Zobacz temat - [416] Jakie części do remontu silnika całego (góry i dołu)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416] Jakie części do remontu silnika całego (góry i dołu)

maksymw - Wto Kwi 24, 2012 18:24
Temat postu: [416] Jakie części do remontu silnika całego (góry i dołu)
Witam,

Robię generalny remont silnika w Rover 416Si 112km 1997r. Proszę tylko o nie pisanie komentarzy typu że taniej wyjdzie silnik itp. Pytam konkretnie co potrzebuję. Zakupiłem już wszystkie uszczelki do góry silnika, splanuje głowicę, sprawdzę szczelność, zrobię szlif zaworów. Jeśli chodzi o dół to co muszę kupić prócz pierścieni na tłoki, panewek na wał korbowy i panewek na korbowód oraz prócz uszczelki pod miskę olejową? O czym zapomniałem (nie patrząc na pasek rozrządu, pompę wody i płyny). ??

Proszę o pilną odpowiedź, będę odpisywał w miarę możliwości. Dzięki :)

sTERYD - Wto Kwi 24, 2012 21:27

najlepiej byłoby kupić di kompletu wał. ale znając życie (jak nie było braków w smarowaniu), to nie będzie śladów zużycia na wale, które kwalifikowałyby go do wymiany. wtedy zostawiłbym i panewki stare, a zainwestować możesz w zamian w pompę oleju :hm:

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2012 22:27 ]
a w ogóle co się dzieje, że robisz remont?

maksymw - Sro Kwi 25, 2012 10:20

Chodzi o to, że zaczął strasznie brać olej. Raz kopci przez 5 minut jak jadę bardzo mocno, a raz przestaje. A do tego ciśnienie na garach to (1 gar - 4, 2 gar - 4, 3 gar - 9, 4 gar - 7). Nie ma wogóle mocy, chodzi nie na wszystkie gary. On nie ma mocy jechać. A oleju muszę dolewać na ok 100km aż litr. To jest chore. Ale jak bierze olej to napewno będę musiał coś zrobić z wałem korbowym? Dlaczego? Nie są wyjechane same pierścienie?
polofix - Sro Kwi 25, 2012 11:13

na 99% musisz zrobić szlif wału i nowe panewki. wszystko po oględzinach. koszt od około 300zł. i pamiętaj że szlifierz nie zrobi tego jak należy ,bo w tych silnikach jest tak że luz który jest dopuszczalny i nie kwalifikuje się do remontu będzie i tak mniejszy od luzu na wale po szlifie. poprostu każdy szlifierz zabezpiecza się tym żeby nie było za ciasno. mogę się założyć że conajmniej trzy środkowe panewki będą przytarte, no i głaź na wałe będzie starta. do tego dochodzą same cylindry. też musisz je obejrzeć. jeśli będą progi to do wymiany. kiedyś patrzyłem za pierścieniami na tłoki to impreza kosztowała ok 70zł na cylinder. teraz może mniej i jakieś zamienniki może by były. myślę że cały remont może dojść do kosztów dóch takich silników w dobrym stanie z naprawdę niewielkim przebiegiem.


PROŚBA DO ADMINA, ABY USUWAŁ TEMATY TAKIE JAK TE. ONE NIE WNOSZĄ NIC NA FORUM POŻYTECZNEGO. ICH AUTORZY PYTAJĄ A POTEM SIE ZMYWAJĄ BEZ ŚLADU. JEST ICH WIELU, A PO NICH SETKI BEZSENSOWNYCH I NIEZAKOŃCZONYCH TEMATÓW.