|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Dolot na stożku w 220 turbo - problem
Vito_ - Wto Cze 12, 2012 11:45 Temat postu: Dolot na stożku w 220 turbo - problem Zdecydowałem się na zastąpieniu seryjnego dolotu w moim roverku, dolotem na stożku.
Zakupiłem odpowiedni stożek - Fujita 3" wejście, odpowiednie przejściówki, filtr na odme i kawałek kwasówki 77mm. Wszystko ładnie spasowałem i zakręciłem. Efekty auto zaczęło sapać jak z blow offa, słychać świst jak się turbo wkręca na obroty.
Co do mocy - totalny brak mocy Auto nie jedzie czuć wyraźnego muła im większe doładowanie tym gorzej, ale nawet na małych doładowaniach rzędu 0.5bara czuć, że się muli
Po zmianie z powrotem na seryjny dolot wszystko jest dobrze, auto jeździ normalnie...
Czy ktoś miał podobny przypadek w tym silniku?
ps. wiadomo, że najlepiej wpiąć się z sondą AFR i sprawdzić co się dzieje, imho jest za dużo powietrza i mems nie radzi sobie z dawkowaniem paliwa i jest ubogo.
Markzo - Sro Cze 13, 2012 04:46
http://forum.roverki.eu/v...p=673227#673227
tutaj po załozeniu stozka i blowa wsio jest oki...
Wojtek88 - Sob Cze 23, 2012 11:33
Vito, czyli uważasz, że trzeba wystroić/przestroić auto po zamontowaniu stożka? Czemu w wolnossaku tak się nie dzieje? Ile razy wymieniałem zwykły filtr na fitr stożkowy, wszystko było dobrze, wręcz samochód lepiej sobie radził w wyższych partiach obrotów.. Kurde, lipa chciałem właśnie lada dzień kupować stożek
Vito_ - Sob Cze 23, 2012 14:16
W wolnossaku, zazwyczaj masz fabrycznie dość bezpieczną delikatnie przelaną mape, zamontowanie stożka powoduje, zwiększoną ilość powietrza które pomaga efektywniej spalić nadwyżkę paliwa.
Wracając do naszego roverka turbo - seryjny dolot jest strasznie restrykcyjny - duża liczba zakrętów przed puszką z filtrem, mała powierzchnia panelu filtrującego, mała średnica dolotu do puszki z filtrem, to wszystko sprawia, że po założeniu stożka otrzymujemy taką bonusową ilość tlenu, że seryjny komputer sobie nie radzi z dolewaniem paliwa i robi się ubogo, jak jest za mało paliwa wzg powietrza moc spada.
Dlaczego u kolegi w 820ti jest dobrze? Być może dlatego, że pozostał przy seryjnej średnicy dolotu i z tego co widzę pozostawił to nieszczęsne kolanko idące od turbo do dolotu w kształcie S.
Tyle gdybania... Wojtku88 zacznij od wpięcia MBC ustawienia 0,8-0,85bara i będziesz na początek zadowolony, czuć wyraźny przypływ Nm i seryjny komputer sobie z tym zwiększony ciśnieniem radzi
Markzo - Nie Cze 24, 2012 08:16
ok, ale ja nie mam do dyspozycji ori dolotu, bo go nie ma po prostu do ZS.... to co zrobić? dać srednice rur np 2cale a nie 3?
Vito_ - Nie Cze 24, 2012 11:16
Jak odpalisz, zobaczysz jak chodzi, czy jest moc, jak nie to będzie trzeba ograniczać przepływ w dolocie, np przez mniejszy stożek, czy średnice rur
Wojtek88 - Czw Lip 05, 2012 23:58
Vito_ napisał/a: | Tyle gdybania... Wojtku88 zacznij od wpięcia MBC ustawienia 0,8-0,85bara i będziesz na początek zadowolony, czuć wyraźny przypływ Nm i seryjny komputer sobie z tym zwiększony ciśnieniem radzi |
Vito, na razie czekam na węże samco, potem ew. modyfikacje, typu mbc, blow-off, na pewno do ostrzejszej jazdy powinienem zmienić też opony, mimo dużego bieżnika moje continentale na jedynce 100% nie ogarniają, na dwójce kleją
Apropo ECU, ktoś wie ile kosztuje ecu-master i jaki model kupić żeby pasował? ^^
Kozik - Sob Lip 07, 2012 06:56
Wojtek88 napisał/a: | Apropo ECU, ktoś wie ile kosztuje ecu-master i jaki model kupić żeby pasował? ^^ |
ecu master kosztuje od 200 zł za używkę DET2 do 700zł za nówkę DET3 z tego co się orientowałem to DET2 jest stabilniejsza od DET3
|
|