Zobacz temat - [R214] Zagadka z światłem hamulca podczas włączania alarmu..
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Zagadka z światłem hamulca podczas włączania alarmu..

miedziumaly - Pią Cze 15, 2012 11:14
Temat postu: [R214] Zagadka z światłem hamulca podczas włączania alarmu..
Witajcie, dziś mam zapewne dla Was proste pytanie. Kilka dni temu podczas wyjazdu służbowego i po dotarciu na miejsce (250km) zauważyłem, iż po włączeniu alarmu zapala się światło hamulca i powoli sobie gaśnie, pomiędzy pierwszym, a trzecim mrugnięciem świateł awaryjnych... Wiecie może o co kaman?
leszczu - Pią Cze 15, 2012 11:18

Wiązka klapy tylnej do naprawy. Więcej informacji, jak naprawić, gdzie się znajduje, znajdziesz zna forum.
miedziumaly - Pią Cze 22, 2012 11:25

Ok, a co dokładniej masz na myśli do naprawy?
Podczas naciskania "pedału stopu" wybija mi bezpiecznik, tak samo jest przy włączaniu ogrzewania tylnej szyby... poprzecierały się kable czy ostatnia wilgoć i deszcze mogły coś spowodować ?

tronsek - Pią Cze 22, 2012 11:37

miedziumaly napisał/a:
Ok, a co dokładniej masz na myśli do naprawy?
leszczu napisał/a:
Wiązka klapy tylnej do naprawy.
Przewody we wiązce się poprzecierały i je właśnie trzeba naprawić.
miedziumaly - Pią Cze 22, 2012 17:32

Ok, dzięki, dziś właśnie do nich zaglądałem, i widzę, że mam je obwiązane taśmą izolacyjną, ale niewiem jak je za cholerę ściągnąć? zdjąłem cały panel, łącznie z tym kremowym, ale jak od wtyczki wciągnąć całą wiązkę aż do łączenia bagażnika gumową osłonką ? :)
leszczu - Pią Cze 22, 2012 17:58

Wyciągnąć cała wiązkę to nie takie proste, ale oczywiście wykonalne. Ja swoja naprawiłem bez wyciągania, tylko, że musiałem rozcinać ten gumowy przewód :neutral: Teraz trochę żałuje, bo można było to zrobić bez rozcinania. Ogólnie jeśli masz chęci i czas, to wyciągaj całość i zrób to porządnie. Trzeba rozebrać maskownice silniczka tylnej wycieraczki zamka tylnej klapy itp. Odłączyć wszystkie wtyczki i zakręcić je dość długim drutem, aby potem było je łatwo wciągnąć z powrotem. Wyciągasz wiązkę i ją łatasz. Potem wszystko składasz do kupy i zrobione. :grin:
Harry - Pią Cze 22, 2012 22:25

leszczu napisał/a:
Wyciągnąć cała wiązkę to nie takie proste, ale oczywiście wykonalne. Ja swoja naprawiłem bez wyciągania, tylko, że musiałem rozcinać ten gumowy przewód :neutral: Teraz trochę żałuje, bo można było to zrobić bez rozcinania. Ogólnie jeśli masz chęci i czas, to wyciągaj całość i zrób to porządnie. Trzeba rozebrać maskownice silniczka tylnej wycieraczki zamka tylnej klapy itp. Odłączyć wszystkie wtyczki i zakręcić je dość długim drutem, aby potem było je łatwo wciągnąć z powrotem. Wyciągasz wiązkę i ją łatasz. Potem wszystko składasz do kupy i zrobione. :grin:


wcale tak nie trzeba

odsłaniasz przewody przesuwając gumową osłonę
wszystkie przewody przecinasz, wciągasz gume
do jednego końca przewoów lutujesz drugie przygotowane odcinki) lepiej dłuższe dać, niż krótkie) jeżeli nowe przewody mają taki sam kolor to oznaczyć nie za pomocą taśmy i długopisu :razz:

następnie wszystkie przewody skracamy tak jak oryginalne i zaklejamy trochę taśma, przekładamy przez gume, ( jak przewody się uformuje prawie,że tka powiem w stożek i dać trochę smaru to łatwo przejdą przez gumową osłonę) następnie lutujesz wszystko,
Pamiętaj o użyciu koszulek termokurczliwych łatwej je zaizolować i wszystko estetycznie wygląda później.