|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r420] Coś harczy i trze przy zwalnianiu / wolnej jeździe
haxigi - Sro Sie 01, 2012 08:19 Temat postu: [r420] Coś harczy i trze przy zwalnianiu / wolnej jeździe Witam!
Mój rover chyba nigdy nie skończy mnie zadziwiać. Wczoraj wracając do domu, jadąc w lekkim korku w mieście gdzieś tak 30 km/h niesamowicie coś tarło mi z przodu. Dźwięk nie był ciągły, ale rytmiczny. Przypomina ... nie wiem w sumie to jakby metal o metal, czy coś w tym stylu. Co ciekawe jak opuściłem szyby to nie było tak mocno słychać. Zrobiłem test:
1. jadąc na luzie - słychać
2. jadąc na luzie i dodając gaz - słychać
3. jadąc na sprzęgle - słychać
4. wciskam hamulec - ustaje
Pojechałem zaraz do mechanika z nadzieją że to może coś od sworzni się zrąbało i darmową naprawę bym wyciągnął, ale wszyscy mówią że zawieszenie mam zdrowe poza tylnym cukierkiem i łącznikami stabilizatora, o których wam pisałem. Auto dali na podnośnik, kazali mi go na nim odpalić, wrzucić bieg i dodawać gazu tak jakbym na ulicy jechał. Mimo różnych kombinacji nic nie było słychać Kołami też kręcili ale cisza w eterze, a dzisiaj znowu już słychać te tarcia.
co to ? klocki ?
szoso - Sro Sie 01, 2012 08:32
osłony tarcz dognij i zobacz czy będzie poprawa
haxigi - Sro Sie 01, 2012 08:41
a możesz pokazać to na jakimś zdjęciu, albo opisać jak to wygląda ? Bo jak ja zacznę doginać to czasami coś mogę przegiąć nie to co trzeba, znając moje szczęście i będzie jeszcze gorzej.
szoso - Sro Sie 01, 2012 08:46
http://allegro.pl/rover-4...2465772322.html tu jest pokazana ta blacha, jest za piastą
haxigi - Sro Sie 01, 2012 08:49
uu to trzeba będzie koło ściągnąć, a myślałem że tak jakoś przecinakiem bym tam się dostał
tronsek - Sro Sie 01, 2012 09:00
haxigi napisał/a: | uu to trzeba będzie koło ściągnąć, | albo z kanału możesz się dostać.
bizon - Sro Sie 01, 2012 09:36
a im szybciej jedziesz tym czestszy ten dzwiek?? czyli mniej wiecej dzwiek co obrot kola??
haxigi - Sro Sie 01, 2012 11:29
tak w przedziale 40 - 60 słychać tarcie, a im szybciej to ciszej i częściej. Przed chwilą bylem dokładnie sprawdzić.
tronsek - Sro Sie 01, 2012 11:53
Sprawdź, czy czasem nie masz rantu na tarczy. To czasami też powoduje takie tarcie o blaszki z zacisku. Wystarczy wtedy oszlifować rant tarczy i jest spokój. Poczytaj ten temat: http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#490228
mirwin - Sro Sie 01, 2012 13:44
Albo sprawdź czy nie obluzowało sie wyważenie na półosi.
flapjck1 - Sro Sie 01, 2012 13:56
blacha oslaniajaca tarcze od tylu - to raz
klocki ham dojechane - to dwa
a ekstrema, rozwalone lozysko w piascie - to trzy
haxigi - Sro Sie 01, 2012 16:33
zapieczony cylinderek z przodu po prawej stronie - to było przyczyną tego dźwięku. Tarcze, klocki i osłonki są ok.
Co ciekawe ustawianą miałem znowu zbieżność i tej analizie na kartce mam wykazane że koła były mocno rozbieżne znowu, a przecież niedawniej jak miesiąc miałem zbieżność sprawdzaną Tak szybko to się może zmienić ? Przód lewy powinien być nietknięty a był rozjechany lekko, jedynie co to koło ściągali bo oponę przebiłem a z tyłu tuleję wahacza mi wymieniali, ale to po prawej.
|
|