Zobacz temat - [R214i 8v SPI XW '95] Czy sprzęgło z 16v pasuje do 8v?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214i 8v SPI XW '95] Czy sprzęgło z 16v pasuje do 8v?


Unique - Wto Lip 31, 2012 01:54
Temat postu: [R214i 8v SPI XW '95] Czy sprzęgło z 16v pasuje do 8v?
Witam!

Dziś sprzęgło w moim roverku wydało z siebie ostatnie tchnienie, a raczej usmażyło się :evil: . Brak możliwości wbicia jedynki i dwójki. Żona z trudem dojechała na trójce do domu, przy czym zakończyło się to brzydkim zapachem spalenizny. Było to do przewidzenia, gdyż przez ostatnie kilka przy wciśniętym pedale sprzęgła dało się słyszeć swoisty szum i pisk łożyska przy wyłączaniu auta na wciśniętym pedale.

Ponieważ dostępność nowych, względnie używanych elementów sprzęgła do silnika 8v modelu XW (kanciak) jest co najmniej niezadwalająca zastanawiam się nad różnicą w stosunku do 16v. Swapu silnika nie zamierzam robić i o ile zdążłem się zorientować, w postach o swapie z 8v na 16v silnika 1,4 serii K podaje się głównie informację o wymianie koła zamachowego.

1. Czy w związku z tym mogę założyć, że tarcza/docisk/łożysko dla 8v i 16v w kanciakach są takie same (zakładam, że docisk jeszcze żyje, nie wyjmowałem jeszcze ustrojstwa, ale pytam w razie W)?
2. Czy sprzęgło z młodszego modelu, np. R200 lub R25 z silnikiem 1,4 8v będzie pasowało jako zamiennik do kanciaka?
3. Czy dojazd na trójce (ze trzy razy auto było rozpędzane od zera na tym biegu [światła w ruchu miejskim], przejazd ok. 1 km) zakończone zapachem spalenizny może wskazywać tylko na spalenie tarczy, czy może pociągać za sobą gorsze konsekwencje?

Za wszelkie sugestię będę niezmiernie wdzięczny.

Unique

Ciufa - Wto Lip 31, 2012 13:50

przemyśl regeneracje sprzęgła :] może sie okazać, że to najtańsza opcja
Gonia - Pon Sie 06, 2012 21:48
Temat postu: Re: [R214i 8v SPI XW '95] Czy sprzęgło z 16v pasuje do 8v?
Unique napisał/a:

1. Czy w związku z tym mogę założyć, że tarcza/docisk/łożysko dla 8v i 16v w kanciakach są takie same (zakładam, że docisk jeszcze żyje, nie wyjmowałem jeszcze ustrojstwa, ale pytam w razie W)?


Często niestety kompletne sprzęgło wychodzi niewiele drożej (o ile w ogóle drożej), niż 2 elementy z 3 całego kompletu.

Unique napisał/a:
2. Czy sprzęgło z młodszego modelu, np. R200 lub R25 z silnikiem 1,4 8v będzie pasowało jako zamiennik do kanciaka?


Podaj numer nadzwozia, gdyż w kombinacji seria K z R65 chodziły sprzęgła 180, 190 i 200 mm. Niestety ze sprzęgłem współpracuje koło zamachowe, a z nim czujnik położenia wałka rozrządu. Więc jedyna opcja (co by nie wchodzić zbyt głęboko w modyfikację) kupić dedykowane.

Unique napisał/a:
3. Czy dojazd na trójce (ze trzy razy auto było rozpędzane od zera na tym biegu [światła w ruchu miejskim], przejazd ok. 1 km) zakończone zapachem spalenizny może wskazywać tylko na spalenie tarczy, czy może pociągać za sobą gorsze konsekwencje?


Docisk też mógł dostać.