Zobacz temat - [R600 SDi] oporne działanie skrzyni biegów.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600 SDi] oporne działanie skrzyni biegów.

kolek - Nie Maj 13, 2012 00:20
Temat postu: [R600 SDi] oporne działanie skrzyni biegów.
Od paru dni jest z tym coraz gorzej, mianowicie bardzo ciężko lub wcale nie wchodzą biegi, podczas rozpędzania auta 1-2-3-4 wchodzi bezproblemowo, natomiast 5 już nie bardzo, albo z oporem albo wcale. Jeszcze gorzej jest przy redukcji biegu, jak z 4 na 3 chciałem zmienić to musiałem zejść do prędkości 20km/h żeby weszło. A wsteczny w ogóle nie wchodzi, słychać tylko zgrzyt.
W czym może być problem? Skrzynia, sprzęgło czy może luzy na drążku (bo mam wyrobione to połączenie drążka ze skrzynią).

karolkos - Nie Maj 13, 2012 00:49

Skoro rzecz się dzieje od paru dni, to chyba skrzyni bym nie podejrzewał.Bardziej skupiłbym się na układzie sprzęgła -wysprzęglik,pompa lub samo sprzęgło.Sprawdź czy jest płyn w zbiorniczku sprzęgła i podejrzyj czy na zewnętrznym uszczelniaczu wysprzęglika nie widać wycieku płynu.
Brt - Nie Maj 13, 2012 00:53

A ja bym zaczął od usztywnienia drążka biegów .... szybka robota i niewielki koszt ... a dopiero pózniej zabierał sie za sprzęgło jeśli usztywneinie drążka nie pomoże.
Gegan - Nie Maj 13, 2012 11:45

Obstawiam pompę sprzęgła. Już 2 razy to miałem. Spróbuj przy zmianie biegów "podpompować" sprzęgło, tj. nadepnij zamiast sprzęgło - bieg zrobić: sprzęgło - luz - sprzęgło - sprzęgło - bieg. Jeżeli wtedy wejdzie bez problemu to pompa sprzęgła, ew. wysprzęglik (i tak wymień obie pompki - one walą się parami).

Co do usztywnienia wybieraka, to jest to przecież inna bajka. Tam niemożność wbicia biegów wiąże się z barierą... ramki lewarka. Jeżeli więc nie możesz wbić biegu, bo musiałbyś przesuwać cały tunel środkowy, to rzeczywiście jak powiedział Brt, rzecz nie leży w pompie / pompie pomocniczej tylko luzach na wybieraku. Wtedy polecam: http://forum.roverki.eu/v...hlight=#650245.

Uważam jednak, że prawdopodobnie pompa sprzęgła.

Pozdrawiam.

kolek - Nie Maj 13, 2012 13:40

Miałem mało płynu w zbiorniczku sprzęgła. Wczoraj już za ciemno było i nie widziałem. Dolałem z 50ml i hula :cool:
Teraz nachodzi mnie inna myśl. U was też tak głęboko sprzęgło bierze? Ledwo puszcze pedał (z 1 cm) od podłogi i już jade.

bazyl1218 - Nie Maj 13, 2012 21:11

No to masz gdzieś wyciek.Musisz to sprawdzić.Wczołgaj się pod kierownicę koło pedału sprzęgła i zobacz czy nie cieknie pompka.Jak tam sucho to wysprzęglik do wymiany.Miałem to samo.Do tej pory z tym walcze.
karolkos - Nie Maj 13, 2012 23:14

bazyl1218 napisał/a:
No to masz gdzieś wyciek.Musisz to sprawdzić.Wczołgaj się pod kierownicę koło pedału sprzęgła i zobacz czy nie cieknie pompka.Jak tam sucho to wysprzęglik do wymiany.Miałem to samo.Do tej pory z tym walcze.


Tak samo bym ci poradził. To że dolałeś płynu nie rozwiązuje sprawy na przyszłość, a to że sprzęgło nisko bierze to oznaka prawdopodobnie zapowietrzonego układu, czyli gdzieś zaciągnął powietrze. Z wymianą wysprzęglika to jest tak, że ja również wymieniałem cały za 220 zł za pierwszym razem. Za drugim, z resztą całkiem niedawno, wymieniłem tylko uszczelniecz w wysprzęgliku za 4 zł i jeżdżę. Jeszcze trochę pojeżdżę moim roverkiem i doktora z mechaniki dostanę z urzędu :foto:

kolek - Pon Lis 12, 2012 21:43

Dzięki za rady.
Pojeżdżę i zobaczę czy ubywa go, bo przyznam się szczerze że nie zajrzałem w ten zbiorniczek od czasu zakupu auta :oops:

[ Dodano: Pon Lis 12, 2012 21:43 ]
Niestety muszę odświeżyć temat, cieknie z pompki przy pedale. W innym temacie znalazłem, że można ją zregenerować. Wie ktoś gdzie można znaleźć takie gumki do niej?

magill - Wto Lis 13, 2012 11:11

jest to zestaw naprawczy dostępmy chociażby w InterCars'ie
Firma: Autofren Seinsa, model D1531, koszt: ok. 20 PLN

kolek - Wto Lis 13, 2012 18:27

Dzięki za pomoc, rzeczywiście jest :)