Zobacz temat - [R200 1,4 8V 99'] Kilka pytań przed naprawami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1,4 8V 99'] Kilka pytań przed naprawami

johnnyLdz - Sro Wrz 12, 2012 16:02
Temat postu: [R200 1,4 8V 99'] Kilka pytań przed naprawami
Powitać,
przed zaplanowaną niedzielą z moim autkiem, chciałbym zapytać o kilka rzeczy:
1. Mam zamiar zdjąć zderzak przedni odkręcając śruby na gorze na dole "wkręty" i po bokach
i na środku za tablicą rejestracyjną, czy coś pominąłem ?
2. Czy grill, który jest mocowany do zderzaka ma jakieś "cudowne" mocowania ? czy tylko
wkręty? Czy ktoś może zna rozmiar tych wkrętów mocujących grill.
3. Czy zna może ktoś kolejność pompek spryskiwaczy? Która od czego (pierwsza od koła - tył?)
4. Jak mogę dostać się do łączenia wiązki odpowiedzialnej za podświetlenie rejestracji na tyle ?
5. Czy aby odkręcić blendę na tyle rozumiem, ze muszę mieć jakieś dziwne "trójkątne" klucze,
czy mają on jakąś nazwę ?

Przepraszam, że tyle na raz, ale chce poświęcić cały dzień i zrobić sobie kilka rzeczy :) .
Postaram się wszystko opisać z fotkami później :D . Oraz pokazać efekt końcowy :D

Pozdrawiam

JohnnyLdz

Harry - Sro Wrz 12, 2012 16:36

johnnyLdz napisał/a:
1. Mam zamiar zdjąć zderzak przedni odkręcając śruby na gorze na dole "wkręty" i po bokach
i na środku za tablicą rejestracyjną, czy coś pominąłem ?
tylko te śruby trzymaja zderzak

johnnyLdz napisał/a:
2. Czy grill, który jest mocowany do zderzaka ma jakieś "cudowne" mocowania ? czy tylko
wkręty? Czy ktoś może zna rozmiar tych wkrętów mocujących grill.

mocowany jest tylko na wkręty,żeby wyjąc grill nie musisz ściągać zderzaka
johnnyLdz napisał/a:
4. Jak mogę dostać się do łączenia wiązki odpowiedzialnej za podświetlenie rejestracji na tyle ?

zobacz wiazkę w tylnej klapie po prawej str. w gumowej osłonie, pewnie tam jest problem

leszczu - Sro Wrz 12, 2012 18:07

johnnyLdz napisał/a:
3. Czy zna może ktoś kolejność pompek spryskiwaczy? Która od czego (pierwsza od koła - tył?)

Jeśli staniesz z boku auta z prawej strony to pierwsza pompka pryska na przód, druga na tył.

johnnyLdz - Sro Wrz 12, 2012 22:13

Dzięki chłopaki za odpowiedzi, Harry możesz mi powiedzieć jak zdemontować grill bez zdejmowania zderzaka ?, bo w sumie to jeden z powodów demontażu jego :)

Sprawdziłem teraz w rave, i faktycznie, jest napisane
1. Remove front bumber
2. Remove 10 screws and remove grille

Harry - Sro Wrz 12, 2012 23:46

johnnyLdz napisał/a:
Harry możesz mi powiedzieć jak zdemontować grill bez zdejmowania zderzaka ?, bo w sumie to jeden z powodów demontażu jego :)

wystarczy, że odkręcisz górne śruby nad grillem i odegniesz zderzak

leszczu - Czw Wrz 13, 2012 20:45

Harry napisał/a:

johnnyLdz napisał/a:
Harry możesz mi powiedzieć jak zdemontować grill bez zdejmowania zderzaka ?, bo w sumie to jeden z powodów demontażu jego

wystarczy, że odkręcisz górne śruby nad grillem i odegniesz zderzak

Tylko będziesz musiał kupić, chyba, że już masz, dość krótki śrubokręt krzyżowy.

johnnyLdz - Czw Wrz 13, 2012 20:53

Ostatnimi czasy nabyłem sobie do kolekcji, wkrętaki w tzw elastycznym przedłużaczem, więc myślę, że sięgnę bo w końcówkę bit też wchodzi. Ale skoro i tak wymieniam sobie pompki spryskiwaczy, a do tego muszę zdjąć zderzak :sad:
Harry - Czw Wrz 13, 2012 21:05

johnnyLdz napisał/a:
Ostatnimi czasy nabyłem sobie do kolekcji, wkrętaki w tzw elastycznym przedłużaczem, więc myślę, że sięgnę bo w końcówkę bit też wchodzi. Ale skoro i tak wymieniam sobie pompki spryskiwaczy, a do tego muszę zdjąć zderzak :sad:

nie musisz,ale jest wygodniej,

johnnyLdz - Nie Wrz 16, 2012 22:15

No dobra jestem już po :) od 8 rano do 17.
Kilka ciekawostek, będzie :)
aby zdjąć grill bez demontażu całego zderzaka - odkręcany 4 górne śruby 2 od osłony zamka, oraz 2 po bokach od nich elastyczny przedłużacz śrubokrętu i idzie :)

aby dostać się do pompek spryskiwaczy tez nie musimy zdejmować zderzaka :razz:
odkręcamy przednią wewnętrzna osłonę prawego nadkola 3 śruby w środku oraz na spodzie
3 śruby.
A teraz obiecana ciekawostka:
poprzedni właściciel zmienił jedna z pompek na jakaś dziwną, do której pociągnął prąd z
przewodów tylko na wsuwki, co bardzo mi nie odpowiadało, bo nowa miała inne wejście.

Z godnie z moja zasada: nie wiesz jak coś zrobić, osiądź, zapal, pomyśl :grin:
i wiecie co ....... wyjąłem pompkę i podłączyłem pod kostkę głośnikową na tyle :rotfl:
pasowała idealnie wiec ją sobie pożyczyłem. Bo łatwiejszy dostęp będę miał aby sobie
dorobić kostkę głośnikową, niż znów dobierać się do zbiorniczka przez nadkole :wink:

A na koniec 3 światło stop, bo nie świeciło się :evil:

Zgodnie z zaleceniami zacząłem od wiązki prawa strona zdemontowana, ale kabelki
wszystkie OK, jeden trochę przetarty, dostał nowa izolację i tyle.
Rozebrałem więc obudowę światła sprawdzam na 2 końcach - cholera no daje prąd
(oczywiście pomagier trzymał wciśnięty stop), doszedłem do wniosku, że skoro jest
prąd to coś dalej nawaliło i .... znalazłem brak styku na łączeniu plusa z blaszką która
rozprowadza prąd na żarówki.
Ciekawostka, nie wiem z jakiego syfu te blaszki są, ale nie da ich się lutować,
12v lutownica i nic, transformatorowa i nic, no to kwas i kolbową nadal nic :roll:
poddałem się i połączyłem odcinkiem posrebrzanego splotu osłonowego obie części górnej blaszki i działa.

Mam nadzieję, że komuś się przyda mój opis, bo oszczędzi nerwów i czasu :smile:

Aha zapomniałem dodać, że grill zdemontowany, spolerowany i wycięta cała część środkowa na której było logo :) ale efektem się jeszcze pochwale :), na ta chwile schnie sobie mata z żywica która kończy moje dzieło :)