Zobacz temat - [MG ZR 2.0 iDT '03] twardo pracuje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 2.0 iDT '03] twardo pracuje

kepor - Pon Lip 09, 2012 17:44
Temat postu: [MG ZR 2.0 iDT '03] twardo pracuje
Witam, od wczoraj silnik zaczął mi strasznie twardo i głośno pracować. W zeszłym roku miałem regenerowaną pompę wtryskową i później wszystko było w porządku. Oleje i filtry wymieniane na bieżąco (2 tyś od wymiany). W raz z tym problemem stracił jakby trochę mocy, jakby ze 20km. Czasami zdarzy mu się, że powraca jakby do normalnego trybu pracy ale to dosłownie na chwilkę. Przed momentem dosłownie zapaliłem go i przez 10sek pracował normalnie i po tym czasie znowu to samo, jakbym jechał dostawczym Ducato. Macie jakieś pomysły?

W zeszłym tyg napełniałem klimę ale to raczej nie ma z tym nic wspólnego

kadzaf - Pon Lip 09, 2012 18:43

Raczej to wina pompy ,bedzie do poprawki bądz któregoś w niej czujnika.
kepor - Wto Lip 10, 2012 09:01

A np zawór EGR, żadnych innych pomysłów?
bociannielot - Wto Lip 10, 2012 09:29

kepor, jak ja miałem padnięty EGR to check świecił :ok:
kepor - Wto Lip 10, 2012 10:30

Mi się check świeci od momentu padnięcia pompy a zakład nie był wstanie mi go później skasować tłumacząc się, że nie mają programu itp., więc teoretycznie nie wiem czy coś padło czy nie bo świeci mi się od pół roku. Pytanie tylko czy egr mógłby coś takiego wywoływać?
tronsek - Wto Lip 10, 2012 11:01

kepor, A kąt wtrysku masz dobrze ustawiony ??
bociannielot - Wto Lip 10, 2012 11:11

kepor, jak miałem padnięty EGR to syf był - no power, poszukaj zakładu co ma kts boscha od kąta wtrysku zdaje się że błedy też Ci ogarną - a przy okazji sprawdzisz tą sugestię tronsek'a,
kepor - Wto Lip 10, 2012 11:16

tronsek napisał/a:
kepor, A kąt wtrysku masz dobrze ustawiony ??


Nie wiem czy dobrze ale sam by się przestawił tak bez niczego?

bociannielot - Wto Lip 10, 2012 11:21

kepor, pompe wkładali - mogli przestawić, przede wszystkim dążył bym do tego żeby checka sprawdzić co się za nim kryje :ok:
kepor - Wto Lip 10, 2012 11:24

bociannielot napisał/a:
kepor, pompe wkładali - mogli przestawić, przede wszystkim dążył bym do tego żeby checka sprawdzić co się za nim kryje :ok:


No może i tak ale pompę miałem robioną w wrześniu zeszłego roku i do teraz zrobiłem prawie 10tyś km i problemów nie było. Trochę to dziwne ale chyba bez podłączenia do kompa to jednak się nie obejdzie.

EGR wyczyszczony, kąt wtrysku zmieniany i niestety żadnego rezultatu :cry:

Chris83 - Sob Lip 14, 2012 21:20

Może pasek przeskoczył o ząbek?
U mnie była pompa - zaworek wyprzedzenia kąta czy jakoś tak. Ale nie wracał do normy tylko przez cały czas był traktor.

Steff - Pon Lip 16, 2012 20:09

Mnie też padła pompa. Dokładnie kąt wyprzedzenia wtrysku. Wtedy to był traktor :neutral: Zanim zostało to zdiagnozowane dolewałem MOXOLU do paliwa i się kulał normalnie. Po naprawie już zaczął pracować jakoś inaczej, jakby głośniej. Na mocy też stracił. Na maxie straciłem jakieś 20 km/h. Jak przy ok 2000 obr. depnę, to owszem idzie ale za mną jest "czarno" :cry: Zauważyłem też, że pogoda też ma wpływ na pracę silnika, tak jakby cisnienie atmosferyczne.
Będę stawiać na kąt wtrysku, też go muszę chyba sprawdzić.

kepor - Pią Lip 20, 2012 13:36

Chris83 napisał/a:
Może pasek przeskoczył o ząbek?
U mnie była pompa - zaworek wyprzedzenia kąta czy jakoś tak. Ale nie wracał do normy tylko przez cały czas był traktor.


no ale czy gdyby pasek przeskoczył to zdarzały by mu się powroty do normalnej pracy? Wydaje się, że nie.

Teraz to już nawet na moment nie wraca do normy, chodzi jak traktor cały czas. Udało mi się go podłączyć do kompa i wyświetliło błąd "P1222" oraz opis dotyczący zmiennych faz rozrządu czy coś takiego ale gdzie tu zmienne fazy rozrządu?. Nie wiem już co jest, po prostu głupieje. Nie wiem czy walić to tych gości od pomp i spalić im ten zakład :razz: za spartaczoną robotę.

bociannielot - Pią Lip 20, 2012 13:40

http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=66840 tam Ci remi powie co to było :ok:
kepor - Sro Lip 25, 2012 22:32

Wygląda na to, że to faktycznie będzie wina tego zaworu. Powiedzcie mi tylko skąd takowy skombinować bo używki nie widzę a z nowym też średnio. Druga sprawa to czy wystarczy go tylko przełożyć i odpalić czy jeszcze jakieś kombinacje trzeba wykonywać typu: podłączanie do kompa, itp.?