Zobacz temat - [BMW]Silnik serii M62 na hamowni
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [BMW]Silnik serii M62 na hamowni

Perez - Pią Lip 27, 2012 02:22
Temat postu: [BMW]Silnik serii M62 na hamowni
Podobno ponad 300KM, ale nie mierzone, tyle że automat i ma do 100km/h koło 6 sek. Jeszcze na wyścig będzie czas :D
Jeszcze raz gratuluję projektu.

Kozik - Pią Lip 27, 2012 08:36

Perez napisał/a:
Podobno ponad 300KM, ale nie mierzone, tyle że automat i ma do 100km/h koło 6 sek.



dobryziom - Pią Lip 27, 2012 08:46

Perez napisał/a:
Podobno ponad 300KM, ale nie mierzone, tyle że automat i ma do 100km/h koło 6 sek. Jeszcze na wyścig będzie czas :D


oj tyle to raczej nie ma chyba ze było coś robione i pozniej zmierzone, kolega sprawdzał swojego seryjnego i wyszło niecałe 260km


Bumelant - Pią Lip 27, 2012 15:05

Widocznie tamta ma "stożka" :lol:
Perez - Pią Lip 27, 2012 15:58

dobryziom, moja jest zrobiona przez OBD, a koledze strasznie mało wyszło :shock: , bo na forum BMW większości wychodzi 309-311KM.
Cóż hamownia pokaże, a tak przy okazji czy ktoś słyszał coś o hamowaniu automatów?

[ Dodano: Pią Lip 27, 2012 16:58 ]
Czemu na wykresie jest max prędkość 221km/h, dlatego, że do tylu się rozpędza na hamowni?

greg-si - Pią Lip 27, 2012 17:29

Perez napisał/a:
a tak przy okazji czy ktoś słyszał coś o hamowaniu automatów

No ba. Pewnie że tak. RS6 na przykład.

dobryziom - Sob Lip 28, 2012 11:32

Perez napisał/a:
dobryziom, moja jest zrobiona przez OBD, a koledze strasznie mało wyszło :shock: , bo na forum BMW większości wychodzi 309-311KM.
Cóż hamownia pokaże, a tak przy okazji czy ktoś słyszał coś o hamowaniu automatów?


podrzuć wykresy z forum bo wiesz legendy o mocy starych samochodów krążą :) tu masz przykład http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=77648 10-15% spadku mocy to standard...
Z hamowaniem automatów nie ma żadnego problemu...

Perez napisał/a:

Czemu na wykresie jest max prędkość 221km/h, dlatego, że do tylu się rozpędza na hamowni?


dlatego że się je inaczej hamuje np. tak - "blokujesz na D czyli na trójce bez możliwości zrzutki na OD, gaz do dechy od momentu gdzie nie ma już kick downa na dwójkę czyli około 3000 rpm i na końcu hamowania czyli na red line puść gaz i tyle.
A, i wyłącz traction control. "

Perez - Sob Lip 28, 2012 20:45

dobryziom, Wczoraj jeszcze z ciekawości drążyłem fora bmw i ogólnie wychodzi to tak, że m60 mają spadki mocy, a m62 mają niesamowicie zaniżoną przez producenta. Większość z nich na hamowni pokazuje ponad 300KM. Jutro za moją zabiera się niejaki Nikodem i na pewno najpierw będzie hamowana, więc będę znał realia. Dowiedziałem się też, że będę zmieniał skrzynię na manual, bo przy jakichkolwiek modach automat dupnie.

Nie do końca zrozumiałem instrukcję hamowania. Np. u mnie kick down działa w całym zakresie obrotów. Jednakże pewnie na hamowni będą wiedzieli co i jak hamować. Słyszałem tylko o przypadkach wrzucenia na N przy 200km/h i eksplozji skrzyni.

Nie róbmy już OT, jak będę miał wykres to wrzucę. Na razie mogę pokazać tylko z forów.
http://www.bmw-sport.pl/v...php?f=6&t=62968
http://www.racingforum.pl...php?t97724.html

dobryziom - Sob Lip 28, 2012 21:33

z tego silnika w x5 po lifcie zrobili 320km więc potencjał jest :) chociaż nie znam się na tyle na BMW żeby wgłębiać się co dokładnie...
Bumelant - Sob Lip 28, 2012 22:25

Ten silnik ma tylko 64 koni z litra seryjnie - ewidentnie niewysilona konstrukcja wiec wiadomo, ze da sie ugrac i to sporo - musi byc waskie gardlo w fabrycznym albo wydechu albo dolocie - nie ma sily. Normalna droga jak w kazdym N/A :mrgreen:
dobryziom - Pon Lip 30, 2012 11:32

Bumelant napisał/a:
Ten silnik ma tylko 64 koni z litra seryjnie - ewidentnie niewysilona konstrukcja wiec wiadomo, ze da sie ugrac i to sporo - musi byc waskie gardlo w fabrycznym albo wydechu albo dolocie - nie ma sily. Normalna droga jak w kazdym N/A :mrgreen:


moze i nie wysilona ale wiesz jak jest z wyciaganiem tych dodatkowych koni z NA :)

Perez - Pon Lip 30, 2012 13:47

Skoro wydzielili temat to trochę na ten temat napiszę. M62 to nie takie zwykłe N/A.
Z tego co się orientuję to można kilkoma prostymi zabiegami zrobić kilkadziesiąt koni.
Zwężka w dolocie, zwężka w wydechu, przepustnica od M60 i remap.

dobryziom - Pon Lip 30, 2012 13:52

Perez napisał/a:
Skoro wydzielili temat to trochę na ten temat napiszę. M62 to nie takie zwykłe N/A.
Z tego co się orientuję to można kilkoma prostymi zabiegami zrobić kilkadziesiąt koni.
Zwężka w dolocie, zwężka w wydechu, przepustnica od M60 i remap.


nie zrobić tylko odzyskać :) bo te konie są tylko rygorystyczne normy emisji spalin spowodowały ze musiały zostać ograniczone....

Perez - Pon Lip 30, 2012 13:58

dobryziom, no tak :)
dobryziom - Sro Sie 22, 2012 13:17

i jak tam robiłeś coś była już hamownia :)
klin18 - Nie Wrz 02, 2012 16:55

on na hamownie nie pojedzie bo wyjdzie ze ma 230km i co bedzie :P
dobryziom - Nie Wrz 02, 2012 17:24

klin18 napisał/a:
on na hamownie nie pojedzie bo wyjdzie ze ma 230km i co bedzie :P


dlatego czekam :p