Zobacz temat - [Rover 416 Si] Problem z biegami...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416 Si] Problem z biegami...

Dr.Stein - Pią Maj 25, 2012 21:35
Temat postu: [Rover 416 Si] Problem z biegami...
Witam Panowie, przeszukałem forum z nadzieją że znajdę schemacik jak wymienić płyn w skrzyni biegów ale nie mogę jakoś znaleźć tego tematu i żałuję że nie dodałem do ulubionych :/
Kurcze bo mam problem

Bo biegi teraz w upał wchodzą opornie , mało tego! Jakbym jechał KAMAZEM albo STAR-em, wiecie, jak "chrupnie" to znaczy że bieg wszedł:/ i nie wiem czy to wina oleju bo bym go wymienił sam na kanale a nie wiem jak bo nie mogę znaleźć tego schemaciku na forum.

Mam Roverka 416 Si z 96 roku i chciałem zalać 75W80W (1,8 l), ale widzę na forum że niektórzy leją Dexron IID.

Przepraszam jeśli się powtarzam z tematem
oczywiście za pomoc dziękuje jako "pomógł" :)

leszczu - Pią Maj 25, 2012 21:49

Dr.Stein napisał/a:
Bo biegi teraz w upał wchodzą opornie , mało tego! Jakbym jechał KAMAZEM albo STAR-em, wiecie, jak "chrupnie" to znaczy że bieg wszedł:/ i nie wiem czy to wina oleju bo bym go wymienił sam na kanale a nie wiem jak bo nie mogę znaleźć tego schemaciku na forum.

Może nie wysprzęgla do końca ?? Wszystkie biegu wchodzą z oporem i chrupnięciem ??

Dr.Stein - Sob Maj 26, 2012 22:00

Powiem Ci tak
jak jade na początku to biegi ładnie wchodzą ale potem jak postoje w korku i w dłuższej trasie to już gorzej i gorzej .....

Sprzęgło wciskam do dechy i powiem Ci że JEDYNKĘ to czasem myślę że drążek złamię :/
potem sprzęgło do dechy chrup i Dwójeczka
Sprzęgło Chrup i Trójeczka itd...
A wsteczny? Chłopie nie pytaj...... , jakby jakbyś dwie tarcze do cięcia metalu se sobą skrobał :/

Kurde myśle że to olej bo jak patrze to syf usmolony jest na skrzyni biegów, i wiesz wali takim starym olejem jak McDonalds :/

[ Dodano: Sob Maj 26, 2012 22:00 ]
czy to jest porównywalnie jak w tym artykule?
http://www.roverki.pl/zro...krzyni-pg1.html
?

truten23 - Sob Maj 26, 2012 23:49

Kolego, co do zniany oleju. W najniższym miejscu skrzyni, bodajże w okolicy dyferencjału masz śrubę. Tym zlewasz olej. Powyżej lewej półosi masz śrubę poziomowskazową, oleju się nalewa dotąd, aż zacznie cieknąć tamtędy. Możesz nalewać olej tą śrubą, ale wygodniej lać odpowietrznikiem u góry skrzyni- taki czarny lejek z wieczkiem, bardzo wygodne. :wink:
Co do olei Klasy Dextron II to nie słyszałem żeby nadawał się do manuali, jeśli nie masz automata to zapomnij o nim. :roll:

Co do tego wbijania biegów. Pomyśl o zmianie płynu w układzie wysprzęglika. Jeśli jest stary, to będzie w nim woda, co skutkuje "zapowietrzaniem" jak się rozgrzeje.
Gdzieś koło wysprzęglika jest kalamitka do odpowietrzania, a pod puszką bezpieczników pod maską masz zbiorniczek płynu wysprzęglika. Lejesz tam taki sam jak do hamulców.
To w sumie tyle :razz:

Dr.Stein - Nie Maj 27, 2012 00:00

dzięki za pomoc :) obacze w przyszłym tygodniu co i jak, a potem będę waz męczył pytaniami jak nie będę pewien :)
truten23 - Nie Maj 27, 2012 14:49

Spoko, zmienisz olej i zobaczysz jak będzie.
Ale polecam spuszczenie całego płynu z układu wysprzęglania i wlanie nowego, bo zapewne nigdy nie był zmieniany. :cool:

Dr.Stein - Nie Maj 27, 2012 18:57

mam nadzieje ze nadaje się każdy olej 75W/80W
bo te podane w technicznym FAQ to raczej dawno opuściły półki :/

truten23 - Nie Maj 27, 2012 23:06

Lejesz kolego 75w/80. Cała sprawa rozchodzi się o klasę lepkościową. Jak mieszkasz na biegunie lejesz rzadszy, jak na równiku gęstszy. Taka sama zasada jest dla olei silnikowych.
A to czy to jest mobil, elf czy inny shell to podchodzi raczej pod rozważania akademickie. Z pewnych źródeł wiem że to i tak jest jeden ciort... :twisted:

haxigi - Nie Maj 27, 2012 23:38

podobno Ceramizer do skrzyni biegów naprawia te chrupania. Potwierdzone przez znajomego, który z 3 na 2 nie mógł zredukować bez znaczącego zwolnienia, a teraz sprzęgło wciska to i z 4 na 2 zredukuje lekko.
tunczyk2828 - Nie Cze 03, 2012 17:45

A miałeś coś robione ze sprzęgłem? Ja obstawiam docisk. U mnie była identyczna sytuacja na zimno biegi wchodziły, a im cieplej tym gorzej. Jakaś blaszka w docisku się przekręciła i lipa :)