|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25 1.4 16v] Mokry silnik. Pomoc w diagnozie usterki.
Lukasz08 - Sob Lip 28, 2012 10:45 Temat postu: [Rover 25 1.4 16v] Mokry silnik. Pomoc w diagnozie usterki. Witam. Dziś wolny poranek postanowiłem zajrzeć do Roverka co tam się dzieje. No i zauważyłem coś trochę niepokojącego.
Postanowiłem napisać na forum przed przejażdżką do mechanika żeby wiedzieć jak gadać i nie dać się wkręcić. Trochę żałuję że kiedyś nie uczyłem się
na mechanika. Więc na załączonym zdjęciu po odkręceniu osłony widać miejsce gdzie jest możliwy wyciek oleju. Czy może ktoś powiedzieć jak z tym się uporać.
I co to za usterka? Na czerwono zaznaczone miejsce gdzie jest najbardziej mokro, na zielono to miejsce gdzie nie jest tragicznie. Obawiam się jedynie HGF bo to już bardziej kosztowna operacja.
Dodam że olej wymieniony dwa tygodnie temu zrobione ponad 400 km no i nie ubyło praktycznie nic. Płyn chłodniczy zawsze na poziomie między max a min dziś zaraz naleje borygo do poziomu MAX i będę sprawdzał czy coś ubywa.
Proszę o jakieś opinie co może się dziać, albo co mam jeszcze sprawdzić.
Po kliknięciu na miniaturkę zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze.
piotrekcrash - Sob Lip 28, 2012 11:45
Ton ie HGF. Zwykły wyciek z pokrywy ja bym to zostawił, ale jeżeli mocno Cie to drażni to wymiana uszczelki pokrywy powinna załatwić sprawę.
Lukasz08 - Sob Lip 28, 2012 11:55
Właśnie drażni mnie to. Nie lubię jak coś w samochodzie jest nie tak. Zresztą lubię jak wszystko jest jak należy i silnik powinien być suchy. Poczekam jeszcze na opinie innych forumowiczów. Jakie są koszta wymiany takiej uszczelki?
Dodaję jeszcze jedno zdjęcie silnika.
Danio2020 - Sob Lip 28, 2012 18:18
Miałem podobnie gdy wymienialem olej i pytalem mechanika powiedzial ze po wymianie oleju nie powinno byc juz tych wyciekow Ale w nastepnym tygodni ma mi sprawdzic jakies paski czy czy cus w tym rodzaju tylko ja to mialem z jednej strony kolo rozrzadu ale mechanik zapewnil mnie ze to nie HGF
bogdan75 - Sob Lip 28, 2012 20:59
uszczelka pod pokrywą 100procka
Lukasz08 - Sob Lip 28, 2012 20:59
Mam tydzień urlopu to pozaglądam sam trochę co to jest. Danio2020 daj znać co tam ten mechanik wymyśli ale raczej dziwna ta początkowa diagnoza.
bogdan75 - Sob Lip 28, 2012 21:02
a takie pytanie, co to jest to czerwone koło korka oleju
Drwal85 - Sob Lip 28, 2012 21:50
kolego, te czerwone to wtryski gazu hehehehehe
leszczu - Nie Lip 29, 2012 09:49
Lukasz08 napisał/a: | Jakie są koszta wymiany takiej uszczelki? |
Uszczelka z 50 dyszek, a wymienić można samemu.
sobrus - Nie Lip 29, 2012 10:47
bogdan75 napisał/a: | a takie pytanie, co to jest to czerwone koło korka oleju |
Czerwone Waldemary.
Lukasz08 - Nie Lip 29, 2012 20:54
To sobie kurcze wymienię nie lubię takich rzeczy. A może ktoś mi poda jakiś schemat wymiany żebym mógł to sam zrobić. Jak nazywa się uszczelka którą trzeba wymienić? Czy znajdę ją w sklepie u Tomateam? Chcę się nauczyć Roverka.
A jeszcze podepnę jedno zdjęcie.
Widać na nim spocony silnik, tam jeszcze nic nie kapie. No i pewnie olej ze skrzyni biegów się tam zbiera. Mam pytanie czy to jest łączenie skrzyni biegów z silnikiem to stąd ten spocony silnik. Jak myślicie czy to jest mały wyciek o którym mówię czy coś innego? Bo właśnie taka jest moja diagnoza żę jakaś uszczelka (nie wiem jak się nazywa) delikatnie puszcza i stąd ten spocony silnik. (Kurcze jak się powtarzam) Proszę o jakieś sugestie. Nie chcę pozostawić Roverka tylko przedłużać jego życie.
Adrian - Nie Lip 29, 2012 21:10
Skrzynia jest z drugiej strony. To może być problem z uszczelką miski olejowej. Zrób więcej fotek.
Drwal85 - Nie Lip 29, 2012 21:49
to wygląda jak by się olej lał za rozrząd? może simering za koła pasowego ( wału ) popuszcza? zatrzymuje się na łączeniu z miską olejową i to wygląda jak by z stamtąd lało?
Powiedz mi, płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
Lukasz08 - Nie Lip 29, 2012 22:29
Kurcze. Coś Roverek zaczyna zawodzić. No za bardzo nie ma jak podejść bez kanału. A w środę na nim będę to walne parę fotek i wrzucę. A wymiana takiej uszczelki w misce olejowej czy niedajboże całej miski jest kosztowna. Wiem że jak trzeba byłoby wyjmować skrzynię to też grubsza robota. Może ktoś doświadczony coś zasugeruje.
[ Dodano: Nie Lip 29, 2012 23:29 ]
No płynu nie ubywa bo dolałem na maks i sprawdzałem przejechałem z 60km i dalej maks. Gadałem z kumplem z moich stron a on się zajmuje sam sobie mechaniką to też mówił że to może właśnie ten simering. Ja to kurcze szukam tutaj porad i wszystko składam do kupy co powie mechanik albo znajomi. Tylko dziwne jest to że każdy mechanik swoje a kumpel czy forumowicze mają od razu takie same spostrzeżenia.
leszczu - Pon Lip 30, 2012 15:06
Lukasz08 napisał/a: | To sobie kurcze wymienię nie lubię takich rzeczy. A może ktoś mi poda jakiś schemat wymiany żebym mógł to sam zrobić. |
Tu masz schemacik w jakiej kolejności dokręcać. Odkręcasz odwrotnie jak w obrazu czyli 15 odkręcasz jako pierwszą itd.
Lukasz08 napisał/a: | Jak nazywa się uszczelka którą trzeba wymienić? |
Uszczelka pokrywy zaworów.
Lukasz08 napisał/a: | Czy znajdę ją w sklepie u Tomateam? |
Pewnie tak.
Lukasz08 - Sob Sie 11, 2012 17:57
Dzięki leszczu za porady i info teraz będę szukał tej uszczelki i postaram się to sam wymienić jeśli będę miał pytania co do wymiany to napiszę w temacie. A w środę dodam więcej zdjęć silnika od spodu jak sobie na kanał wjadę.
[ Dodano: Sob Sie 11, 2012 18:57 ]
Witam, po troszkę dłuższym czasie, chciałbym odświeżyć temat. Mam już zdjęcia silnika jak postawiłem Roverka na kanał.
Więc pierwsza fotka wygląda tak.
Chciałbym się dowiedzieć dlaczego silnik w tym miejscu jest mokry???
A teraz kolejne dwa zdjęcia na których zauważyłem coś niepokojącego.
Co to za wyciek w tej części samochodu. Jeśli zdjęcia są niedokładne dodam kolejne. Proszę o w miarę szybką pomoc i diagnozę. Chcę jak najszybciej się tego pozbyć.
Pozdrawiam
leszczu - Sob Sie 11, 2012 18:07
Lukasz08 napisał/a: | A teraz kolejne dwa zdjęcia na których zauważyłem coś niepokojącego.
Co to za wyciek w tej części samochodu. Jeśli zdjęcia są niedokładne dodam kolejne. Proszę o w miarę szybką pomoc i diagnozę. Chcę jak najszybciej się tego pozbyć. |
Trzeba uszczelnić połączenie bloku z misą.
Lukasz08 - Sob Sie 11, 2012 18:13
W jaki sposób to można zrobić? Czy to jest dużo pracy? no i jakie koszta się z tym wiążą u mechanika? No i co z tą pierwszą fotką?
Adrian - Nie Sie 12, 2012 07:52
Zrób to przy najbliższej wymianie oleju, bo i tak go trzeba spuścić. U Ciebie jest już chyba aluminiowa miska, więc nie ma tam uszczelki, a połączenie bloku z silnikiem zrobione jest za pomocą specjalnego kleju. Pracy dużo przy tym nie ma. Trzeba zlać olej, odkręcić miskę, wyczyścić stary klej, nałożyć świeży, poskładać wszystko do normalnego stanu i zalać olejem.
Co do pierwszej fotki, to poci Ci się prawdopodobnie skrzynia biegów. Jeśli masz, to daj więcej fotek tamtych okolic.
|
|