Zobacz temat - [ Rover 416 Si ] Co to za część ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ Rover 416 Si ] Co to za część ?

Dr.Stein - Czw Maj 17, 2012 17:28
Temat postu: [ Rover 416 Si ] Co to za część ?
Chciałbym się was zapytać co to za część i do czego to to.
Dziękuję za info z góry :)

[ Dodano: Czw Maj 17, 2012 17:28 ]
fotka nr.2

tronsek - Czw Maj 17, 2012 17:32

Mi to wygląda na zawór nagrzewnicy.
Dr.Stein - Czw Maj 17, 2012 17:39

Ja właśnie nie wiem - po wymianie uszczelki pod głowicą bo mi kulturalnie powiedziała - Drogi kierowco a teraz zrobię Ci Psikusa i się uszkodzę i wyciągnę Ci z portfela 1200 zł
od momentu jej wymiany zawsze po jeździe w upalne dni i zgaszeniu silnika podnoszę maskę i jak debil dotykam przewodów i sprawdzam czy układ chłodzenia dobrze działa, czy termostat się włączył czy w chłodnicy gra itd, czy przewody nie pękają, nie cieknie z nich, czy w zbiorniczku bez odkręcania nie widać ubytków i odbarwień itd
nie przekraczam 3000 obr/min, kiedy stoję w korku włączam dmuchawę grzania na maksa by się pod maską nie grzało z obawy że znowu walnie :D :D:D
KURDE NO JAK JAŚ FASOLA robie :D :D:D ate to na marginesie, no i właśnie patrze patrze i natknąłem się na coś takiego.....

bizon - Czw Maj 17, 2012 18:10

Dobrze widze ze z drugiej strony linka jest uczepiona? jakis dziwny ale to faktycznie zawor nagrzewnicy. patrz na to a ze srodka niech ktos zmienia cieplo - zimno
Dr.Stein - Czw Maj 17, 2012 20:04

Dzięki Panowie, postaram się przyjrzeć tej części jeszcze :)
darek_wp - Czw Maj 17, 2012 20:44

Jest to na 100% zawór nagrzewnicy.
Dr.Stein napisał/a:
kiedy stoję w korku włączam dmuchawę grzania na maksa by się pod maską nie grzało

Pod maską i tak się grzeje a dodatkowo gotuje się kierowca :razz: Takie włączanie nagrzewnicy jest niepotrzebne. W układzie jest by-pass któym płyn krąży gdy jest zamknięta nagrzewnica.

Adrian - Czw Maj 17, 2012 20:58

darek_wp napisał/a:
Takie włączanie nagrzewnicy jest niepotrzebne.
W zwykłych, codziennych warunkach. W sytuacjach "podbramkowych" pomaga schłodzić silnik. :wink:
bizon - Czw Maj 17, 2012 21:25

darek_wp napisał/a:
W układzie jest by-pass któym płyn krąży gdy jest zamknięta nagrzewnica.

Gdy nagrzewnica otwarta to jednak tropche bo troche ale ochladza plyn

truten23 - Pią Maj 18, 2012 00:16

Powiedzmy sobie szczerze, że ma sens takie otwieranie nagrzewnicy dla ochłodzenia sinika tylko wtedy kiedy wentylatory są popalone. Po to jest tam ten zaworek żeby się zamknął kiedy przełączamy na zimne powietrze i tyle. :roll:
Przecież jak wszystko normalnie działa to nikt normalny nie włączy sobie ciepłego powietrza kiedy na dworze 30"C. Takie coś to przecież kpina jest. :lol:
Dr.Stein napisał/a:
od momentu jej wymiany zawsze po jeździe w upalne dni i zgaszeniu silnika podnoszę maskę i jak debil dotykam przewodów i sprawdzam czy układ chłodzenia dobrze działa, czy termostat się włączył czy w chłodnicy gra itd, czy przewody nie pękają, nie cieknie z nich, czy w zbiorniczku bez odkręcania nie widać ubytków i odbarwień itd
nie przekraczam 3000 obr/min, kiedy stoję w korku włączam dmuchawę grzania na maksa by się pod maską nie grzało z obawy że znowu walnie

Jeśli kolego wszystko jest dobrze to poprostu nie kombinuj i jeździj. :cool: Jeśli nie wariuje Ci wskaźnik temperatury to po co szukać sobie problemów? :wink: