Zobacz temat - [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika

Danuiiell1600 - Pon Sie 13, 2012 00:00
Temat postu: [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika
[size=18]witam wszystkich posiadaczy land roverów, w moim freelanderze mam taki problem ze jak przejade jakąs trase (np 5 km) i zatrzymam pojazd wrzuce na luz i puszcze noge z gazu to obroty silnika tak skaczą, falują jakby coś samo gazu co chwile dodawało. od czego to moze zalezeć? pomóżcie [i]pozdrawiam
SyntaX - Wto Sie 14, 2012 07:59

Na pewno masz silnik TD4 a nie L-Serię.
Twój rocznik to 1999.
Popraw temat.

pazdzi0h - Czw Sie 16, 2012 21:36
Temat postu: Re: [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika
Danuiiell1600 napisał/a:
[size=18]witam wszystkich posiadaczy land roverów, w moim freelanderze mam taki problem ze jak przejade jakąs trase (np 5 km) i zatrzymam pojazd wrzuce na luz i puszcze noge z gazu to obroty silnika tak skaczą, falują jakby coś samo gazu co chwile dodawało. od czego to moze zalezeć? pomóżcie [i]pozdrawiam


sprawdz czy dzieje sie tak zawsze czy moze tylko przy wlaczonej klimatyzacji

lolo83 - Pon Paź 14, 2013 13:27

a tak w ramach informacji do kolegi "pazdzi0h" to co ma wspolnego wlaczona klimatyzacja z tymi objawami? Na pewno musi cos miec bo u mnie na poczatku tez byly te opisane objawy tylko przy wlaczonej klimatyzacji a teraz juz od ponad trzech tygodni juz sa niezaleznie czy klima jest wlaczona czy nie. Stad moje pytanie :!:
SyntaX - Pon Paź 14, 2013 13:57

Generalnie któryś z czujników.
Trzeba by kompa zapiąć i zobaczyć bo tak w ciemno nie ma co wymieniać.
Skakanie obrotów może powodować
- Czujnik położenia walka rozrządu
- Zawór stabilizacji biegu jałowego
- Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej
- Czujnik cienienia w kolektorze.
- Uszkodzony elektrozawór turbo
- Przepływomierz
- Niedrożność przewodów chłodnicy paliwa
- Uszkodzony termostat

Bez kompa tego nie sprawdzisz.

win32 - Pon Paź 14, 2013 15:15

przecież nawet po focie widać że to L-ka w dodatkowo rocznik 1999 w której nie ma połowy tego co syntaX napisał.
Kolega też pisze o 20T2N - czyli L-series.

- Czujnik położenia walka rozrządu - Nie ma w L-series, jest tylko wału korbowego.
- Zawór stabilizacji biegu jałowego - Nie ma w L-series
- Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej Nie ma w L-series
- Czujnik cienienia w kolektorze. - Nie te objawy.
- Uszkodzony elektrozawór turbo- Nie ma w L-series
- Przepływomierz - nie odpowiada za nic poza sterowaniem EGR, jakiś tam wpływ może miec ale nie sądzę - można sprawdzić wypinając wężyk z zaworu,

A odpowiedzią jest zapewne wiązka pompy wtryskowej i/lub wtrysku sterującego. Dosyć znana przypadłość przecierania i łamania się kabelków. Wymienić/naprawić i po problemie.

SyntaX - Pon Paź 14, 2013 18:28

No tak nie spojrzałem że to L-seria.
raissman - Czw Cze 08, 2017 20:25

SyntaX, Witam kolegę, mam problem z termostatem , nie mam zupełnie pojęcia jak sie do tego zabrać , czy da sie to tak domowo zrobić? jakie czynności trzeba wykonać po koleii. Narazie nawet nie zlokalizowałem tego termostatu.
SyntaX - Pią Cze 09, 2017 07:41

Przecież Ty masz zupełnie inny silnik.
Sam raczej tego nie zrobisz bo to trochę zajmuje.
Targaj go do mnie i tyle zanim coś rozwalisz od reszty.

raissman - Pią Cze 09, 2017 10:08

SyntaX napisał/a:
Przecież Ty masz zupełnie inny silnik.
Sam raczej tego nie zrobisz bo to trochę zajmuje.
Targaj go do mnie i tyle zanim coś rozwalisz od reszty.


co to znaczy inny silnik?, czy odpowiadasz na moje zapytanie czy ? kolegi wyżej ?

SyntaX - Pią Cze 09, 2017 13:07

Ty masz silnik Td4 BMW Kolega miał motor L-Seria (starszy diesel Rovera)
Sam raczej tego nie ogarniesz Bez klucza dynamometrycznego nie ma co tam podchodzić.
Do tego dostęp jest nie fajny a termostat jest z tyłu silnika przy kołach pasowych.
Obudowa plastikowa delikatna, przeciągniesz gwint i masz problem.

slawekzz - Pią Mar 16, 2018 13:05

Witam
podepne sie pod temat bo u mnie jest sytuacja podobna. Czasem podnosza sie obroty po puszczeniu gazu na jakieś 1100 gdy lekko trącę pedał gazu to spadna do prawidłowych. Zdarza się też że gdy jadę na wolnych obrotach tak ok 1100 do 1400 na pierwszym lub drugim biegu to ma momenty przydławienia. te objawy czasem występuja a czasem kilka tygodni jeżdżę i jest ok. Sprawdzałem wtyczki do czyjników, egr itp. i wszystko wygląda ok. zastawnawia mnie wiązka pompy. czy są jakieś typowe miejsca gdzie następuja jej awarie?
Będzie mi miło za wszelkie podpowiedzi jak poradzić sobie z tym problemem.