Zobacz temat - [R214i 1.4 8V Benzyna] Biały dym z rury wydechowej.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i 1.4 8V Benzyna] Biały dym z rury wydechowej.

Evil3k - Czw Sie 30, 2012 18:50
Temat postu: [R214i 1.4 8V Benzyna] Biały dym z rury wydechowej.
Cześć Wszystkim :-) Dawno mnie tu nie było, bardzo potrzebuje Waszej pomocy.. :(

Na krótkich trasach nic się nie dzieje, Roverek chodzi elegancko.
Problem pojawia się wtedy gdy pokonuję dłuższą trasę ok. 20-30km., przy dodawaniu gazu ok 3k - 4k obrotów zaczyna mi mocno kopcić z rury wydechowej białym dymem, czym mocniej wcisnę gaz tym mocniej dymi. Zjechałem z autostrady i zacząłem auto gazować na postoju, wtedy praktycznie w ogóle nie dymiło nawet przy 5k obrotów :-/ Nie wiem co może być przyczyną, mechanicy również.. :-( Raczej nie jest to uszczelka pod głowicą, nie ma typowych objawól, kawy w zbiorniczku i "mazi" w korku wlewu oleju. Aha nie wiem czy ma to znaczenia, ale w końcówce wydechu zbiera mi się woda, chyba woda :-)

Bardzo proszę o pomoc w problemie, bo już mi to nie daje spokoju.

brkzzz - Czw Sie 30, 2012 20:07

Prawdopodobnie paruje Ci po prostu ta woda z wydechu :] Może po zjechaniu nie dymiło, gdyż już cała woda wyparowała z wydechu wcześniej, na autostradzie?

[ Dodano: Czw Sie 30, 2012 21:07 ]
Musisz zrobić test, gdy przez kilka dni będzie sucho i gorąco, wtedy wody już nie powinno być w wydechu i jeśli będzie dalej biało to niestety spala się płyn chłodniczy. Póki co kontroluj skrupulatnie poziom płynu, najlepiej zawsze na całkowicie zimnym silniku.

Evil3k - Czw Sie 30, 2012 20:36

Sporo czytałem na forum i dużo osób obstawia uszczelkę kolektora ssącego, może to być powodem dymienia? Może powinienem ją profilaktycznie wymienić?
brkzzz - Czw Sie 30, 2012 23:16

Tak, może to być powód dymienia, jeśli tamtędy płyn dostaje się do cylindrów. Ty takiej pewności nie masz, poobserwuj auto i dopiero, gdy będziesz miał pewność, że spala płyn to będziesz mógł wymieniać.
Evil3k - Pią Sie 31, 2012 04:02

Na allegro widzialem dwa rodzaje uszczelek kolektora ssącego tzn. górną i dolną, którą ja powinienem wymienić, aby płyn nie dostawał się do cylindrów? Macie może jakieś zdjęcie? Nie chciałbym się pomylić przy zakupie.
kangaroo69 - Pią Sie 31, 2012 07:59

Jeśli dobrze rozumiem z opisu auta masz 1,4 8V to będzie ta :http://www.tomateam.pl/sklep/index.php?m_model=9&m_silnik=10&m_dzial=silnik&c=560
Adrian - Pią Sie 31, 2012 09:31

Evil3k,
Podstawowe pytanie...Ubywa Ci płynu chłodzącego?

Evil3k - Sob Wrz 01, 2012 09:32

Tak, płynu chłodzącego ubywa.

Dzięki za link do uszczelki chyba ją już zamówię.

leszczu - Sob Wrz 01, 2012 10:14

Pierwszy raz się spotykam, aby w 8V puszczała uszczelka kolektora ssącego, ale oczywiście jest takie prawdopodobieństwo.