|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Zloty ogólnopolskie - Zlot letni - wyniki z hamowni
maciej - Pon Maj 28, 2012 09:00
Hamownia była fajna jako porównanie, ale była chyba skalibrowana (nieskalibrowana) tak, że "będzie pan zadowolony".
Mój Roverek po 13 latach, dokładnie 200 000 km (pękło w drodze powrotnej ze Zlotu), remoncie uszczelki pod głowicą i 50 000 km z instalacją gazową (ja uważam, że to akurat nie wpływa, ale pewnie są tacy co się nie zgodzą), bez żadnych modów ma podobno 117 KM (zamiast fabrycznych 111 KM).
Owszem, jest przyzwoicie utrzymany i serwisowany, ale należy mu się już chyba wymiana świec, a ja w cuda nie wierzę...
Ale porównawczo (zmierzyłem sobie charakterystyki na benzynie i LPG) super - już wiem co trzeba dostroić na gazie.
maniaq - Pon Maj 28, 2012 09:21
Maciej, ja tez ogladajac swoj od razu powiedzialem ze z "bonusem" ale nie patrzac na cyfry, albo odejmujac 10% masz podglad na przebieg mocy i momentu, czy zdrowo to wyglada
a wartosci ... trzeba by porownac to samo auto na innej hamowni, zeby cos wiedziec, ale co hamownia to inny wynik tylko dla mnie te +/- 10 km miedzy hamowniami nie robi mi roznicy
Moj ZS wyplul 181,4 KM @6772 oraz 220Nm @ 4525, ale bardzo plaski wykres momentu, wiec akurat najwyzszy tutaj przypadl to ze ma "tylko" 106 k km i nowe niemal swiece + kable + filtry + oleje... IMHO i tak ten wynik, nadal jest zawyzony.
Raptile - Pon Maj 28, 2012 09:43
co do zawyzania mocy
Seria 113 KM i 227 Nm wyszla Watpie by bonus byl spowodowany podkrecona turbina i ominieciem 3/4 wydechu oraz nowym filtrem powietrza bez rury do rezonatora.
Chociaz mozliwe ze po prostu moj silnik jest w tak dobrej kondycji i tak dobrze sie uszczelnil nagarem ze ma podwójną kompresje
Chociaz patrzac na seryjne wykresy innych SDi z innych hamowno przebieg momentu i jego ilosc by sie zgadzala i te "7 nm" moze byc spowodowane podkrecona turbina
AndrewS - Pon Maj 28, 2012 09:57
moj 125p był dwa razy na tej hamowni, oba wyniki byly bardzo zbliżone minimalnie mniej niz 100KM fabrycznie 103
silnik mimo ze jest z 96 roku ma na 100% 120 tys. km
zeby pogorszyć osiagi to nie wiem, musiałoby spasc cisnienie sprezania, lub ktorys wazniejszy czujnik, czesto sie slyszy ze silniki po rozebraniu maja jeszcze slady po honowaniu, luz na zaworach regulowany hydraulicznie, wiec tez nie ma tu bardzo co sie pogorszyc
fakt Macka przypadek jest zastanawiający, jedź gdzies indziej na hamownie, chyba ze masz stożki, magnetyzery, flipery
szoso - Pon Maj 28, 2012 10:10
kiedyś widziałem jak seryjne auto 90KM wypluło na hamowni 95KM, hamownia była profeska, w aucie nic nie było zmieniane
gdzieś czytałem że seria może mieć delikatnie więcej niż podają w danych, nie wiem czy ma to zastosowanie w Roverze, może jest jakiś margines
maniaq - Pon Maj 28, 2012 10:14
to sie moze roznic miedzy poszczegolnymi egzemplarzami , wiec ja mowie dla mnie +/- 10 km, nie robi mi roznicy wazne ze jest seria z bonusem nawet jak zawyza o te 10% to jak na 10 letnie auto trzyma sie niezle, a i VIS power byl padniety, dopiero nastepnego dnia z Dzieju sprawdzilismy to... wiec nie wiem czy lub na ile sprawny vis power poprawilby wykres...
Harry - Pon Maj 28, 2012 13:03
mi na hamowni wyszlo 112.4 i 126.5 nm
auto jest po 2 planach glowicy, wiec komora spalania jest zmieniona tzn. zwiększyła sie, ale przez to stopień sprężania spadł
Markzo - Pon Maj 28, 2012 13:09
Harry napisał/a: | auto jest po 2 planach glowicy, wiec komora spalania jest zmieniona tzn. zwiększyła sie, ale przez to stopień sprężania spadł |
odwrotnie, zmniejszyłeś komore spalania i podniosłeś CR.
czy ktoś bedzie weryfikował te wyniki na normalnej hamowni? bardzo mnie ciekawi jak to sie do siebie ma
Maniaq troche mało momentu masz cos dłubane przy wydechu czy seria? tłumiki ori czy zamienniki?
maniaq - Pon Maj 28, 2012 13:25
dlubane przez poprzedniego wlasciciela, wlozona puszka koncowa od hatchbacka + przedmuchy dla mnie ten wykres jest orientacyjny, nie licza sie tak bardzo wartosci co przebieg.
na hamowni mialem padniety power vis, wiec moze to tez mialo wplyw, dopiero teraz pomyslalem, ze mozna bylo zrobic pomiary z padnietym balance, padnietym power i oba sprawne... madry polak po szkodzie ale od dzieja dopiero w niedziele visy odebralem, wiec nie mialem jak na torze tego zrobic.
Harry - Pon Maj 28, 2012 13:29
Markzo napisał/a: | odwrotnie, zmniejszyłeś komore spalania i podniosłeś CR. |
racja odwrotnie
Markzo - Pon Maj 28, 2012 13:59
Kumpel mi tłumaczył, że za małe tłumiki, zwlaszcza srodkowe, ktore nie zapewnią odpowiedniego rozprężenia spalin zabierają sporo mocy, stad pytanie o wydech. Zalezy w jakiej pozycji miałeś powera, patrzac po wartosciach max, został włączony
Co do samej hamowni to rózne opinie krążą w necie, raczej negatywne Remii hamował swojego diesla? mozna by porownac z wykres od Huberta. Maniaq wrzuc swoj wykres porownamy z moim. Jak wyglądały straty na przeniesieniu napedu?
pelson91 - Pon Maj 28, 2012 14:00
Markzo napisał/a: | Remii hamował swojego diesla? |
Na zlocie nie, bo przyjechał dopiero w piątek wieczorem jak się już ściemniało. Chyba, że hamował go wcześniej i gdzie indziej
Gonia - Wto Maj 29, 2012 07:02
szoso napisał/a: | kiedyś widziałem jak seryjne auto 90KM wypluło na hamowni 95KM, hamownia była profeska, w aucie nic nie było zmieniane
gdzieś czytałem że seria może mieć delikatnie więcej niż podają w danych, nie wiem czy ma to zastosowanie w Roverze, może jest jakiś margines |
http://www.roverki.pl/gal...-chojnacki.html
Na hamowni uważanej za jedną z dokładniej mierzących.
Żaden serii nie trzymał, a miały od 3 do 6 lat.
[ Dodano: Wto Maj 29, 2012 08:02 ]
Harry napisał/a: | mi na hamowni wyszlo 112.4 i 126.5 nm
auto jest po 2 planach glowicy, wiec komora spalania jest zmieniona tzn. zwiększyła sie, ale przez to stopień sprężania spadł |
Po planowaniu głowicy komora spalania się zmniejsza i zwiększa stopień sprężania
Pływak - Wto Maj 29, 2012 07:28
szoso napisał/a: | kiedyś widziałem jak seryjne auto 90KM wypluło na hamowni 95KM, hamownia była profeska, w aucie nic nie było zmieniane
gdzieś czytałem że seria może mieć delikatnie więcej niż podają w danych, nie wiem czy ma to zastosowanie w Roverze, może jest jakiś margines |
Są silniki, które mają fabrycznego bonusa np niektóre JTD czy TDI ale sporo osób na forum potwierdziło, że R/MG średnio trzymają moc. Co do Agmy to można sobie na necie poczytać różne opinie jakie o ich wynikach krążą więc raczej jako zlotowa atrakcja ok ale jeśli ktoś chce się sugerować wynikami przy modyfikacjach to raczej wybrał bym inną. Tak czy inaczej bardzo fajnie, że doszło od pomysłu do realizacji i mogliście sobie na zlocie auto na rolki wrzucić
SyntaX - Wto Maj 29, 2012 11:04
Wiele zależy od kierownika.
Stylu jazdy, rodzaju części na jakich serwisowane jest auto oraz jakości paliwa na jakim chodzi.
Jak przekonał się jeden kolega z forum nawet to jak mocno posmarujesz olejem sportowy filtr ma znaczenie.
mzas - Wto Maj 29, 2012 18:54
Jakby ktoś był zainteresowany porównaniem wyników z hamowni to wrzucam swój ( można zrobić oddzielny temat).
maciej - Wto Cze 05, 2012 07:54
To i ja dorzucę.
Słabszy wyniki na LPG - niedostrojone jest.
Ale, tak, jak pisałem, pomiary są powtarzalne, bo instalacja LPG przy 6000 obr. przełącza się na benzynę i wtedy oba wykresy się pokrywają.
maniaq - Wto Cze 05, 2012 11:12
moj wynik z Radomia
Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 11:18
Markzo, Niestety nikt inny nie hamował IDT z takim setupem jak mam ja. Firq'a to już wyższa szkolą jazdy
Mi się nie udało dojechać bo bylem długo u Tomka jeszcze w Pilznie
maniaq - Pon Cze 11, 2012 14:17
tylko tyle wykresow ? malo O_o
Raptile - Pon Cze 11, 2012 14:30
pelson91 - Pon Cze 11, 2012 14:42
Pawkaz - Pon Cze 11, 2012 15:15
Pelson91 co tak duzo koni Ci wyszlo ?
pelson91 - Pon Cze 11, 2012 15:21
Pawkaz napisał/a: | Pelson91 co tak duzo koni Ci wyszlo ? |
A bo drobny tjuning wszedł
Pawkaz - Pon Cze 11, 2012 15:42
pelson91 napisał/a: | A bo drobny tjuning wszedł |
A co takiego ? Opisz, opisz bo jestem ciekawy
pelson91 - Pon Cze 11, 2012 15:45
Cytat: | A co takiego ? Opisz, opisz bo jestem ciekawy |
Wsadziłem benzyniaka 2,0 16V
Pawkaz - Pon Cze 11, 2012 15:50
pelson91 napisał/a: | Wsadziłem benzyniaka 2,0 16V |
Cos sciemniasz
pelson91 - Pon Cze 11, 2012 15:53
Pawkaz napisał/a: | Cos sciemniasz |
Owszem A miałbym tyle koni co Raptile, tylko gostek z hamowni zapomniał ręcznego spuścić
Firq - Pon Cze 11, 2012 17:57
Mój wykres
Brt - Pon Cze 11, 2012 18:16
wow szkoda, że dołu trochę więcej nie ma .... ale góra śliczna
Firq - Pon Cze 11, 2012 18:23
Brt, Powiem Ci że dołu wystarczy jak dla mnie bo juz od 1800 rmp czuć że turbo juz dmucha a gt 15 było to od 2200. Dołu lepszego nie chce na chwile obecną
Raptile - Pon Cze 11, 2012 18:51
Firq, mało
Brt - Pon Cze 11, 2012 19:39
Duży moment w dole = mocne obciażenie skrzyni .... ważne, że jedzie
Firq - Pon Cze 11, 2012 20:18
U mnie sprzegło i skrzynia jak narazie to dzielnie znoszą a jechać to w miare jedzie tak wiec nie jest źle
kruszan - Pon Cze 11, 2012 21:49
seria + strumienica, zaślepiony EGR, poprawiony dolot powietrza, wyczyszczony kolektor
niedługo czip
maniaq - Wto Cze 12, 2012 13:01
Cos te mapy daja tylko duzego kopa w krotkim zakresie, moment b szybko spada u zabci.
porownanie wykresu zaby i firq nie zostawia watpliwosci , ktoredy dorga
Raptile - Wto Cze 12, 2012 13:16
maniaq, w SDi jest slabsza pompa niz w iDT no i turboburbo robi swoje
Remigiusz - Wto Cze 12, 2012 13:35
Mówiłem ze pompy SDI to lipa jeżeli chodzi o tuning SD i IDT Power jedynie dobre kandydaci
Firq - Wto Cze 12, 2012 18:23
dokładnie w IDT na pompie można dużo więcej niż na pompie w SDI
Co do wykresu to miałem podobne tylko na chipach i na GT15 że górka 375nm kop i 3 tys rmp i spadek na VNT jest dużo lepiej jak widać na wykresie i na plecach
|
|