Zobacz temat - [R75] Gaz LPG
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaz LPG

Owca1911 - Nie Cze 10, 2012 09:44
Temat postu: [R75] Gaz LPG
Witam. Chce założyć gaz do mojego Roverka :) Zastanawiam się nad STAG 300 .
Proszę o opinie osób które miały z nim styczność .

Pozdrawiam

amigojwr - Nie Cze 10, 2012 12:46

Też od miesiąca jestem posiadaczem tego auta i przyłączam się do zapytania kolegi wyżej: Rover 75, 2001r., 2.0, 150 KM, automat. We wtorek mają mi montować Stag 300.

PS. kolego, ile Ci pali to auto? mi ok 15L/100km BENZYNY (trasa+miasto)

byłem na komputerze i wskazał dwa błędy, może ktoś poradzić co jest walnięte na ich podstawie?

- p1472 Variable intake Butterfly Valve, always open,
- p0335 Crankshaft Sensor no signal.

Myślę po założeniu gazu (na wtorek jestem umówiony) jechać na diagnostykę silnika i wyeliminować usterkę.

pozdrawiam

Owca1911 - Nie Cze 10, 2012 12:53

amigojwr napisał/a:
Też od miesiąca jestem posiadaczem tego auta i przyłączam się do zapytania kolegi wyżej: Rover 75, 2001r., 2.0, 150 KM, automat. We wtorek mają mi montować Stag 300.

PS. kolego, ile Ci pali to auto? mi w granicach 14-15L/100km (trasa+miasto)

byłem na komputerze i wskazał dwa błędy, może ktoś poradzić co jest walnięte na ich podstawie?

- p1472 Variable intake Butterfly Valve, always open,
- p0335 Crankshaft Sensor no signal.

Myślę po założeniu gazu (na wtorek jestem umówiony) jechać na diagnostykę silnika i wyeliminować usterkę.

pozdrawiam


Mi na trasie takie 8-8,5l :)

xROnx - Nie Cze 10, 2012 13:06

Ja u siebie mam Stag300+ od ponad roku.
spalanie w mieście to 15-16l/100 trasa 10l/100
generalnie nie narzekam na tą instalacje.

dafit - Nie Cze 10, 2012 13:08

ja mam staga, i mi pali niecałe 11l w trybie mieszanym no i co do samego staga nie mam zastrzeżeń , tylko czasami na wysokich obrotach jak gwałtownie przyspieszam to potrafi się zakrztusić ale to raczej wina czerwonych valtek'ów :mrgreen:
amigojwr - Nie Cze 10, 2012 13:08

Pomógłby mi ktoś z tymi błędami i ew. kosztami?
Co jest walnięte?

rover 75, 2.0, V6, 150 KM, automat
pali mi 15L/100km BENZYNY (trasa+miasto) :cry:

Błędy komputera:
- p1472 Variable intake Butterfly Valve, always open,
- p0335 Crankshaft Sensor no signal.

Myślę po założeniu gazu (na wtorek jestem umówiony) jechać na diagnostykę silnika i wyeliminować usterkę. Podpytałem ludzi to nie ma przeciwskazań żeby pierw zakladac instalacje, a pozniej wyeliminować te blędy.

pozdrawiam

dafit - Nie Cze 10, 2012 13:13

pierwszy bład chyba dotyczy vis'ów (dlatego ci tyle pali), a drugi dotyczy jak sama nazwa wskazuje czujnika położenia wału albo rozrząd ci przeskoczył jak i mi ostatnio :evil: pamiętajcie wymieniajcie rozrząd systematycznie bo potem zapłacicie 3 razy albo i więcej tyle za naprawe...

co do vis'ów jest osoba na forum która zajmuje się naprawą, polecam.

amigojwr - Nie Cze 10, 2012 13:14

visów a dokładniej? silniczki vis walnięte?
rozrząd przeskoczył czyli? rozrząd miałem niedawno robiony.

PS mogę pierw zakładać instalację, a później zrobić vis?

dafit - Nie Cze 10, 2012 13:20

jak miałeś rozrząd robiony to sprawdź czujnik położenia wału(są chyba 2 ), a o visach masz tu cały temat http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65363

[ Dodano: Nie Cze 10, 2012 13:20 ]
amigojwr napisał/a:
silniczki vis walnięte?

tak
amigojwr napisał/a:
mogę pierw zakładać instalację, a później zrobić vis

tak

sash997 - Nie Cze 10, 2012 13:34

dafit napisał/a:
jak miałeś rozrząd robiony to sprawdź czujnik położenia wału(są chyba 2 )

lub przy wymianie paska przestawili rozrząd co również mogło sie przełożyć na to duże spalanie...

domann - Nie Cze 10, 2012 15:29
Temat postu: Re: [Rover 75] Silnik 2.0 v6 LPG
Mam STAG 300 ISA2
wtryski - czerwone HANA
reduktor - KME GOLD

Zestaw daje radę.
Co do rad. Nie oszczędzaj na wtryskach. Raczej odpuść stare Valteki. Reduktor ma być odpowiedniej wydajności i w odpowiednim miejscu. Ja np mam go nisko z przodu, i zimą, bez osłony są problemy z temperaturą reduktora a co za tym idzie - gazu.
ISA2 nie daj sobie włączyć, u mnie po 1-2kkm strasznie nakaszaniła (szarpanie przy zmianie biegów, za mała moc - za ubogo).

Dogadaj się z gazownikiem nt możliwości własnoręcznej regulacji instalacji. U mnie nie robili większych problemów. Wiedzą na przeglądzie, że komputera mają nie podpinać.

Instalację regulowałem nie na mapki w ACGasSynchro - tylko na podstawie korekt ECU.
Dopiero po takiej regulacji można powiedzieć, ze silnik nie wie na jakim paliwie jedzie :) (oczywiście przy założeniu że korekty po temperaturze gazu i ciśnieniu są prawidłowo naniesione)


Spalanie:
trasa - 11.5-13.0 (klima non stop włączona)
mieszany 14.0-16.0
samo miasto (Warszawa, korki, średnia prędkość 22 km/h) 18.0-22.0

statystyki zebrane z 20kkm

slawx12 - Nie Cze 10, 2012 17:27

Stag 300+
wtryski Valtek 3ohm
reduktor Tomasetto Artic
butla 53l. we wnęce na koło dojazdowe
Przejechane 50 000 km. Wymieniłem trzpienie wtryskiwaczy gazowych, ponieważ zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach.
Średnie spalanie w granicach 11 litrów.

domann - Nie Cze 10, 2012 17:32

slawx12 napisał/a:

reduktor Tomasetto Artic


daje radę jeden arctic?
Pytam, bo miałem takiego w primerze z 2.0 SR20DE - przy 150KM klękał na 2 biegu z 1.2 bara na 0.6

rafalmis1 - Pon Paź 01, 2012 19:43

ma takie pytanie gdzie macie umiejscowiony przełącznik/centralkę do przełączania między gazem a benzyną ?? Jak ktoś ma możliwość, to również proszę i zdjęcie. Zamierzam zamontować takie coś
http://allegro.pl/przelac...2632388791.html
i myślałem aby włożyć do podłokietnika, w tym miejscu gdzie sterownik webasto. Co myślicie o tym, dobry, zły pomysł ??

dafit - Pon Paź 01, 2012 23:09

ja mam właśnie dokładnie tam zamontowany przełącznik i jest jak dla mnie w porządku :wink: polecam takie rozwiązanie, a przełącznik mam standard i nie widzę potrzeby przepłacania za takie cudoki jak ten z allegro, tym bardziej że jest w podłokietniku i go nie widać
Bartek11634 - Czw Maj 02, 2013 12:41

Kolego domann mozesz mi powiedzieć ile płaciłeś za założenie instalacji która masz w samochodzie, prawdopodobnie bede zakladał to samo i powiedzieli mi 3300zl w warsztacie partnerskim Staga. Masz jakieś zastrzeżenia co do tego kompletu?
tomi24lbn - Czw Maj 02, 2013 15:58

Również posiadam Stag 300 isa + wtryski AC W01 BFC + Reduktor Magic który już wysiada i będzie wymieniony na AC R01 czerwony :) spalanie miasto 15-16 L .Jestem zadowolony z tej instalki :)
kmisiowy - Czw Maj 02, 2013 17:43

Ja tez ostatnio zalozylem Staga 300. Autem jezdzi sie super i duzo taniej. W ostatnie 6 tygodnii zrobilem 10000 km takze szybko mi sie zwroci. Ja za moja instalacje zaplacilem 2900. Silnik wprawdzie 1.8 ale mam nadzieje ze jak bede uwazac to nic sie nie stanie. Spalanie przy spokojnej jezdzie w trasie mam 8-8.5 litra.w miescie z klima jakies 12l.

[ Dodano: Czw Maj 02, 2013 17:43 ]
Aha.w roverkach jest duzo miejsca w miejscu na kolo zapasowe, takze polecam doplacic i zamontowac wiekszy zbiornik a i tak zostanie troche przestrzeni na pierdoly..ja robie jakies 600km na jednym tankowaniu.

pajos - Czw Maj 02, 2013 18:15

Tesciu ma w swoim staga i dziala bez zarzutow.Tylko jedz do dobrego gazownika.Nie wiem czy w krotoszynie taki jest ale z naszych okolic moge ci polecic goscia z czekanowa albo z Koscielnej wsi.Do tego co zaklada w ostrowie na krotoszynskiej mam dosc mieszane uczucia bo zakladal teraz kumplowi do 307 nie nie jest zadowolony.
sebkra - Pon Maj 06, 2013 10:21

Stag to dobry wybór, tyle że isa o ile przydaje się do mapowania to stale włączona sprawia więcej szkody niż pożytku (sprawdzone nie tylko w roverach). Do 2.0 wystarczy zwykły AC R01, mam go w mojej turbawce i ma zapas i dużą stabilność.
rafalmis1 - Pon Maj 06, 2013 11:07

Nie rozumiem, co z ISO jest nie tak?
sebkra - Pon Maj 06, 2013 14:25

Z ISA jest nie tak, że owszem pomaga ładnie przy zbieraniu map, ale jeśli adaptacja pozostała dalej włączona, to w wielu autach po pewnym czasie zaczęło się wszystko rozjeżdżać, zwłaszcza gdy warunki się znacznie zmieniły (temperatura), następowało cos jakby podwójna korekcja (jak sterownik benzynowy chciał coś skorygować to isa ściągała go do zapamiętanego poziomu), nawet po zmianie na ostatni firmware do końca nie pomogło. Oczywiście do robienia korekcji po obrotach ISA świetnie się przydaje, ale najlepiej zebrać mapy wykorzystać ISA do korekt po obrotach i wyłączyć autoadaptację.
domann - Pon Maj 06, 2013 21:47

Bartek11634 napisał/a:
Kolego domann mozesz mi powiedzieć ile płaciłeś za założenie instalacji która masz w samochodzie, prawdopodobnie bede zakladał to samo i powiedzieli mi 3300zl w warsztacie partnerskim Staga. Masz jakieś zastrzeżenia co do tego kompletu?



płaciłem około 3400 (sierpień 2011). Do tego kompletu zastrzezeń nie mam. Tez robiłem w partnerskim STAGA. Niech tylko graty z głową rozmieszczą. Zwłaszcza reduktor. U mnie, gdybym mógł cofnąć czas, zmieniłbym jego połozenie. Wnęka zderzaka - lewy przód, to nie najlepsze rozwiązanie, zwłaszcza zimą - ale wybierajac lokalizację powyzej lustra płynu chłodzącego, a tamto, wolałem zderzak. Moze da się go jeszcze gdzie indziej upchnąć.

[ Dodano: Pon Maj 06, 2013 21:47 ]
sebkra napisał/a:
Z ISA jest nie tak, że owszem pomaga ładnie przy zbieraniu map, ale jeśli adaptacja pozostała dalej włączona, to w wielu autach po pewnym czasie zaczęło się wszystko rozjeżdżać, zwłaszcza gdy warunki się znacznie zmieniły (temperatura), następowało cos jakby podwójna korekcja (jak sterownik benzynowy chciał coś skorygować to isa ściągała go do zapamiętanego poziomu), nawet po zmianie na ostatni firmware do końca nie pomogło. Oczywiście do robienia korekcji po obrotach ISA świetnie się przydaje, ale najlepiej zebrać mapy wykorzystać ISA do korekt po obrotach i wyłączyć autoadaptację.


Amen - niestety na swoim przykładzie wiem, że pozostawienie aktywnej ISA2 na więcej niż 500km = kłopoty

lipekk - Sro Lip 03, 2013 09:12

Witam,
mam MG ZT-T 2,5 V6 - i będzie montowana instalacja LPG. Mam sprawdzonego gazownika, który zaproponował mi instalację BRC Sequent Plug&Drive.
Informacje: http://www.abart.com.pl/I...-Plug-and-Drive

Ktoś ma doświadczenie z tą instalacją? Ktoś może podpowie na co trzeba uważać przy montażu instalacji w tym silniku?

Pozdrawiam

tomi24lbn - Nie Lip 14, 2013 18:49
Temat postu: Stag 300 isa
Mam pytanie do tych co mają staga 300. Jak macie w ustawieniach sondy lambda ??
1 Napięciowa
2 UEGO napięciowa
3UEGO pełen zakres
4 Napięciowa odwrócona
Pytam dlatego że u mnie jest ustawione niepodłączona i tak sobie myślę czy to ma wpływ na spalanie Lpg

sebkra - Pon Lip 15, 2013 14:07

Powinno by napięciowa, oczywiście w twoim przypadku powinny być podłączone dwie sondy. Masz ustawione na niepodłączone bo instalatorowi pewnie nie chciało się tego robić. Możesz sprawdzić czy są odczyty na sondach w programie, pewnie nie będzie. Co do spalania to nie masz co się przejmować, nie podłączone sondy do sterownika gazowego nie mają wpływu na pracę instalacji, mają jedynie ułatwić pracę instalatorowi (np. jeśli występuje zapętlanie wtrysków przy pełnym obciążeniu, to może sprawdzić czy mieszanka jest bogata). Składem mieszanki steruje ECU benzynowe.
tomi24lbn - Pon Lip 15, 2013 16:19

Napięcie pokazuje, ale w programie ustawione jest niepodłączone nie wiem dlaczego.Byłem u rożnych magików od lpg i nie wiem jak było ustawione wcześniej.Miałem problem z szarpaniem przy ruszaniu i gwałtownym wciskaniu gazu wymiana wtrysków rozwiązała problem. Teraz zastanawia mnie ustawienie sond w kompie lpg skoro napięcie pokazuje to znaczy że są podłączone,a w kompie jest ustawione że nie są podłączone dlaczego??
karol77787 - Pon Lip 15, 2013 16:33

Również mam instalacje STAGA w swoim 2.5 reduktor KME Gold i wtryski HAna czerwone i jest super spalanie 11l w cyklu mieszanym także polecam!
sebkra - Wto Lip 16, 2013 08:57

Przy nie podłączonych sondach będzie również pokazywał napięcie tak ok 0,3 0,4V. Miałem na myśli sprawdzenie czy są oscylacje napięcia od ok 0,3 do 1V, tak właśnie pracuje sonda. Jak chcesz sprawdzić namacalnie to zerknij czy fioletowy kabelek z wiązki instalacji jest dolutowany do wiązki 1 sondy, a fioletowo szary do wiązki 2 sondy, instalatorzy robią to tam gdzie najmniej szukania czyli najczęściej przy wtyczce sondy.
tomi24lbn - Wto Lip 30, 2013 06:07

Dzieki sprawdze :)

[ Dodano: Wto Lip 30, 2013 06:07 ]
Witam okazało się ze sondy nie są podłączone i mam źle podłączone wtryski na 4 i 6 cylindrze .to chyba może miec wpływ na spalanie i dynamikę :-| . Mam prośbę czy mógłby ktoś wrzucić screeny z ustawień swojego staga ?? . Ponieważ zastanawia mnie opcja " Próg obcinania dotrysków" .Czy nasze auta mają dotryski???

pieter65 - Pią Maj 16, 2014 13:51

Witam . Ma ktoś może jakie są ustawienia LPG w sterowniku STAG 300 plus, listwa wtryskowa valtec 30 , reduktor ZAVOLI .
dawidd - Pią Maj 16, 2014 16:06

pieter65, nie ma uniwersalnych ustawień, maja ci się jak najdokładniej pokryć mapy pb i lpg przy mnożniku nie za dużym, nie większym niz 1,6 na początku
pieter65 - Pią Maj 16, 2014 16:28

dawidd,zgadza się uniwersalnych ustawień nie ma ,tylko ja mam taki problem ,że po autokalibracji mnożnik mam 1,2 ,mapy nie za bardzo sie pokrywają i np. przy ruszaniu ma takie zadławienie tylko przy ruszaniu .
rtoip69 - Pią Maj 16, 2014 20:15

Sprawdź czy przy ruszaniu ciśnienie w reduktorze spada . Jak spada to chyba mnożnik za niski .
dawidd - Pią Maj 16, 2014 20:27

pieter65, no dobra ale przecież po autokalibracji ustawiasz ręcznie mnożnik żeby sie pokryly mapy. Jak tego nie zrobisz to nigdy nie będzie dobrze. Jeśli po autokalibracji mnożnik zaczyna sie na 1,2 to jest dobre ciśnienie na reduktorze. Zavoli N czy S to dobre reduktory, ja przelatałem na N'ce prawie 180tys i ciągle reduktor ma sie dobrze. pieter65, odsyłam cie do instrukcji ze staga, jest tam dobrze opisany proces ustawianie i regulacji instalacji. Nie wiem czy w 2.0 jest dotrysk, w 1,8 jest a w v6 nie wiem - sprawdź, jeśli jest to go odetnij i szarpanie zniknie przy ruszaniu