Zobacz temat - [R45 IDT 05] Co to za wiszący element?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 IDT 05] Co to za wiszący element?

Kobi84 - Nie Maj 06, 2012 16:08
Temat postu: [R45 IDT 05] Co to za wiszący element?
Cześć. Dziś znalazłem pod maską coś takiego jak na zdjęciu. Element wisiał na tych przewodach między ścianą grodziową a pompą abs. Co to może być? Domyslam się że powinno gdzieś się znajdować i pełnić swoją rolę.
greg-si - Nie Maj 06, 2012 17:54

Bardzo możliwe że jest to czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
azor77 - Nie Maj 06, 2012 18:08

Tak dokładnie jest to czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku, jeśli wisi luźno to zapewne miałeś podmieniony zbiorniczek ze starszej wersji i sobie wisi luźno, bo nie ma możliwości jego zamontowania.
Kobi84 - Nie Maj 06, 2012 18:11

Ciekawe. Rurka tego elementu jest wypełniona gumą. Ciężko powiedzieć czy ktoś ją zatkał czy też ma tak fabrycznie. Element rzeczywiście znajduje się bardzo blisko zbiornika. Dziwna rzecz.


Zobaczę jeszcze dokładnie zbiorniczek i dam znać.

greg-si - Nie Maj 06, 2012 18:15

Bardziej martwiłbym się tym dlaczego kontrolka w zegarach nie daje znać.
tronsek - Nie Maj 06, 2012 18:17

greg-si napisał/a:
Bardziej martwiłbym się tym dlaczego kontrolka w zegarach nie daje znać.
:hm: Może żarówka została wyjęta ??
Kobi84 - Nie Maj 06, 2012 18:36

A jak wygląda ta kontrolka? Może nie daje znać bo jest zaślepione tą gumą ?

[ Dodano: Nie Maj 06, 2012 19:36 ]
Już wiem jaka to kontrolka. Znalazłem też miejsce na ten czujnik. Udało się go włożyć od dołu zbiornika i wskoczył na swoje miejsce. Zaś kontrolka zapala się z innymi i gaśnie po chwili. Czyli wszystko gra. Pytanie tylko jak ten czujnik działa skoro nawet gdy dyndał to kontrolka gasła? Dzięki za pomoc.

bizon - Nie Maj 06, 2012 20:31

Moze zarowka jest podpieta pod inna kontrolke co gasnie po chwili
Kobi84 - Nie Maj 06, 2012 20:42

Przyjrzę się jej gaśnięciu dokładniej. Zapoznałem się troszkę z działaniem tego czujnika i wygląda na to że nawet gdy jest wypięty to kontrolka nie powinna się palić. Uruchamia ją dopiero magnes który jest w pływaku pojemnika. Upada on na czujnik powodując załączenie kontaktronu gdy płynu jest mało.