Zobacz temat - [Rover 416i] Pomoc przy chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416i] Pomoc przy chłodnicy

ziec7 - Wto Kwi 10, 2012 16:06
Temat postu: [Rover 416i] Pomoc przy chłodnicy
Witam wszystkich forumowiczów potrzebuje pomocy w sprawie chłodnicy jeszcze ciepło nie zaczęło się robić a ja czuje ze samochód się zaraz zagotuje bo wentylator włącza się przy tak wysokiej temperaturze wskazówka jest prawie na maksie. No i prawdopodobnie z tego powodu to się stało podczas stania na światłach poszła para z pod maski i dupa pękł króciec górny od chłodnicy ten na którego nachodzi wąż idący z cieczą chłodząca od silnika i w tej sprawie pisze posta czy może ma ktoś jakoś dziurawa chłodnice abym mógł dać na warsztat chłodnice aby mogli mi go pospawać oczywiście krócic jest plastikowy ale znam warsztat który spawa plastik. I w ogóle czy to normalne, że tak wysoko temperatura sie podnosi zanim wentylator zaczyna chodzić. W ogóle to mam teraz tyle problemów z tym samochodem ze zaczynam żałować że go kupiłem.
leszczu - Wto Kwi 10, 2012 16:08

Prawdopodobnie pójdzie lub poszła już ci uszczelka pod głowicą. :wink:
bizon - Wto Kwi 10, 2012 16:24

Uszczelka uszczelka ale do sprawdzenia tez korek przy zbiorniku wyrownawczym, bo moze nie wypuszcza cisnienia oraz termostat
leszczu - Wto Kwi 10, 2012 16:25

Raczej szybciej będzie to wina termostatu lub jazda przy dużym spadku płynu. Jakby to była wina korka, to wentylator by się nie załączył. :wink:
bizon - Wto Kwi 10, 2012 17:03

cos spowodowalo rozerwanie ukladu, cos daje za duze cisnienie, optymistyczna wersja korek 15zl , pesymuistyczna uszczelka 1200zl

[ Dodano: Wto Kwi 10, 2012 17:03 ]
i do sprawdzenia tez termowlacznik na chlodnicy, bo za pozno zalaczal wiatrak z tego co mowisz

ziec7 - Wto Kwi 10, 2012 17:22

a jak sprawdzić korek i ten termo włącznik no to mnie ucieszyliście, jak sprawdzić czy poszła mi uszczelka?
leszczu - Wto Kwi 10, 2012 17:26

ziec7 napisał/a:
a jak sprawdzić korek

Nie sprawdzisz, tylko wymiana wchodzi w grę.
ziec7 napisał/a:
i ten termo włącznik

http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html
ziec7 napisał/a:
jak sprawdzić czy poszła mi uszczelka?

http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html

bizon - Wto Kwi 10, 2012 18:26

leszczu napisał/a:
i ten termo włącznik

http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html

leszczu, mi chodzilo o wlacznik na chlodnicy ale moze sie okazac ze w serii k go nie ma

Korek to 15 zl to warto wymienic w ciemno.

ziec7 - Wto Kwi 10, 2012 21:29

dzięki serdeczne za pomoc. Szczególnie zainteresował mnie temat o czujniku temperatury ponieważ mam dużo z tych objawów ostatnio obroty dziwnie się zachowują silnik bardzo dziwnie pracuje wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy i nic to nie dało. A propo tego czujnika czy jest to ten czujnik którego własnie używa się aby wyciągając bolec krokowca w tym artykule o czyszczeniu własnie silnika krokowego? w najbliższym czasie zabiore się za rozbieranie swojego Roverka po raz kolejny mam nadzieje że nie będzie aż tak źle.
leszczu - Wto Kwi 10, 2012 21:31

ziec7 napisał/a:
A propo tego czujnika czy jest to ten czujnik którego własnie używa się aby wyciągając bolec krokowca w tym artykule o czyszczeniu własnie silnika krokowego?

Tak. :wink:

ziec7 - Wto Kwi 10, 2012 21:33

a korek to dostane normalnie w sklepie czy szukać na allegro?
leszczu - Wto Kwi 10, 2012 21:48

ziec7 napisał/a:
a korek to dostane normalnie w sklepie czy szukać na allegro?

Pytaj o korek od Polonez 1.4. Będzie tańszy i łatwiej dostępny. :wink:

bizon - Wto Kwi 10, 2012 21:49

ziec7 napisał/a:
a korek to dostane normalnie w sklepie czy szukać na allegro?

zalezy jak masz zaopatrzony sklep w poblizu.

ziec7,

nie ciesz sie zbyt predko bo po pierwsze cos jednak spowodowalo rozsadzenie ukladu chlodniczego, a po drugie to do wskazowki jest inny czujnik, wiec jesli pokazywalo Ci prawie max to faktycznie taka temperatura byla a to chwila moment i po uszczelce

ziec7 - Pią Kwi 20, 2012 17:36

Witam was chłopaki znowu i znowu mam parę pytań:) dziś w końcu zlitowałem się i zabrałem się za swojego rowerka chłodnica wyciągnięta czujnik temperatury również czekam na miernik czy czujnik daje odpowiedni opór zobaczymy co z tego wyjdzie. a Pytanka takie znalazłem u siebie w mieście kolesia który ma jakieś części do roverka ale niestety od jednostki 2-litrowej chłodnica może będzie pasować ale powiedzcie czy czujnik będzie pasować?
Adrian - Pią Kwi 20, 2012 18:01

Chłodnicę kup nową w zamienniku. Czujnik również. Na allegro wszystko dostaniesz. Nie pchaj się w używki w tym przypadku.
ziec7 - Sob Maj 05, 2012 16:23

witam po raz kolejny chłodnicy jeszcze nie zrobiłem, ale czujnik już sprawdzony wszystko z nim ok pokazuje takie parametry jakie powinien i poproszę jeszcze raz o pomoc ponieważ nie wiem za co się brać jak już zrobię jutro chłodnice co mam sprawdzić żeby mi tak nie fisiował na obrotach bo po prostu masakra bo będzie mi się grzał jak głupi a coraz cieplej się robi. i jeszcze jedno jest jakaś możliwość żeby wymienić czujnik który załącza wentylator żeby robił to wcześniej niż jest teraz bo temperatura prawie na maksa i dopiero się włącza wentylator.

[ Dodano: Sob Maj 05, 2012 16:23 ]
Aha i jeszcze jedno dziś jak tak sobie grzebałem przy roverku zauważyłem ze kabel idący do wtyczki do wentylatora jest ucięty i połączony bodajże z wentylatorem od klimy, a kable które są odcięte obok są na 80% do wentylatora i teraz tak połączyć z powrotem te kable z jakiejś przyczyny ktoś to odciął tylko nie wiem czy to jakiś mechanik dupa który klepie samochodu w stodole czy jak. bo wentylator kiedyś się włączył, ale to dopiero wtedy jak wskazówka była prawie na maksie. Co radzicie chłopaki? Wydaje mi się podłączyć z powrotem i zobaczyć czy wentylator będzie chodzić jak się silnik zagrzeje co?

ziec7 - Pon Maj 14, 2012 22:43
Temat postu: [Rover 416i] Pomoc przy układzie chłodzenia
Witam po raz kolejny jak już pisałem w poprzednich postach na swoich tematach rozwaliło mi króciak od chłodnicy po dłuższym czasie dziś złożyłem auto do kupy ale dalej są problemy jak już pisałem prawidłowy kabel od wentylatora był ucięty i podłączony najprawdopodobniej z wentylatorem od klimy niestety ten zabieg nie pomógł ponieważ wentylator od chłodnicy dalej się nie włącza dopiero jak nagrzeje się dużo bardziej wentylator od klimy stara się wychłodzić układ sprawdzaliśmy bezpieczniki wszystkie są ok. takie małe ale mam od puszki z bezpiecznikami która znajdują się pod maską na schemacie jak jest taki wentylator w pojemniczku to brak tego przekaźnika ale jest bezpiecznik i przy obu jest gwiazdka i do gwiazdki jest przypisz option i co teraz powiedzcie mi mam zrobić bo już brakuje pomysłów. Bardzo was proszę o jakąkolwiek pomoc!!
sTERYD - Pon Maj 14, 2012 23:10

ziec7, scaliłem Twoje tematy

przejrzyj schematy. może ktoś to wyciął, bo któryś wiatrak nie działał, a one są na pierwszym biegu spięte szeregowo

ziec7 - Pon Maj 14, 2012 23:29

a możesz mi gdzieś podesłać te schematy?
sTERYD - Pon Maj 14, 2012 23:34

możesz sobie ściągnąć rave. Przyda Ci się nie tylko do schematów :cool:
ziec7 - Czw Maj 17, 2012 21:04

a mozesz mi dkladnie okreslic ten rave co to jest?
bizon - Czw Maj 17, 2012 21:26

Cytat:
a mozesz mi dkladnie okreslic ten rave co to jest?

Wystarczy wpisac w wyszukiwarce, w co drugim poscie jest o nim mowa

ziec7 - Pią Maj 18, 2012 15:58

no dobra moze jestem ciemny ale nie moge znależć tego rave moze mi ktoś po prostu wstawic linka gdzie sie znajduje

[ Dodano: Pią Maj 18, 2012 15:44 ]
no i wczoraj po rozebraniu samochodu okazało sie ze kabel dodatni jest wyjety z kostki ktora idzie do przekaznika i zastapiony innym pewnie przez gazownika tylko pytanie brzmi dlaczego jest tak zrobione?

[ Dodano: Pią Maj 18, 2012 15:58 ]
ok rave juz znalazlem