|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak biegów.
dzidek76 - Czw Sie 23, 2012 11:57 Temat postu: [R75] Brak biegów. Mój rover 75 dzisiaj odmówił jazdy.Rano gdy ruszyłem i przejechałem pare kilometrów po stanięciu na poboczu chciałem ruszyc juz byl problem.Gdy wcisnołem 1 bieg auto ruszylo lecz zaraz bieg zniknoł i juz nie bylo ani jednego.Wajcha od biegów chodzi normalnie a auto nic nie rusza.Gdy chce ruszyc cos slychac jakis metaliczny odglos .Nadmienie ,ze 3 miesiace temu wymienilem kolo dwumasowe,wysprzeglik i sprzeglo używane w dobrym stanie i oczywiście pompka sprzegla regenerowana. Prosze o porade gdyz juz mam dosyc tego auta.Auto mam 8 miesiecy a w naprawy juz władowałem prawie 7 tysiecy
MaReK - Czw Sie 23, 2012 12:31
Jak wrzucisz bieg (jedynka) na sucho (bo z opisu wyczytałem, że na sucho działają) ze wciśniętym pedałem sprzęgła, to po odpaleniu szarpnie, jedzie, czy stoi i jak zazcniesz puszczać to jedzie, czy wywala bieg?
Może to problem pompki (zapowietrzona), może to problem tarczy sprzęgła - np. się rozpadła.
Ile zrobiłeś na tym zestawie przez 3 miesiące KM?
dzidek76 - Czw Sie 23, 2012 18:22
Powiem tak,ze nic nie szarpie nie rusza nawet troche auto.Tylko cos grzechocze jak jest na jakims biegu.Kilometrow zrobilem z 3000.W poniedzialem wrocilem z nad morza czyli zrobilem 1100 kilosow w obie strony.Byl problem z biegami od jakiegos czasu,ze ciezko miałem wcisnac 1 i przy zmienianiu na inny bieg.Po wcisnieciu pare razy pedału sprzegla biek zmienilem na inny.Tutaj jak wciskam jaki kolwiek bieg auto nic nie rusza.silnik pracuje normalnie.Rano jak chciałem ruszyc na swiatlach juz cos nie tak bylo,bo gdy trzymalem na sprzegle na 1 i chcialem ruszyc to ledwo ruszylem pedal a on szarpnol i zgasl po przejechaniu kilku km jak pisalem wczesniej juz nie odjechalem z parkingu.Pedal z pompka sprzegla pracuje nic nie wpadl do srodka a biegi nie wchodza.
automechanik - Czw Sie 23, 2012 20:09
Części wymienia się na nowe a nie używane( w dobrym stanie do remontu).
Przypuszczam że rozsypałą się tarcza sprżęgła.
MaReK - Czw Sie 23, 2012 20:12
W takim razie musisz sprzedać auto, albo rozebrać kolejny raz skrzynie i zafundować mu kpl. tarcza/docisk. Pozdrawiam,
automechanik - Czw Sie 23, 2012 20:13
Jeśli musiałeś by zmienić bieg wciskać sprżęgło kilkakrotnie to miałeś zapowietrzony układ.
Boncky - Czw Sie 23, 2012 20:59
automechanik napisał/a: | Jeśli musiałeś by zmienić bieg wciskać sprżęgło kilkakrotnie to miałeś zapowietrzony układ. |
nie koniecznie.
co do Ciebie - efekt zakładania "używanego dobrego sprzęgła" czeka Cię powtórka z rozrywki
Gonia - Czw Sie 23, 2012 21:26
Odnoszę wrażenie, że widzieliśmy się wczoraj u Mariusza. Tylko tam słyszałam, że wszystko było nowe (pompka, wysprzęglik i koło 2-masowe). Dobrze kojarzę fakty?
Używane można założyć blachy, tapicerkę lub szyby. Elementów eksploatacyjnych zawieszenie, hamulce czy sprzęgło się nie zakłada... chyba, że lubi się niespodzianki lub lubi się narzekać na samochód (jak to on się psuje).
Magic79 - Czw Sie 23, 2012 22:09
Cześć wszystkim!
Gonia kojarzysz zasadniczo dobrze ale to ja byłem u Mariusza ( Kombi z Urysnowa na bydgoskich numerach ). W moim przypadku samochód z trasy został sciągnięty przedwczoraj na lawecie. Być może nie słyszałaś całego kontekstu rozmowy ale nie ma problemu wyjaśnię. Przed około 10 tys. km. w trasie do Niemiec rozsypała się pompka sprzęgła i nie mozna też było zmieniać biegów, nawiasem mówiąc przeciekała. Podjechałem siłą woli do mechanika. Ten zdjagnozował, że dwumasa jest padnięta, tarcza i docisk do wymiany no i oczywiście pompka. Wymieniłem komplet na nowe oryginalne części VALEO/LUK-a. Wyniosło mnie to wg faktury z robocizną ponad 4500 zł. Od tamtej pory przejchałem około 10 tys. km i efekt zbliżony, tym razem jednak praktycznie w ciągu 2 godzin od wyjazdu nie mogłem włączyć żadnego biegu w dowolnej kombinacji przy wciśniętym lub nie pedale sprzęgła. Trasa przerwana, laweta Ursynów. Rano coś pierd.. pod machą przy włączaniu silnika bez wciśniętego sprzęgła i powoli biegi pozwalają sie zmieniać choć nadal nie zawsze bo wczoraj było prawie ok, dziś gdybym wyjechał na misto to bym chyba porzucił pojazd bo na parkingu udało się ruszyć tylko z 3-ki...
Nie podzielam opinii o większej awaryjności rovera od innych aut, tyle, że z uwagi na spore już ich przebiegi, przychodzi taki moment, że pewne awarie kumulują się i stąd to wrażenie.
Jestem teraz umowiony z Mariuszem na wrzesień, wiem, że to dobry fachowiec, więc poczekam cierpliwie, na pewno poradzi sobie z problemem.
Ja też wyznaję zasadę, że lepiej kupić coś porządnego nawet droższego bo jeśli się spierniczy to na gwarancji do sprzedawcy lub producenta. Z reguły nowe rzeczy są pewniejsze.
Pozdrawiam wszystkich!
dzidek76 - Pią Sie 24, 2012 17:14
Czy ktos mi doradzi jak mam kupic nowe sprzeglo,wysprzeglik aby było dobe i sie nie rozwalilo i jakiej firmy.
MaReK - Pią Sie 24, 2012 17:32
Możesz kupić na allegro, możesz kupić u naszych instytucji wspierających na stronie www (gtparts/tomateam), ważne, żeby było nowe, a nie używane czy regenerowane. Chociaż koło dwumasowe ja osobiście regenerowałem i nie mam problemów, jednak reszta podzespołów szła zawsze nowa.
haszczyc - Pią Sie 24, 2012 17:52
dzidek76, w toma byla fajna cena kompletu docisk tarcza wysprzeglik LUK za 789zl
dzidek76 - Sob Sie 25, 2012 10:44
Podeślijcie mi linki gdzie sa te rzeczy.Byłbym bardzo wdzieczny.Pozdrawiam
witgut - Sob Sie 25, 2012 10:54
http://allegro.pl/sprzegl...2583210452.html
apples - Sob Sie 25, 2012 15:31
dzidek76, tu masz oryginał http://allegro.pl/land-ro...2579127749.html i dobry zamiennik który montują w Land Roverach (przynajmniej w Gdańsku) http://allegro.pl/land-ro...2520692496.html
Napisz do AAND http://forum.roverki.eu/p...profile&u=25164 i może będzie taniej - to jego aukcje. Wysprzęgliki również ma.
dzidek76 - Nie Sie 26, 2012 20:00
Czy ktos montował z podanych linków zestaw i czy jest dobry albo moze ktos ze znajomych montowali
MaReK - Nie Sie 26, 2012 23:31
Ja mam komplet z TomaTeam i jeździ.
Dwumas regenerowałem w firmie PHU Avanti w Kielcach.
Pozdrawiam,
dzidek76 - Pon Sie 27, 2012 10:08
A pompka sprzegła? Bo regenerowałem i mi sie wydaje ,ze zle byla zrobiona gdyz po pare razy musialem wciskac pedał aby wcisnac 1 albo zmienic bieg
[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 11:08 ]
Odolnie myslałem o kupnie anglika na czesci mlodszym rocznikiem i z tym silnikiem 135km,gdyz ja mam ten 115 i kompletnie sobie nie radzi.Moze ktos wie gdzie moge kupic wmiare za rozsadne pieniadze
MaReK - Pon Sie 27, 2012 10:13
Jak regenerowal Boncky to raczej powinno byc okej. Mysle ze problem byl w nieprawidlowym odpowietrzeniu ukladu. Pozdrawiam.
[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 11:13 ]
Anglika kupic trzeba w Anglii
Chcrsz zrobic caly swap silnika? Moze taniej zrobic remap.
dzidek76 - Pon Sie 27, 2012 11:04
Koles co zajmuje sie mapowaniem silnikow i by mi to zrobil nawet tanio powiedział ze nie oplaca sie mapowac tego silnika co mam.Poniewaz silnik jest juz w kiepskim stanie i tylko moge przyspieszyc jego koniec.Co do kupna anglika.Mam kolege w anglii mieszka tam i ma warsztat samochodowy.Lecz on przyjezdza do Polski raz na rok.Teraz ostatnio byl ale nawet nie widzialem sie z nim i nie pogadalem aby mi sprowadzil
[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 11:57 ]
Co do regeneracji pompki to regenerowana była gdzies na śląsku
[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 12:00 ]
A dokładnie w miejscowosci Pyskowice.To jest aukcja na allegro ,ze regeneruja
[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 12:04 ]
http://moto.allegro.pl/po...2567495998.html
sknerko - Pon Sie 27, 2012 12:45
dzidek76 napisał/a: | A dokładnie w miejscowosci Pyskowice.To jest aukcja na allegro ,ze regeneruja | To jest regeneracja Bonckiego i raczej mało prawdopodobne by spieprzył. Moją regenerował mimo, że mówił, że ma się ku końcowi (jest ponoć porysowana) i działa lepiej niż wtedy jak była nowa (lżej) wysprzęglik mam kupiony na allegro od AAND i też chodzi elegancko.
dzidek76 - Wto Sie 28, 2012 12:11
To jesli pompka byla dobrze zregenerowana to jaka przyczyna jest,ze kilka razy do kilka krotnie musialem wciskac sprzeglo aby weszla jedynka ,a nawet inne biegi miały opor jak chcialem zmienic na inny.Byla blokada przy zmianie biegow
MaReK - Wto Sie 28, 2012 13:13
Najpewniej błąd przy odpowietrzeniu. Dobrze odpowietrzona pompa sprzęgła nawet jak przepuszcza powinna chwile pochodzić dobrze. Możesz jeszcze sprawdzić drożność węża od pompki do wysprzęglika.
Ja miałem tyle syfu, że nie mogłem przepchać płynu.
Boncky - Wto Sie 28, 2012 15:14
Już Ci piszę co zepsułeś
1. Nie wypłukałeś układu przez założeniem pompki - osad rozwalił uszczelnienie na tłoku
2. Nie odpowietrzyłeś prawidłowo - połowa powietrza, połowa płynu, układ się zagrzał i brak smarowania - uszczelka rozwalona w pompce
3. Założyłeś używane sprzęgło - to już Cie wszyscy z tym zjechali - nie spasowane, zepsute, zużyte, grzeje płyn.
coś z tych 3 elementów masz nie tak, albo i kilka
wszystko w instrukcji jest
dzidek76 - Wto Sie 28, 2012 18:00
czyli co pompka znowu do dupy jest po regeneracji
sknerko - Wto Sie 28, 2012 18:53
dzidek76 napisał/a: | czyli co pompka znowu do dupy jest po regeneracji | istnieje taka możliwośc choć sadzę że źle odpowietrzyłeś. Moją regenerowana pompkę odpowietrzałem chyba z pół godziny albo dłużej , nie wiem czemu tak długo sie odpowietrzała bo oryginał jak miałem to w 5 minut samemu odpowietrzałem i chodziła. Nie wiem jaki masz wysprzęglik (stary czy nowy) bo u mnie jak padł to były dokładnie takie objawy jak masz teraz mimo perfekcyjnie odpowietrzonego układu.
dzidek76 - Wto Sie 28, 2012 20:26
Wysprzeglik byl zakladany nowy ale jakis zamiennik nie orginal
sknerko - Wto Sie 28, 2012 21:14
teraz też mam nowy zamiennik, przy czym zamiennik miał wytłoczone AP jak na oryginale i tylko rurki trochę inne (zakładałem taki od Freelandera)
Boncky - Wto Sie 28, 2012 21:26
Jeżeli założyłeś nową pompkę na brydny układ lub źle odpowietrzyłeś to ją najzwyczajniej na świecie zatarłeś. Jednak nie ma pewności ze względu na Twoje używane sprzęgło, którego jakość może być równa zegarkom Chińskim, układ może się grzać, albo nie wysprzęgla Ci już do końca lub wyciek.
Kup nowy silnik po regeneracji, wlej litr oleju i pojeździj, albo wsyp łyżkę piasku - efekt będziesz miał taki sam.
błąd Cię trochę będzie kosztował...
Gdy sprzęgło przestaje Ci łapać, powinieneś mieć luz na pedale - co raz większy, jeżeli jednak luzu nie ma a pedał sztywny, to raczej nie będzie pompka
dzidek76 - Sro Sie 29, 2012 12:24
Powiem tak,ze gdy zniknely mi biegi to pedał sprzegła działa normalnie.Nie odczułem jakiejs zmiany w postaci luzu,czy cos w tym stylu.Caly czas chodzi tak jak po regeneracji
Boncky - Sro Sie 29, 2012 12:32
dzidek76 napisał/a: | Powiem tak,ze gdy zniknely mi biegi to pedał sprzegła działa normalnie.Nie odczułem jakiejs zmiany w postaci luzu,czy cos w tym stylu.Caly czas chodzi tak jak po regeneracji |
no to to nie pompka - sprawdz czy ubywa gdzieś płynu, coś masz ze sprzęgłem lub wodzikami
|
|