Zobacz temat - [416 si] diagnostyka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 si] diagnostyka

riat - Czw Cze 14, 2012 07:03
Temat postu: [416 si] diagnostyka
Witam!
Czy ktoś z Szanownych Kolegów wie czy to cudo
http://allegro.pl/show_item.php?item=2397013390
nada się do Rovera 416 Si z '97 r?
Chcę to kupić i pobawić się w "doktorka"
To tyle pozdrówka

sobrus - Czw Cze 14, 2012 07:18

Oczywiście, że wiemy.
NIE nadaje się.
Komputer który może Roverka zdiagnozować kosztuje niestety więcej niż sam Roverek.
Podane urządzenie zadziała natomiast z Roverem 45 i MG ZS.

Do prostej diagnostyki R416 wystarczy chyba KTS (ceny 10-50tys :)) , ale tak serio coś zdziałać może dopiero TestBook T4, których w Polsce jest kilka sztuk.

ELM327 nie zadziała z żadnym samochodem produkowanym przed rokiem 2000. Obsługuje jedynie OBDII, a ten protokół był wprowadzany dopiero od tego roku i to tylko w niektórych autach.

ADI-mistrzu - Czw Cze 14, 2012 07:24

Bardzo dobrze działa z tymi autami sprzęt SOLUS, odczytuje wszystkie parametry prawidłowo, ale niestety ma tylko wgląd oraz możliwość kasowania błędów, bez możliwości ustawiania czegokolwiek w aucie.
sobrus - Czw Cze 14, 2012 07:26

Prawie się ucieszyłem z tej wiadomości.
Niestety SOLUS też kosztuje z 10 tys zł :(
Ale np. w Lublinie nie jest wcale tak trudno znaleźć kogoś z komputerem.
Każdy szanujący się zakład ma coś porządnego.
Oczywiście tylko odczyt błedów wchodzi w grę - ale dobre i to.

Mam ELM327 ale on nawet Omegi B V6 z 1999r, nie widzi, to Rovera nawet nie chciało mi się sprawdzać. Szkoda czasu, chyba że poprzedni właściciel zamontował komputer z R45 :P

A tak całkiem serio to ta zabawka potrafi ponoć odczytać błędy
http://allegro.pl/interfe...2394281592.html
Niestety wymaga zabytkowego komputera z dwoma portami RS-232.

ADI-mistrzu - Czw Cze 14, 2012 07:30

Do ustawiania itd. to tylko T4, ale do sczytywania błędów i ich kasowania inne sprzęty się nadają chodź też nie każdy który się połączy, bo mogą coś tam czytać ale błędnie.

Ale ten SOLUS mnie zaskoczył, naprawdę bardzo ładnie pracuje, tym bardziej że jest po PL :mrgreen:

riat - Czw Cze 14, 2012 07:33

No to kiepsko!!!!
Miałem nadzieję, że za niedużą kasę czegoś się dowiem o mim roverku
Nie ma żadych emulatorów programowych? Czegoś prostego co po podpięciu do notebooka odczyta przynajmniej stan np. czujników ABS-u i innych?
Chodzi mi o to żeby nie być tak na amen skazanym na pseudo wiedzę tych "cudaków" od diagnostyki z serwisu którzy im mniej wiedzą tym mają mądrzejsze miny. Ale tylko miny!
Pozdrówka

sobrus - Czw Cze 14, 2012 07:35

Możesz spróbować EUROSCAN VISA 2000.
W zasadzie to sie sam zastanawiam bo mam chyba gdzieś taki komputer.
Musiałbym jedynie dorobić do niego mały dysk.
Tylko mi się nie chce i musiałbym ze 200zł jeszcze zainwestować w sam interfejs i części :(
Bez gwarancji że zadziała. :bezradny:

edit: według producenta faktycznie działa z Roverami
http://www.auto-soft.pl/download/euroscan.pdf

haxigi - Czw Cze 14, 2012 07:39

witam. Dlaczego do diagnostyki potrzeba aż tak drogich programów, które są niedostępne. Na necie też są wersje Testbooka T4 (sam nawet mam to u siebie na kompie), w postaci ISO, ale nie mam lapka ani kabla żeby podłączyć. Na prawdę nie ma nic "nieoficjalnego" czyli jakieś substytuty ?
riat - Czw Cze 14, 2012 07:41

Kolego Sorus!
Jesteś pewny tego:
A tak całkiem serio to ta zabawka potrafi ponoć odczytać błędy
http://allegro.pl/interfe...2394281592.html
Niestety wymaga zabytkowego komputera z dwoma portami RS-232.
W końcu stary komp bez monitora i fontann ale z dwoma R@-232 to najwyżej 5 dych i to w porywach!
Przecież do diagnostyki wystarczy twardziel 10GB i ćwiartka byle jakiego RAM-u
z takim samym napędem CD!
5 dych to przesadziłem 3 to góra!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrówka

sobrus - Czw Cze 14, 2012 07:44

Według producenta działa.
http://www.auto-soft.pl/download/euroscan.pdf
A co do reszty to gdybym miał powód to pewnie bym to zrobił ;)
A tak to tylko z nudów złożyć siódmy komputer w domu i wstawić go do garażu.

Inna sprawa że nie ma na aukcji słowa o tym że oprogramowanie jest w cenie interfejsu.
Trzebaby dopytać.

tronsek - Czw Cze 14, 2012 07:45

riat, popraw link, bo nie działa :bezradny:
haxigi - Czw Cze 14, 2012 07:46

lipa, euroscan nie ma w swojej liście rovera 420 z serii L ;/ tylko jest T i K :(
sobrus - Czw Cze 14, 2012 07:47

A w L nie można sobie kodów wybłyskać?
tronsek - Czw Cze 14, 2012 07:48

sobrus napisał/a:
A w L nie można sobie kodów wybłyskać?
:taa: Można.
sobrus - Czw Cze 14, 2012 07:59

Wala mi się po strychu takie ustrojstwo (zapasowy serwer) z dwoma serialami:
http://parkytowers.me.uk/...A10/index.shtml
1Ghz, 256MB RAM i dwa porty.

Potrzebowałbym jeszcze karty CF i przejściówki na system oraz samego interfejsu.
Czyli ze 200zł :/
Monitorów się pozbylem ale może jakiś jeden by sie znalazł.

I diagnostyka na całe osiedle ;)

Jeżeli tylko oprogramowanie jest dołączone do interface oczywiście...

szoso - Czw Cze 14, 2012 08:00

tronsek napisał/a:
Można.

tylko trzeba chcieć a nie szukać testerów :wink:

riat - Czw Cze 14, 2012 08:27

Kolego Tronsek
link jest chyba o'k
http://allegro.pl/show_item.php?item=2397013390
A tak na marginesie, zapytałem sprzedającego czy to działa na roverku 416 Si z '97 i zeznał że TAK!
Sam nie wiem. Uwagi Kolegów z forum, że nie wydają mi się bardziej wiarygodne! Sprzedawcy wiadomo chodzi o kasę a resztę ma pewnie w nosie.
W myśl starej zasady "bierz kasę i w nogi"
riat

sknerko - Czw Cze 14, 2012 08:31

mam taki interfejs i nie połączył się z żadnym dieslem ani z R200 ani z R400 połaczył sie z moim R75 a z Freelanderem już nie Freel jest benzyna z grudnia 1999 ponoć łączy się z kompami w autach co maja nalepkę z napisem EOBD no i standardowo z OBD2

[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 09:31 ]
riat napisał/a:
A tak na marginesie, zapytałem sprzedającego czy to działa na roverku 416 Si z '97 i zeznał że TAK!
Ściemnia :mrgreen:
sobrus - Czw Cze 14, 2012 08:34

sknerko, aktualnie mowa jest o EUROSCAN VISA 2000 a nie o ELM327.
On też nie działa? Z dieslem na pewno nie diała, ale czy działa z K?

sknerko - Czw Cze 14, 2012 08:36

W linku jest ELM
sobrus - Czw Cze 14, 2012 08:37

No to zły link , ja mówie cały czas o tym:
http://allegro.pl/interfe...2394281592.html

ELM nie działa nawet z OBD I. Tylko OBD2.
O Roverach pre MG Rover można zapomnieć.
Próbowałem najnowszą wersje przez BT na Oplu Omega B'99 z OBD-I i nic.

sknerko - Czw Cze 14, 2012 08:39

sobrus napisał/a:
ELM nie działa nawet z OBD I. Tylko OBD2.

Ale z EOBD działa sprawdzone na forum LandRovera.

sobrus - Czw Cze 14, 2012 08:41

bo według wikipedii
Cytat:
the EOBD (European On Board Diagnostics) regulations are the European equivalent of OBD-II

https://en.wikipedia.org/wiki/EOBD#EOBD

sknerko - Czw Cze 14, 2012 08:47

No widzisz a wszędzie rozróżniają eobd i obd1 i obd2. To już nic nie wiem normalnie bo eobd jest w starszych Freelach a w nowszych jest obd2 więc jakoś się chyba różnią
sobrus - Czw Cze 14, 2012 08:48

Pewnie tak, ale moze EOBD bliżej do OBD-II (mimo pewnych różnic) i dlatego ELM to obsługuje.
Na to wyglada:
Cytat:
The technical implementation of EOBD is essentially the same as OBD-II, with the same SAE J1962 diagnostic link connector and signal protocols being used.

Więc to nie jest 100% to samo (nazwa jest na pewno inna ;)) ale technicznie bardzo podobne.

Więc ustalone że ELM obsługuje EOBD i OBDII.

demerzel - Czw Cze 14, 2012 10:13

sobrus napisał/a:
Podane urządzenie zadziała natomiast z Roverem 45 i MG ZS..

Temat mnie zainteresował w związku z powyższą wypowiedzią. Czy rzeczywiście ten interface z 50zł będzie współpracował z R45 1.8 2002? Jeśli tak to czy jego podłączenie może przynieść jakieś dodatkowe korzyści oprócz wyświetlania na monitorze kompa tych samych informacji, które mam na desce rozdzielczej? Ewentualnie w jakich typowych sytuacjach może się to urządzenie okazać przydatne?

sknerko - Czw Cze 14, 2012 10:32

demerzel napisał/a:
Jeśli tak to czy jego podłączenie może przynieść jakieś dodatkowe korzyści oprócz wyświetlania na monitorze kompa tych samych informacji, które mam na desce rozdzielczej? Ewentualnie w jakich typowych sytuacjach może się to urządzenie okazać przydatne?

Wyświetla o wiele więcej info niż na desce rozdzielczej, odczytuje błędy z kompa, kasuje je, kasuje check engine, diagnozuje silnik ogólnie i za cenę jednego podpięcia u mechanika masz stałą darmową diagnozę pod domem. Możesz modyfikować auto i widzieć wpływ modów na silnik.
Interfejs powinien współpracować z twoim autem bez problemu.
Nie wiem czy inne rzeczy też ogarnie jak ABS itp w nowszych autach ale istnieje taka możliwość

sobrus - Czw Cze 14, 2012 10:40

Dodam tylko że można kupić ELM327 na złączu bluetooth i diagnozować również przy pomocy smartfona z systemem Android, Symbian czy Windows Mobile.
Na tą pierwszą platformę jest jednak najłatwiej z oprogramowaniem do tego (sporo darmowego lub za jakieś grosze - na przykład "Torque").

@demerzel
Powinno działać, ale upewnij się. Na komputerze o ile pamietam powinno być napisane czy obsługuje EOBD, albo chociaż wersja MEMS. Możesz zapytać też kogoś innego, bo ja Rovera 45 nie posiadam i nie mam jak tego zweryfikować.

demerzel - Czw Cze 14, 2012 13:59

sknerko napisał/a:
Wyświetla o wiele więcej info niż na desce rozdzielczej, odczytuje błędy z kompa, kasuje je, kasuje check engine, diagnozuje silnik ogólnie i za cenę jednego podpięcia u mechanika masz stałą darmową diagnozę pod domem. Możesz modyfikować auto i widzieć wpływ modów na silnik.
Interfejs powinien współpracować z twoim autem bez problemu.
Nie wiem czy inne rzeczy też ogarnie jak ABS itp w nowszych autach ale istnieje taka możliwość

Modyfikacje i zmiany jakie umożliwia to urządzenie są dla zwykłego człowieka czy raczej trzeba mieć pojęcie czego się dotyka, żeby nie doprowadzić do ruiny auta kilkoma kliknięciami myszy? :???:
Znalazłem na forum starsze wpisy o tym interfejsie i między innymi opisy Twoich zmagań, żeby uruchomić ten sprzęt - wtedy miałeś jakieś problemy, udało Ci się je pokonać? Po Twoich doświadczeniach z podłączaniem ELM327 do Rovera, a w niektórych R75 siedzi przecież taki sam jak w moim R45, może masz jakieś pozytywne wyniki w tym temacie?

sobrus napisał/a:
Dodam tylko że można kupić ELM327 na złączu bluetooth i diagnozować również przy pomocy smartfona z systemem Android, Symbian czy Windows Mobile.
Na tą pierwszą platformę jest jednak najłatwiej z oprogramowaniem do tego (sporo darmowego lub za jakieś grosze - na przykład "Torque").

Wersja na bluetooth wydaje się być ciekawym rozwiązaniem, bo odpada konieczność plątania się w kablach, a i pomysł z podłączeniem do telefonu też zapowiada się ciekawie. :ok:

sknerko - Czw Cze 14, 2012 15:04

tak podłączyłem trzeba było przekonfigurować parametry portu COM tak jak w instrukcji do kabla i chodzi. diagnozuje sobie roverka bez problemu i tylko żałuje ze nie mogę Freelandera ugryźć

[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 16:04 ]
teraz kupiłbym na Bluetooth wtedy za drogi był

sobrus - Czw Cze 14, 2012 15:48

Ja mam tego na BT jednak nie mam samochodu do niego...
Zakupiłem dziś EUROSCAN VISA 2000
wymaga DOS to moze uda się go odpalić z pendrive.

demerzel - Pon Cze 18, 2012 10:14

Udało mi się sprawdzić jak ELM 327 BT współpracuje z R45 1.8 2002 i ogólnie można powiedzieć, że urządzenie "dogadało" się z autem :) . Szokującej liczby informacji nie stwierdziłem ale być może jakiś inny program (użyłem EasyOBDII) dostarczyłby więcej funkcji. Program odczytał jeden błąd P0340, który po skasowaniu nie pojawia się ponownie. Podłączyłem jeszcze inne urządzenie:

Launch CReader V (koszt ok. 200zł) wyposażone we własny ekran, a więc odpada potrzeba posiadania komputera. Dosyć przejrzysty interfejs (brak języka polskiego) i sporo informacji (więcej niż w EasyOBDII) z bazą danych błędów i ich opisami. Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady - nie wiem czy się różnią elastycznością jeżeli chodzi o komunikację z autami - ELM 327 BT daje więcej swobody w użyciu (brak kabla) i chyba przy użyciu lepszego oprogramowania niż wspomniany EasyOBDII zaoferuje nie gorszy zestaw możliwości jak Launch CReader V, który z kolei jest samodzielnym testerem ale trochę przykrótki i sztywny kabel sprawia małe kłopoty jeśli chciałoby się jeździć z podłączonym urządzeniem.

rover1.616V - Pon Kwi 08, 2013 15:53

Odświeżę temat w związku z tym, że kupiłem EUROSCAN VISA. Chciałbym nim zdiagnozować swojego Roverka(400 1.6). Posiadam stary komputer z wejsciem COM. Zakupiłem też serial karte do komputera i mam dwa COMY. Udało mi się zainstalować je(COM5 I COM6). Odpalilem DosBoxa i skopiowalem katalog VISA na dysk C. Program działa ale wyświetla mi się komunikat CONNECT THE ECU READER THEN CHECK THE POWER SUPLY. W złączu diagnostycznym tym pod kierownica mam połączone 4 kabelki z euroskanu(bialy czyli linia L do pinu 15 we wtyczce, niebieski-linia K do pinu 7, czarny GND do pinu 4 i wreszcie +12 do pinu 16). Porty sa ustawione na 9600. . Porty COMw pliku Config.sys VISY:
com1 3f8
com3 3e8
Nie wiem czy to kwestia konfiguracji portow czy moze cos z dosem proszę o pomoc
Dodam ze interfrejs ma zasilanie z wtyczki

[ Dodano: Pon Kwi 08, 2013 16:53 ]
Zainstalowałem DOS na dysku twardym podlaczylem do kompa. Uruchomilem msd i pokazuje mi prawidlowa konfiguracje taka jak na Viakenie:
COM1/3F8 oraz COM2/2F8.
Jezeli wszystko sie zgadza to dlaczego przy zaznaczeniu w Visie marki rover 1.6 spi(z kat) wyswietla mi sie czerwony komunikat ze brak odpowiedzi ECU, podlacz zasilanie?
Czy ktos sie orientuje co jest nie tak?

Bodziek85 - Czw Kwi 11, 2013 19:58

nie łączy Ci sie bo musisz wybrac inny model rovera (nie ten który wybierasz na logike) a jest ich tam kilka do wyboru

tez to przerabiałem ;)

Sirk - Czw Sie 01, 2013 10:16

Znów pozwoliłem odgrzebać kotleta. Na temat diagnostyki jest multum tematów. Jedni mówią tylko T4 (bezcenny), inni że BOSCH KTS (10.000 zł) a niektórzy że wystarczy interfejs za kilkadziesiąt zł do podstawowych odczytów z ECU (Uniscan 2000, Euroscan Visa 2000 i program VISA 1.83). Program powinien obsługiwać MEMS 1.9 który był wykorzystywany w Roverach z silnikiem K i T w latach 96-99.

Jutro przetestuje go ze swoim Roverkiem i zdam relację czy działa. Według filmu z YT powinien.

rover1.616V, Jeśli wyskakuje Ci komunikat CONNECT THE ECU READER THEN CHECK THE POWER SUPLY to znaczy że nie masz połączenia między komputerem a interfejsem. Aby sprawdzić poprawność podłączenia jako markę auta wybieramy DEMO, jeśli włączy się symulacja, znaczy że wszystko jest podłączone dobrze. Pamiętaj tylko że interfejs potrzebuje dodatkowego zasilania. Nie uruchomisz nawet trybu DEMO bez niego.

Co do interfejsu Uniscan 2000, Euroscan Visa 2000 itp. działającego pod 2 porty com. Do uruchomienia najlepiej używać czystego dos`u. Często na win XP, win 7 itp. wcale się nie łączy mimo dobrej konfiguracji oraz DOSBOX`ów czy innych emulatorów.

[ Dodano: Czw Sie 01, 2013 11:16 ]
Przetestowałem swój interfejs euroscan visa 2000 z programem Visa 1.83 . Komputer połączył się bez najmniejszego problemu z ECU samochodu. Program umożliwia odczyt podstawowych parametrów silnika oraz umożliwia kasowanie błędów.

Interfejs korzysta tylko z lini K. Na elektrodzie czytałem temat jak przerobić interfejs na 1 com do obsługi jednej tylko lini (tu np. K). Dzięki takiej przeróbce znikłby problem z komputerem z 2-ma com`ami. W wolnym czasie spróbuje takiej modyfikacji. Pozdrawiam.

dawidd - Pią Lis 08, 2013 09:17

Sirk, udała Ci sie przeróbka na jednego com'a?
Sirk - Pią Lis 08, 2013 16:58

dawidd, niestety nie, brakło czasu.
Bodziek85 - Sob Lis 09, 2013 22:15

podrzuć linka może sam cos podlubie, akurat mam lapka z jednym comem do testu
dawidd - Pon Lis 18, 2013 22:31

Kolego Sirk, podesłała bys ten link do tematów jak przerobić kabel na 1 com? Euroscan Visa juz dotarł do mnie, ale jak narazie mam problem z kompem z dwoma com'ami. Jeden stary pecet z 2 portami ktory posiadam sie zbuntował i nie chce przyjaść win 98 a o dziwo xp instaluje się na nim wysmienicie

[ Dodano: Pon Lis 18, 2013 21:59 ]
dzis połączyłem sie z r416 kablem euroscan visa na pc'cie z win98. Program uruchamiałem przez F8 i wiersz polecę lub tez przez ms-dos. Sprawdziłem ze 2 porty cos sa potrzebne tylko do uruchamiania programu - gdy juz sie odpali to mozna 1 port odłączyć i program dalej dziala, czyta błędy i jest podgląda parametrów silnika "live data". Ciągle szukam schematu jak przerobić kabel na 1 com - jesli ktoś posiada to będę wdzięczny

[ Dodano: Pon Lis 18, 2013 22:31 ]
Jeszcze by sie przydało jak by pare osob wrzucilo screeny ze swoich rowerków z poszczególnymi wartościami - mozna by na zasadzie porównań zdiagnozować ktore parametry odbiegają od właściwych.

Bodziek85 - Wto Lis 19, 2013 16:46

jakies dwa lata temu
maximus86 - Wto Lis 19, 2013 18:39

Panowie właśnie takiego tematu brakowało na forum, ponieważ jako że jest to oficjalne forum Rovera, to taka sprawa jak diagnostyka komputera powinna być tu rozwiązana, bo w niektórych rejonach Polski naprawdę ciężko z modelem R416 96-99r, żeby gdziekolwiek znaleźć diagnostę...

Sam walczę z tym problemem i chętnie bym podłączył i zakupił ten interfejs Euroscan Visa 2000, jeśli byłby na jednym COMie, bo kupować kolejny stary komputer z 2 portami COM to ciężka sprawa, a tak można by coś działać...

Druga sprawa to tak jak napisał Dawid ma ktoś możliwość wrzucenia swoich odczytanych parametrów z tego interfejsu, bo jak wiadomo samo patrzenie się w monitor nic nie da jeśli nie ma się prawidłowych wytycznych...

dawidd - Wto Lis 19, 2013 19:07

a tak wyglądają moje parametry - dodam ze silnik doprowadziłem do stanu bardzo dobrego. Czujniki sondy i inne tps'y powymieniane i poustawiane. R416 96r z LPG z przepustnica od poldka

[ Dodano: Wto Lis 19, 2013 19:07 ]
zrzut jest robiony na ciepłym odpalonym silniku

sTERYD - Wto Lis 19, 2013 22:25

maximus86, to nie jest oficjalne forum Rovera (ZTCW to coś takiego nie istnieje) tylko forum klubu Roverki.pl to jest różnica.
dawidd, mi dzisiaj przy ok 6 stopniach pokazywało temperaturę powietrza w dolocie 40oC swoją droga przy nagrzanym silniku to i nie dziwota, że tam jest całkiem ciepło.

dawidd - Wto Lis 19, 2013 22:36

u mnie jak widać tez po nagrzaniu pokazuje 44 st, szkoda ze nie mam laptopa z 2 com'ami - mógłbym zobaczyć co w trasie pokaże. Szukalem troche jakiegoś lapa, ale nie majac modelu ciężko namierzyć bo mało kto opisuje starsze laptopy jakie maja porty i nie ma zdjęć od tylu
Markzo - Sro Lis 20, 2013 10:23

No i bosko :D tego mi było trzeba ;) rozumiem, ze ten euroscan Visa połączy się z Tserią? odpuściłem temat jakiś czas temu, bo nie wiedziałem czy za działa, ale jak chłopakom bangla to trzeba zakupić ;)
http://allegro.pl/interfe...3667517810.html

http://allegro.pl/interfe...3695902810.html

czym sie różnią od siebie te interfejsy? bo cena różna a sprzedawca ten sam...

Czy poza odczytem live, faktycznie da rade odczytać błędy i je skasować? są jakieś mozliwosci adaptacji/modyfikacji czujników/ecu?

dawidd - Sro Lis 20, 2013 13:05

W programie jest do wyboru T seria - wiec pewnie sie połączy.
Tez brałem z tych aukcji co podałeś - dzwoniłem do sprzedającego i mówił ze to promocyjna cena wiec wziąłem za 34zl i śmiga.
Bled tez odczytuje i kasuje
W programie jest sporo aut do wyboru, łączyłem sie jeszcze ze scenic z 2000r - motoru nie połączył. ale abs i poduszki tak i skasował błędy. Jak dla mnie kabelek fajny za te pieniądze -tylko te 2 porty com. Żeby chociaż znać parę modeli laptopów które je posiadają było by łatwiej szukac

kezmanq - Sro Lis 20, 2013 13:36

czy coś jeszcze oferuje poza odczytem błędów i parametrami live ??
sTERYD - Sro Lis 20, 2013 13:48

Markzo, Adaptacji tym nie zrobisz, a modyfikacji itp, to mems w ogóle nie przewiduje :/

[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 13:48 ]
kezmanq, a co byś chciał jeszcze?

kezmanq - Sro Lis 20, 2013 13:59

coś w stylu dopisania pilota czy odczyt kodu immo ale nawet się nie łudzę;-)
dawidd - Sro Lis 20, 2013 14:01

odczyt i kasowanie błędów i podgląd parametrów live data.
Jak sobie przypomnę info z przed paru lat ze jak chcesz diagnozować r400 to t4 za .. tys lub KTS ... a tu za 35 zl można - fakt ze tylko silnik, ale to i tak wiele

[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 14:01 ]
imo nie ruszy, tylko silnik

Markzo - Sro Lis 20, 2013 15:04

Mi potrzeba tylko motor, reszte mam po obd2 ;) no to kupuje i bede testował :)
dawidd - Sro Lis 20, 2013 22:45

Markzo napisał/a:
reszte mam po obd2
tzn? Czym i z czym sie jeszcze łączysz ? Piszesz o R400 czy R75?

I mam pytanko: Czy T4 pokazuje w K serii stan wtryskiwaczy, czy leja, prawidlowo rozpylaja itd?

Markzo - Sro Lis 20, 2013 22:47

Ja mam MG ZS 2,0T ;) auto 2002r. z motorem Tseries ;) "buda" - poduchy, klima, alarm itp idzie jak każdy ZS (fabrycznie 180tka) a silnik osobno :)

Nie jestem w stanie powiedzieć co dokładnie pokaże T4.

sTERYD - Sro Lis 20, 2013 22:53

nic takiego z tych wtryskiwaczy się nie da odczytać. nie ma na nich, ani na listwie żadnych czujników przepływu cieczy.
dawidd - Sro Lis 20, 2013 23:27

sTERYD napisał/a:
nic takiego z tych wtryskiwaczy się nie da odczytać

tak myslalem. Czyli żeby sprawdzić to tylko demontaż i albo na maszynie albo ręcznie obserwując jaki jest srumien

Markzo - Czw Lis 21, 2013 09:19

dawidd napisał/a:
Czyli żeby sprawdzić to tylko demontaż i albo na maszynie albo ręcznie obserwując jaki jest srumien

odepnij listwę z wtryskami od kolektora, obróc o 180 stopni (tak, żeby była pionowo do góry), odłącz zapłon i niech CI ktos przekreci pare razy rozrusznikiem, zobaczysz czy dobrze rozpraszają paliwo :)

maximus86 - Czw Lis 21, 2013 13:29

Panowie a czy w serwisie Boscha na kompie KTS BOSCH da się zrobić adaptację silniczka krokowego i TPS z komputerem? Bo sam nie wiem czy trzeba to zrobić po wymianie przepustnicy plastikowej wraz z czujnikiem TPS na metalową i silniczka krokowego czy nie, a ciągle mam problem z tymi niestabilnym obrotami i szalejącą sondą lambda...
A mam w okolicy serwis BOSCHa i mają ten komputer.
Miał ktoś styczność z tym?

sTERYD - Czw Lis 21, 2013 14:03

Ne da się. Boschem też tylko parametry i błędy, nawet mniej niż euroscanem.

Jeśli chodzi o TPSa to go się w żaden sposób nie adaptuje, tylko musi być odpowiednio ustawiony na przepustnicy. Jak kupowałeś przepustnicę razem z tpsem, to go nie ruszaj i będzie ok.

dawidd - Czw Lis 21, 2013 14:54

maximus86, odepnij akumulator podłącz ponownie, przekręć zapłon (bez odpalania) i w ciągu max 10 s naciśnij gaz do dechy - taki opis znalazłem adaptacji przepustnicy. Czy to coś daje - nie wiem jedni piszą ze nie inni ze tak - ja tak czasami robi bo w sumie nic nie kosztuje
sTERYD - Czw Lis 21, 2013 15:03

dawidd napisał/a:
przekręć zapłon (bez odpalania) i w ciągu max 10 s naciśnij gaz do dechy
niekoniecznie przez 10 sekund, ale trzeba przycisnąć do deski 5 razy, to procedura kasowania adaptacji jeszcze ze starego memsa. W tamtym systemie skutkowalo to na 100%, nawet silniczek krokowy reaguje, w nowym nie mam pewności, ale też próbowałem. A co ;)
andrew0503 - Czw Lis 21, 2013 15:13

sTERYD napisał/a:
dawidd napisał/a:
przekręć zapłon (bez odpalania) i w ciągu max 10 s naciśnij gaz do dechy
niekoniecznie przez 10 sekund, ale trzeba przycisnąć do deski 5 razy

5 razy to minimum, nieraz łapie dopiero za siódmym, ósmym razem. Ja to robię od strony silnika, poruszam cięgnem z linką gazu, wtedy najlepiej słychać"terkotanie" zwiastujące udaną próbę :)
Pozdrawiam

dawidd - Czw Lis 21, 2013 15:23

a ja doczytałem ze musi być te 10 s, tylko nie pamiętam gdzie
rav020 - Czw Lis 21, 2013 20:50

Świetnie widzieć taki temat :)

Komp złożony, porty ustawione. Chyba jest komunikacja z ECU bo przechodzi ten krok w Visie. Tuż przed pokazaniem menu z błędami takie cuś...trzeci dzień walczę. Chyba wszystkie zasoby wiedzy wyczerpałem...Pomocy

Dla ścisłości zaznaczę tylko, że wiem co to znaczy i sprawdziłem ustawienia. Wszystko się zgadza.

sTERYD - Czw Lis 21, 2013 20:53

co to za komputer? com jest sprzętowy? ustawienia sprawdzasz w systemie, czy może w biosie?
rav020 - Czw Lis 21, 2013 22:14

Komputer to jakiś 1.7GHz P4, 512RAMM, dysk 40GB (tysiące razy za dobry :) Jest na nim tylko Win98. Visa w katalogu C:\visa. Porty w biosie były na auto. Zmieniłem na 03F8 itd...nie było różnicy przed i po.
Pod Windowsem wszystko jak ma być (tak mi się wydaje).

Acha i jest jakaś różnica między Visa 2000 a Visa 1.83?? Bo widzę, że ta druga się też przewija w temacie.

dawidd - Pią Lis 22, 2013 09:06

rav020 napisał/a:
Visa 2000 a Visa 1.83
chyba nie ma
sTERYD, a podpowiesz od czego sa te przyciski po prawej stronie - lambda, lambda ze strzałkami, ten kluczyk itd? Co one właściwie robią po przejściu TAB i wciśnięciu F2 gdy zmieniają się na zielony kolor?

sTERYD - Pią Lis 22, 2013 11:49

Szczerze to nie mam pojęcia. To nie jest coś od rysowania wykresów?

rav020, sprawdź, czy porty mają przydzielone przerwania, może coś zajęło te przerwania w systemie (myszka usb?) i port korzysta z jakiegoś innego.

dawidd - Pią Lis 22, 2013 13:19

sTERYD napisał/a:
To nie jest coś od rysowania wykresów?
nie, nic sie nie rysuje. Własnie szkoda ze nia ma oscyloskopu z lambdy. Moze ktos wie dokladnie do czego sa te boczne przyciski. Przy innych typach aut jest ich znacznie więcej. Myslalem ze służą one do uaktywniania poszczególnych elementów - ale jak można uaktywnić sonde lambda? Przecież ona cały czas pracuje
Markzo - Pią Lis 22, 2013 15:11

skąd pobraliście program do interfejsu euroscan? dostałem płytkę tylko z instrukcją w pdf..
dawidd - Pią Lis 22, 2013 17:40

u mnie na cd była, ale w necie jest troche nowsza ver
Markzo - Pią Lis 22, 2013 21:43

Czy da rade uruchomic Vise na windowsie XP? Przy podlaczeniu interfejsu pod porty com ma sie swiecic ta dioda na obudowie?
dawidd - Pią Lis 22, 2013 23:04

na xp nie, na win 98 tez nie, tylko na dos lub ms-dos, ale nie okienko w windowsie tylko wywołany przez f8 przy starcie
Markzo - Sob Lis 23, 2013 09:07

Odpaliłem VISE przez dos-boxa pod windowsem XP. Porty w windowsie i biosie skonfigurowane jak trzeba, program się włącza ale dalej wywala błąd komunikacji z interfejsem - connect the ecu reader itp. Czy mógłby mi ktoś podesłać wszystkie pliki jakie dostał z visą? bo ja mam tylko instrukcje obsługi... moj mail to markzo@wp.pl...
dawidd - Sob Lis 23, 2013 15:30

poszlo
Markzo - Sob Lis 23, 2013 16:46

Oki i tylko tyle masz? Zadnch innych aplikacji? Dalej lipa, program odpala, demo nie dziala, dioda swieci na zielono po podpieciu pod auto.
dawidd - Sob Lis 23, 2013 20:23

tylko tyle i tyle wystarczy. Demo powinno odpalic jak podasz 12v na czerwony i czarne i kablu. Jesli nie odpala to coś nie tak z ustawieniami portow
Markzo - Nie Lis 24, 2013 08:15

Mógłbyś mi dokładnie napisać jak konfigurowałeś porty? dalej stoje w tym samym miejscu :/
dawidd - Nie Lis 24, 2013 08:30

w pliku pomocy mam dokladny opis, ale wlasciwie to nic nie zmieniałem bo wszystko bylo ustawione tak jak byc powinno
Markzo - Nie Lis 24, 2013 08:39

u mnie lipa... Twoja VISA z chyba dobrze przeprowadzoną instalacją, a dalej dioda zielona... a właśnie, kiedy ona się zaswieca? zaraz po uruchomieniu visy czy jak?
dawidd - Nie Lis 24, 2013 17:20

dioda na kablu ma sie zapalic w momencie podania 12 v na kabelki czerwony i czarny, inaczej mowiac jak podepniesz pod auto. Wtedy tez dopiero odpali ci demo. W r 400 podpinasz tylko linie K. Jak nie dziala to zmień wtyczki com - miejscami
rav020 - Pon Lis 25, 2013 11:17

Dołączam się do dyskusji bo nie było mnie kilka dni a też z tym walczę.

Markzo napisał/a:
iedy ona się zaswieca?


Dokładnie, zaraz po podaniu zasilania.

dawidd napisał/a:
W r 400 podpinasz tylko linie K


O!, a może u mnie wywala błąd bo podpinam dwie linie?? a trzeba tylko jedną w R620Ti??

I może w końcu poda ktoś kolory kabli w złączce przy ECU??
Ja znalazłem tylko jeden rysunek w necie i tak...
Różowy - GND
Biały/czarno jakiś tam - linie K i L (nie pamiętam która jaka)

Głęboko wierzę, że w końcu zobaczę co boli moją strzałę.

Markzo - Pon Lis 25, 2013 11:42

u mnie jest błąd komunikacji na linii komputer-interfejs, bez tego w ogole nie rusze ECU. Do tego ja nie podpinam się do złącza OBD2 tylko do wtyczki memsa przy ECU silnika - 3 piny (K, L, masa).

Na razie mam tylko kompa z windowsem XP i zainstalowanym dos-boxem. Program działa, nie komunikuje sie z interfejsem. Bede szukal jakiegos pliku cfg dla dos-boxa zeby w nim porty zmienić...nie wiem czy to dobra droga.

dawidd - Pon Lis 25, 2013 12:44

Markzo napisał/a:
3 piny (K, L, masa)

a powinieneś K, masa i plus. Bez plusa nie ruszy. W r416 nie ma lini L - gniazdo jest puste w tym miejscu dlatego pisze ze tylko linia K jest potrzebna do komunikacji i całej diagnozy

[ Dodano: Pon Lis 25, 2013 12:44 ]
Markzo, a tyy wlasciwie do jakiego auta sie wpinasz? 400 czy 75 z silnikiem 1,8?

Markzo - Pon Lis 25, 2013 12:51

w złączu memsa mam K,L,masa, +12V biore a akumulatora :) zresztą to jest pikuś, bo można euroscana odpalic w trybie demo poza autem (podpiac 12V na plus i mase). zainstaluje dzis Win 98 z ms dos i zobaczymy czy wystartuje, chlopaki na elektrodzie pisali, ze czesto na xp nie chce smigać...

Ja mam ZS po swapie na 2,0T (Tseria z 220 Coupe Turbo) a 75 (2,5KV6) w ogole nie dotyczy ten temat, tam diagnostyka idzie po obd2 bez problemu :)

rav020 - Pon Lis 25, 2013 13:26

Markzo napisał/a:
u mnie jest błąd komunikacji na linii komputer-interfejs


Markoz, ja mam dokładnie to co ty na jednej z wersji. Mam obecnie chyba trzy Visy. Na dwóch jest dokładnie komunikat odnośnie zasilania. Z tego co pamiętam chodzi mi wersja, która startuje z exe o nazwie VIS a nie VSTART. W ogóle ta z VIS jest jakaś pełniejsza. Poza tym wersja z VIS ma także exe o nazwie VISA, który bez problemu odpala z poziomu Win98 (jest dla mnie to bardziej wygodne).

Pewnie jutro będę dalej próbował ale chciałbym mieć nowe info...

Markzo - Pon Lis 25, 2013 13:32

podeślij mi jak możesz tą visę na markzo@wp.pl, potestuje u siebie może ruszy dziad...
gammathough - Pon Lis 25, 2013 17:51

Up!
toksyn - Pon Lis 25, 2013 17:51

rav020, kiedy na spota wpadasz?:)

sorry za offtop :D

Markzo - Pon Lis 25, 2013 18:01

Jest postęp!

Udało mi się odpalić tryb DEMO, działa w nim wszystko. Jednak po podłączeniu do auta wyskakuje "ECU DONT RESPONSE" - czyli brak komunikacji z ECU. jednak patrząc po logach w oknie dos-boxa widać ERRORY na liniach portów COM1/COM2. Spróbuje podpiąc Opla Eli, jesli też nie zagada to zainstaluje win98 i odpale VISE z dosa.

dawidd - Pon Lis 25, 2013 19:06

ja startuje z vstart i chodzi bez problemu, odpalam na kompie z win98 przez klawisz f8 przy starce i wiersz polecę.
Markzo - Pon Lis 25, 2013 20:27

a ja z Windowsa Xp, przez dos-box. Opel Vectra też nie dał się połączyć, błędy na portach com1/2. Jutro instaluje win98 i walcze dalej :)
rav020 - Pon Lis 25, 2013 21:21

Toksyn napisał/a:
rav020, kiedy na spota wpadasz?:)


Jak coś ustalimy.

Markzo napisał/a:
błędy na portach com1/2


Spróbuj ustawić także w biosie. Z auto na takie jakie mają być. Może porty na płycie uszkodzone?

Markzo napisał/a:
"ECU DONT RESPONSE"


A tego jeszcze nie miałem...heh każdy coś innego.

Nie mam na razie nowego pomysłu...Markoz informuj...

dawidd napisał/a:
ja startuje z vstart i chodzi bez problemu


Masz ten interfejs z allegro? Po prostu skopiowałeś program na c:/visa i wszystko śmiga??

dawidd - Pon Lis 25, 2013 21:35

rav020 napisał/a:
Masz ten interfejs z allegro? Po prostu skopiowałeś program na c:/visa i wszystko śmiga??
dokładnie ten sam co w linku wyżej, skopiowałem i od razu działało. Mam na plycie 2 comy, jakis celeron 1,2 ghz
Markzo - Pon Lis 25, 2013 23:21

tak, ale Dawidd ma win98 i normalnego ms-dos'a ;) ja też do tego zmierzam, bo z tego co piszą na elektrodzie to chyba jedyne w 100% i stabilne rozwiązanie...

Rav20, Ty masz dalej problem z połączeniem z interfejsem tak?

rav020 - Wto Lis 26, 2013 11:58

Markzo napisał/a:
Rav20, Ty masz dalej problem z połączeniem z interfejsem tak?


Nie, z interfejsem raczej nie mam. Wchodzę w autodiagnozę. Zielony ekran przez sekundę "Proszę czekać" i w tym momencie moim zdaniem łączy się z interfejsem. Potem wybieram konkretny silnik i dopiero na końcu wyrzuca jakiś błąd.

sTERYD - Wto Lis 26, 2013 12:26

Markzo, ściągnij sobie dyskietkę systemową 98. Do testów jak najbardziej się nada.
Markzo - Wto Lis 26, 2013 13:33

Steryd nie idzie, próbowałem to już...
rav020 - Sro Lis 27, 2013 15:29

Jak tam?? Ktoś już coś ogarnął z tą visą?
Markzo - Sro Lis 27, 2013 16:31

U mnie chyba jest uszkodzony interfejs... PC z Windowsem 98 i MS-DOSem, wszystko zgodnie z instrukcją - DEMO śmiga idealnie, ale nie połącze się z żadnym autem - ECU NOT RESPONDING...
dawidd - Sro Lis 27, 2013 17:03

z jakimi próbowałeś autami?
Markzo - Sro Lis 27, 2013 17:19

Rover i Opel Vectra. W obu to samo...
rav020 - Pon Gru 02, 2013 21:04

I jak tam? Markoz, coś zdziałałeś?
Markzo - Pon Gru 02, 2013 22:59

dalej dupa z tyłu, jutro mam dzownić do sprzedawcy mojego euroscanu i prosić o konsulatcję/wymianę, bo w zeszłym tygodniu go nie było :/
rav020 - Wto Gru 03, 2013 15:38

Ja próbowałem meilowo. Odpowiada po kilku dniach w stylu: "Proszę sprawdzić porty COM" - masakra.
Markzo - Wto Gru 03, 2013 18:11

ja dziś zadzowniłem, miły Pan przepytał co i jak robię i....wysłał mi drugi interfejs, jutro ma dojść :)
rav020 - Wto Gru 03, 2013 19:52

Ja już zamówiłem mój dawno, leżał kilka miesięcy więc pewnie okres wymiany minął. Daj znać co będzie z drugim...
Markzo - Sob Gru 07, 2013 11:36

z drugim to samo, czasami jakby coś załapywał - silnik krokowy zaczyna się ustawiać ale dalej pisze jedno - ECU DOES NOT RESPONSE ;/ i wtedy po odpaleniu wariują mi wolne obroty, muszę zrobić adaptacje i śmiga... poszukam innego kompa i znowu sprobuje...
Ela - Sob Gru 07, 2013 19:53

UP UP UP :)

Udało się podłączyć Opelka - czyta wszystko - błędy, parametry live, test podzespołów itp. MEMS dalej milczy, prawdopodobnie wyjme ECU na stół i podepne bezpośrednio do fejsa, zobaczymy co będzie :)

dawidd - Pon Kwi 06, 2015 11:33

Witam ponownie w diagnostyce :)
Czy ktoś z forumowiczów podpowie mi który pin w kompie jest od diagnostyki w r416 z96r? Czy jest to pin 10 ?
Komputer wraz z kablem leżał cala zimę w garażu i wczoraj próbowałem połączyć go z R, ale bezskutecznie. Nie wiem czy coś nie tak z kompem/portami, kablem visa czy samym autem. Wszystko niby idzie ale przy probie połączenia ciągle jest komunikat please wait. Nie pojawia się ze ECU nie odpowiada. Jak wezmę jakiś inny typ auta to zaraz wyskoczy komunikat, że ECU not respondend, a przy roverze to nawet jak jest linia K odpięta to ciągle pisze tylko please wait.
Nie wie co nawaliło dlatego zanik kupie drugi kabel visa, to chce podpiąć sie bezpośrednio pod ecu - tylko który to pin ?

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2015 11:23 ]
dorwałem jakiegoś starego laptopa z 2 com'ami i zachowuje się dokładnie jak pecet, wiec albo kabel nawalił albo coś z autem

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2015 12:33 ]
Sprawdziłem. W ecu 10-ty pin to linia K. Dotyczy r416 z 96r

Markzo - Pon Kwi 06, 2015 21:17

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97435 tu jest rozwiązanie Twojego problemu ;)
dawidd - Wto Kwi 07, 2015 19:35

kupilem drugi kabel visa - zobaczę czy to kabel czy jeszcze cos innego
Markzo - Wto Kwi 07, 2015 20:50

to po prostu visa... mi nie działała z żadnym R. Opla odpaliłem na niej, ale bez szału jeśli chodzi o możliwości...
dawidd - Pią Kwi 10, 2015 09:01

u mnie działał w r416, błędy kasował, live data działała - nie powiem bo bylem zadowolony

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2015 09:04 ]
a powiedzcie jeszcze czy w r416 z 96r jest mems 1.6 czy 1.9 ?

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2015 10:01 ]
już sprawdzilem - mems 1.9.
Visa znów mi sie łączy, wcześniej wybierałem mem1,6 i to było problemem
pozdrawiam