Zobacz temat - [420] Kilka drobnych pytań o elektrykę
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420] Kilka drobnych pytań o elektrykę

haxigi - Czw Maj 03, 2012 09:47
Temat postu: [420] Kilka drobnych pytań o elektrykę
Witam. Jestem posiadaczem rovera 420 i mam kilka pytań odnośnie niego:

1. Czy da się wyłączyć jakoś immobiliser ? Przy wsiadaniu do auta i przekręcania stacyjki często zaczyna włączać się i piszczeć. Może da się jakiś bezpiecznik wyjąć i immo się wyłączy ?
2. Da się jakoś zrobić, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, albo wyłączenia silnika oprócz gaśnięcia radia, światła też przestają się świecić ?

3. Mam 4 fazy w stacyjce: 1- włożenie kluczyka, 2- przekręcenie ale nic się nie dzieje, 3-palenie świec 4- zapłon (chyba że coś pokręciłem, nie chce mi się iść sprawdzać znowu :P ), elektryczne szyby i szyber dach działają dopiero na fazie 3, da się też to jakoś zrobić, żeby działały już w fazie 2 ?

4. Zauważyłem nocą, że przestała mi się świecić ta wskazówka od obrotomierza, podświetlenie na zegary jest, ale tylko ta wskazówka się przestała świecić. Jak to naprawić ?

5. Centralny zamek na pilota, mając immobiliser trudno założyć ? Dużo to kosztuje ?

tronsek - Czw Maj 03, 2012 09:53

haxigi napisał/a:
Czy da się wyłączyć jakoś immobiliser ?
Da się przy pomocy kodu immo.
haxigi napisał/a:
Przy wsiadaniu do auta i przekręcania stacyjki często zaczyna włączać się i piszczeć
Bateria w pilocie wymieniona ??
haxigi napisał/a:
2. Da się jakoś zrobić, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, albo wyłączenia silnika oprócz gaśnięcia radia, światła też przestają się świecić ?

3. Mam 4 fazy w stacyjce: 1- włożenie kluczyka, 2- przekręcenie ale nic się nie dzieje, 3-palenie świec 4- zapłon (chyba że coś pokręciłem, nie chce mi się iść sprawdzać znowu ), elektryczne szyby i szyber dach działają dopiero na fazie 3, da się też to jakoś zrobić, żeby działały już w fazie 2 ?
Da się, jednak to dość sporo roboty. Najlepiej zlecić to dobremu elektrykowi.
haxigi napisał/a:
4. Zauważyłem nocą, że przestała mi się świecić ta wskazówka od obrotomierza, podświetlenie na zegary jest, ale tylko ta wskazówka się przestała świecić. Jak to naprawić ?
Wymienić żarówkę w listwie górnej podświetlenia zegarów. Jak się nachylisz i zaglądniesz pod daszek zegarów to zobaczysz o co chodzi.
haxigi - Czw Maj 03, 2012 10:28

OK, wymienię baterię i zobaczę tę żarówkę. A do elektryka pójdę razem z zamkiem na pilota :)

Dzięki za info :)


@EDIT

a czy po wyjęciu kluczyka i włączonych światłach powinien być dźwięk, że zostawiłem je zapalone ? Tak jest napisane w instrukcji, ale u mnie tego nie ma :/

praktis - Czw Maj 03, 2012 16:52

Jak się otworzy drzwi to powinno piszczeć. Jak nie piszczy to sprawdź krańcówkę w drzwiach.


PS. Po wymianie baterii w pilocie czeka Cię jeszcze synchronizacja pilota :)
Opis znajdziesz na forum.

bizon - Czw Maj 03, 2012 18:23

Cytat:
a czy po wyjęciu kluczyka i włączonych światłach powinien być dźwięk, że zostawiłem je zapalone ?

A kontrolka otwartych drzwi sie zapala na drzwi kierowcy? brzeczyk idzie z mfu a sygnal o drzwiach daje centralka alarmu

haxigi - Sob Maj 05, 2012 12:15

Ok, ja to głupi jestem. Coś musi być chyba z zamkiem, bo tak:

Otwieram kluczem obojętnie które drzwi, to centralny działa elegancko i się pozostałe drzwi otwierają, a pilot to myślałem że to jest osobny od alarmu/immo, a nie normalny pilot od zamku centralnego. Dlaczego tak myślałem ? Bo otwierałem drzwi kluczem, a jak pilotem chciałem to wprawdzie słyszałem dźwięk zamku, ale drzwi od kierowcy były zawsze zamknięte. Dzisiaj się skapnąłem, że cała reszta się otwiera też na pilota :oops: ale drzwi od kierowcy niekoniecznie.

Jeżeli otworzę drzwi kluczem i będę chciał odpalić auto, będzie wył immo, wtedy na pilocie musze dać OPEN i przestaje wyć, jak otworzę drzwi pilotem i potem kluczem, albo najpierw kluczem i potem jeszcze pilotem, to immo nie wyje. Także widzę, że coś z drzwiami od kierowcy jest nie halo, bo czytałem też temat na forum o krańcówce w drzwiach i mam te same objawy.

Sorry, że tak noobię, ale to moje pierwsze prywatne auto, tak rozwinięte technologicznie, że nie ogarniam jeszcze co i jak :P Wcześniej śmigałem najuboższą wersją Corsy B, którą pożyczałem :P

Anyway - jak naprawić te drzwi, żeby kierowcy też otwierało na pilota ? :mrgreen:

@EDit - więc tak, wymieniłem krańcówkę z drzwi pasażera do kierowcy i nadal nie działa. Krańcówka z drzwi kierowcy na miejscu pasażera działa. Lampka sama też działa, więc nie wiem co jest, może jakieś kabelki się skopały po stronie kierowcy ? BO raczej MFU czy jakoś tak to nie jest nie ?

Ten test mfu u mnie też jest ok ? http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=71475

@EDIT2

Zrobiłem ten test MFU i drzwi od pasażera piknęły, od kierowcy nie, wycieraczki piknęły, z tym że tylna nie działa, światła przeciwmgłowe pyknęły, drzwi od bagażnika nie piknęły, ale kontrolka się zapaliła. Po 3cim wciśnięciu ogrzewania szyby, wykonał sam test z czego tylko przednie wycieraczki się ruszyły, piknęło, potem była cisza i włączył się alarm. Czyżby MFU do wymiany ?

[ Dodano: Sob Maj 05, 2012 12:15 ]
Odświeżam i proszę o pomoc !

gacek187 - Pią Sie 31, 2012 00:19

praktis napisał/a:



PS. Po wymianie baterii w pilocie czeka Cię jeszcze synchronizacja pilota :)
Opis znajdziesz na forum.


Wymieniałem nie raz i nie musiałem niczego synchronizować

[ Dodano: Pią Sie 31, 2012 00:19 ]
haxigi napisał/a:
Ok, ja to głupi jestem. Coś musi być chyba z zamkiem, bo tak:

Otwieram kluczem obojętnie które drzwi, to centralny działa elegancko i się pozostałe drzwi otwierają, a pilot to myślałem że to jest osobny od alarmu/immo, a nie normalny pilot od zamku centralnego. Dlaczego tak myślałem ? Bo otwierałem drzwi kluczem, a jak pilotem chciałem to wprawdzie słyszałem dźwięk zamku, ale drzwi od kierowcy były zawsze zamknięte. Dzisiaj się skapnąłem, że cała reszta się otwiera też na pilota :oops: ale drzwi od kierowcy niekoniecznie.

Jeżeli otworzę drzwi kluczem i będę chciał odpalić auto, będzie wył immo, wtedy na pilocie musze dać OPEN i przestaje wyć, jak otworzę drzwi pilotem i potem kluczem, albo najpierw kluczem i potem jeszcze pilotem, to immo nie wyje. Także widzę, że coś z drzwiami od kierowcy jest nie halo, bo czytałem też temat na forum o krańcówce w drzwiach i mam te same objawy.

Sorry, że tak noobię, ale to moje pierwsze prywatne auto, tak rozwinięte technologicznie, że nie ogarniam jeszcze co i jak :P Wcześniej śmigałem najuboższą wersją Corsy B, którą pożyczałem :P

Anyway - jak naprawić te drzwi, żeby kierowcy też otwierało na pilota ? :mrgreen:

@EDit - więc tak, wymieniłem krańcówkę z drzwi pasażera do kierowcy i nadal nie działa. Krańcówka z drzwi kierowcy na miejscu pasażera działa. Lampka sama też działa, więc nie wiem co jest, może jakieś kabelki się skopały po stronie kierowcy ? BO raczej MFU czy jakoś tak to nie jest nie ?

Ten test mfu u mnie też jest ok ? http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=71475

@EDIT2

Zrobiłem ten test MFU i drzwi od pasażera piknęły, od kierowcy nie, wycieraczki piknęły, z tym że tylna nie działa, światła przeciwmgłowe pyknęły, drzwi od bagażnika nie piknęły, ale kontrolka się zapaliła. Po 3cim wciśnięciu ogrzewania szyby, wykonał sam test z czego tylko przednie wycieraczki się ruszyły, piknęło, potem była cisza i włączył się alarm. Czyżby MFU do wymiany ?

[ Dodano: Sob Maj 05, 2012 12:15 ]
Odświeżam i proszę o pomoc !


Immo a centralny to co innego...
otwierając drzwi pilotem, otwierasz zamek we szystkich drzwiach i w tym samym momencie rozłączasz immo.

bizon - Pią Sie 31, 2012 08:33

Cytat:
Odświeżam i proszę o pomoc !

nie wiem czy ja jestem zaspany ale czytam ten Twoj post i sam nie wiem co jest teraz Twoim problemem.
jesli chodzi o to ze kluczykiem otwiera sie rygiel kierowcy a pilotem nie, to szukaj winy w elektryce przy silowniku. w przewodach idacych od centralki alarmu. kluczykiem otwiera rygiel przeciez nawet bez akumulatora i napiecia nie potrzebuje

gacek187 - Pią Sie 31, 2012 12:04

tak sobie jeszcze pomyślałem ze mozesz sprawdzić czy jeśli spróbujesz otworzyć drzwi od pasazera czy zadziała centralny zamek... jeśli tak to masz przekładke z anglika ;)
bizon - Pią Sie 31, 2012 12:55

gacek187 napisał/a:
otworzyć drzwi od pasazera

o ile ma tam zamek :)

gacek187 napisał/a:
to masz przekładke z anglika ;)

nie wybiegalbym tak szybko z takimi tezami

monia - Pią Sie 31, 2012 16:07

bizon napisał/a:
Cytat:
Odświeżam i proszę o pomoc !

nie wiem czy ja jestem zaspany ale czytam ten Twoj post i sam nie wiem co jest teraz Twoim problemem.
jesli chodzi o to ze kluczykiem otwiera sie rygiel kierowcy a pilotem nie, to szukaj winy w elektryce przy silowniku. w przewodach idacych od centralki alarmu. kluczykiem otwiera rygiel przeciez nawet bez akumulatora i napiecia nie potrzebuje



bizon, może pora na jakiś wypoczynek? :mrgreen:
haxigi, jeśli krańcówki są ok, to ściągaj boczek i zobacz co tam jest grane...


W moim też musiałam otworzyć pilotem, kluczykiem, a czasem jeszcze po przekreceniu kluczyka jeszcze raz musiałam wcisnąć "open", bo immo wyło (zapewne słaba bateria).
Po tym jak pewnego dzionka musiałam w ulewie bawić się w otwieranie drzwi kierowcy z klucza w momencie, gdy juz wszyscy pasazerowie sobie spokojnie siedzieli w aucie, postanowiłam sciągnąć boczek i sprawdzić co tam się dzieje. To, co ukazało się moim oczom uwieczniłam na foto :mrgreen:

Autka są prawie te same, z tej samej okolicy, mają podobny problem to może i w twoim jakiś "mądry inaczej" człowieczek postanowił coś takiego wycudować :mrgreen: