Zobacz temat - [FSO Polonez] najbogatsza wersja
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - [FSO Polonez] najbogatsza wersja

Vigoslaw - Czw Cze 28, 2012 10:55
Temat postu: [FSO Polonez] najbogatsza wersja
Najbogatsza wersja FSO Poloneza z silnikiem Rovera, po prostu czad! :twisted:

http://ogloszenia.trojmia...ogl5203324.html

El syzbz, lusterka, kubeki podgrzewane, felgi... szkoda, że taki klasyk nie trafia w ręce fanatyków...

Wiem, że komuś robie darmową reklame... :grin:

Nie mogłem się powstrzymać :smile:

V.

tronsek - Czw Cze 28, 2012 11:06

Extra. Do full wypasy tylko klimy mu brakuje.
bociannielot - Czw Cze 28, 2012 11:08

tronsek napisał/a:
Do full wypasy tylko klimy mu brakuje.

A były i takie wersje :grin:

greg-si - Czw Cze 28, 2012 15:50

podgrzewane lusterka to i ja w poldku miałem :)
Z tego co jarzę C+ występowały również z ABS. Widziałem coś takiego ale nie jechałem także to nie 100%.

Mayson - Czw Cze 28, 2012 15:53

Najbogatsze wersje szły na export i nazywały się np. Daewoo Celina (Holandia).
PTE - Czw Cze 28, 2012 17:58

do wymiany jeden sworzeń dolny prawego wahacza koszt około 30 zł

No to rzeczywiście dba o samochód. Przerejestrować też nie zdążył, bo po co...

pajda - Czw Cze 28, 2012 18:27

auto stoi na tablicach PJA czyli Jarocin, moje miasto :lol: aczkolwiek teraz w Gdansku
Vigoslaw - Czw Cze 28, 2012 20:25

Gdzieś kiedyś czytałem, że strasznie drogie są oryginalne kubełki do Poldka, a ten je ma...

Nie jestem specjalistą od FSO, jeżeli mówicie, że są bogatsze wersję, to Wam wierzę :cool:

Co do klimy, to wiem, że występowała w wersjach Daewoo pod koniec produkcji.. wiem, ze wtedy było też wspomaganie :/

V.

sknerko - Czw Cze 28, 2012 21:26

z silnikiem rovera nie było nigdy wspomagania, klima chyba się zdarzała.
Gonia - Pią Cze 29, 2012 07:06

sknerko napisał/a:
z silnikiem rovera nie było nigdy wspomagania, klima chyba się zdarzała.


Z silnikiem Rovera była albo klimatyzacja albo wspomaganie. Jedno i drugie było dostępne jedynie zamiennie. Powstały jedynie kilka sztuk, które posiadały klimatyzację i wspomaganie jednocześnie, dla specjalnych klientów lub rodzin.

sknerko - Pią Cze 29, 2012 07:38

Gonia napisał/a:
Z silnikiem Rovera była albo klimatyzacja albo wspomaganie. Jedno i drugie było dostępne jedynie zamiennie. Powstały jedynie kilka sztuk, które posiadały klimatyzację i wspomaganie jednocześnie, dla specjalnych klientów lub rodzin.

Lubie takie teksty :mrgreen: .
Wyobraź sobie ze jeździłem polonezami przez ostatnie kilkanaście lat a ostatni miałem na wypasie z szybami w pradzie itd. A, że miałem praktycznie salonówkę to pojechałem sobie zapytać się czy by nie dołożyli mi wspomagania steru i tam się dowiedziałem (Salon FSO) że nie wychodziły Poldki z roverem z wspomaganiem. jeżeli takie istnieją to są samoróbki, coś wtedy gadali o klimie ale nie pamiętam bo mnie nie interesowało.

Gonia - Pią Cze 29, 2012 13:37

sknerko napisał/a:
Gonia napisał/a:
Z silnikiem Rovera była albo klimatyzacja albo wspomaganie. Jedno i drugie było dostępne jedynie zamiennie. Powstały jedynie kilka sztuk, które posiadały klimatyzację i wspomaganie jednocześnie, dla specjalnych klientów lub rodzin.

Lubie takie teksty :mrgreen: .
Wyobraź sobie ze jeździłem polonezami przez ostatnie kilkanaście lat a ostatni miałem na wypasie z szybami w pradzie itd. A, że miałem praktycznie salonówkę to pojechałem sobie zapytać się czy by nie dołożyli mi wspomagania steru i tam się dowiedziałem (Salon FSO) że nie wychodziły Poldki z roverem z wspomaganiem. jeżeli takie istnieją to są samoróbki, coś wtedy gadali o klimie ale nie pamiętam bo mnie nie interesowało.


Ja również lubię takie teksty. Informację, którą podałam pochodzi o Pana Macieja Motelskiego, który był jednym z dyrektorów FSO i był jednym z współodpowiedzialnych za wprowadzenie silnika Rovera do Poloneza. Potem Pan Maciej Motelski, był dyrektorem POL-MOT Holding (oficjalnego importera MG ROVER w Polsce).
Historię o Polonezie wspominał trochę jako anegdotę, ponieważ nie można było zamówić Poloneza ze wspomaganie i klimatyzacją... a kilku jego znajomych bardzo chciało... i zamówiło. Czy wiesz, że były również Polonezy z silnikami 1.6 i 1.8 serii K (fabryczne)? Rozmawialiśmy potem o innych rzeczach... bo głównym tematem spotkania były samochody Rover i MG... a nie Polonez :P

Więc jeśli uważasz takie źródło za niewiarygodne, to lepszego nie znam.

sknerko - Pią Cze 29, 2012 14:40

Gonia napisał/a:
Czy wiesz, że były również Polonezy z silnikami 1.6 i 1.8 serii K (fabryczne)?

Seryjnie, tak? czy na zamówienie pojedyncze sztuki?


Fiata 125 tez można było zamówić z "cudami i wiankami" i takie perełki się trafiają. Jak by Polonez był seryjnie z wspomaganiem w 1.4 to były by na rynku części by to założyć a jak dotychczas nie natknąłem się nigdzie na takie gadżety wszystkie wspomagania jakie znam w Poldoroverach to przeróbki z 1.6 albo z Roverka.
Źródło może wiarygodne tyle że nie wiadomo czy w Polsce taki choć jeden jeździł. Części do takiego czegoś nie było na rynku przynajmniej jeszcze z 5-7 lat wstecz bo wtedy jeszcze mnie to interesowało.
Nie wydaje mi się by w serwisie FSO nie chcieli zarobić montując mi wspomaganie jak by to było możliwe, tym bardziej że firma była bardzo konkretna i serwisowała mojego poldasa od zakupu.

[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 15:36 ]
z ciekawostek robili dla Holendrów poldasy z 1.4 rovera 125KM do jakichs wyścigów czy coś o ile pamietam. W Poznaniu był facet co zajmuje się tuningiem aut i miał takiego i go widziałem z zewnątrz ale pod maską niestety już nie.

[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 15:40 ]
He he, teraz tak sobie patrze i nawet o tym holenderskim jest w wikipedii.