Zobacz temat - [R45] Kilka pytań
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [R45] Kilka pytań

Tomesz - Wto Wrz 11, 2012 17:24
Temat postu: [R45] Kilka pytań
Witam

W najbliższym czasie planuję kupno Rover'a, a najbardziej spodobała mi się wersja 45. Jestem studentem, więc od początku myślałem o dieslu, wiecie ledwo na jedzenia starcza to i na paliwo skądś trzeba będzie uciułać. Jednak niedawno odradzono mi ten motor, a powodem ma być awaryjność. Ponoć silniki disela w R są to silniki od Rover'a, które nie mają najlepszych opinii, więc poradzono mi rozejrzeć się za bezyniakiem HONDY. Z tego co wiem w starszych modelach, R600/400 były montowane motory HONDY i według mechaników są prawie nie do zajechania, śmiało i bez obaw można montować instalację gazową, no po prostu cud miód.

A teraz moje pytania:

1. Czy w R45 były montowane silniki hondy i jeśli tak, to czy łatwo taki dostać(jak sprawdzić, albo, które wersje takowy posiadają).
2. Na ile prawdziwe są opinie i oceny o Dieslach Rovera, pytam głównie osoby, które posiadały taki silnik, które mają porównanie. Jakie są odczucia tych osób.
3. I ostanie pytanie, która wersja R45 waszym zdaniem będzie lepsza, Benzyna, czy ON.
Jeśli benzyna z silnikiem Rovera to jak wygląda sprawa z gazem.

Wasza pomoc będzie nieoceniona, naprawdę. Przed kupnem, oczywiście zajrzę i popytam mechaników(zwłaszcza tych od instalacji gazowych, jeśli zdecyduję się na benzynę) co oni radzą, ale pytam najpierw Was, by mieć jakieś pojęcie i wiedzieć o czym rozmawiać z tymi ludźmi.

tronsek - Wto Wrz 11, 2012 17:52

Tomesz napisał/a:
1. Czy w R45 były montowane silniki hondy
:nie: Nie były montowane.

Tomesz napisał/a:
2. Na ile prawdziwe są opinie i oceny o Dieslach Rovera, pytam głównie osoby, które posiadały taki silnik, które mają porównanie. Jakie są odczucia tych osób.
Są nie prawdziwe. Sam używam R400SDi. Przez ponad 4,5 roku zrobiłem niemal 150tys.km bez awaryjnej jazdy. Warto zaznaczyć, że przez prawie 7 lat te silniki były montowane w Hondach Civic i Accord.

Tomesz napisał/a:
która wersja R45 waszym zdaniem będzie lepsza, Benzyna, czy ON.
Wszystko zależy jakie będziesz miał odcinki. Ja uważam, że na krótkie dystanse lepiej sie sprawdzi Pb+LPG, natomiast w trasie i dłuższe odcinki (ok.20km) lepiej się wtedy sprawdza diesel.
magneto - Wto Wrz 11, 2012 20:13

Tomesz napisał/a:
Jestem studentem, więc od początku myślałem o dieslu,

diesle montowane w roverach nie sa oszczędne.Na jeżdżenie po mieście musisz liczyć 7.5- 8 l/100km. Na dlugodystansowych trasach (autostrady w de )udało mi się zejść do 5.2 przy średniej prędkości 120km/h

Tomesz napisał/a:
I ostanie pytanie, która wersja R45 waszym zdaniem będzie lepsza, Benzyna, czy ON.

zależy kto co lubi. Ja preferuje diesle nawet jakby wiecej paliły od benzyny

Remigiusz - Wto Wrz 11, 2012 20:20

Tomesz napisał/a:
Jestem studentem, więc od początku myślałem o dieslu, wiecie ledwo na jedzenia starcza to i na paliwo skądś trzeba będzie uciułać.


To nie kupuj w cale auta :wink: Jak nie jedzenie nie masz to na auto tym bardziej braknie :neutral: Kup lepiej coś na LPG :wink:

Tomesz - Sro Wrz 12, 2012 15:17

Odpowiadacie, ale nie na to co trzeba.. wydawało mi się dość oczywistą rzeczą, że każdy zrozumie, iż tekst o jedzeniu jest przenośnią, wyolbrzymieniem, by dać do zrozumienia, że nie stać mnie na auto, które pali ponad 11 w mieście i 9 w trasie. Widać co po niektórzy mają ograniczoną wyobraźnie.

A jeśli nie macie gdzie dobijać postów to zróbcie sobie jakiś osobny offtopic, bo post:
Cytat:
To nie kupuj w cale auta Jak nie jedzenie nie masz to na auto tym bardziej braknie

nie wnosi zupełnie nic do tematu..

Wiem ile palą poszczególne silniki, a jeszcze raz podkreślam, że nie o to pytałem.
Nie pytałem co kto preferuje, a co jest lepsze z technicznego punktu widzenia(awaryjność, ewentualnie inne problemy lub ich brak)

tronsek
Dziękuje bardzo za Twoje odpowiedzi, te są pomocne, zapytam tylko o jedno. Widziałem, że kupiłeś samochód od kogoś i miał już najechane 160tys. A jak poprzedni właściciel? Nie wiesz, czy nie miał jakiś problemów?

tronsek - Sro Wrz 12, 2012 15:30

Tomesz napisał/a:
Widziałem, że kupiłeś samochód od kogoś i miał już najechane 160tys. A jak poprzedni właściciel? Nie wiesz, czy nie miał jakiś problemów?
Poprzedni właściciel sprowadził auto z Niemiec z przebiegiem ponad 130tys. km i przez dwa lata zrobił niemal 30 tys. km. Nic mi nie mówił, że miał z nim jakieś problemy. Tak więc nie wiem.
Podstawa to trafić zadbany egzemplarz.

magneto - Sro Wrz 12, 2012 21:08

Tomesz napisał/a:
Odpowiadacie, ale nie na to co trzeba.. wydawało mi się dość oczywistą rzeczą, że każdy zrozumie, iż tekst o jedzeniu jest przenośnią, wyolbrzymieniem,

nie stresuj sie bo ci żyłka pęknie. Po to są emotikony żeby je stosowac.Nie kazdy ma takie same poczucie humoru i nie musi rozumiec takich przenośni

Tomesz napisał/a:
nie stać mnie na auto, które pali ponad 11 w mieście i 9 w trasie.

jak kupisz diesla to cie bedzie stac bo pali mniej niz twoje kryteria

Tomesz napisał/a:
2. Na ile prawdziwe są opinie i oceny o Dieslach Rovera, pytam głównie osoby, które posiadały taki silnik, które mają porównanie. Jakie są odczucia tych osób.

A jakie są opinie?tyle opinii ile użytkowników ale jakbys poczytał troche forum to zobaczyłbys jakie problemy mozna mieć z dieslem i jakie są koszty naprawy jak padnie np. pompa wtryskowa
Ja jestem zadowolony ale podczas kupna nie kierowalem sie opiniami
Reasumując; stac cie na diesla bo mieści sie w kryteriach spalania, jesli jednak padnie pompa nie będzie cie stac na naprawę :razz:
kup auto od handlarza to będziesz miał niski przebieg więc na pewno sie nie zepsuje :razz:

bociannielot - Czw Wrz 13, 2012 12:11

Tomesz, nie pisocz na Remiego bo moze on tez Ci w domysle tak napisał ;) poza tym jeśli kupisz kiedy r45 w dizlu to w przypadku problemów możliwe na 90% że to własnie on mógłby Ci pomóc tak ogromną wiedzę o tych silnikach posiada :P . Dodam do tego co magneto napisał o pompie że od 2003 szła już poprawiona i dużo (prawie wcale) rzadziej się psuły. Mechanicznie bardziej polecam diesel'a chyba że mowa o silniku 2.0v6 w którym nie padają już tak uszczelki pod głowicą ale taki silnik to rzadkość w r45.
Tomesz - Czw Wrz 13, 2012 16:13

Nie psioczę na nikogo, tylko piszę jak jest. Co z tego, że posiada jakąś wiedzę skoro tu się nią nie pochwalił, jak pisałem jego post w niczym mi nie pomógł.

Tak samo uważam, że ciężko jest nie sugerować się opiniami. Dla prostego przykładu, mój znajomy chciał kupić jakiś używany samochód i zasięgnął rady 3 mechaników(3 różne warsztaty), a wahał się między dwoma autami. Pierwszym był R620 benzyna(nie pamiętam dokładnie jaka pojemność itd.), a drugi nawet nie pamiętam teraz więc nazw nie przytoczę. I ten drugi wszyscy trzej od razu mu odradzili i powiedzieli, żeby nawet się w to nie pakował. Więc jak dla mnie to dość ciężko zignorować taką opinię.

I wolę też, aby raz, powiedzmy w ciągu 4 lat zepsuła mi się pompa, niż jeździć przez 4 lata od warsztatu do warsztatu z ciągle to inną, mniej lub bardziej poważną usterką. I między innymi takich odpowiedzi tu szukałem, czyli co często psuje się w tym silniku, a co w tym.

Cytat:
Mechanicznie bardziej polecam diesel'a chyba że mowa o silniku 2.0v6 w którym nie padają już tak uszczelki pod głowicą ale taki silnik to rzadkość w r45


Wywnioskowałem, że oprócz v6 benzynówki Rovera mają poważny problem z uszczelkami, tak? I o to mi chodziło, czy tak ciężko udzielić takiej odpowiedzi? Czy poprostu wyszliście z założenia, że świeżak przyszedł niech się wali, napiszę mu coś na odczepnego?

Remigiusz - Czw Wrz 13, 2012 19:10

Denerwują mnie takie teksty po prostu bo sam jestem studentem i jak ktos takie cos pisze to po co w ogolę kupuje auto jak go na chleb nie stać :wink:

Ja uważam ze jak się poruszasz głownie w Polsce to ja bym brał bardziej pod uwagę LPG bo jest tańszy i w utrzymaniu i eksploatacji ale to tez zależy ile km robisz rocznie. Na miasto bym np Diesla nie brał w przydatku Roverka bo w zimie np potrzebuje 10-15km żeby złapać temperaturę :/

Wada silników K-series w benzynie jest HGF, ale jak mowie jak kupisz autko zadbane to będziesz tylko lal i śmigał a jak się kupi szmelc to trzeba się często widywać z mechanikami.

Jak byś poszukaj na forum to twoje pytania już były milion razy i nie każdy ma ochotę to samo wałkować tyle razy :wink: V6 fajne ale drogie w utrzymaniu i tez dostać dobra sztukę w 45 jest cud :wink: Jedynie w 75 ale to już wyższa polka na wydatki :ok:

Ale tak poza tym silnik Diesla L-series jak się dba o regularna eksploatacje to jest nie do zajechania :wink: I da sie tez tanim kosztem podnieść w prządko 45 mocy do 155km i 350 NM w granicach 400zl :wink: