|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R800Ti] Stożek w obudowie
Yog-Sothoth - Pon Sie 27, 2012 18:04 Temat postu: [R800Ti] Stożek w obudowie Jak wyżej, ktoś może sprawdzał temat filtrów stożkowych w obudowie? Warto coś takiego zastosować zamiast dobrej wkładki K&N? Np. taki http://moto.allegro.pl/fi...2577447987.html lub http://moto.allegro.pl/si...2580223285.html
Myślę nad tym głównie z powodu utrudnionego montażu bov przy seryjnej puszce w 800tce, a nie chcę się bawić w przerzucanie akumulatora do bagażnika.
Markzo - Pon Sie 27, 2012 19:04
Ja miałem taki firmy Pipercross w KV6, a taka simote miałe Kuba w ZR160, w obu przypadkach lepiej wypadała seryjna obudowa filtra - sprawdzone na hamowni. Co do turbo to nie wiem, u siebie mam stożek ale na rolkach bede dopiero 10 września...
davidlive - Pon Sie 27, 2012 20:07
, a czy badał ktos sytuacje w 620Ti , bo niestety tam jest bardzo mała puszka z filtrem , dziwi mnie to że tak mocne auto ma obudowę wielkości tej z 214 si (porównywałem)
greg-si - Pon Sie 27, 2012 21:21
davidlive, tylko wlot powietrza masz o dwa razy większej powierzchni niż w R200.
Do tego masz kawałeczek dziwacznej rurki a nie 0,5 metra.
A na koniec. Gdzie byś zmieścił tą większą puchę?
davidlive - Wto Sie 28, 2012 07:30
No słuchaj , zmieścić jakos by sie zmieściła gdyby sie projektantom chciało to zaprojektować,a tak wsadzili puche od diesla 105 konnego i sie cieszą że oszczędzili . Uważam że z tym dolotem jest lipa .
a jak w 820ti?
Yog-Sothoth - Wto Sie 28, 2012 08:01
Ciasno
https://picasaweb.google.com/lh/photo/3XezhiSFOivG-PZ5ZO0HRmVGNcMQospBuRQelI3mvKY?feat=directlink
dobryziom - Wto Sie 28, 2012 09:19
najwiekszym problemem jest sam filtr a nie puszka... u mnie przy pierwszym hamowaniu na seryjnej puszcze przez bardzo gesty i zbity seryjny filtr po ustaiweniu 1,2 bara aż zasysało weże od turbo taki jest przez niego słaby przeplyw powietrza... chyba najlepszym pomysłem jest załozyc wkłądke pipercrosa lub K&N. Zrobi sie lepszy ciąg a jednoczesnie nie bedzie ciagnac cieplego powietrza z komory.
davidlive - Wto Sie 28, 2012 11:21
ziomal czyli z twojego doświadczenia lepsza wkładka niż nawet duży stożek?
wkładka
czyli np coś takiego?
dobryziom - Wto Sie 28, 2012 11:57
Myśle że tak powieważ nadal jest ochrona termiczna przed ciepłym powietrzem, nie wiaże sie to z zadnymi powaznymi modyfikacjami w komorze silnika oraz zapewnia udroznienie dolotu. Przy zastosowaniu stozka poziom powietrza jest tak duzy ze pare osob ktore zastosowały stozek mówiło ze zamuliło to samochod na nizszych obrotach i to prawda bo komp nie byl w stanie dolac tyle paliwa...
Yog-Sothoth - Wto Sie 28, 2012 16:04
No tak ale w tym wypadku mówimy o stożku w obudowie, który działa na podobnej zasadzie jak zwykły filtr. A z miejscem teoretycznie powinno być lepiej.
dobryziom - Wto Sie 28, 2012 17:33
Teoretycznie powinien zadziałać tak samo jak puszka z dobra wkładka.
EquinoX - Wto Sie 28, 2012 18:54
Swojego czasu walczyłem trochę z dolotem gdyż u mnie w silniku h22a został seryjny dolot z h23 który jest mniejszy jak to wygląda wg moich obserwacji ?
Żeby było dobrze to stożek musi mieć skąd wciągać powietrze na początek zbudowałem układ zamknięty tam gdzie jest grube rursko jest stożek:
http://img840.imageshack.us/img840/3939/lol1vw.jpg
Było lepiej niż na serii ale w cieplejsze dni czuć było że tlenu po prostu brakuje.
Później otworzyłem rure tak by stożek miał skąd hapać tlen, było jeszcze lepiej ale w ciepłe dni nadal było czuć muła czyli rura ograniczała dostęp.
http://img221.imageshack..../zdjcie009l.jpg
Teraz zrobiłem tak że przedłużyłem dolot i ukryłem stożek za akumulatorem tak że z każdej strony ma w miarę pustego miejsca na zasys. dodatkowo doszedł kawałek blachy żeby powietrze ciepłe nie docierało bezpośrednio do stożka. Dodatkowo ze zderzaka spiro rurą dmucha sobie powietrze. Efekt ? Nie ma dławienia nawet w gorące dni ale faktycznie na niskich obrotach czuć i słychać że powietrza jest za dużo.
Ale przynajmniej autko kręci się do końca bez najmniejszego zacięcia wcześniej na końcu obrotów było czuć że brakuje powietrza.
http://img685.imageshack..../zdjcie008d.jpg
Dodatkowo na chwilę bo to ciągle faza testowa zamontowałem koło stożka czujnik temp
dzięki czemu widzę jak konstrukcja się grzeje i jak szybko wystudza Najważniejsze to zastanowić się czy tlenu ma być dość w każdym zakresie czy po prostu ma być trochę lepiej
Pozdro
Yog-Sothoth - Wto Sie 28, 2012 18:59
dobryziom napisał/a: | Teoretycznie powinien zadziałać tak samo jak puszka z dobra wkładka. |
Tylko pytanie jak jakość tej Simoty Mam mniejsze przekonanie do tego wynalazku niż do wkładki, a tylko ze względu na małą ilość miejsca pod bov się nad tym zastanawiam.
EquinoX w moim przypadku ta pucha ze stożkiem by była podłączona pod ten sam wąż z dolotem co ori puszka, wchodzi to gdzieś na dół pod światło z lewej strony więc widocznie zasysa od przedniego zderzaka.
davidlive - Wto Sie 28, 2012 19:46
No co ja mogę powiedzieć , zdemontowałem fabryczna puszkę i wszelkie mocowania , czyli wagi ubyło , plus aku do bagażnika , stożek jest K&N , czuje że od zera troszkę sie dławi ale jak juz złapie te 3000 to ciągnie bosko .
Na fabrycznym filtrze nie było mowy o dobrym przyspieszeniu, w każdym zakresie obrotów czuć że tlenu ma za mało.
Zastanawiam się nad ta wkładką , ale 240 zł droga nie chodzi więc poczytam panowie to tu nawpisujecie.
Swego czasu sporo udzielałem sie na forum Forda PROBE , tam ten temat nie raz była wałkowany .
Sam zakładałem stożek udało mi się dostać od kumpla "maciorkę" filtr był po prostu ogromny jak wiadro hehe , nie da sie ukryc że tlenu miał dość .
Mam na tym forum kilku znajomych jeden z nich juz grubo grzebie przy swoim aucie MODY , jego zdaniem wynikającym z doświadczenia, marka filtra nie gra roli , mowa o stożku, ma być duży i szczelny.
Twierdzi że stożek i tak nie zatrzyma mikro pyłków, ma zatrzymywać wieksze syfy i dawać max tlenu .
Wnioski:
Jak zakładamy stożek trzeba stroić aby efekty były zadowalające , moim zdaniem wszelkie mody , nawet wycięcie katalizatora powinno zakończyć sie strojeniem
ufff....
tyle
|
|