|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [BMW]Silnik serii M62 na hamowni
Perez - Pią Lip 27, 2012 02:22 Temat postu: [BMW]Silnik serii M62 na hamowni Podobno ponad 300KM, ale nie mierzone, tyle że automat i ma do 100km/h koło 6 sek. Jeszcze na wyścig będzie czas
Jeszcze raz gratuluję projektu.
Kozik - Pią Lip 27, 2012 08:36
Perez napisał/a: | Podobno ponad 300KM, ale nie mierzone, tyle że automat i ma do 100km/h koło 6 sek. |
dobryziom - Pią Lip 27, 2012 08:46
Perez napisał/a: | Podobno ponad 300KM, ale nie mierzone, tyle że automat i ma do 100km/h koło 6 sek. Jeszcze na wyścig będzie czas |
oj tyle to raczej nie ma chyba ze było coś robione i pozniej zmierzone, kolega sprawdzał swojego seryjnego i wyszło niecałe 260km
Bumelant - Pią Lip 27, 2012 15:05
Widocznie tamta ma "stożka"
Perez - Pią Lip 27, 2012 15:58
dobryziom, moja jest zrobiona przez OBD, a koledze strasznie mało wyszło , bo na forum BMW większości wychodzi 309-311KM.
Cóż hamownia pokaże, a tak przy okazji czy ktoś słyszał coś o hamowaniu automatów?
[ Dodano: Pią Lip 27, 2012 16:58 ]
Czemu na wykresie jest max prędkość 221km/h, dlatego, że do tylu się rozpędza na hamowni?
greg-si - Pią Lip 27, 2012 17:29
Perez napisał/a: | a tak przy okazji czy ktoś słyszał coś o hamowaniu automatów |
No ba. Pewnie że tak. RS6 na przykład.
dobryziom - Sob Lip 28, 2012 11:32
Perez napisał/a: | dobryziom, moja jest zrobiona przez OBD, a koledze strasznie mało wyszło , bo na forum BMW większości wychodzi 309-311KM.
Cóż hamownia pokaże, a tak przy okazji czy ktoś słyszał coś o hamowaniu automatów? |
podrzuć wykresy z forum bo wiesz legendy o mocy starych samochodów krążą tu masz przykład http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=77648 10-15% spadku mocy to standard...
Z hamowaniem automatów nie ma żadnego problemu...
Perez napisał/a: |
Czemu na wykresie jest max prędkość 221km/h, dlatego, że do tylu się rozpędza na hamowni? |
dlatego że się je inaczej hamuje np. tak - "blokujesz na D czyli na trójce bez możliwości zrzutki na OD, gaz do dechy od momentu gdzie nie ma już kick downa na dwójkę czyli około 3000 rpm i na końcu hamowania czyli na red line puść gaz i tyle.
A, i wyłącz traction control. "
Perez - Sob Lip 28, 2012 20:45
dobryziom, Wczoraj jeszcze z ciekawości drążyłem fora bmw i ogólnie wychodzi to tak, że m60 mają spadki mocy, a m62 mają niesamowicie zaniżoną przez producenta. Większość z nich na hamowni pokazuje ponad 300KM. Jutro za moją zabiera się niejaki Nikodem i na pewno najpierw będzie hamowana, więc będę znał realia. Dowiedziałem się też, że będę zmieniał skrzynię na manual, bo przy jakichkolwiek modach automat dupnie.
Nie do końca zrozumiałem instrukcję hamowania. Np. u mnie kick down działa w całym zakresie obrotów. Jednakże pewnie na hamowni będą wiedzieli co i jak hamować. Słyszałem tylko o przypadkach wrzucenia na N przy 200km/h i eksplozji skrzyni.
Nie róbmy już OT, jak będę miał wykres to wrzucę. Na razie mogę pokazać tylko z forów.
http://www.bmw-sport.pl/v...php?f=6&t=62968
http://www.racingforum.pl...php?t97724.html
dobryziom - Sob Lip 28, 2012 21:33
z tego silnika w x5 po lifcie zrobili 320km więc potencjał jest chociaż nie znam się na tyle na BMW żeby wgłębiać się co dokładnie...
Bumelant - Sob Lip 28, 2012 22:25
Ten silnik ma tylko 64 koni z litra seryjnie - ewidentnie niewysilona konstrukcja wiec wiadomo, ze da sie ugrac i to sporo - musi byc waskie gardlo w fabrycznym albo wydechu albo dolocie - nie ma sily. Normalna droga jak w kazdym N/A
dobryziom - Pon Lip 30, 2012 11:32
Bumelant napisał/a: | Ten silnik ma tylko 64 koni z litra seryjnie - ewidentnie niewysilona konstrukcja wiec wiadomo, ze da sie ugrac i to sporo - musi byc waskie gardlo w fabrycznym albo wydechu albo dolocie - nie ma sily. Normalna droga jak w kazdym N/A |
moze i nie wysilona ale wiesz jak jest z wyciaganiem tych dodatkowych koni z NA
Perez - Pon Lip 30, 2012 13:47
Skoro wydzielili temat to trochę na ten temat napiszę. M62 to nie takie zwykłe N/A.
Z tego co się orientuję to można kilkoma prostymi zabiegami zrobić kilkadziesiąt koni.
Zwężka w dolocie, zwężka w wydechu, przepustnica od M60 i remap.
dobryziom - Pon Lip 30, 2012 13:52
Perez napisał/a: | Skoro wydzielili temat to trochę na ten temat napiszę. M62 to nie takie zwykłe N/A.
Z tego co się orientuję to można kilkoma prostymi zabiegami zrobić kilkadziesiąt koni.
Zwężka w dolocie, zwężka w wydechu, przepustnica od M60 i remap. |
nie zrobić tylko odzyskać bo te konie są tylko rygorystyczne normy emisji spalin spowodowały ze musiały zostać ograniczone....
Perez - Pon Lip 30, 2012 13:58
dobryziom, no tak
dobryziom - Sro Sie 22, 2012 13:17
i jak tam robiłeś coś była już hamownia
klin18 - Nie Wrz 02, 2012 16:55
on na hamownie nie pojedzie bo wyjdzie ze ma 230km i co bedzie
dobryziom - Nie Wrz 02, 2012 17:24
klin18 napisał/a: | on na hamownie nie pojedzie bo wyjdzie ze ma 230km i co bedzie |
dlatego czekam
|
|