|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprężyny od MG ZT 190 LESJOFORS
kmisiowy - Pon Lip 02, 2012 08:38 Temat postu: [R75] Sprężyny od MG ZT 190 LESJOFORS Witam,
planuje od jakiegoś czasu obniżyć troszkę zawieszenie, dlatego pomyślałem o sprężynach z MG ZT. jeśli dobrze wiem samochód obniży się o +/-3 cm.
Przeglądam dzisiaj z rana internet w poszukiwaniu sprężyn i znalazłem coś takiego :
http://www.iparts.pl/czes...acje-produktowe
czy to jest możliwe żeby te sprężyny kosztowały tylko po 70zł sztuka na przód??
i czy moge je zamontować do mojego R75 1.8?
wydaje mi się coś tanio - na alledrogo są od 100zł w góre za sztuke...
proszę o szybką i pewną odpowiedzieć żebym mógł zamówić zanim wykupią
pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lip 02, 2012 09:38 ]
aha no i zastanawiam się czemu przód kosztuje 70zł/sztuka a tył po 246zł/sztuka?
Pieta - Pon Lip 02, 2012 08:51
R75 nie ma regulacji pochylenia przednich kół
Jak skrócisz sprężynę to stracisz geometrię.
Nie wiem czy 3cm spowoduje, ze będziesz z pochyleniem poza tolerancją. Jednak warto się zastanowić nad tym i napewno sprawdzić to po wymianie.
Duże różnice w pochyleniu powoduje, że bedzie ci bardziej darło jedną stronę opny.
kmisiowy - Pon Lip 02, 2012 10:15
w internecie znalazłem też zestaw sprężyn firmy MTS-Technik:
http://rpmotorsport.pl/auta/rover-75-p-27954.html
podają że pasują do R75 1.8 i obniżają zawieszenie po 3cm przód i tył. Myśle ze analogicznie byłoby ze sprężynamy od MG ZT. Geometrie wiadomo trzeba bedzie zrobić.
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał już sprężyny z MG ZT do R75?
Punx - Pon Lip 02, 2012 14:29
Ja na 99% miałem w swoim 2.0 CDT sprężyny od 1.8 i rzeczywiście auto było niższe o ok 2,5cm - powiem tak masakra o każdy krawężnik zawadzałem, przez to zgubiłem/zdarłem całą osłonę dolną silnika. Teraz mam oryginalne sprężyny i jest trochę lepiej, wolałbym mieć przód jeszcze ze 2cm wyżej
Jeśli bywasz we Wrocławiu mogę Ci te sprężyny za Grants'a oddać
Aragorn - Pon Lip 02, 2012 14:55
...wydaje mi się że wymiana sprężyn na te od MG ZT wymaga i wymiany amortyzatorów na te z MG, wtedy można się spodziewać oczekiwanych rezultatów bez obawy o szorowanie spodem o każdy krawężnik
dzelo23 - Pon Lip 02, 2012 21:31
Rover wypuscił na niemiecki rynek 300 egzemplaży w wersji silverstone były one niższe o 30mm i miały twardsze zawieszenie (tyle znalazłem informacji w necie). Przeróbki dokonywano w niemczech, mam gdzieś papier z gmbh coś tam coś tam, zmieniamo sprężyny na eibaha. Cena jednej to coś około 800zł a i silverstone dostępne były tylko z silnikami benzynowymi do tego 17 calowe felgi riala. normalnie połyka zakręty
kmisiowy - Wto Lip 03, 2012 00:31
Punx, a te sprężyny masz od MG ZT 1.8 komplet? we Wrocławiu bywam rzadko ale byłbym wstanie podjechać. jeśli rzeczywiście są od MG ZT to biore
Aragorn, amortyzatory też muszę wymienić bo mi się rozlały i chciałbym cały temat za jednym razem ogarnąć.
Pytanie jest odnośnie geometrii, jak zasugerował Pieta R75 nie ma regulacji pochylenia kół. Ale jeśli to miałoby uniemożliwić ustawienie geometrii to czemu sprzedają dedykowane zestawy sprężyn -30mm przód i tył do R75?
[ Dodano: Wto Lip 03, 2012 01:31 ]
przed chwlą znalazłem jeszcze zestaw dedykowany do r75 obniżający o 40mm przód i tył:
http://www.iparts.pl/czes...75-4575708.html
Punx - Wto Lip 03, 2012 09:40
@kmisiowy
Nie mam pojęcia od czego są moje stare sprężyny, auto kupiłem od jakiegoś prawnika z Kalisza przez rok zrobił nim niecałe 8k (je też nie robię wiele więcej rocznie), auto miało wówczas przejechane 104tys (sprawdzone pod kątem kręcenie licznika), sprężyny wymieniłem bo mnie wkurzało że jest niżej niż w innych R75. Auto jest z Francji miało dzwona z przodu (zmieniana szyba), kto i jakie tam sprężyny założył to pewnie jego słodka tajemnica. Mechanik jak mi wymieniał mówił że najprawdopodobniej są z 1.8 bo są ok 2,5cm krótsze od tych nowych które kupiłem, ale że są w bardzo dobrym stanie, więc sobie je na zapas zostawiłem i tak już sobie w szafie leżakują ale czas się ich pozbyć bo mam mało miejsca a wiadomo ile one go zajmują ...
kmisiowy - Sro Lip 04, 2012 08:11
@Punx, to najprawdopodobniej masz sprężyny z R75, a dlatego stał niżej bo z tego co mi wiadomo benzyna i diesel mają inne sprężyny (diesel jest cięższy i dlatego jak miałeś spreżyny od 1.8 to stał niżej). A mołgbyś mi zmierzyć jedną ze sprężyn (najlepiej przód) ile ma długości?
Punx - Pią Lip 06, 2012 07:12
Ok dziś zmierzę, ja mam zmienione tylko przednie bo tylko z przodu haczyłem o krawężniki
[ Dodano: Pią Lip 06, 2012 08:12 ]
Dziwna sprawa, sprężyny nie mają tych samych wymiarów:
34,5cm
37,5cm
Czy to normalne ?
kmisiowy - Sob Lip 07, 2012 16:56
hmmm..... no dziwna
ja ostatnio jak wymieniałem sprężyny z tyłu bo mi jedna pękła to kupiłem używane z jednego auta i były równe....
szpynior - Wto Mar 19, 2013 15:25
Odkopując temat to może ktoś w między czasie zmieniał sprężyny na krótsze w R75 ?
davidlive - Wto Mar 19, 2013 20:02
Tak , ja założyłem około miesiąc temu H&r -35mm
szpynior - Wto Mar 19, 2013 20:09
davidlive, no ok i jak wrażenia. Amortyzatory też wymieniałeś czy zostawiłeś od R75 ?
davidlive - Sro Mar 20, 2013 09:53
Wrażania ogólnie pozytywne, jednak amorki od 75 nie bardzo nadają sie do sportowego stylu jazdy, te moje sa sprawne na około 80% czyli bardzo dobrze, jednak nie sa w stanie wystarczająco szybko wytłumić wyboje, nie te krótkie i szybkie ale te takie bujanki.
Ogólnie jest dość twardo ale mój tatuś słowa nie powiedział na trasie więc nie jest źle .
Amory od MG trzeba kupić, jeśli sa twardsze bo do tej pory jednoznacznej odpowiedzi na ten temat nie uzyskałem
kmisiowy - Czw Maj 16, 2013 07:46
davidlive, a jak z geometrią. nie ścina Ci opon po wewnętrznej stronie?
kirk50 - Sob Maj 25, 2013 16:45
Odświeżę temat także...
Chciałbym obniżyc zawieszenie z tyłu bo mam tak jakoś wyżej i od jakiegoś czasu zaczęło mi się to nie podobac...zresztą zawsze z niższym zawieszenim samochód bardziej mi się podoba...przodu nie chciałbym obniżac bo wiem jak tam wyprofilowana jest osłona pod silnikiem i napewno byłyby problemy na progach zwalniających...ale mój z tyłu jest jaby wyżej węc myślałem o sprężynach z MG ZT...one chyba aż tak bardzo nie obniżają jak te sprężyny do tuningów...ile mniej więcej się to może obniżyc...
Załączam zdjęcie mojego samochodu...może ocenicie czy będzie ok...bo rónież chciałbym uniknąc sytuacji że przód pójdzie w górę za bardzo a to byłaby katastrofa
pelson91 - Sob Maj 25, 2013 17:05
ja niebawem zarzucę sprężyny od MG ZT na tył, więc poglądowo będziesz mógł ocenić jak jest. Sprężyny już mam, nie iwem jakiej firmy, leżą u Mariana i czekają na montaż
kirk50 - Sob Maj 25, 2013 19:28
pelson91...to czekam na zdjęcie bo bardzo jestem ciekaw...a sprężyny masz nowe czy używane?...jak będziesz wiedział już to podaj jakiej firmy no i gdzie kupiłeś..
rafalmis1 - Sob Maj 25, 2013 20:28
u mnie przód jest mega wysoko, a tył nisko. Na razie nie chce mi się za to zabierać, ale bardziej myślałem o cięciu sprężyn
kirk50 - Sob Maj 25, 2013 20:36
rafalmis1...cięcia sprężyn odradzam...tracą swoją właściwośc...
rafalmis1 - Sob Maj 25, 2013 20:51
w takim razie kupie takie jak wy, tylko dajcie namiary
kirk50 - Sob Maj 25, 2013 20:53
No to czekamy na pelson91...
pelson91 - Pon Maj 27, 2013 16:28
kirk50 napisał/a: | pelson91...to czekam na zdjęcie bo bardzo jestem ciekaw...a sprężyny masz nowe czy używane?...jak będziesz wiedział już to podaj jakiej firmy no i gdzie kupiłeś.. |
Sprężyny kupiłem używane od Adama z Zakroczymia. Ciekaw jestem czy mi się auto podniesie trochę. Obecnie mam pękniętą sprężynę z tyłu, obie skorodowane, trochę strach jeździć po polskich dziurawych drogach a firmę obadam w poniedziałek rano jak będę tam. Zawieszenie robię jakoś w czerwcu, po 10-tym
[ Dodano: Pon Maj 27, 2013 17:28 ]
Aktualizacja. Dziś DR Marian wymienił mi m.in. sprężyny z tyłu na oryginalne MG ZT. Poprzednie były "krótsze" bo obie były popękane, lewa była krótsza o 1 zwój (CAŁY), a prawa o 3/4 zwoju). Jest sztywno, twardo, ale... wysoko. Zdjęcia dla porównania poniżej:
PRZED:
PO:
rafalmis1 - Pon Maj 27, 2013 17:27
pelson91, jest pięknie. Niech mój wróci od lakiernia, to wstawię zdjęcie, wówczas przed swoim będziesz się kłaniał
Jaka wysokość mają sprężyny od MG? Bo bym pojechał nakręcić, zamiast kupować używane
pelson91 - Pon Maj 27, 2013 17:57
rafalmis1 napisał/a: | Jaka wysokość mają sprężyny od MG? |
Wydaje mi się, że są o 1/2 zwoju krótsze od seryjnych. Ale seryjne są zdecydowanie bardziej miękkie. Więc generalnie auto jest podobnej wysokości, z tym, że jest twardsze i sztywniejsze.
sash997 - Pon Maj 27, 2013 18:10
ja tam mam wszystkie nowe lesjoforsy i jest git chyba deczko wyżej niż u pelsona
kirk50 - Wto Maj 28, 2013 00:43
To w moim przypadku za dużo się chyba nie zmieni w wyglądzie...będzie jedynie twardziej...Myslałem że jednak sprężyny od MG są krótsze od seryjnych w R75 w bardziej widoczny sposób...hmmm...
rafalmis1 - Wto Maj 28, 2013 08:13
a u mnie wygląda z przody o tak jak w linku
http://zapodaj.net/f19e5ae98defb.jpg.html
MatiNitro - Pią Paź 18, 2013 16:32
Odświeżam temat zakładał ktoś do R75 sprężyny od ZT na przód na oryginalny amortyzator? Zaczął mi lać amortyzator i będę wkrótce wymieniał i przy okazji założył bym niższe sprężyny.
rafalmis1 - Pią Paź 18, 2013 18:08
Ja zakładał, co chcesz wiedziec?
MatiNitro - Pią Paź 18, 2013 18:11
Na oryginalne amortyzatory z r75? Jak to jest z tą geometrią? Sprawdzałeś?
rafalmis1 - Pią Paź 18, 2013 19:43
Powiem Ci tak, amortyzatory nie są od MG ale też nie wiem jakie mam, po prostu ściągnąłem stare Sprężyny i założyłem od MG, Sprężyny są o tyle niższe, że nie trzeba ściągaczy do sprężyn, tylko pomóc drugiej osoby. Samochód znaczne niżej siedzi, dużo lepiej wygląda, ale dla mnie jest jeszcze za miękki
MatiNitro - Pią Paź 18, 2013 19:51
rafalmis1, to zdjęcie wyżej to jest na sprężynach z zt?
rafalmis1 - Pią Paź 18, 2013 19:59
Zdjęcie wyżej jest na starych sprężynach. Na MG w linku któryppodałem terazhttp://forum.roverki...er=asc&start=20
MatiNitro - Pią Paź 18, 2013 20:38
Korci mnie ogromnie wymiana tych sprężyn, ale boję się że opony zacznie ścinać i trzeba będzie szukać amortyzatorów od MG, albo wracać do seryjnych sprężyn
rafalmis1 - Pią Paź 18, 2013 21:39
A dlaczego ścinac? Musiałem i tak zrobić zbieżność, ponieważ wymieniałem końcówki drążków.
szpynior - Pon Sty 06, 2014 21:16
Odkopując temat, czy jest różnica czy zakupię sprężyny od ZT benzyny czy diesla ? Chcę wymienić komplet .
zedziczek - Pon Sty 06, 2014 22:09
KV6 i diesel maja te same przednie sprężyny przy czym dwie wersje, normalne oznaczone kolorem brązowym i czerwonym oraz sportowe kolor brąz i brąz, 1.8 silnik normalne to brąz i żółty, a sportowe brąz i niebieski. Warto pamiętać, że amorki ZT są znacznie krótsze i mają twardszą sprężyne do szybszej reakcji. Jeśli chodzi o tył to nie wiem jakie kolory były przyporzadkowane do sportowych, czy ZT i 75 bo producent chyba nie podawał takich informacji poprostu pod tylną kanapą jest informacja jakie kolory powinien mieć dany samochód.
szpynior - Sro Sty 08, 2014 20:01
Ja tak patrzyłem na :
http://racingstreet.pl/sp...v6-p-23463.html
http://racingstreet.pl/sp...rj-p-62212.html
i za zastanawiam sie czy zakupic
pelson91 - Sro Sty 08, 2014 20:39
szpynior, kupuj! Jak będzie fajnie siedział to też kupię
szpynior - Sro Sty 08, 2014 21:23
pelson91 napisał/a: | szpynior, kupuj! Jak będzie fajnie siedział to też kupię |
he he królik doświadczalny ale raczej zakupie droższy wariant w zasadzie 418 zł za 4 sprężyny do dobra cena
MatiNitro - Sro Sty 08, 2014 21:26
szpynior, coo masz na myśli przez "droższy wariant"?
szpynior - Sro Sty 08, 2014 21:28
418 netto i 369 netto - linki na poprzedniej stronie
emerka - Sro Sty 08, 2014 21:57
Moje sprężyny (-35mm) wyglądają tak:
Przed:
Po:
szpynior - Sro Sty 08, 2014 22:00
emerka,zmianą mnie powaliłeś. Na drugim zdjęciu wygląda zabójczo Ach i ta fela
a jakie to sprężyny ? Ja na lato mam 18"
emerka - Sro Sty 08, 2014 22:05
Mnie też zmiana powaliła
Sprężyny to H&R
pelson91 - Sro Sty 08, 2014 22:08
emerka, mój podobnie, lub niewiele wyżej siedzi ciekawe czy jeszcze by usiadł bardziej na obniżeniu. Chyba trzeba będzie kupić będzie na później
a tak btw to gdzie można dostać sprężyny H&R? i mniej więcej za ile
emerka - Sro Sty 08, 2014 22:10
Daj jakieś zdjęcia porównawcze.
( i zdjęcia po woskowaniu obiecane )
szpynior - Sro Sty 08, 2014 22:10
Takie - http://tuning-online.pl/s...wd-35-35mm.html ?, amory też wymieniłeś ? Bo tak czytam i czytam i dochodzę do wniosku że ori szybko padną
pelson91 - Sro Sty 08, 2014 22:39
jak by nie było - 2 razy droższe...
szpynior - Sro Sty 08, 2014 22:58
pelson91 napisał/a: | jak by nie było - 2 razy droższe... |
No to fakt... ale z ebay wychodza koło 700 PLN tylko bez gwarancji. Muszę obgadać sprawę z moim fachmanem
MatiNitro - Czw Sty 09, 2014 19:38
emerka, gleba niesamowita, robi wrażenie straszne niestety cena takich springów spora
też mam niezły mętlik w głowie co kupić. Jak z tymi amorkami? wymieniałeś na nowe czy tylko springi zmieniłeś?
pelson91 - Czw Sty 09, 2014 20:11
ja czekam na szpyniora i jego relację jak te tańsze dadzą radę to kupię i wtedy od razu komplet amorów, spróbuję poszukać z krótszym skokiem (od ZT ? )
MatiNitro - Czw Sty 09, 2014 20:17
pelson91 napisał/a: | i wtedy od razu komplet amorów, spróbuję poszukać z krótszym skokiem (od ZT ? ) |
Szukałem ale nie znalazłem nic Trzeba by zamawiać z Rimmerbros Choć cenowo wychodzi podobnie do KYB do r75
pelson91 - Czw Sty 09, 2014 20:46
na ebayu nic?
rafalmis1 - Czw Sty 09, 2014 22:20
Ja mam od MG amorki i są niższe, ale samochód stoi tak samo
piotrek1000 - Wto Sty 14, 2014 22:07
Koledzy, napiszcie proszę ile cm w waszych R jest pomiędzy glebą a rantem błotnika. Pękła mi sprężyna z tyłu i nie wiem jakie teraz kupić. Z powyższych zdjęć wynikałoby że raczej obniżony, mimo wszystko wolę się upewnić bo wiocha trochę by było mieś przód u góry, albo odwrotnie, za szybką odpowiedź z góry dziękuję, bo chciałbym jeszcze przed weekendem sprężyny kupić.
rafalmis1 - Wto Sty 14, 2014 23:39
chłopaki u mnie jest firma która kręci sprężyny. Sprzedaż prowadzą podobno w świat, ale tego nie potwierdzam. Najpierw sprawdzają w katalogach jaka sprężyna jest fabrycznie i jaka gruba i po tym podajemy ile chcemy niższa, twardszą. Od 5 różnych osób słyszałem ze 70 zł od sztuki. Czy mam podjechać i się dowiedzieć ile i za jaką by chcieli
[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 23:39 ]
piotrek1000,
przód 37,5 cm
tył 36 cm
od nadkola do środka dekielka w feldze
piotrek1000 - Sro Sty 15, 2014 19:49
U mnie 385 z przodu, 380 z tyłu. Więc raczej standard. Szkoda, już myślałem że jak wymienię obniżone na zwykłe to będzie wygodniej.
MatiNitro - Sro Sty 15, 2014 19:56
rafalmis1, no podjedź jak będziesz miał okazję Cena dobra, tylko ciekawa jaka jakość tego wytworu
piotrek1000, u mnie z przód/tył wyżej jeszcze siedzi niż u Ciebie, raczej sprężyny oryginalne, nie obniżające, komfort jest bardzo fajny płynie się elegancko
Balas87 - Sro Sty 15, 2014 20:02
dokładnie podjedź u mnie przód ma 37 cm więc nisko dużo za nisko mam mieć 40 cm czyli tyle co tył.... zdarzyło mi się już zahaczyć kilka razy o spód echh grrrr
MatiNitro - Sro Sty 15, 2014 20:12
Balas87, ja mam z przodu 39/40cm i na koleinach bardzo często szuram po garbie progi jak za szybko biorę to też zahaczę, ale to już amortyzatory bardziej decydują
Balas87 - Sro Sty 15, 2014 20:14
może masz źle założoną osłonę silnika
MatiNitro - Sro Sty 15, 2014 20:21
Osłonę mam nieoryginalną bo poprzednia była już połamana przy mocowaniach, a nowa może być za nisko Nie lubię szurać i wadzić ale zawsze to jakieś ostrzeżenie że już nisko jest Choć z przodu amortyzatory są do wymiany bo mają 60% tłumienia i lewy zaczyna lać już
Dlatego interesuję się sprężynami, bo z przodu wymiana wymaga rozbierania McPershon'a , to nie będę dwa razy płacił za jedną robotę
piotrek1000 - Sro Sty 15, 2014 20:31
Jak mieszkałem w Krakowie to też ciągle wadziłem płytą czy to przy dziurach, czy koleinach. Na szczęści teraz na wsi mam jadąc do pracy tylko 2 przejazdy kolejowe, a oprócz nich nawet jednej dziury w drodze.
pelson91 - Pon Sty 20, 2014 12:28
Stała się rzecz straszna, mianowicie pękła mi przednia prawa sprężyna. na szczęście nie wyszła poza "oś" i nie narobiła szkód. Teraz jednak muszę wymienić sprężyny. Warunek: muszą być niższe od standardowych R75. Znalazłem kilka linków (w tym te, które zostały podane w tym wątku wcześniej) i któreś z nich muszę wybrać. Które doradzacie, a które odradzacie? Sprawa dość pilna, nie chcę żeby ta pęknięta rozwaliła mi oponę i zrobiła mi krzywdę
Oto linki:
1. MTS Technik
2. APEX
3. FK Automotive
Na pewno wybór padnie na któryś z powyższych zestawów, nie chcę kupować jakiś wykozaczonych po 1000pln, bo i tak kiedyś się zużyją. A lubię jak mój R ładnie leży na glebie (już nauczyłem się jeździć na glebie za sprawą mojego pierwszego auta), poza tym -35mm to niedużo a jedna z fur pokazana w tym wątku na poprzedniej stronie przyprawia mnie o szeroki uśmiech zadowolenia, dlatego właśnie chcę niższe springi.
To jak, pomożecie wybrać?
szpynior - Pon Sty 20, 2014 20:04
pelson91, ja się naczytałem ostatnio i wg mnie w tej grupie cenowej FK. MTSY są za miękkie. MTS-y raczej dobrych opinii nie zbierają. No i z tych nie wiadomo czemu najtańsze .
pelson91 - Pon Sty 20, 2014 22:27
szpynior, a apex?
szpynior - Wto Sty 21, 2014 09:58
pelson91, poszukałem trochę i nie znalazłem konkretów mówiących iż jest dobrze. Ciężko z wyborem, http://www.tuningforum.pl...hp?f=4&t=98192, , http://klublexus.pl/forum...mit=10&start=10 tu jest trochę o apexach . Wszędzie spotykam się ze stwierdzeniem iż są sa miękkie .
Tak wogóle to strasznie tanie te nasze sprężyny Apexy na ebayu to koszt min. 220$
pelson91 - Pią Sty 24, 2014 13:02
i tak najczęściej jeżdżę sam, bez bagażu, więc teoretycznie miękkość nie powinna mi bardzo przeszkadzać... no nic, do końca tygodnia podejmę decyzję. podzwonię, popytam o dostępność produktów. Zobaczymy. Dzięki szpynior za info
[ Dodano: Pią Sty 24, 2014 13:02 ]
z powodu niedostępności sprężyn FK zakupiłem APEXy -35mm
aimp12 - Czw Gru 31, 2015 07:51
Odgrzewam kotleta.
@pelson91 - jak Ci się na nich jeździ? Dobrze się te APEX-y sprawują?
Chcę u siebie wrzucić jakieś obniżające sprężyny i właśnie natknąłem się na trzy w dostępnym dla mnie budżecie.
1.APEX http://racingstreet.pl/sp...mm-p-69627.html
2.MTS http://racingstreet.pl/sp...v6-p-23463.html
3. nie mogę się dopatrzeć firmy (v max?) http://www.agauto.sk/pl/d...998--18745.html
pelson91 - Czw Gru 31, 2015 14:17
aimp12 napisał/a: | @pelson91 - jak Ci się na nich jeździ? Dobrze się te APEX-y sprawują? |
Powiem tak, w połączeniu z amorami KYB Exel-G jest twardo. Bardzo twardo, aż nie przystoi takiej limuzynie. Ale przyzwyczaiłem się i już mi to aż tak nie przeszkadza. Niedługo minie rok od wsadzenia tego kompletu sprężyn. Kupowałem je dokładnie w tym samym sklepie, który podlinkowałeś. Jeśli chodzi o wysokość, to auto stoi niżej niż MG ZT, ale mógłby się bardziej położyć
Ciekaw jestem jak by to było na tych MTSach, albo na innych amorach
longer86 - Czw Gru 31, 2015 16:00
Pele żarzuc foto z profilu bo szukam inspiracji
j0zek - Czw Gru 31, 2015 16:34
Pelson, a te amory co masz to one są do Rovera 75, czy do MG ZT?
pelson91 - Pią Sty 01, 2016 17:31
j0zek, te, co teraz mam zamontowane? Rover 75.
longer86, czego profil potrzebujesz?
longer86 - Pią Sty 01, 2016 19:02
Skrótami pisze mysle o jednym a później niedopisuje. Furę z profilu
pelson91 - Pią Sty 01, 2016 19:11
Proszę, innego na tę chwilę nie posiadam
longer86 - Pią Sty 01, 2016 19:17
Kurde przód wydaje mi sie nadal wysoko
aimp12 - Pią Sty 01, 2016 19:26
ładnie siedzi na H&R, użytkownika emerka
Wydaję mi się, że niżej niż u pelsona
pelson91 - Pią Sty 01, 2016 19:31
u emerki przód na pewno niżej niż u mnie. Jutro cyknę fotkę aktualniejszą, pomierzę. Wiem, że Apex ma też -55mm dostępne na przód, tutaj już by była sroga gleba tylko klin, bo z tyłu tylko -35
prebenny - Pią Sty 01, 2016 19:36
Wygląda ładnie ale czy kierowca nie czuje się w środku jak worek z ziemniakami?
aimp12 - Pią Sty 01, 2016 19:59
Znalazłem na forum UK coś takiego:
Przód - 70mm
Tył - 50mm
Wrzucone gwintowane zawieszenie z e46 328
Dla mnie to już przesada, ale może przód -50mm byłby jeszcze do zaakceptowania
pelson91 - Pią Sty 01, 2016 20:05
nie ma co przeginać z rzucaniem 75 na cyce bo wszędzie podwoziem będzie się haczyć. I tak wahacze, wózek pod silnikiem są dość nisko i nie raz i nie dwa oberwały podczas jazdy po naszych super drogach Nawet jazda w koleinach staje się problematyczna, ale coś za coś
aimp12 - Pią Sty 01, 2016 20:09
Patrząc na zdj. Twojego R, a emerka to faktycznie spora różnica. Ciekawe czy ma zwykłe amortyzatory, czy może z ZT. Chyba zainwestuję w te H&R
longer86 - Pią Sty 01, 2016 20:17
Jest akurat jeden kpl h&r -35 na allu. Z bmw jest troche roboty, Tyl praktycznie p&p ale z poduszami amora i trzeba rozwiercic tulejke dolna, przód wymaga dorobienia górnego mocowania i zmiany łączników stabilizatora
emerka - Pią Sty 01, 2016 21:00
Hej. Tamto zdjęcie juz nieaktualne. R siedzi na amortyzatorach z MG ZT a sprężyny to h&r. Wcześniej były amortyzatory z 75. Wyglądało pięknie ale jazda była nieprzyjemna - bujalo przodem na nierównościach wiec zapadła decyzja o amorach z ZT
longer86 - Pią Sty 01, 2016 21:12
Dobrze wiedzieć bo juz myślałem o h&r do amorów 75
aimp12 - Pią Sty 01, 2016 21:17
A porównując amorki z ZT a 75, zmieniła się odległość od opony do błotnika?
emerka - Pią Sty 01, 2016 21:27
Moje odczucie jest takie, ze na amortyzatorach z 75 bylo odrobinke nizej, ale tak jak pisalem - na nierównościach samochód "podskakiwał" i zachowywał się jak "żabka". Dodatkowo niepewnie się zachowywał w szybszych zakrętach. Na amorach z ZT jest zdecydowanie stabilniej i pewniej. Auto jedzie świetnie i wygląda bardzo wporządku.
aimp12 - Pią Sty 01, 2016 21:29
A mógłbyś dodać link, gdzie kupowałeś amory do ZT? Może trochę offtop, ale nie mogę znaleźć zaufanego miejsca, wszędzie Rover, MG, a one się przecież różnią
emerka - Pią Sty 01, 2016 21:37
http://tuning-online.pl/s...wd-35-35mm.html
naprawdę polecam, był dobry kontakt ze sklepem, sprezyny przywędrowały z niemiec, dlatego dostawa była trochę opóźniona, ale sprzedawca wczesniej o tym informował.
aimp12 - Pią Sty 01, 2016 21:44
Ale mi o amortyzatory chodziło
emerka - Pią Sty 01, 2016 21:47
hehe, musze isc na kurs czytania ze zrozumieniem
amory kupiłem od kolegi który miał kiedyś ZT na części
aimp12 - Pią Sty 01, 2016 21:52
Czyli używki
Będzie trzeba grosza odłożyć i zakupić taki zestaw amorków + H&R. Wygląda to kozacko
emerka - Pią Sty 01, 2016 21:54
zapraszam na ogledziny
jezdzi sie dobrze, naprawde dobrze
j0zek - Pią Sty 01, 2016 23:59
Ja też szukam amorków przednich do ZT, nigdzie nie można dostać
sknerko - Sob Sty 02, 2016 13:24
pelson91 czy to są 18" od MatiNitro? czy dorwałeś gdzieś takie same?
pelson91 - Sob Sty 02, 2016 13:48
sknerko napisał/a: | pelson91 czy to są 18" od MatiNitro? czy dorwałeś gdzieś takie same? | To zdjęcie ze zlotu w Poraju k/Częstochowy w 2014r, to są koła MatiNitro Miałem na nie ochotę, ale w sumie dobrze, że mi przeszło
sknerko - Sob Sty 02, 2016 13:58
Fakt na twoich bardziej mi sie podoba. Te Matiego podobno tylko w V8 wychodziły
pelson91 - Sob Sty 02, 2016 15:26
Dobra, byłem przed chwilą na podwórku przepalić R, cyknąłem na szybkości 3 fotki bo zimno że nie wiem
Konfiguracja: Sprężyny przód i tył Apex -35mm, amortyzatory przód i tył KYB Exel-G, felgi 15", opony 195/65/15
SORRY, ŻE TAKI BRUDNY xD
PRZÓD
TYŁ
PROFIL
stelman - Sob Sty 02, 2016 15:40
To mój tak prawie wygląda na oryginałach Chyba mam serio wyrąbane zawieszenie
pelson91 - Sob Sty 02, 2016 15:44
stelman, pęknięty jeden zwój sprężyn z tyłu i masz tak jak na zdjęciu jak kupowałem to auto to nisko stał, myślę sobie - SPORTOWY ZAWIAS! Super! Pojechałem do warsztatu na pierwszy serwis, sprężyny w 2 częściach się wysypały...
prebenny - Sob Sty 02, 2016 15:56
U mnie był pęknięty ostatni zwój i stał mniej więcej jak na nowych sprężynach teraz (są krótsze)
pelson91 - Sob Sty 02, 2016 16:07
prebenny, to Twój do odlotu się szykuje
stelman - Sob Sty 02, 2016 16:08
Coś w tym może być No nic oby dojeździło do wymiany sprężyn amorków i reszty. A wgl to szacun że ktoś jeszcze zglebia rovera jak dla mnie to i tak już niski jest bardzo. Każdy narzeka że się ciężko wysiada z auta Ale fakt faktem pewnie lepiej śmiga po zakrętach
longer86 - Sob Sty 02, 2016 16:37
Ja o tym mysle bo strasznie buja na boki na zakrętach, jak łajba na pełnym morzu.
pelson91 - Sob Sty 02, 2016 16:41
ja sie kierowalem przede wszystkim wyglądem, dla mnie seryjne 75 jest po prostu za wysokie (japa nad oponą mnie przygnębia), dlatego posadziłem go troszkę, ale spokojnie mogłoby być niżej. Zobaczymy, jak za kilka lat mi się nie złamie w pół auto to jeszcze mu docisnę do ziemi. Na razie jestem bez kasy więc nie będę cudował
christopher7 - Sob Sty 02, 2016 16:56 Temat postu: [R75] Sprężyny od MG ZT 190 LESJOFORS tak się zastanawiam, na ile w ogóle można sobie pozwolić w Polsce jeśli chodzi o obniżanie Rovera 75. Ja mam seryjnie, dobre, podłogę silnika idealnie przykręconą a i tak muszę manewrować by nie obetrzeć o koleiny wyduszone przez tiry na obwodnicy Poznania. Widziałem za to piękne iskry krzesane przez jakiegoś Porsche na niemieckich blachach jadącego przede mną
longer86 - Sob Sty 02, 2016 16:58
christopher7, a czemu to ja Cie nigdy w PO nie widzialem?
christopher7 - Sob Sty 02, 2016 17:23 Temat postu: [R75] Sprężyny od MG ZT 190 LESJOFORS longer86 Nie wiem. Może przejechałem tak szybko że mnie nie zauważyłeś
Mój R75 bywa obserwowalny na północy Poznania...
stelman - Sob Sty 02, 2016 17:33
Ja zdałem sobie sprawę co to znaczy wysoki zawias jak ostatnio na parkingu obok mnie zaparkował stary Mercedes beczka w123 to dopiero koza mój rover dosłownie 2 do 3 razy niższy
prebenny - Sob Sty 02, 2016 17:43
Ja mam zwykłą zawiechę od 75 i też obcieram ale chlapaczami praktycznie o wszystko co wystaje ponad cm z asfaltu (dlatego mam rudą na progu i błotnikach po obydwu stronach ). Co do silnika to jak szybciej wjadę na większy garb albo większa dziura to mam wrażenie, że osłoną silnika też obcieram.
christopher7 dołączam do Longera, ja Ciebie też nigdy nie widziałem
christopher7 - Sob Sty 02, 2016 17:46 Temat postu: [R75] Sprężyny od MG ZT 190 LESJOFORS stelman Ja szacunku do Mercedesa w 123 nabrałem jak miałem okazję przejechać się nim po leśnych drogach. Mój Rover dawno by zawiesił się na tych wertepach a mercedes po prostu sobie płynął nad nimi...
emerka - Sob Sty 02, 2016 20:26
Tak, używki ale w stanie perfekt
longer86 - Sob Sty 02, 2016 23:12 Temat postu: Re: [R75] Sprężyny od MG ZT 190 LESJOFORS
christopher7 napisał/a: | longer86 Nie wiem. Może przejechałem tak szybko że mnie nie zauważyłeś
Mój R75 bywa obserwowalny na północy Poznania... |
Tym bardziej powinieneś meldować sie w planie.
aimp12 - Sro Sty 27, 2016 13:02
Kupiłem MTS z tego linku:
http://www.mapet-tuning.c...i30nt54rt8vagv5
Dzisiaj mi przyszły, wyglądają tak:
Teraz czekam na lato żeby je włożyć, bo nie chce zderzaków pourywać
pelson91 - Sro Sty 27, 2016 13:21
te przednie wyglądają na dość krótkie ciekawe jak siądzie
aimp12 - Pon Maj 02, 2016 18:31
Sprężyny już na aucie. Przód nadal wydaje mi się lekko za wysoko, ale tył jest śliczny
Opony 225/45/18
Motson - Nie Cze 12, 2016 10:57
Odgrzeję trochę kotleta
Panowie, wczoraj założyłem sobie w końcu 17' w moim R75, wcześniej miałem fabryczne 15'. Kolejnym etapem będzie obniżenie tak, aby to auto jakoś wyglądało. Teraz jest taka przestrzeń między oponą a nadkolem, że mógłbym się tam położyć spać .
Przeczytałem wszystko co tutaj napisaliście. Również dostrzegłem, iż lepiej jest nie przesadzać z obniżaniem przodu, i ok. Moje pytanie jest następujące - jak na Wasze oko, to jakie sprężyny obniżające musiałbym kupić aby moja dziecina elegancko siedziała, lecz nie za nisko?
Zdjęcie podglądowe obecnego stanu:
prebenny - Nie Cze 12, 2016 10:59
Motson jak na moje to albo z ZT albo Silverstone (ja mam z silverstona i jest spora ładniej ).
sknerko - Nie Cze 12, 2016 11:24
obniżyć max 3cm
dzelo23 - Nie Cze 12, 2016 11:53
Dokładnie 3cm obniżają sprężyny z silverstone
[ Dodano: Nie Cze 12, 2016 12:53 ]
http://m.fotosik.pl/zdjecie/2764d90971bbdb81
Motson - Nie Cze 12, 2016 12:07
Ciężko dostać te z silverstone więc one odpadają.
Chyba zdecyduje się na nówkę zestaw Apexa -35mm, jak myślicie?
dzelo23 - Nie Cze 12, 2016 12:23
Jeżeli chodzi o wysokość to myślę że będzie ok a co do samego produktu to mię wiem.
MD - Nie Cze 12, 2016 12:24
A mnie wciąż nurtuje kwestia najważniejsza: w dół, ale równie miękko. Co chyba pozostanie sferą moich marzeń, bo musiałbym przerabiać punkty mocowania amortyzatorów (z tyłu sprężyn), albo spinać trzy zwoje trytytkami, jak profesjonalny druciarz z Gulfa.
prebenny - Nie Cze 12, 2016 12:55
MD jest to niewykonalne, bo wtedy dobijałbyś podwoziem do asfaltu
Po zmianie przodu sprężyny&amory na Silverstona jest na pewno ładniej, bo wcześniej 2 kozy by się w nadkole zmieściły, ale komfort dość mocno ucierpiał. Na zawiasie z 75 ten samochód płynął przez nierówności a teraz czuć, że cały zawias 'pracuje' (nie jest to stołek ale jak są nierówności to nie przepływa tylko lecisz w dół i w górę ). Za to bardzo poprawiło się prowadzenie w zakrętach - także co kto lubi. Ja jestem 'średnio zadowolony' - wygląd nokautuje, prowadzenie - nokautuje, komfort - tragedii nie ma ale i tak zostaje znokautowany przez zawias z 75.
MD - Nie Cze 12, 2016 13:46
prebenny, no wiem. Patrząc się na osłonę silnika to na seryjnym zawieszeniu ona jest bardzo nisko, co dopiero na zglebionym. Niemniej jednak u mnie i tak samochód nie podjeżdża nawet pod krawężniki, albo robi to bardzo, bardzo rzadko. Nie przeszkadzałby mi niski prześwit, gdyż moją 75tkę traktuję wyłącznie jako limuzynę na trasy. W bagażniku nie przewożę brudnych rzeczy, nie zapuszczam się na żadne bezdroża itd.
sknerko - Nie Cze 12, 2016 18:36
wszystkie obniżające są progresywne więc początkowo miękkie a dopiero przy większym nacisku twardsze. Silverstony są zwykłe i przez to twardsze w całym zakresie. Popatrzcie sobie jak są one skręcone/wykonane.
[ Dodano: Nie Cze 12, 2016 19:36 ]
na większości obniżających nie czuć znaczącej zmiany komfortu jazdy
MD - Nie Cze 12, 2016 19:22
sknerko, wskaż mi jakieś sprawdzone sprężyny (potwierdzona miękkość), obniżające o chociaż 30mm i biorę (pod warunkiem, że będą pinionszki, a z tym różnie bywa).
R75 - Nie Cze 12, 2016 21:20
ja jestem po wymianie całego zawieszenia na nowe, obecnie mam:
1. sprężyny H&R -3,5cm
http://tuning-online.pl/s...wd-35-35mm.html
niby do diesla inne sa:
http://tuning-online.pl/s...wd-35-35mm.html
koszt części: ~900zł
2. amortyzatory od s-part
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=102086
koszt części: ~1200zł (w tym nowe gumy, odboje)
Motson zauważ to co pisał prebenny po wymianie na H&R będzie się pewno zupełne inaczej jeździć, auto jest twarde i faktyczne czasami trochę "podskakuje", nie jechałem "zwykłym" wiec tez trudno mi porównywać
dwie foty mojego poniżej, trochę słaba jakość, ale zawsze coś
ps.
wychodziłem z założenia ze amortyzatory nie maja żadnego wpływu na wysokość auta, niestety mam wrażenie ze teraz tyl jest trochę wyższy niż na oryginalnych amorach (sprężyny mam już dawno wymienione, ostatnio tylko amory)
sknerko - Nie Cze 12, 2016 21:53
MD napisał/a: | sknerko, wskaż mi jakieś sprawdzone sprężyny (potwierdzona miękkość) | Jechałem dotychczas na 2 zestawach na kołach 17" jedne żółte więc pewnie Apex (jamex) i tak trochę skakał, i drugim jechałem na MTS i tam nie było różnicy do oryginału ale też nie cisnąłem po zakrętach czy coś tylko zwykła jazda. szwagier miał w alfie chyba Vogtlanda bo były takie bordowe i te były miodzio bo normalny komfort jazdy a w zakrętach nie przechylał nic.
MD - Nie Cze 12, 2016 23:49
sknerko, mnie na zakrętach może bujać jakbym lotniskowcem jechał. Nie wadzi mi to. Ma być miękko i w miarę możliwości nisko. Ale nie chcę wywalić masy kasy na coś, co będę miał ochotę wyrzucić, dlatego myślałem, że może ktoś na bazie własnych doświadczeń może polecić coś idealnego dla mnie.
sknerko - Pon Cze 13, 2016 07:34
MD napisał/a: | sknerko, mnie na zakrętach może bujać jakbym lotniskowcem jechał. Nie wadzi mi to. | Dopóki nie wywalisz się autem, ja już dachowałem raz w życiu i wiem że auto ma się nie kłaść w zakrętach. poza tym jak ci bujnie obniżone auto to zderzak urwiesz albo coś zabierzesz progiem.
MD to już nie wiem jak mam ci coś polecić jak sam nie mam i nie zamierzam mieć. Jechałem na obniżających na spocie kiedyś i jak sprawdzałem komuś auto przed zakupem. Te ze spotu to żółte i je odradzam, w tym drugim przypadku MTS fajnie wyglądał i jechał jak na fabrycznych ani sztywniej ani bardziej miękko trzymał się drogi jak należy Jedynie nie wiem co z dynamiczniejszą jazdą bo jak tu dynamicznie jechać jak testujesz auto do zakupu. Vogtlanda nie widzę do R75 więc nie wiem czy w ogóle można takie zdobyć ale to są chyba jedyne które założył bym do siebie bo na nich auto szło jak po szynach tyle że Alfa
Motson - Pon Cze 13, 2016 14:38
Dzięki za odpowiedzi Panowie.
Niebawem będę się decydował raczej na apexy -35mm.
Micros - Pią Cze 17, 2016 09:16
R75 napisał/a: |
2. amortyzatory od s-part
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=102086
koszt części: ~1200zł (w tym nowe gumy, odboje)
Motson zauważ to co pisał prebenny po wymianie na H&R będzie się pewno zupełne inaczej jeździć, auto jest twarde i faktyczne czasami trochę "podskakuje", nie jechałem "zwykłym" wiec tez trudno mi porównywać
dwie foty mojego poniżej, trochę słaba jakość, ale zawsze coś
ps.
wychodziłem z założenia ze amortyzatory nie maja żadnego wpływu na wysokość auta, niestety mam wrażenie ze teraz tyl jest trochę wyższy niż na oryginalnych amorach (sprężyny mam już dawno wymienione, ostatnio tylko amory) |
Amortyzatory dedykowane do standardowego R75?
wellman - Pią Cze 17, 2016 16:08
sknerko napisał/a: | wszystkie obniżające są progresywne więc początkowo miękkie a dopiero przy większym nacisku twardsze. Silverstony są zwykłe i przez to twardsze w całym zakresie. Popatrzcie sobie jak są one skręcone/wykonane. |
Czyli oryginały w R75 są liniowe? Tak właśnie patrzę na ofertę i m.in. Lesjofors ma w ofercie do wyboru: liniowe lub progresywne. Jeśli ktoś by chciał zachować charakterystykę możliwie zbliżoną do ori to powinien brać te pierwsze?
R75 - Pią Cze 17, 2016 16:28
Micros napisał/a: | Amortyzatory dedykowane do standardowego R75? |
raczej tak, takie coś https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=915526
nie mierzyłem ich wiec nawet nie mam porównania, ale słyszałem ze nie było czegoś takiego jak krótsze/dłuższe amortyzatory nawet pomiędzy rover 75 a mg zt i ze o wysokości auta decydują TYLKO SPRĘŻYNY, pytanie czy tak jest naprawdę...
sknerko - Pią Cze 17, 2016 17:46
wellman napisał/a: | Czyli oryginały w R75 są liniowe? | No na 100% ci nie zagwarantuje ale z konstrukcji wyglądają na liniowe bo progresywne mają najpierw rzadziej a potem gęściej zwinięte zwoje no i jak jeżdżę na oryginałach to nie zauważyłem żeby działały jak progresywne czyli lekko przechylały i potem już ciężej. Moje jak już bujną to po całości. Kiedyś gdzieś tez znalazłem info że fabryka były liniowe ale teraz nie znajdę gdzie.
bukowina_driver - Pon Kwi 24, 2017 18:15
Głupie pytanie czy przednie amory+sprezyny z Mg Zt obniżą tyle samo co MTSy??
|
|