|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zerwany pasek rozrządu -pomoc / porada potrzebna
Jazon - Wto Lip 03, 2012 14:49 Temat postu: [R75] Zerwany pasek rozrządu -pomoc / porada potrzebna Jak w temacie. Zerwany pasek rozrządu. Pytanie do klubowiczów z przygodami z silnikiem KV6 (jak przykładowo Zukowaty )
Czy ktoś robił generalny remont w Łodzi ? Komu to oddać żeby nie zbankrutować ale zarazem nie robić za pół roku znowu ?
Narazie samochód czeka na decyzję w byłym serwisie Rovera na ul. Czerwonych Maków w Łodzi ale ceny tam ogólnie mówiąc nie są zachęcające
kranik01 - Wto Lip 03, 2012 19:40
Wydaję mi się, że naprawa nieopłacalna, lepiej kup używany silnik z małym przebiegiem np w artbizar.
Też niedawno przechodziłem przez przykry proces wymiany silnika z tym, że mam 2.0 , więc tańszy silnik.
Napisze ci jak to wszystko wyszło finansowo:
silnik - 1800 zł z przesyłką
paski rozrządu nie pamiętam dokładnie ale coś koło 250 zł
olej + wszystkie płyny + robocizna 1000 zł
nabicie klimy - 200 zł
wszystko wyniosło mnie 3250 zł + zmarnowany czas i tęsknota za samochodem W tej cenie nie sądzę, żeby udało ci się zrobić remont.
Silnik mi wymienili w małym warsztaciku, który mieści się jakieś 200 metrów koło mojego domu - wszystko zrobili naprawdę profesjonalnie i z sercem Także zapraszam do Rudy Śląskiej
dafit - Wto Lip 03, 2012 23:55
ja mialem taki przypadek że rozsypała sie jedna z rolek, auto jest teraz w naprawie, pogieły się wszystkie zawory wydechowe czyli 12*24 + kompletny rozrząd niecałe 600zł(bez napinacza hydraulicznego) + komplet uszczelek 500zł + robocizna(po znajomości więc mam na dzieje nie dużo) klima 70zł i według mnie leprze jest takie rozwiązanie bo zawsze wiadomo co masz w silniku , a kupić używany to ryzyko trochę, nigdy nie wiadomo w jakim stanie i z jakim przebiegiem będzie, chociaż na początku poważnie rozpatrywałem tę opcję, ale mechanik mnie odwiódł od niej.
Kolejna sprawa
kranik01 napisał/a: | silnik - 1800 zł z przesyłką |
naprawdę sporo szukałem i najtańszy jaki znalazłem był za 2300 bez przesyłki...
rozpatrywałem tez opcję zakupu anglika i sprzedaży na części ale też się nie opłaca bo części jest dużo i są tanie więc byłby problem z odzyskaniem pieniędzy
Ja bym się na miejscu kolegi zastanowił bo silnik wyjąć i tak i tak trzeba , a potem sprawdzić co się tam w środku porobiło to jest nie dużo roboty w porównaniu do jego wyjmowania, więc lepiej sprawdzić i nie kupować drugiego w ciemno i jak nie jest źle to naprawiać
kranik01 - Sro Lip 04, 2012 00:19
dafit,
nie zwróciłeś uwagi na Jazon napisał/a: | generalny remont | czyli nie chodzi tylko o wymianę zaworów, tak przynajmniej wnioskuję
Z moim silnikiem miałem dużo szczęścia, kupiłem w dobrej cenie i w dobrym stanie - oleju nie bierze, nie poci się, mocy nie brakuje
Jazon - Sro Lip 04, 2012 07:29
Może trochę przesadziłem z tym generalnym remontem.
Dół silnika zostaje. Przed tą "drobną awarią" wszystko było więcej niż ok.
Na tą chwilę wygląda to tak:
2000zł robocizna w tym rozebranie całości do głowic, wymiana rozrządu, złożenie całości
400-600zł rozrzą
300-600zł uszczelki
? zawory i obróbka głowic 600zł pewno nie starczy ?
Było by dobrze gdyby robociznę podzielić na pół
dlatego pytam Kolegów czy ktoś orientuje się ma propozycje gdzie w Łodzi zrobić to taniej.
Drugie pytanie czy głowice 2.0L i 2.5L są takie same Przypuszczam że tak.
kranik01 - Sro Lip 04, 2012 08:42
jak coś to mam na sprzedaż jedną głowice w dobrej cenie, jak coś to odezwij się na pw
Jazon - Sro Lip 04, 2012 10:18
Kranik napewno się odezwę
dafit gdzie postawiłeś samochód do naprawy można wiedzieć ?
dafit - Sro Lip 04, 2012 13:19
kranik01 napisał/a: | Z moim silnikiem miałem dużo szczęścia |
a no właśnie cały pic na tym polega że trzeba mieć szczęscie
Jazon napisał/a: | dafit gdzie postawiłeś samochód do naprawy można wiedzieć ? |
sędziejowice- jakieś 40 km od łodzi
automechanik - Sro Lip 04, 2012 16:10
Jazon, Głowice sątakie same, różnica jest w wałkach rozrządu.
Mam dwie głowice 2,5V6 bez wałków ssacych, reszta kompletna.
Jedna głowica po planowaniu, wymianie uszczelniaczy.
[ Dodano: Sro Lip 04, 2012 17:10 ]
Jazon, Głowice są takie same, różnica jest w wałkach rozrządu.
Mam dwie głowice 2,5V6 bez wałków ssacych, reszta kompletna.
Jedna głowica po planowaniu, wymianie uszczelniaczy.
Dwie przednie
domel101 - Sro Lip 04, 2012 20:02
a ja mam na sprzedaż nowe uszczelniacze wałków rozrządu i komplet uszczelek na wewnętrzną głowice wraz z tą pod nią. wszelkie propozycje na PW lub 519050355 tylko tel. dostępny od piątku bo w naprawie.
Jazon - Pią Sie 03, 2012 06:56
No więc zdecydowałem się robić silnik.
Wytypowałem dwa warsztaty w łodzi jutro podejmę ostateczną decyzję.
Części zamówione.
W poniedziałek / wtorek zdejmiemy głowice i zobaczymy co dalej...
W razie czego widzę że już chyba obie głowice skompletuję. Dzieki Chłopaki
Będę "priwował"
[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 16:51 ]
Byłem dzisiaj w warsztacie i...
potrzebuję obu głowic bo pogięte są praktycznie wszystkie zawory (na szczęście dół cały widać nawet jeszcze ślady honowania ) Nastepnym razem zrobię zdjęcia bo to co zastaliśmy w rozrządzie warte jest uwiecznienia i przekazania potomnym
Potrzebuję tak jak pisałem obu głowic do KV6 2,5 L nie wiem czy są takie same jak te w 2.0 ?
I druga sprawa czy przednia i tylna czymś się różni ?
Panowie "AUTOMECHANIK" oraz "KRANIK01" próbowałem do Was priwować ale albo czegoś nie umiem albo są chwilowe problemy na tej lini.
Prośba do Was o sygnał pod numer tel. 694 812 496 to oddzwonię i porozmawiamy
Pozdrawiam i czekam na szybka odpowiedź
[ Dodano: Pią Sie 03, 2012 07:56 ]
Temat możemy zamknąć.
Samochód zreanimowany.
Dla zainteresowanych koszty:
zestaw uszczelek głowic 500zł
rozrząd bez napinacza 600zł
głowice z obróbką 650zł niestety nie opłacało się robić starych ze względu na koszty
robota mechanika 1000zł
a no i nowy olej valvoline vr1 który zmieniałem zresztą max 500km przed katastrofą
|
|