Zobacz temat - [R400] Ciężko pali na ciepłym oraz tajemniczy zapach (?)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Ciężko pali na ciepłym oraz tajemniczy zapach (?)

Lysy_ - Pon Cze 11, 2012 23:58
Temat postu: [R400] Ciężko pali na ciepłym oraz tajemniczy zapach (?)
Czołem !

Po raz kolejny do tematu podchodzę po omacku bo auto jezdzi w Polsce i sam tego dokładnie zdiagnozować nie mogę, ale od jakichś 2 tygodni 400stka zaczęła ciężko palić gdy złapie temperaturę po nocy podobno pali na dotyk a tak to 2-3 razy trzeba pomęczyć rozrusznik a bywało tak że trzeba było go wspomagać gazem. Cóż to może być ? Trochę poszperałem parę typów jest ale chciałbym aby ktoś kto przerabiał podobny temat się wypowiedział.

Mam jeszcze jedno nurtujące mnie bardzo pytanie - ma lepsza połowa użytkująca ów 400stkę odkryła coś dziwnego - po przejechaniu paru km odczuwa nadmierne ciepło dochodząca z tego hmm - schowka/pułeczki (?), która znajduje się pod dzwignią ręcznego. Dzisiaj gdy zaparkowała auto i z niego wysiadła poczuła jakby zapach przepalającego sie tworzywa (?!) Ma ktoś pomysł co w tym miejscu może siedzieć ? Ja prawdę mówiąc zgłupiałem totalnie dlatego się radze bo chciałbym jakoś pomóc aby auto nie stało 2 tyg aż wróce do kraju. Na dniach ma iść do mechanika ale liczę też na fachową pomoc od Was.

Pozdrawiam,
Lysy_

flapjck1 - Wto Cze 12, 2012 01:01

smrod to nie katalizator czasem? nagrzewa sie nadmiernie i grzeje blache i plastiki
sobrus - Wto Cze 12, 2012 08:04

Wydaje mi się, że do sprawdzenia jest czujnik położenia wału.
Lysy_ - Wto Cze 12, 2012 10:41

Też myślę o katalizatorze, z tym że katalizator gdyby się grzał powinien być raczej zapchany co za tym idzie auto będzie miało diamteralny spadek mocy i będzie się dławić a tu nic takowego nie ma miejsca :roll:
flapjck1 - Wto Cze 12, 2012 11:32

nie, grzac sie moze tez wtedy jak uklad zasilania daje za malo paliwa ( uboga mieszanka ), zaplon nie jest w odpowiednim momencie, ew. dawka paliwa jest podawana przy otwartych zaworach, ew, wypalone sa gniazda zaworowe, lub tez po prostu sa ustawione za male luzy zaworowe ( to ostatnie tego silnika nie powinno dotyczyc - hydraulika )
Lysy_ - Wto Cze 12, 2012 11:57

U mnie występuję też od dawna problem z poszarpywaniem na gazie przy dodaniu gazu świece zmienione, przewody WN też a po zmianie zmierzone i znów jakby iskra latała po nich cholerny chiński Bosch :/ Kopułka z palcem chyba w tym silniku nie występuję tylko zespolona cewka ?
flapjck1 - Wto Cze 12, 2012 23:53

niestety ale czesto nowe nie rowna sie dobre ;/ dsowiadczalem tego wielokrotnie, zwlaszcza w przypadku czesci ukladu zaplonowego,np juz sam nie wiem ktory producent robi dobre przewody WN,
sobrus - Sro Cze 13, 2012 07:27

No niestety, nie jest też powiedziane że to nie wina ustawień LPG.
Ja obecnie mam świece i kable NGK - i jest OK. Jednak i na nie słyszałem narzekania.
Następne świece mam zamiar kupić Iskry, bo słyszałem że są bardzo dobre.

Lysy_ - Czw Cze 21, 2012 21:02

W przyszłym tygodniu auto idzie do zaufanego magika. Następnie szybka wizyta u gazowników. Mam nadzieję, że efekty będą zadowalające :wink:

[ Dodano: Czw Cze 21, 2012 21:02 ]
Co do dziwnego zapachu, nagrzewania się i ciężkiego palenia na ciepłym silniku - winowający były zapchane wtryski. Paliwo się zle spalało i dostawało tam gdzie nie trzeba ;) Wtryski oczyszczone problemy zniknęły :) .