Zobacz temat - [R220] przecieki oleju spod silnika i nie tylko
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] przecieki oleju spod silnika i nie tylko

predatoraf - Sob Maj 19, 2012 17:32
Temat postu: [R220] przecieki oleju spod silnika i nie tylko
Witam, dzisiaj odwiedziłem stację kontroli pojazdów na okresowe badanie i coś mnie zaniepokoiło, ale o tym za chwilę, na początek.
1. Czy normalne jest to, że przy "dokręceniu" samochodu będącego na luzie do 5tyś obrotów powoduje powstanie chmury siwego dymu i zaczernienie trawy? (po przejechaniu ręką po trawie na rękach pozostaje jakiś olej)
2. Czy to normalne, że wężyk od zbiorniczka z płynem od wspomagania, gruby wąż od... czegoś i zbiornik z płynem ABS się "pocą"?





3. I najbardziej martwiąca mnie sprawa, a mianowicie wyciek spod spodu, że to tak nazwę.



Jak widać gruby wąż który idzie do wydechu również jest upaćkany tym czarnym "czymś" więc to zapewne powód występowania oleju w spalinach, tylko skąd ten olej się bierze? :) W zasadzie to pytanie retoryczne i wiem, że nikt z forumowiczów wróżką nie jest i nie zna konkretnej odpowiedzi, w każdym razie we worek-środę wybieram się do mechanika, zamieściłem posta, aby usłyszeć wasze opinie.
Niestety nie mam, kanału, ani podnośnika żeby zrobić lepsze zdjęcia.

Z góry dziękuję

Ukor - Sob Maj 19, 2012 18:01

Nr. 1 Też tak mam
Nr. 2 Też tak samo... Tylko nie mam ABS, więc tam mi się nie poci :D
Nr. 3 Takiego czegoś w swoim SDi nie mam...

chudson - Sob Maj 19, 2012 19:57

Co to jest zbiornik z płynem ABS ?? Bo o ile wiem to ABS jest urządzeniem elektrycznym a nie hydraulicznym i zbiorniczka nie posiada ( jedynie płyn hamulcowy przez niego przepływa )

Pocenie przy wspomaganiu to norma, trzeba by wymienić przewód bo pewnie napęczniał i się rozpuszcza od środka. Można z tym jeździć.

Wyciek od spodu może być ( w wersji optymistycznej ) spowodowany nieszczelnością na przewodzie oleju turbiny albo na wężach turbiny ( odłączenie odmy od turbiny zmniejsza wtedy ilość oleju zasysaną przez silnik ) Może być też z pod klawiatury ale to mniej prawdopodobne. W wersji nie optymistycznej oznacza cieknącą turbinę.

predatoraf - Sob Maj 19, 2012 20:53

Mój błąd, płyn od wspomagania kierownicy ;)
Hmm cieknąca turbina... rok temu była wymieniana na nową, więc może jakiś spec podczas montażu zapomniał o jakieś uszczelce.

Raptile - Sob Maj 19, 2012 22:07

predatoraf,
1.nie krec na luzie to 5 tys :lol:
2.Wymień opaski
3.Sprawdz redukcje turbo- polacenie westgate-turbo

predatoraf - Nie Maj 20, 2012 11:25

Spokojnie samochód był już bardzo rozgrzany, nigdy go tak nie kręcę to był pierwszy raz żeby sprawdzić, czy podczas właśnie wysokich obrotów coś nie kapie (no i spod spodu kapnęła kropelka, ale to być może od wstrząsów)
Jutro do mechanika, potem zapewne do jeszcze innego, żeby usłyszeć różne opinie.
Mam taką cichą nadzieję, że to nie z turbo cieknie tylko po prostu olej sączy się z parciałych przewodów i cieknie po turbinie. Bo z tego co czytałem wielu mechaników zaleca regenerację, a tak jak pisałem wcześniej mam NOWE turbo wstawione :)

Sprawdzę, redukcje i te kolanka (grube przewody) hmm... z tego co pamiętam i z tego co widać na zdjęciach to były one całe czarne od oleju, więc być może wystarczy ich wymiana :)
Jak już będę w kanale to zrobię fotkę całego spodu.

chudson - Pon Maj 21, 2012 07:26

Wymieniona była na nową czy używaną ? Bo to kolosalna róznica
predatoraf - Pon Maj 21, 2012 13:25

Na nową, 2 miesiące przed kupnem samochodu padła turbina i koleś kupił nową na allegro za ok 1600zł, problem w tym, że dostał zły "model" i musiał ją odesłać, przyszła nowa, ale już bez faktury :/ (widziałem ksero faktury poprzedniego egzemplarza i rzeczywiście nówka była kupiona) turbinę montował kolega sprzedawcy za darmo w swoim warsztacie to też nie mam na robociznę papierka. Pojechałem na przegląd (zanim kupiłem) i nawet panowie mechanicy pod nosem powiedzieli: "widzę, że nowa turbinka wstawiona" A więc ucieszony, że wszystko ok kupiłem samochód, wiecie pierwszy samochód, emocje wzięły górę nad rozsądkiem. I teraz jestem za przeproszeniem w d***e jeżeli to turbina :)
chudson - Pon Maj 21, 2012 20:55

Umyta nie znaczy nowa, może regenerowana , może nie zachowano czystości przy montażu i brudy w dolocie ją załatwiły szybko. Tak czy siak nie wykluczaj walniętej turbiny. Wytrzyj dokładnie olej , przejedź się i patrz gdzie się robi mokro.

Zdjęcia kiepskiej jakości ale dobrze widze ,że na turbinie aż krople oleju skapują? Moja też tak się poci i to napewno wina turbiny w moim przypadku bo wszystkie uszczelnienia posprawdzałem.

predatoraf - Wto Maj 22, 2012 14:57

Nie wykluczam turbiny :) Właśnie obawiam się, że to jej wina.
Wytrą to mi u mechanika, zobaczymy czy znajdą jakieś rozszczelnienia.
Jeżeli mam być szczery, to nawet nie wiem, gdzie ta turbina się znajduje :)

chudson od dawna tak masz? ja pierwsze kropelki oleju zauważyłem ok 5dni temu, obecnie pod samochodem w ciągu 24h pojawiają się 3 krople (spadają w wyniku wibracji spowodowanych uruchomieniem silnika)
Jedni piszą, że to poważny problem inni, że kilka lat tak jeżdżą i to normalne. To mój pierwszy samochód i nie chce go zaniedbywać, a więc sprawą na pewno zajmie się mechanik.
Jeszcze naczytałem się o chorobie wściekłych diesli :/ Teraz to się nawet boję nim gdziekolwiek jechać.

Remigiusz - Wto Maj 22, 2012 16:07

Umyj sobie porządnie silnik i komorę i potem szukaj od nowa wycieków i będzie widać od razu skąd wycieka :wink:
predatoraf - Wto Maj 22, 2012 17:29

Tylko żeby to wszystko umyć potrzebny jest kanał/ podnośnik, a czymś takim nie dysponuję, dlatego pozostaje mi tylko mechanik :)

Tak w ogóle, czy ktoś ma schemat silnika i podzespołów z opisem?
Nie wiem, gdzie jest turbo, nie wiem gdzie jest sprężarka od klimy itd :/

Remigiusz - Wto Maj 22, 2012 17:51

predatoraf, ehh tam w cale nie jest potrzebny. Wystarczy nawet ten co masz w aucie żeby to umyć :)
predatoraf - Sro Maj 23, 2012 12:11

No i po kłopocie :) Przyczyną był styk wężyka z turbiną, miedzy tymi dwoma końcówkami była metalowa podkładka, a jak wiadomo metal+metal to nie najlepsze uszczelnienie, poszła podkładka igielitowa i jest ok :)
Remigiusz - Sro Maj 23, 2012 12:44

predatoraf, Tam powinna być miedziana podkładka od zasliana Turba olejem :)