|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] zmiana tarcz pełnych na wentylowane
szoso - Pon Maj 14, 2012 13:49 Temat postu: [R400] zmiana tarcz pełnych na wentylowane witam
wiem że wszyscy piszą że trzeba wymienić zaciski i jarzma ale czy na pewno?
dzisiaj dowiedziałem się że można zmienić tarcze pełne na wentylowane bez jakiejkolwiek zmiany, trzeba tylko wsadzić cieńsze klocki
słyszeliście o tym?
w innych markach tak robią, więc może i tu da radę tak zrobić
Remigiusz - Pon Maj 14, 2012 13:54
szoso, Tylko po co Wsadzisz mniejsze klocki wiec mniej km na nich zrobisz Cały komplet jarzme i zaciski można dostać za 250zl
szoso - Pon Maj 14, 2012 14:41
Remigiusz napisał/a: | Wsadzisz mniejsze klocki wiec mniej km na nich zrobisz |
oj tam, tak zaraz się nie zedrą
Remigiusz napisał/a: | Cały komplet jarzme i zaciski można dostać za 250zl |
za tyle to ja mam tarcze i klocki
7Tomi - Pon Maj 14, 2012 16:46
Tarcza wentylkowana - 19,7mm
Tarcza pelna - 11,2mm
Klocek nowy ma ok 10,45mm
Czyli musiałbyś założyć klocki ok 6mm
Tylko jak upchasz tarcze prawie 20mm w zacisk który ma 16mm
Musiałbyś jeszcze tarcze zjechać z 4mm
Po prostu niewykonalne.
Remigiusz - Pon Maj 14, 2012 18:15
Tomi_114, Bedzie szoso zbierał stare klocki
marcin316 - Pon Maj 14, 2012 18:59
Jarzmo można zeszlifować, gdyż te od tarcz wentylowanych i litych różnią się tylko końcową obróbką (przynajmniej u mnie). Co do zacisków to jak wyżej napisano, nie ma sensu wymieniać klocków co kilka miesięcy
Ja zakupiłem zestaw zaciski plus jarzma za 130zł z przesyłką (od Hondy Prelude). Czasem można spotkać jak ktoś wymienia tarcze na większe.
7Tomi - Pon Maj 14, 2012 19:34
marcin316 napisał/a: | Jarzmo można zeszlifować, gdyż te od tarcz wentylowanych i litych różnią się tylko końcową obróbką (przynajmniej u mnie). Co do zacisków to jak wyżej napisano, nie ma sensu wymieniać klocków co kilka miesięcy
Ja zakupiłem zestaw zaciski plus jarzma za 130zł z przesyłką (od Hondy Prelude). Czasem można spotkać jak ktoś wymienia tarcze na większe. |
W jarznie masz gwint. Zeszlifujesz to jak bedzie sie trzymac. Szlifowanie zreszta nic nie da. Zacisk jest za mały. To sa hamulce. Tego sie nie rzeźbi.
marcin316 - Pon Maj 14, 2012 21:06
Tomi_114, porównywałem jarzma od wentylowanych i pełnych. Wszystkie wymiary były takie same, jedynie w tych do tarcz pełnych było kawałek czegoś w rodzaju nadlewu. Zerknij na fotkę którą sam wkleiłeś, na ten element po lewej stronie tarczy. Patrząc na jarzmo od tarcz wentylowanych widać że jest on trochę inaczej obrobiony. Zmieniając hamulce dosyć dokładnie przestudiowałem katalog z częściami gdyż znajomy polecił mi zaciski i jarzma od Preludy (większa powierzchnia klocków i większy tłoczek) i chciałem mieć pewność że wszystko będzie pasować. Felgi 15" wchodzą mi teraz na styk przy tarczy 262mm.
szoso - Wto Maj 15, 2012 06:44
czyli zostaje tylko swap, trzeba będzie to zrobić bo pełne tarcze to kupa
dzięki za pomoc
adamek.o2 - Wto Maj 15, 2012 08:05
jakby co to ja niedługo będę wymieniał klocki, więc moge to zrobić troszkę wcześniej i takie na oko "5 mm" moge podesłać
Jugol - Wto Maj 15, 2012 20:53
Remigiusz napisał/a: | szoso, Tylko po co Wsadzisz mniejsze klocki wiec mniej km na nich zrobisz Cały komplet jarzme i zaciski można dostać za 250zl |
Jarzma+ zaciski+ klocki+ tarcze= 289 pln
[ Dodano: Wto Maj 15, 2012 21:53 ]
szoso, nie odwalaj rzeźby w gównie , skoro chcesz robić tego swapa hampli, kop w allegro i znajdziesz w dobrej cenie jarzma pod tarcze went. a czasami można dorwać w komplecie z tarczami nawet- tylko trzeba poszukać, podzwonić. Mi to zajęło 2 dni i znalazłem to co chciałem + gratis klocki nówki szt; prawie.
pgrad - Wto Maj 15, 2012 22:37
jak od civica pasują to można wyhaczyć czasami za 80zł komplet.
szoso - Sro Cze 06, 2012 08:44
pamięta ktoś wymiary tych śrubek trzymających tarcze hamulcowe? http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-SF106121L
u mnie ich nie ma więc ich nie zmierzę
tronsek - Sro Cze 06, 2012 08:50
M6x10
szoso - Sro Cze 06, 2012 08:53
dzięki
tronsek - Sro Cze 06, 2012 09:06
szoso, śmiało możesz kupić i wkręcić dłuższe. Otwory w piaście są przelotowe i nawet jak gwint będzie trochę wystawał to w niczym to nie przeszkadza. posmaruj je smarem miedziowym to później będzie je łatwiej wykręcić, bo lubią się zapiekać.
Ewentualnie zawsze możesz je uciąć.
Remigiusz - Sro Cze 06, 2012 17:21
Ja je ucinam lub trochę krótsze robię po potem to z tylu rdzewieje i ciężko długi gwint wykręcić jest czasem
Gonia - Czw Cze 07, 2012 10:51
pgrad napisał/a: | jak od civica pasują to można wyhaczyć czasami za 80zł komplet. |
W Civicach są 2 rodzaje rozstawów śrub 4x100 i 4x114,3. Tak więc lepiej być ostrożnym kupując od Civica.
szoso - Wto Cze 12, 2012 07:02
tych śrubek nie szło wkręcić, dwa obroty i stop
tronsek - Wto Cze 12, 2012 07:05
szoso napisał/a: | dwa obroty i stop | Weź gwintownik M6 i przekalibruj gwint w piaście, pewnie końcówka gwintu zapchała się syfem.
lukasz17 - Pią Lis 09, 2012 22:18
koledzy a jakie tarcze i klocki polecacie ja zastanawiam sie nad ATE albo brembo?
Adrian - Pią Lis 09, 2012 22:24
Szukamy Kolego lukasz17, szukamy. Ten temat dotyczy innych kwestii. Poczytaj trochę i spytaj się chociażby tu: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47435
|
|