Zobacz temat - [R75] Podniesienie ciśnienia doładowania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Podniesienie ciśnienia doładowania

szpynior - Czw Cze 21, 2012 19:08
Temat postu: [R75] Podniesienie ciśnienia doładowania
Witam

Jak w temacie, podnosił już ktoś ciśnienie doładowania w swoim R75. Obecnie Po samym wirusie z 107 zrobiło się 127 kM. Do tego przyszło : nowy filtr K&N, nowy map sensor, nowy czujnik turbiny, wywalony EGR zastąpiony bypassem, wywalony KAT . Zastanawiam się jeszcze nad Oil Catch Tank, aczkolwiek w drodze jest kompletna nowa odma. Z silnika to chyba narazie wszystko i dlatego chcę się wziąść za turbawkę . Czy tu wystarczy tylko podkręcić ciśnienie na wastegate poprzez MBC ? Jeśli tak to jaka wartość jest stosunkowo bezpieczna ?

dawidd - Czw Lip 11, 2013 06:35

Troche odgrzebie stary temat ale mam to samo pytanie - jaka jest max bezpieczna wartość doładowania w naszych CDI ?
szpynior - Czw Lip 11, 2013 14:05

z testów i informacji 1,35
dawidd - Pią Lip 12, 2013 06:27

jakiej firmy MBC użyłeś do podniesienia ciśnienia? Samo podniesienie jest odczuwalne na pracy/momencie silnika?
szpynior - Pią Lip 12, 2013 07:21

dawidd, MBC Properfektu, do tego mam wskaźnik ciśnienia doładowania wpięty w bypass EGR, a zamontowany zamiast zegarka. Co niektórzy podłączają się przez ELM w celu kontroli ciśnienia ale ja wolę mieć wszystko widoczne. Bez nowych map nie ma co montować .
dawidd - Pią Lip 12, 2013 12:53

szpynior napisał/a:
Bez nowych map nie ma co montować .

Czyli podniesienie do 1,3 bez zmian w oprogramowaniu jest nieodczuwalne? Gdzie zmieniłeś mapy i w jakiej cenie? Do chiptuningu przymierzam się od dawna ale nie mam kogoś sprawdzonego kto by to dobrze zrobil

piotrek1000 - Pią Lip 12, 2013 15:04

szpynior napisał/a:
dawidd, MBC Properfektu, do tego mam wskaźnik ciśnienia doładowania wpięty w bypass EGR,


Jakie odczucia z jazdy na MBC?? Spalanie nie wzrosło??

szpynior - Pią Lip 12, 2013 17:02

dawidd, na początek można wgrać mapę od CDTi a to już kilkanaście koni więcej. Do zaprogramowania potrzebny interfejs Galetto 1260 lub Mpss, mapę może Ci przepisać kolega Marek a co do ceny to już z nim się musisz kontaktować .


piotrek1000, oczywiście że wzrosło ale to ze względu na styl jazdy :) więcej mocy -cięższy but. Tak bez szaleństw to nie zauważam .

piotrek1000 - Pią Lip 12, 2013 18:07

Szpynior, powiedz mi jeszcze czy auto po instalacji MBC, nie reaguje brutalnie gaz, i ogólnie jak się zmienił temperament auta. Ogólnie to jeżdżę bardzo spokojnie, no ale czasem, wiadomo nogę należy wyprostować :D . Bardzo lubię majestatyczny charakter mojego R i nie chcę z niego rezygnować dla lepszych osiągów, więc zastanawiam się czy MBC jest dla mnie.
szpynior - Pią Lip 12, 2013 19:43

piotrek1000, MBC napewno jest dla osób które po jakimś czasie stwierdzają iż auto robi się za wolne. Wiadomo turbo pompuje więcej. Ale najwyższy przyrost uzyskujesz na 3-4 biegu pompując pod 3 tysiące a to już nie majestatyczna jazda. Przed zamontowaniem warto wgrać chociażby mapy od CDTi, po tym zabiegu chyba wszyscy stwierdzają iż to już inne auto bardziej elastyczne i oczywiście inaczej raguje na gaz. Oczywiście same pozytywy. Jak dobra mapa to i spalanie spadnie .
piotrek1000 - Pią Lip 12, 2013 20:14

Mapy od cdti już mam z 2 lata. Spalanie w porównaniu do oryginału spadło o około 0,5 l, z czasem zostały przerobione bardziej pod moje auto i moje upodobania, czyli delikatna reakcja na dodanie gazu ( po wgraniu mapy cdti na 1 biegu reagował dla mnie zbyt agresywnie). Mocy brakuje mi szczególnie przy prędkościach powyżej 100, oraz wiadomo czasem z pod świateł też dobrze by było szybciej.
MBC w naszych R wpina się w ten przewód zaznaczony na zdjęciu??

szpynior - Pią Lip 12, 2013 20:16

piotrek1000, tak dokładnie .
dawidd - Pią Lip 12, 2013 20:31

szpynior, nigdy nie myślałem o wgraniu samemu map, ale w sumie czemu nie. Kabel Galetto 1260 jest stosunkowo tani wiec możne się skusze. Robiłeś to sam czy ktoś ci wgrywał? Masz jakieś wskazówki odnośnie wgrania map?
piotrek1000 - Pią Lip 12, 2013 20:35

ten przewód można przedłużyć żeby MBC przykręcić gdzieś gdzie można go dosięgnąć z pod maski, czy może to spowodować znaczne opóźnienia w reakcji albo jakieś inne niepożądane efekty ??
szpynior - Pią Lip 12, 2013 20:41

piotrek1000, przewód przedużony ale zaleca się aby był jak najkrótszy. Ja pociągnąłem pod obudowę akumulatora.
piotrek1000 - Sob Lip 13, 2013 11:45

A zakładałeś wskaźnik temperatury??
szpynior - Sob Lip 13, 2013 16:22

piotrek1000, nie, tylko ciśnienia doładowania
dawidd - Sob Lip 27, 2013 14:45

szpynior, mam pytanie - czy ciśnienie doładowanie można zmierzyć INPA ? Jeżeli tak to który parametr w wartościach analogowych odpowiada za to? "Ciśnienie doładowanie powietrza" czy coś innego? U mnie na postoju jest 987 ale jak rozpędzam auto to potrafi dojść do 2000. Pisałeś ze bezpieczna wartosc to 1,35 bara - u mnie przekracza ta wartosc bez MBC, wiec nie rozumiem. Kiedy mierzyć to ciśnienie - jak auto jedzie z ustalona prędkością równo bez przyspieszania?
szpynior - Sob Lip 27, 2013 15:15

dawidd napisał/a:
szpynior, mam pytanie - czy ciśnienie doładowanie można zmierzyć INPA ? Jeżeli tak to który parametr w wartościach analogowych odpowiada za to? "Ciśnienie doładowanie powietrza" czy coś innego? U mnie na postoju jest 987 ale jak rozpędzam auto to potrafi dojść do 2000. Pisałeś ze bezpieczna wartosc to 1,35 bara - u mnie przekracza ta wartosc bez MBC, wiec nie rozumiem. Kiedy mierzyć to ciśnienie - jak auto jedzie z ustalona prędkością równo bez przyspieszania?


987 to jest ciśnienie atmosferyczne - traktuj je jako 0 . Skoro dmucha Ci do 2000 to do 1 bara, 1,1 jest standardem czyli ciut mniej.

dawidd - Sob Lip 27, 2013 15:46

aa, wielkie dzięki - teraz sprawa jasna, czyli z mbc powinno byc ok 2300-2400 jeśli bym chwal podniesc do 1,35 bara dmuchawę ? A powinno się to mierzyć wciskając gaz do dechy jadąc na 4, 5 biegu czy jadąc spokojnie równa prędkością żeby obroty przekraczały 2,5 tys ?