|   | 
								Forum Klubu ROVERki.pl
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25 2004]Typ końcówki drążka kierowniczego 
						
												 hannar - Pią Lip 06, 2012 13:08 Temat postu: [r25 2004]Typ końcówki drążka kierowniczego Witam
 
Prawdopodobnie będę musiał wymienić końcówki drążków kierowniczych (niestety w Łodzi ulice to prawie same dziury). I z tego co się orientowałem to od pewnego momentu nastąpiła zmiana typu końcówek z QJB100120 na QJB100240. Jak się rozpoznać który typ jest u mnie (sprawdziłem stożek mocujący odkręca się kluczem 17 czyli chyba gwint M10)? I czy zamienniki pokazane np w tabeli (foto) są odpowiednie (można je stosować zamiennie)?
 
Pozdr 
 
Krzysztof
												 Adrian - Pią Lip 06, 2012 16:31
  Sprawdź sobie sześć ostatnich cyfr VINu. Do numeru 461772 stosowane były końcówki o symbolu QJB10012, a powyżej już QJB100240. 
 
 
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001474
												 Blajsero - Sob Lip 26, 2014 13:03
  Czas na odkopanie tematu,
 
 
Trochę się zgubiłem, bo wyszperałem że aktualnie produkowanym odpowiednikiem dla QJB100240 od TRW jest: JTE1212
 
Dł.: 94 mm, 
 
Wym. stożka: 15 mm, 
 
Gwint zewn.: M12x1,25 mm,
 
 Gwint wewn.: M14x1,5 mm, 
 
 
 
Również dla QJB100240 były jeszcze JTE1184, ale już nie są produkowane:
 
Długość [mm]:67
 
Rozmiar gwintu 1:M10x1,25
 
Rozmiar gwintu 2:M12x1,25
 
 
 
 
Natomiast dla: QJB100120 jest JTE305
 
Dł.: 92 mm, 
 
Wym. stożka: 14 mm, 
 
Gwint zewn.: M10x1.25 mm, 
 
Gwint wewn.: M14x1.5 mm, z dodatkami, z bieżnikiem prawostronnym, 
 
Zbieżnożć stożka: 1:10
 
 
Więc która końcówka powinna być dobra jako QJB100240?? 
 
 
[ Dodano: Sob Lip 26, 2014 14:03 ]
 
Nikt się nie kwapił więc sam sobie odpowiadam.
 
 
Zmierzyłem średnicę gwintu zewnętrznego i wyszło mi M12. Czyli właściwym drążkiem będzie TRW JTE1212 i pokrewne.
 
 
A moja fura z 2001 roku ma VIN zaczynający się od 53xxx.
												 groohaa - Pon Lis 09, 2015 11:00
  Mam pewien problem, bo mój Rover 25 z 2001r. ma VIN ...2D658295, czyli ewidentnie po zmianie na QJB100240.
 
Wczoraj mierzyłem suwmiarka gwint wystający ponad nakrętkę mocującą i jak w mordę strzelił 10mm... od spodu wybite TRW, nic więcej z oznaczeń nie znalazłem
 
O co tu chodzi?
 
 
Może ktoś zmieniał i dal QJB100120, ale czy wtedy nie musiałby tez zwrotnicy zmienić?
 
Cholera nie wiem co mam kupić... jakoś da sie inaczej je odróżnić, różnią sie czymś oprócz gwintu? 
 
 
[ Dodano: Pon Lis 02, 2015 19:38 ]
 
A może są też różnice Diesel a benzyna? Bo na rimmerbros widzę przekładnie kier. z oznaczeniem "Rover 25 - Diesel" i "Rover 25 - Petrol"...
 
Tak w ogóle końcówka z gwintem M12 wejdzie w zwrotnice jeżeli było tam M10? Jest to wymienne?
 
 
Może znalazłby się jakiś miły użytkownik diesla po 2000r., który jest pewien że ma w układzie kierowniczym fabryczny setup (bo ja poprzedniemu właścicielowi nie ufam po tym co tam odnajdywałem...) i mógłby zmierzyć ten gwint u siebie???    
 
 
[ Dodano: Pon Lis 09, 2015 11:00 ]
 
Nikt z dieslem ok 2001 sie nie znajdzie kto moglby sie zchylic i zmierzyc?   
												 
					 | 
				 
			 
		 |