Zobacz temat - [Civic 2.0 iTD] pasek alternatora, zbiornik układ kier.?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Civic 2.0 iTD] pasek alternatora, zbiornik układ kier.?

Zuzinho7 - Czw Sie 30, 2012 11:44
Temat postu: [Civic 2.0 iTD] pasek alternatora, zbiornik układ kier.?
Witam,

Mam 2 pytania do doświadczonych użytkownik.

Pierwsze dotyczy zbiornika układu kierownicze. Martwi mnie poziom płynu, poniżej zamieszczam zdjęcie pojemnika z aktualnym stanem płynu. Auto nie było uruchamiane od 2 dni.




Stan płynu w spoczynku znajduje się poniżej poziomu Lower, czy to normalne czy zakupić płyn i dolać do stanu pomiędzy upper a lower?


Druga sprawa dotyczy paska przy alternatorze. Pasek był zmieniany około 14 miesięcy temu, od tego czasu przejechałem Hondą 10 tyś. km. Pasek jest firmy Bosch.

Jak widać na załączonym zdjęciu pasek nie na całej długości ale w jakimś fragmencie zaczyna się z boku strzępić na szerokości 1, 2 mm. Czy jest to problem do zmartwienia i wizyty u mechanika czy to normalne? Sprawdzając od drugiej strony ręką stan paska szyny gumowe są w porządku.




Dzięki z góry za odpowiedzi i pomoc.

-
Pozdrawiam

Jugol - Czw Sie 30, 2012 12:02

Jeżeli chodzi o stan płynu układu wspomagania, to polukaj, czy nie masz gdzieś wycieków ( opaski na wężykach, pęknięty zbiorniczek, itp. ) , jeżeli już to ogarniesz, oczywiście dolej płyn do stanu max.

A co do paska, to w pierwszej kolejności do sprawdzenia rolka napinacza paska.

Zuzinho7 - Czw Sie 30, 2012 12:09

Orientujesz się jak się nazywa ten płyn? Mam koloru czerwonego, bordowego.

"A co do paska, to w pierwszej kolejności do sprawdzenia rolka napinacza paska."

Co dokładniej masz na myśli?

A jeżeli chodzi o pasek można na takim jeździć czy istnieje duże ryzyko iż pęknie za 10,15 km ?

Dzięki z góry za pomoc

---
Pozdrawiam

Jugol - Czw Sie 30, 2012 12:34

Jeżeli masz czerwony płyn, to kup Hipol ATF II D i dolej, a co do rolki, to popuść napinacz i sprawdź w jakim jest stanie rolka, łożysko, luzy na nim, lub się zaciera i masz taki efekt ( koszt samej rolki ok. 55pln ) . Jeździć możesz, ale nie wiesz ile km na nim zrobisz, może wytrzymać kilka tyś. km, a może się zesrać po kilkudziesięciu km.
Adler - Nie Wrz 16, 2012 16:18

Pozwolę się podpiąć pod temat,
U mnie po odpaleniu coś klekocze na zimnym silniku (ustaje po nawet lekkim dodaniu gazu ).
Po oględzinach przypuszczam że ten klekot dochodzi z okolic owego napinacza.
W związku z tym mam pytanie czy takie mogą być objawy zużycia tego napinacza ?
I czy ma on być tak blisko jednego z kół pasowych ( obecnie na oko to około 1-2mm ) ?

Jugol - Nie Wrz 16, 2012 21:35

Napinacz nie siada tak szybko :niee: , najprościej ściągnąć pasek i sprawdzić luzy na rolce, ona wydaje fajne dźwięki jak już ma luzy. A co do tej odległości, to musiałbym luknąc u siebie, ale już noc ciemna, a z latarką nie będe biegał po parkingu, bo mnie jeszcze ktoś za złodzieja weźmie :olaboga: