Zobacz temat - [r420 Di] Problem z odpaleniem z rana / po postoju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r420 Di] Problem z odpaleniem z rana / po postoju

haxigi - Czw Maj 31, 2012 07:06
Temat postu: [r420 Di] Problem z odpaleniem z rana / po postoju
Witam. Dzisiaj spotkało mnie coś dziwnego. Rano próbując odpalić auto spotkał mnie zonk, bo nie chciał odpalić. Przekręciłem kluczyk do pozycji grzania świec, wszystkie kontrolki się zapaliły i po odpowiednim czasie zgasły, ale przekręcając kluczyk do fazy rozrusznika nic się nie działo. Jak otworzyłem drzwi to słyszałem wyraźnie, że świece się grzeją, cała elektryka (sprawna) działała. Ostatni raz miałem coś takiego jak chciałem odpalić auto, ale myślałem że to immo się włączyło i po wciśnięciu na pilocie zamknij/otwórz odpalił. Później miałem problem z odpaleniem, ale to przez to że już ropa mi się kończyła i nawet do benzynowej nie dojechałem. Dzisiaj jest bak prawie pełen więc nie wiem co się stało. Przy kupnie auta pytałem się jak odpala zimny silnik oraz jak zimą jest i facet powiedział, że bateria mocna i w mrozy odpala bez problemu. Dzisiaj było zimno rano, coś koło 3 - 5*C, czy to może tego wina ? Co zrobić by w mrozy odpalał, bo jak przyjdą pierwsze przymrozki będe unieruchomiony :(
bizon - Czw Maj 31, 2012 07:24

haxigi napisał/a:
Jak otworzyłem drzwi to słyszałem wyraźnie, że świece się grzeją

Uuuuuuuuuuu dobry sluch :D

haxigi napisał/a:
Dzisiaj było zimno rano, coś koło 3 - 5*C

To nie jest zimno jak dla diesla.

haxigi napisał/a:
jak przyjdą pierwsze przymrozki będe unieruchomiony :(

Planujesz przymrozki na lato??

A taK na powaznie to na pewno nie wina temperatury. ze slabymi swiecami w taka temperature i tak by odpalil. mowisz ze nie slychac rozrusznika to albo immo szwankuje albo przekaznik od rozrusznika, albo styki na rozruszniku

ADI-mistrzu - Czw Maj 31, 2012 07:25

Spróbuj właśnie zamknąć i tworzyć drzwi z pilota i wtedy odpalić.
Jak nie odpali to może być coś nie tentego z przekaźnikiem rozrusznika lub z samym rozrusznikiem.

bizon - Czw Maj 31, 2012 07:26

Albo ewentualnie jesli padalo u Ciebie w nocy to cos tam zalalo ale to tez okolice bezpiecznikow albo przekaznikow
haxigi - Czw Maj 31, 2012 07:38

bizon napisał/a:

Uuuuuuuuuuu dobry sluch :D

No ba, słychać długo i wyraźnie cykanie albo takie zzzzzzz świec, jak mam kluczyk przekręcony na ostatnią fazę tuż przed rozruchem. Co gorsza nie przestają się grzać te świece tak jak np u Escorta TD u kumpla.

Cytat:

To nie jest zimno jak dla diesla.

No wiem, ale im chłodniej tym ciężej jakoś odpala

Cytat:

Planujesz przymrozki na lato??

Planuję przymrozki na jesień/zimę ;p

Cytat:
A taK na powaznie to na pewno nie wina temperatury. ze slabymi swiecami w taka temperature i tak by odpalil. mowisz ze nie slychac rozrusznika to albo immo szwankuje albo przekaznik od rozrusznika, albo styki na rozruszniku


się wkurze to to immo odłaczę bo tylko z tym problem jest, ale najpierw jakoś bym ogarnął ten przekaźni i styki. Dam radę samemu to sprawdzić ? Gdzie tego szukać ?

Padać nie padało jak coś.

bizon - Czw Maj 31, 2012 07:57

haxigi napisał/a:

No ba, słychać długo i wyraźnie cykanie albo takie zzzzzzz świec, jak mam kluczyk przekręcony na ostatnią fazę tuż przed rozruchem. Co gorsza nie przestają się grzać te świece tak jak np u Escorta TD u kumpla.

Bo to nie swiece tylko pompa paliwa

haxigi napisał/a:
o wiem, ale im chłodniej tym ciężej jakoś odpala

To moze kat wtrysku tez nalezaloby skontrolowac
haxigi napisał/a:
bo tylko z tym problem jest

jak masz drugi to sprawdz czy na tamtym tez cos bedzie sie dzialo
haxigi napisał/a:
Gdzie tego szukać ?

Przekazniki masz przy grodzi (zolty albo czerwony nie pamietam). a rozrusznik masz pod filtrem paliwa to kuknij czy tam wsio ok.

Ewentualnie miernik i sprawdzenie czy dociera napiecie do rozrusznika

szoso - Czw Maj 31, 2012 07:57

przekaźnik od rozrusznika jest na grodzi przy przekaźniku od świec żarowych
są tam w zasadzie dwa przekaźniki, jeden jest od pompy wtryskowej a drugi od rozrusznika

bizon - Czw Maj 31, 2012 08:01

Cytat:
są tam w zasadzie dwa przekaźniki
w Sdi sa 3. swiece, rozrusznik i od pompy
szoso - Czw Maj 31, 2012 08:36

wiem że są 3, wynika to też z treści :wink:
chodziło mi o to że są jeszcze 2 oprócz tego od świec

haxigi - Czw Maj 31, 2012 10:31

Ok, wtryski przeczyszczę też. Najlepiej tym Liqui Moly nie ? Tylko preparat do wysokosiarkowych czy niskosiarkowych ? Różne są produkty, a wiadomo że patrzeć głownie będe na cenę bo i tak cud że jako student bez pracy kupiłem auto :D

http://allegro.pl/liqui-m...2386153212.html
http://allegro.pl/liqui-m...2367761317.html
http://allegro.pl/liqui-m...2334696881.html <-ten produkt najbardziej mi się podoba, ale pewnie te wszystkie to jedno i to samo czyż nie ?
http://allegro.pl/liqui-m...2360476735.html
http://allegro.pl/liqui-m...2358280751.html


nie wiem czy przez ochronę wtrysków można tez rozumieć ich czyszczenie ?

bizon - Czw Maj 31, 2012 11:08

haxigi napisał/a:
nie wiem czy przez ochronę wtrysków można tez rozumieć ich czyszczenie ?

Nie wiem skąd wziąles ochrone wtryskow, ja pisalem o ustawieniu kąta wtrysku, bo pisales ze czasem mimo krecacego rozrusznika ciezko odpala

[ Dodano: Czw Maj 31, 2012 12:08 ]
haxigi napisał/a:
ale pewnie te wszystkie to jedno i to samo czyż nie ?

jak bedziesz miec wszystko ok w samochodzie to wystarczy dobre paliwo i nie trzeba zadnych "uszlachetniaczy". jedynie zima cos na niewytracanie parafiny - black arrow skyyd

haxigi - Czw Maj 31, 2012 14:37

Ok, a jeszcze kupując rozrusznik na allegro, będzie pasować z innych modeli czy musi być koniecznie pod 420 ? Może być z 220, albo z 400 1.4 ?
szoso - Czw Maj 31, 2012 14:41

musi być od diesla
Pimpa - Czw Maj 31, 2012 14:50

no nie wiem czy ci rozrusznik od benzyny i to małej zakręci dieslem ;p
haxigi - Czw Maj 31, 2012 15:06

ok od diesla, czyli 45/220 będą pasować ?
http://allegro.pl/rozrusz...2322481608.html
taki np?

bizon - Czw Maj 31, 2012 15:42

haxigi, a inne mozliwosci wykluczyles??
bo nawet jesli jestes na 100% pewien to rozrusznik mozna regenerowac albo pizgn.... mlotkiem

haxigi - Czw Maj 31, 2012 15:50

bizon napisał/a:
haxigi, a inne mozliwosci wykluczyles??
bo nawet jesli jestes na 100% pewien to rozrusznik mozna regenerowac albo pizgn.... mlotkiem


no inne możliwości jakie jeszcze ? Nie wiem dlatego pytam na forum :D Mówisz walnięcie młotkiem zadziała ? haha :D

regeneracja rozrusznika pewnie wyjdzie tyle samo co kupno nowego, ale używanego.

A jak poszukać w rave te grodzie, rozrusznik ? Jak to po angielsku będzie ?

bizon - Czw Maj 31, 2012 16:36

No pisalismy Ci zebys cala elektryke sprawdzil.

Cytat:
regeneracja rozrusznika pewnie wyjdzie tyle samo co kupno nowego, ale używanego.

UIzywany tez nie bedzie w idealnym stanie i za miesiac moze byc do regeneracji
haxigi napisał/a:
A jak poszukać w rave te grodzie, rozrusznik ? Jak to po angielsku będzie ?

Rozrusznik starter
Przekaznik - starter relay

Pimpa - Pią Cze 01, 2012 08:51

Walenie młotkiem w rozrusznik jest jak najbardziej skuteczne przy zawieszających się szczotkach, ale to rozwiązanie awaryjne, tak czy siak należy rozrusznik regenerować / wymienić. Jednakże ja bym się skłaniał ku regeneracji, bo kupno używanego to branie kota w worku, a rozrusznik po regeneracji wytrzyma jeszcze bardzo długo - pewnie do końca żywota auta;)
mirwin - Pią Cze 01, 2012 13:06

haxigi napisał/a:

no inne możliwości jakie jeszcze ? Nie wiem dlatego pytam na forum :D Mówisz walnięcie młotkiem zadziała ? haha :D

regeneracja rozrusznika pewnie wyjdzie tyle samo co kupno nowego, ale używanego.

A jak poszukać w rave te grodzie, rozrusznik ? Jak to po angielsku będzie ?


Ja bedę regenerował swój rozrusznik. Zakupiłem styki za całe 15 PLN a i szczotki to tez niewielki koszt. Wiec regeneracja nie jest droga.

haxigi - Pią Cze 01, 2012 15:54

Dobra, winę miał przekaźnik. Jak go odłączyłem to był lekko zaśniedziały. Oczyściłem i jest cacyk :)