Zobacz temat - [R45] Pytanie o olej i o wyciek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Pytanie o olej i o wyciek

matheo - Nie Cze 03, 2012 11:30
Temat postu: [R45] Pytanie o olej i o wyciek
Witam. Od kilku tygodni jezdze 45-tką. Pojawił się jednak problem cieknącego z pod samochodu oleju. Zauważyłem plamy na parkingu ;/ podłżyłem karton żeby upewnić się, że to z Rovera. No i niestety;/ Mam wobec tego dwa pytania: 1. W instrukcji jest zeby lac 10w40. W samochodzie (z tego co pisze na karteczce w siniku) jest zalany 5w40. Czy mogę bez obaw dolac 10w40? (chodzi o to ze mam wolne 5l 10w40, a jestem studentem i mam mało srodkow zeby kupowac dodatkowy olej). No i 2. Co to moze byc za wyciek? Czy naprawa jest droga? Niewykluczone, że to ja przejechałem ,,brzuchem'' ze dwa razy po jakims wiekszym krawezniku, a wrecz pewne ;/
leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:57

Cytat:
Czy mogę bez obaw dolac 10w40?

Lepiej nie.
matheo napisał/a:
No i 2. Co to moze byc za wyciek?

matheo, to już musisz sam sprawdzić skąd ten olej się sączy.

MARQS - Nie Cze 03, 2012 12:30

Witaj kolego, pomimo tego że jesteś skromnym studentem to bez oględzin spodu się nie obejdzie. Musisz wydać kilka pln inaczej można pisać i pisać, przeczytałem że jesteś z Gdańska z pewnością jest tam jakiś miłośnik marki który zrobi to gratisowo w ramach pomocy fanowi Rover-ków. Martwi mnie tylko fakt że pomimo takiego prześwitu samochodu zdołałeś rysować spodem. Pozdrawiam MARQS. :shock:
bizon - Nie Cze 03, 2012 13:06

matheo napisał/a:
Czy mogę bez obaw dolac 10w40?

Dolac nie, co najwyzej mozesz przerzucic sie na polsyntetyk, czyli stary spuscic i wlac ten nowy

sobrus - Nie Cze 03, 2012 14:19

Dlaczego nie? Oleje można mieszać. Wyjdzie coś w stylu 7W10.
Choć oczywiście jeżeli masz wolne 5l to lepiej po prostu wymień cały olej razem z filtrem oleju.
Poniewasz wlewasz olej gęstszy wycieki powinny się zmniejszyć.