Zobacz temat - [R25] skaczace obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] skaczace obroty

Marcin.O - Wto Kwi 17, 2012 12:52
Temat postu: [R25] skaczace obroty
Witam wszystkich
Kupilem Rowerka 25 i zauwazylem, ze obroty po wyłączeniu biegu w trakcie jazdy skacza powyzej 1000 obrotow, po przygazowaniu roverek wskakuje na swoje obroty, zauwazylem rowniez ,ze rowerek w cale nie jest ekonomiczny.
Slychac rowniez dziwne wycie w silniku-wycia sa synchronizowane z obrotami silnika, czym silnik wskakuje na wieksze obroty tym wycia sa glosniejsze. (olej w wspomaganiu jest)

Prosze o fachowa rade i o ewentualne fotki ktore moglyby mi sie przydac co do np wymiany jakiejs czesci (gdzie co sie znajduje)

Pozdrawiam
Marcin

leszczu - Wto Kwi 17, 2012 18:04

Marcin.O napisał/a:
Kupilem Rowerka 25 i zaowazylem, ze obroty po wylonczeniu biegu w trakcie jazdy skacza powyzej 1000 obrotow, po przygazowaniu roverek wskakuje na swoje obroty,

Przeczyść silniczek krokowy i poluzuj lekko linkę gazu przy przepustnicy. :wink:
Marcin.O napisał/a:
ze rowerek w cale nie jest ekonomiczny.

To napisz ile pali. :wink:
Marcin.O napisał/a:
Slychac rowniesz dziwne wycie w zilniku-wycia sa synchronizowane z obrotami silnika, czym silnik wskakuje na wieksze obroty tym wycia sa glosniejsze. (olej w wspomaganiu jest)

W czasie jazdy czy na postoju ??

Marcin.O - Wto Kwi 17, 2012 20:15

leszczu napisał/a:
Przeczyść silniczek krokowy i poluzuj lekko linkę gazu przy przepustnicy.

No ok, Moze masz jakies fotki gdzie ten silniczek krokowy sie znajduje?

leszczu napisał/a:
To napisz ile pali.

Nie wiem ile dokladnie pali, ale jak mialem peugot 406 1.9 td to rzadziej wjezdzalem na tankowanie niz roverkiem , a trase dziennia robilem taka sama. i mysle,ze to nienormalne, ale moge sie mylic

leszczu napisał/a:
W czasie jazdy czy na postoju

a silnik wyje i w czasie jazdy i w czasie postoju

leszczu - Wto Kwi 17, 2012 20:37

Marcin.O napisał/a:
No ok, Moze masz jakies fotki gdzie ten silniczek krokowy sie znajduje?

http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html
Marcin.O napisał/a:
leszczu napisał/a:
To napisz ile pali.

Nie wiem ile dokladnie pali, ale jak mialem peugot 406 1.9 td to rzadziej wjezdzalem na tankowanie niz roverkiem , a trase dziennia robilem taka sama. i mysle,ze to nienormalne, ale moge sie mylic

Wpierw oblicz dokładne spalanie. Bo taki pi razy oko się nie liczy. :wink:

Marcin.O - Wto Kwi 17, 2012 21:08

leszczu napisał/a:
http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html


Super, bardzo mi to pomoglo

A co z tym wyciem? kiedys mialem rowerka 25 1.9td i tak wylo jak nie bylo plynu w spomaganiu, ale u mnie jest plyn, no i cos kierownica mi jakby ciezko chodzi.

Drwal85 - Wto Kwi 17, 2012 22:11

ja tak tylko spytam :) jak uruchamiam autko po nocy to po uruchomieniu obroty trzymają się miedzy tymi 2 kreseczkami czyli 1000 obr. nie za mało czasem ( widać minimalne ruchy wskazówki, ale naprawdę minimalne! ) ? potem spada tak na 800 i idealnie stoi.
Marcin.O - Sro Kwi 18, 2012 12:51

Cytat:
a silnik wyje i w czasie jazdy i w czasie postoju


Wlasnie zauwazylem ,ze to wycie slychac tylko w kabinie, otworzylem maske przy zapalonym silniku to cisza, a moze takie zjawisko jest normalne..

bociannielot - Sro Kwi 18, 2012 13:23

Drwal85, spoko jest, w każdym benzyniaku tak miałem :wink:
leszczu - Sro Kwi 18, 2012 13:23

Cytat:
ja tak tylko spytam :) jak uruchamiam autko po nocy to po uruchomieniu obroty trzymają się miedzy tymi 2 kreseczkami czyli 1000 obr. nie za mało czasem ( widać minimalne ruchy wskazówki, ale naprawdę minimalne! ) ? potem spada tak na 800 i idealnie stoi.

Tak powinny wyglądać prawidłowe obroty na zimnym i ciepłym silniku. :wink:

Marcin.O napisał/a:
kiedys mialem rowerka 25 1.9td

Nie było 1.9td Jak coś do 2.0 IDT. :wink: Co do wycia to może pompa wspomagania wyje ?? Nie powiemy ci dokładnie po czym stoi wina, bo nie jeździmy tym autem i go nie słyszymy. :wink:

Marcin.O - Sro Kwi 18, 2012 14:36

bociannielot napisał/a:
spoko jest, w każdym benzyniaku tak miałem
Jestes pewnien ,ze to nic zlego?
leszczu napisał/a:
Nie było 1.9td Jak coś do 2.0 IDT

:oops:

bociannielot - Sro Kwi 18, 2012 14:42

Marcin.O, ta zawsze na zimnym obroty są ciut wyżej a potem nieznacznie spadają na jałowym
kangaroo69 - Sro Kwi 18, 2012 20:59

A co do wycia kolego to wrzuc jakis link z nagraniem , to osłuchamy :)
Marcin.O - Sob Kwi 21, 2012 13:49

kangaroo69 napisał/a:
A co do wycia kolego to wrzuc jakis link z nagraniem , to osłuchamy


Postaram sie ale nie wiem czy bedzie to slyszalne przez nagranie...
Ja moge to wycie porownac do wycia lozysk, z tym ze to jest synchronizowane z silnikiem

[ Dodano: Sob Kwi 21, 2012 13:02 ]
Chlopaki prosze o pomoc, wyciagnelem silnik krokowy i chcialem wyciagnac bebechy sposobem przekrecania stacyjki i odlanczania pradu od czujnika wody,ale nic z tego ,czyzby moj silnik byl az tak brudny? to zdjecia mojego silnika korokowego, zupelnie jest inny niz na strone.

[ Dodano: Sob Kwi 21, 2012 13:49 ]
Po mimo tego trace wode w zbiorniczku wyrownawczym, zaowazylem rowniez, ze woda kapie z tlumnika, zbiorniczek jest czyscutki , bez oleju, temperatura dobrze trzyma, czy ta woda w z tlumnika sie skrapla? czy z chlodnicy pobiera?

leszczu - Nie Kwi 22, 2012 13:28

Marcin.O napisał/a:
Chlopaki prosze o pomoc, wyciagnelem silnik krokowy i chcialem wyciagnac bebechy sposobem przekrecania stacyjki i odlanczania pradu od czujnika wody,ale nic z tego ,czyzby moj silnik byl az tak brudny? to zdjecia mojego silnika korokowego, zupelnie jest inny niz na strone.

Twój silniczek z tego co patrzę jest nierozbieralny.
Marcin.O napisał/a:
Po mimo tego trace wode w zbiorniczku wyrownawczym, zaowazylem rowniez, ze woda kapie z tlumnika, zbiorniczek jest czyscutki , bez oleju, temperatura dobrze trzyma, czy ta woda w z tlumnika sie skrapla? czy z chlodnicy pobiera?

Woda z tłumika to normalna postać rzeczy przy sprawnym katalizatorze. :wink: A co do ubytku płynu to już nie. Jeśli masz czysty olej to znaczy, że masz gdzieś indziej wyciek. Najwrażliwsze punkty to zaworek nagrzewnicy, pompa wody, uszczelka kolektora ssącego, obudowa termostatu i sama uszczelka głowicy która może puszczać na zewnątrz. Po nocce stania, otwórz maskę i pozaglądaj we wszystkie punkty które wymieniłem.

keczu - Nie Kwi 22, 2012 13:49

Marcin.O napisał/a:
Chlopaki prosze o pomoc, wyciagnelem silnik krokowy i chcialem wyciagnac bebechy sposobem przekrecania stacyjki i odlanczania pradu od czujnika wody,ale nic z tego ,czyzby moj silnik byl az tak brudny? to zdjecia mojego silnika korokowego, zupelnie jest inny niz na strone


Nie da sie nic wyciagnac bo to R25 nie R200. Uzyj pluny do czyszczenia gaznikow lub hamulcy w spreayu. Wlacz ,wylacz pare razy zaplon to silniczek zmieni pozycje za kazdym razem. Wysusz i bardzo wazne musisz go troche nasmarowac potem bo taki wyczyszczony do sucha moze sie zacinac. Najlepiej lekka oliwa , od biedy troche WD40.