Zobacz temat - [R420] Wymiana akumulatora inny pilot
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wymiana akumulatora inny pilot

haxigi - Wto Sie 14, 2012 15:43
Temat postu: [R420] Wymiana akumulatora inny pilot
Witam. Mój roverek ma problem z odpaleniem gdy temp schodzi poniżej 10*C na dworze ;/ Ostatnio akumulator się rozładował sam z siebie. O dziwo działał pilot. Planuję teraz albo go naładować do pełna, albo wymienić na nowy. Procedurę znalazłem na forum:
1. Otwieramy centralny
2. Odłączamy minus potem plus
3. Wyciągamy aku
4. Wsadzamy nowy
5. Podłączamy plus potem minus
6. Synchronizujemy pilota

Ok, wszystko fajnie, synchronizacja do której opis znalazłem w poradniku tyczy się innego typu pilota, bo ja mam LUCAS 17TN KEY, także wolę się zapytać jak zrobić, żeby nie musieć potem wyłączać immo kodem, którego nie znam ? Procedura ta sama nawet w moim przypadku ?

leszczu - Wto Sie 14, 2012 15:53

haxigi napisał/a:
Procedura ta sama nawet w moim przypadku ?

Taka sama.

haxigi - Wto Sie 14, 2012 15:57

To dz-dzieki.
A jak będe go ładował to procedura ta sama co przy wymianie nie ?

bizon - Wto Sie 14, 2012 16:04

ja nigdy nie musialem synchronizowac pilota po odlaczeniu akumulatora
leszczu - Wto Sie 14, 2012 16:15

haxigi napisał/a:
A jak będe go ładował to procedura ta sama co przy wymianie nie ?

Jeśli odłączasz aku, to tak.

Jugol - Sro Sie 15, 2012 19:23

haxigi napisał/a:
Ostatnio akumulator się rozładował sam z siebie.


Nic się nie dzieje samo z siebie :niee: . Szukaj złodzieja prądu, a dopiero bierz się za wymiane aku :taa:

haxigi - Pią Paź 12, 2012 15:45

Dzisiaj temp poniżej 0*C była przez chwilę u mnie i sruu, nie mogę odpalić auta. Świecą się kontrolki, kręcę, kręcę i nic. Coś rozrusznik próbuje działać ale za słabo. Ostatnio nie ładowałem akku, na pycha odpaliłem, ale dzisiaj nie było takiej możliwości. Wieczorem naładuję gada do pełna i zobaczę, jak znowu to się stanie to raczej kupię nowy. Jedynie co to kupiłem żaróweczkę do oświetlenia bagaznika, ale ona raczej sama z siebie, szczególnie że się nie świeci jak jest klapa zamknięta, by nie rozładowała tak mocno akku nie ?
bizon - Pią Paź 12, 2012 16:00

haxigi napisał/a:
na pycha odpaliłem

diesla sie nie pcha

haxigi napisał/a:
kręcę, kręcę i nic

jak rozrusznik krecił to z akumulatorem nie bylo jeszcze tak zle

haxigi - Pią Paź 12, 2012 16:07

no właśnie był mniej rozładowany niż poprzednim razem, ale nie wiem dlaczego temperatura ma taki wpływ na niego. Facet od którego kupiłem zapewniał że w mega zimy odpala bez zająknięcia, a tutaj jak jest poniżej 10 to robi się ciężko. Nie chcę wiedzieć co by było gdyby teraz zrobiło się -5.

Zapytam zaraz o kupno nowego. Centra to firma w miarę ok ?
Myślałem nad AKUMULATOR BOSCH SILVER S4 S4008 70 74Ah 680A P+
Dobry będzie ?

Jak jeszcze zabezpieczać aku żeby rano nie było takich figli ? Ew gdyby coś jadło prąd, to jak znaleźć takiego sprawcę ?

bizon - Pią Paź 12, 2012 16:10

haxigi napisał/a:
Facet od którego kupiłem zapewniał

hahahahahaha tak jak moj nie mial wad ukrytych

haxigi - Pią Paź 12, 2012 16:17

no mój o dziwo w trakcie przeglądu miał wszystko sprawne, a po 2 dniach się rozwaliło i teraz sam sporo rzeczy naprawiłem. Także trafiłem na typowego handlarza, a mówił że to auto jest jego żony (sama nim przyjechała nawet raz).

Po zdobyciu wiedzy poszedłem zobaczyć mój aku. 40ah ... co to ma być ? Od benzyniaka jakiś wsadzony to się nie dziwie że nie pali.

bizon - Pią Paź 12, 2012 16:39

haxigi napisał/a:
40ah ... co to ma być ?

dokladnie, kopa nie ma i dlatego sa problemy z odpalaniem

bolcik - Pią Paź 12, 2012 21:32

kolego a co pojemność ma mieć do kopa? dobrze byłoby nie mylić tego pojęcia z prądem rozruchowym. haxigi jak zmienisz aku na wieksze bardziej przypasowane do diesla to problem moze wcale nie zniknac. ot po prostu dluzej bedzie rozladowywal sie. radze z miernikiem pobor pradu pomierzyc bo cos jest nie tak
haxigi - Sob Paź 13, 2012 00:00

Załóżmy że facet miał rację i akumulator 40Ah jest mocny w zimie w dieslu, gdzie zaleca się do tych silników min 60Ah. Więc co by mogło go nagle rozładowywać skoro ja nic nie zmieniałem ? Miałem stare radio to się rozładował też, na nowym radiu nie rozładował się do końca. To jedyna zmiana elektroniczna w aucie poza żarówką w bagażniku.
Tym bardziej że latem było ok, a problemy zaczęły się gdy temp spada poniżej 10*C

Nie mam takiego miernika więc nie za bardzo sprawdzę co i jak, więc jakiś inny pomysł na sprawdzenie ?

mcjg - Sob Paź 13, 2012 06:43

1. Za słaby akumulator i nie dogrzewa świec. Na rozrusznik mu starcza i trochę pokręci ale świece nie osiągają wymaganej temperatury.
2. Upalone świece. Normalny objaw przy spalonych świecach, że są problemy z rozruchem przy temperaturze poniżej 10 st.

bizon - Sob Paź 13, 2012 09:13

bolcik napisał/a:
kolego a co pojemność ma mieć do kopa? dobrze byłoby nie mylić tego pojęcia z prądem rozruchowym

nie myle pojec, ale haxigi, podal jeden parametr wiec w ciemno zakladam jesli mala pojemnosc, to i maly prad rozruchowy bedzie

[ Dodano: Sob Paź 13, 2012 09:13 ]
haxigi, a skoro wczesniej nie bylo problemow to sprawdz stan elektrolitu w akumulatorze

bolcik - Sob Paź 13, 2012 10:51

mimo ze nie bylo problemow wczesniej to kable sie przecieraja. mozesz zrobic dwie rzeczy: miernik i sprawdzic pobor pradu. druga to pożycz od jakiegos kolegi akumulator zeby zapalic i sprzawdzic. bedziesz wiedzial na czym stoisz i nie bedziesz w ciemno wymienial:)
haxigi - Sob Paź 13, 2012 11:13

bizon, nie da się sprawdzić, już chciałem i to jest jakiś akumulator gdzie nie da się dolać ani nawet sprawdzić. firmy APU także nic ciekawego.

bolcik, nie mam miernika :/ inny akumulator (60Ah) odpala.

bizon - Sob Paź 13, 2012 11:59

haxigi, to przed noca odepnij klemy. jesli rano bez problemu odpali to cos pobiera Ci za duzo pradu, jak nie to akumulator kaput
haxigi - Sob Paź 13, 2012 12:48

bizon, ok spróbuję. Byłem ogólnie w sklepie i facet mi zaczął mierzyć miernikiem pobór prądu. Mówił że wsyzstko jest ok, a przy włączonym ogrzewaniu+radio+światła jest niewielki spadek, ale ciągle jest 14V. W każdym razie stwierdził że alternator wystarczająco dobrze i szybko ładuje akumulator podczas jazdy, a z tego na moje wynika iż nic nie pobiera prądu, więc aku do dupy. Facet aż się zaśmiał że 40ah w dieslu :D
bizon - Sob Paź 13, 2012 18:01

a co do swiec jeszcze to masz jakies problemy zaraz po odpaleniu, typu latajace obroty rzucanie przy zmianie biegow?? bo u mnie swiece tez dogrzewaja zaraz po odpaleniu, zwlaszcza przy zmianie biegow, wiec na walnietych wszystkich swiecach tez pewnie by cos bylo odczuwalne
haxigi - Sob Paź 13, 2012 22:12

niee , ja po odpaleniu mam wzorowe obroty 980 i nic nie faluje, wszystko tip top :)