym czasie zostanie wtryśnięte 0,0066ml paliwa.
900obr/min to 54000obr/h, czyli w ciągu h. zostanie wtryśnięte około 356,4ml paliwa.
Z racji że wtryskiwacze pracują parami musimy pomnożyć to razy 2 czyli wychodzi nam 712.8ml czyli około 0.7L na godzinę.
W rzeczywistości spalanie na postoju przy rozgrzanym silniku wynosi około 0.95L/h czyli czas otwarcia wtryskiwaczy powinien wynosić około 5ms.
Ale na szybko liczone mogłem się machnąć.
Ja przy zmianie biegów 2.5tys nie przekraczam (zazwyczaj przy 2.1tys obrotów zmieniam), w trasie równo 3tys obrotów trzymam czyli 100km/h trzyma.
sew87 - Sro Mar 28, 2012 20:27
eh z matmy to ja kiepski jestem, czyli jesli za dlugo sa otwarte tym wiecej paliwa idzie i to moze dlatego wiecej spalac , np wracajac z belgi 1450 km wizal mi 160 l a to ciegle autostrada 120- 150 km jechalem wiec powinien malo wziasc
ADI-mistrzu - Sro Mar 28, 2012 20:33
Ja 6L z niewielkim kawałkiem uzyskuje jadąc między 90 a 100km/h.
Jeśli w czasie postoju spalanie jest prawidłowe to opory są gdzieś indziej.
sew87 - Sro Mar 28, 2012 20:37
bedziemy probowac nie dlugo z kompem a jak nie to bedziemy patrzec dalej
|
|