Zobacz temat - [R200/400] Informacje na temat sterownika ECU - benzyna
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200/400] Informacje na temat sterownika ECU - benzyna

ADI-mistrzu - Sob Maj 19, 2012 11:38
Temat postu: [R200/400] Informacje na temat sterownika ECU - benzyna
Witam,

Podzielę się informacjami na temat sterownika silnika benzynowego w samochodach Rover 200 i 400.

Model komputera: MKC104022


Pamięć:
Została wykorzystana pamięć ST93C46C najprawdopodobniej o organizacji 8 bitowej.
Pojemność pamięci jest dość mała bo zaledwie 128 bajtów.

Procesor:
Został wykorzystany mikrokontroler od firmy Intel, jego oznaczenia:
Kod:
5142633U38
AN87C196KD
L8011179C
'86'91

Jest to model AN87C196KD, 16 bitowy z 32kbajtami pamięci wewnętrznej EEPROM i 768 bajtami pamięci RAM. Może dało by radę ściągnąć wsad i go troszkę pozmieniać... na płycie jest miejsce na programator.
Napędzany jest zegarem 16MHz.

Sonda lambda:
Sonda lambda jest obsługiwana przez układ LM9044 który składa się w sumie głównie z wzmacniacza różnicowego.

MAP sensor:
Wykorzystany został MAP sensor (czujnik ciśnienia) firmy Motorola INC.
Oznaczenia:
Kod:
5142770J01
0208AC

Układ jest układem analogowym 3 pinowym, zasilanym napięciem 5V.
Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że da się go wymienić na inny.

Zasilanie i sterowanie:
Logika sterownika zasilana jest napięciem 5V przy pomocy regulatora L4947 o wydajności prądowej 0.5A.
Głównie klucze sterujące to MOSFET'y RFP3055LE (11 sztuk) oraz IRL530 (2 sztuki).

Informacje ogólne:
Prawdopodobnie wyprodukowany przez Margneti Marelli.
Komputer nie reaguje na odłączenie go od zasilania. Komputer po około 30s. od chwili wyłączenia zapłonu odłącza zasilanie na regulatorze napięcia, przez co cała elektronika traci źródło zasilania. Jest to równoznaczne z odłączeniem go od akumulatora.
Można więc powiedzieć że komputer nie posiada trybu stand by a power off.

leszczu - Sob Maj 19, 2012 18:58

ADI-mistrzu, dało by się porównać komp od 8V ?? Czyli MKC 104014 ??
ADI-mistrzu - Nie Maj 27, 2012 15:13

Dało, musiał bym go zobaczyć, ale różnica to pewnie wsad.

[ Dodano: Nie Maj 27, 2012 15:13 ]
Dodałem częściowo zrekonstruowany schemat ECU.
Może jak będę miał więcej czasu to jeszcze trochę dorysuję, głównie może jeśli chodzi o komunikację przez OBD.