Zobacz temat - [R200] rozgrzany silnik + klima = gaśnie. Cewka?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] rozgrzany silnik + klima = gaśnie. Cewka?

brkzzz - Sob Sie 25, 2012 20:35
Temat postu: [R200] rozgrzany silnik + klima = gaśnie. Cewka?
Witajcie,
gaśnie mi silnik, jeśli występują jednocześnie 3 rzeczy:
-silnik się rozgrzeje lub jest zimny, ale jest upalny dzień (chodzi, więc o wysoką temp. w komorze silnika)
-jest na biegu jałowym (900/1100 rpm)
-włączę klimę

Silnik działa prawidłowo przed i po rozgrzaniu, zaś w momencie włączenia klimy na niskich obrotach (<1200 rpm) widać, że silnik się męczy, krokowiec coś tam tam walczy, ale to za mało, obroty spadają do końca i kaput - silnik gaśnie. Podczas jazdy na wyższych obrotach i klimie, nie gaśnie, ale im niższe obroty, tym silnik staje się bardziej mułowaty.

Dotychczas wyeliminowałem następujących podejrzanych; kopułkę, palec, przewody, świece, silniczek krokowy, aku, alternator, oczywiście wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Napięcie na aku przed i po uruchomieniu jest wręcz wzorowe :]
No więc, została cewka. Jakoś wcześniej na to nie wpadłem, bo bez klimy silnik działa całkiem sprawnie. Natchnął mnie znajomy, który mówił, że w kilku silnikach VW jest problem z gaśnięciem po rozgrzaniu i tam winna jest cewka zapłonowa.

Moje pytania do Was:
1. Czy oprócz cewki są jeszcze jakieś elementy elektryki wrażliwe na wysoką temp. w komorze silnika?
2. Jeśli będę wymieniać, gdzie najlepiej ją przenieść, żeby nie zamoczyć od kałuży? które miejsca uszczelnić silikonem?
3. Czy ta będzie dobra? Czy może lepiej zastosować jakąś z innych samochodów, tańszą lub np. lepiej zabezpieczoną przed wodą?

leszczu - Nie Sie 26, 2012 11:40

Według twego opisu wynika, że klima mocno przeciąża silnik. nie wiem czy to możliwe, ale może sprężarka klimy jest przyblokowana.
brkzzz - Pon Sie 27, 2012 00:20

Sprężarka działa dobrze, ostatnio przez 2 godzinną trasę klima chłodziła aż miło.

Też mi to wyglądało na niesprawną sprężarkę (tym bardziej, że mam alternator tylko 65A), ale 2 dni temu mierzyliśmy napięcie na aku i po rozgrzaniu silnika i włączeniu wszystkiego co się da (długie światła, radio, męczenie silniczka elektrycznych szyb) + klimy na max, napięcie na biegu jałowym było między 13,6-14V. Silnik podczas tej próby nie zgasł, wydaje mi się, że dlatego że była otwarta maska i mniejsza temp. w komorze silnika.

To jest typowa sytuacja jak ta wyżej, kiedy podjeżdżam do mechanika czy elektryka, mówię mu objawy, po czym robimy próbę, rozgrzewamy silnik, obciążamy elektrykę, włączamy klimę i... wszystko działa, "panie, o co panu chodzi?" :P

Także tutaj tropem, jest element elektryki awaryjny przy wysokiej temp., stąd mój trop - cewka.

[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 00:20 ]
Aha, auto lubi czasami lekko poszarpać jeśli na 1 lub 2 biegu na zmianę dodaje się i odpuszcza gaz (taka jazda a la parking pod hipermarketem). Na 1 bardziej szarpie, na 2 mniej. Wcześniej zwalałem to na plastikową przespustnicę, bo kiedyś zawieszała obroty przy 3 tys., ale samo ustąpiło.

leszczu - Pon Sie 27, 2012 12:28

A może TPS szwankuje. Masz możliwość z kimś się podmienić ??
brkzzz - Pon Sie 27, 2012 13:00

Niestety nie. A czy mogę go sprawdzić tymi wartościami?
http://forum.roverki.eu/f...ustnicy_921.jpg

Zmierzyłbym wartości na zamkniętej przepustnicy, potem ciągnąc linkę gazu patrzyłbym czy dojdzie do max wartości ohm.

leszczu - Pon Sie 27, 2012 13:17

brkzzz napisał/a:
czy mogę go sprawdzić tymi wartościami?

Możesz.

brkzzz - Nie Wrz 02, 2012 19:34

TPS sprawdzony, podaje dobre wartości. Silnik gaśnie w ten sposób, że gdyby zachowywał się tak zawsze, byłbym pewny na 100% że to silniczek krokowy lub czujnik przepustnicy. Rzecz w tym, że dzieje się to tylko po włączeniu klimy, po wyłączeniu wszystko znów wraca do normy. Any ideas? :wink:

Przy okazji zapytam - czy ta przepustnica będzie pasować do mojego silnika? Nie widzę wypustki na odmę koło TPS.
http://img04.allegroimg.p...8/56/2559185600
Sprzedający nie odpisuje, w opisie jest tylko tyle, że jest do silnika 1.4 16V.

leszczu - Pon Wrz 03, 2012 12:23

brkzzz napisał/a:
Przy okazji zapytam - czy ta przepustnica będzie pasować do mojego silnika? Nie widzę wypustki na odmę koło TPS.
http://img04.allegroimg.p...8/56/2559185600
Sprzedający nie odpisuje, w opisie jest tylko tyle, że jest do silnika 1.4 16V.

Pasować będzie. :wink:
brkzzz napisał/a:
TPS sprawdzony, podaje dobre wartości. Silnik gaśnie w ten sposób, że gdyby zachowywał się tak zawsze, byłbym pewny na 100% że to silniczek krokowy lub czujnik przepustnicy. Rzecz w tym, że dzieje się to tylko po włączeniu klimy, po wyłączeniu wszystko znów wraca do normy. Any ideas? :wink:

Nie wiem dokładnie, ale moim zdaniem krokowy może mieć duży wpływ na działanie silnika przy włączonej klimie, bo wtedy on tak się otwiera, aby dać więcej powietrza dla silnika, a jak wiadomo klima obciąża silnik dość wyraźnie. Może krokowy za mało się otwiera i silnik przy włączeniu klimy, gaśnie.

brkzzz - Pon Wrz 03, 2012 14:45

No nic, trzeba będzie kontynuować metodę partyzancką :P

Wrzucam filmik. Dzień nieupalny, silnik co prawda rozgrzany, ale po kilku-dziesięciominutowym postoju. Gdy jest mocno nagrzany, silnik gaśnie od razu po włączeniu klimy, tutaj dzielnie się trzyma na jałowym :o
http://www.youtube.com/watch?v=7VrpE5TT_LQ

leszczu - Pon Wrz 03, 2012 14:49

brkzzz, wymieniaj krokowca. :wink: Albo z kimś się podmień.
brkzzz - Pon Wrz 03, 2012 15:05

Ostatnio go czyściłem i wydaje się, że dużo lepiej działa. Jak będzie okazja to podmienię z kimś krokowca i TPS, później ew. decyzja o zakupie :)
Cewka ciągle jest na mojej liście, bo jednak po włączeniu klimy (i obrotach, kiedy to s. krokowy nie ma nic do gadania) silnik jest wyraźniej mułowaty.

leszczu - Pon Wrz 03, 2012 15:11

Czasami same czyszczenie nie pomaga i trzeba go wymienić. :wink:
brkzzz - Pon Wrz 03, 2012 15:47

Pewnie tak, ale ciężko bez podmianki stwierdzić czy to akurat ten egzemplarz silniczka jest zepsuty, czy to może TPS daje mu błędne wskazania, czy może przepustnica jest nie wyregulowana (a ja się za swojego plastika nie biorę, nie chcę przedobrzyć).

leszczu, czy podczas podmianki przepustnicy na metalową koniecznie brać w zestawie z TPS, czy mój TPS z plastikowej bez obaw podmienię?

leszczu - Pon Wrz 03, 2012 15:49

Cytat:
leszczu, czy podczas podmianki przepustnicy koniecznie brać w zestawie z TPS, czy mój TPS z plastikowej bez obaw podmienię?

TPS podmienisz, ale bierz go od razu razem z przepustnica. :wink:

brkzzz - Wto Wrz 18, 2012 20:11

To nie była cewka na 95%. Przeniosłem ją koło filtra powietrza, gdzie wpływ temperatury jest znikomy, mimo to problem pozostał.
Metalowa przepustnica i krokowiec już zamówione :>

Harry - Wto Wrz 18, 2012 21:15

silnik krokowy
brkzzz - Nie Paź 14, 2012 11:54

Wymieniłem silniczek krokowy i przepustnicę na metalową. Zresetowałem ustawienia pedałem, rozgrzałem silnik, obroty ustabilizowały się. Pomęczyłem go trochę na wszystkich biegach klimy - hurraaaa, działa...
Do czasu. Parę dni później, podczas dłuższego parkowania na osiedlu, znów zgasł na klimie. Na dzień dzisiejszy poddaję się :P
Jeśli miałbym wskazać następny trop, byłby to alternator, ale aby być stuprocentowo pewnym, musiałbym mieć woltomierz w kabinie.