|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4 16v] Zgrzyt przy wrzucaniu 2 biegu (od 5tys RPM)
hirek91 - Nie Lip 15, 2012 21:18 Temat postu: [R214 1.4 16v] Zgrzyt przy wrzucaniu 2 biegu (od 5tys RPM) Witam wszystkich. Niedawno pojawił mis się taki mały problem w skrzyni , przy zmianie biegu z pierwszego na drugi zgrzyta mi skrzynia, zgrzytanie określę w skali 4/10 nie jest zbyt delikatne, widziałem podobny temat lecz problem w tym że w moim przypadku zgrzyt pojawia się tylko gdy przy zmianie biegu obroty przekraczają 5 tys. Pytanie brzmi czy to też jest wina synchronizatora? przy optymalnych obrotach biegi wchodzą jak zawsze.
leszczu - Pon Lip 16, 2012 10:39
hirek91 napisał/a: | Pytanie brzmi czy to też jest wina synchronizatora? |
Najprawdopodobniej tak.
Kozik - Pon Lip 16, 2012 19:58
hirek91 napisał/a: | Pytanie brzmi czy to też jest wina synchronizatora? przy optymalnych obrotach biegi wchodzą jak zawsze. |
na razie, jak dalej będziesz ostro jeździł to dźwięk się przeniesie w niższe obroty, w końcu zacznie Ci bieg wyskakiwać itd
szukaj skrzyni z gwarancją, bo wymiana synchronizatora wyniesie Cię więcej
Sadev - Wto Paź 21, 2014 21:35
Witam, niedawno zakupiłem Roverka, dokładnie 214Si 1.4 98', jednym z dwóch mankamentów jest precyzja wybierania biegów, żaden tak naprawdę nie wchodzi precyzyjnie, aczkolwiek największym problemem jest bieg pierwszy który za każdym razem wbija się ze zgrzytem, drugi bieg to samo choć można przy dużym wyczuciu zrobić to "na gładko" z resztą jest ok. Dodam, że kilka miesięcy temu zostało wymienione sprzęgło które łapie dość wysoko. Jaka może być przyczyna tych zgrzytów? Dodam, że nie chciałbym żeby to były synchronizatory dopiero poznaję to autko, więc mam nadzieję że ktoś z Was będzie dobrze zorientowany i do mechanika będę mógł pojechać z jakąś wiedzą . Pozdrawiam
leszczu - Sro Paź 22, 2014 09:54
Jeśli problem powtarza się na wszystkich biegach to albo sprzęgło albo wybieraki.
Sadev - Sro Paź 22, 2014 20:22
Tzn. zgrzyty mam tylko na pierwszym i drugim biegu z tym że przy bardzo precyzyjnym delikatnym "wślizgnięciu" dźwigni zmiany można wykonać "wrzutkę na drugi" bez zgrzytu, przy reszcie biegów zgrzytnięć brak, aczkolwiek cała dźwignia pracuje nieprecyzyjnie ma spore luzy i biegów trzeba praktycznie szukać. Czyli wstępnie można przyjąć, że jest to wybierak Orientuje się ktoś jak przebiega wymiana tego podzespołu? I ile magicy sobie za to liczą?
|
|