Zobacz temat - ADI-mistrzu - czyli R45 lift 1.8 w hatchback
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - ADI-mistrzu - czyli R45 lift 1.8 w hatchback

ADI-mistrzu - Pon Wrz 17, 2012 15:10
Temat postu: ADI-mistrzu - czyli R45 lift 1.8 w hatchback
Witam,
Pomyślałem że założę temat zbiorczy gdzie będę opisywał modyfikacje jakie przeprowadziłem.
Ogółem zamiarem jest podnoszenie sprawności silnika bez podnoszenia spalania.

Dziś wziąłem i wymyłem oraz spolerowałem przepustnicę, raczej kucy to nie da ale może syf nie będzie się tak na nim osadzać :razz:

Spolerowany motylek z tym dokręcanym "nadlewem" oraz sam kanał przepustnicy także.

W planach jest zaadoptowanie kolektora ssącego z jakiegoś silnika ze zmienną geometrią.

Zdjęcia cacuszka:








ArO - Wto Wrz 18, 2012 11:32

no prosze, Adi kupil bryke :) pochwal sie jakimis ladnymi zdjeciami :>
ADI-mistrzu - Wto Wrz 18, 2012 11:50



Na razie tyle bo w chwili obecnej auto wygląda tak:


[ Dodano: Wto Wrz 18, 2012 11:50 ]
Myślicie żeby lać Valvoline SynPower 5W40 czy Motul 8100 X-CESS 5W40?
Znalazłem że Valvoline szybciej się zużywa w przeciwieństwie do Motul'a.

Ela - Wto Wrz 18, 2012 12:20

kiedy VVC Turbo wlatuje? :D
ADI-mistrzu - Wto Wrz 18, 2012 12:37

Na razie to trzeba tym się nacieszyć :wink:
Najszybciej wyląduje w nim kolektor o zmiennej geometrii, ciekaw jestem tej modyfikacji.
Potem może VVC.

Lysy_ - Wto Wrz 18, 2012 14:36

Lej Motula zdecydowanie.
ADI-mistrzu - Wto Wrz 18, 2012 14:58

Jakieś jeszcze opinie odnośnie tych dwój olejów?

P.S.
Jak długo mogą być widoczne napisy na tłoku? Przez otwór świec widzę napis G2, jest jak by punktowany, nie jest to odlew.
Pytam bo chce ustalić mniej więcej faktyczny przebieg auta.

leszczu - Wto Wrz 18, 2012 15:11

ADI-mistrzu napisał/a:
Jakieś jeszcze opinie odnośnie tych dwój olejów?

Czy zalejesz Motul czy Valvoline to i tak będzie dobrze, bo to dwa dobre oleje.

Lysy_ - Wto Wrz 18, 2012 16:36

W VB przetrenowałem oba oleje i na Motulu silnik pracuje sporo ciszej. W przyszłym tygodniu zmieniam oliwe w R i Motul czeka już w domu. Z tym że musisz uważać na podróbki których jest mnóstwo. Polecić Ci mogę JARO-OIL bodajże z Wawy ja kupuje od nich przez allegro są certyfikowanym partnerem Motula.
brkzzz - Wto Wrz 18, 2012 20:31

Na Valvoline (tylko że Maxlife) k-seria już mi nie klekocze tak głośno na zimnym :) Motul jest bardzo polecany na wszystkich forach streetracing'owych, ale jak działa na naszych silnikach to nie wiem.
Pływak - Wto Wrz 18, 2012 20:56

Tak jak kolega Lysy_, napisał uważaj na podróbki, których pełno na allego. Ja używałem u siebie w Alfie x-cessa ale przy ostatniej zmianie przesiadłem się na Liqui Moly i też mogę polecić.
ADI-mistrzu - Wto Wrz 18, 2012 21:30

Hm.. a jakiego motula lejesz dokładnie? Bo myślałem aby wziąć 8100 ale ten w wwa ma tylko specjale.
Może to żadna różnica?

Dziś wymieniłem pasek razem z rolką i pompą wody.
Pasek Gates, rolka INA a pompa SKF.
Poszły także nowe świece BERU UXT11, jutro zamontuje nowy pasek wspomagania bo stary jakiś taki podejrzany, filtr paliwa, kabinowy i powietrza dla silnika.
Od razu nówki sztuki klocuszki na przód będą oraz tuleja wahacza przedniego prawego bo mam zerwany.

Ale z rozrządem to masakra... te śruby niektóre to w takich miejscach są że odkręcenie ich jest jak kara boska :???:

flapjck1 - Wto Wrz 18, 2012 22:19

co ty gadasz? wymiana rozrzadu w k-serii to pikus, aczkolwiek sa tez i prostsze auta, ale dla odmiany polecam zrobienie forda mondeo 2,0 tdci, albo Kia carnival 2,9 crdi :P
ADI-mistrzu - Sro Wrz 19, 2012 11:05

Nie no flapjck1, wymiana rozrządu na łańcuchu to faktycznie makaba...

Ale w k-serii problem jest w:
- śruba która trzyma tylną obudowę rozrządu do pompy wody, jest zasłonięta bagnetem i ni jak idzie tam dojść grzechotką. Ruch płaskim kluczem też jest ograniczony, było trzeba się namachać... albo odkręcić bagnet.
- śruba trzymająca przednią obudowę rozrządu u dołu jest zasłonięta przez napinacz paska wspomagania, jedna osoba musi odchylić napinacz a druga odkręca śrubę.

Po za tym bez problemów, no może z racji że łapa silnika jest większa to trochę gorzej się śruby odkręca.

[ Dodano: Sro Wrz 19, 2012 11:05 ]
Dobra, zaleję X-CESS 5W40.

Ale wracając do modyfikacji, w jakich samochodach występowały kolektory zmiennej długości?
Chodzi o auta 4 cylindrowe rzędowe.

Myślałem aby z lacetti kolektor podstawić ale tam przepustnica z drugiej strony kolektora jest, było by trzeba ciąć a potem spawać :/
Podobno opel astra G z silnikiem 1.6 miał zmiennej długości kolektor ale na razie na allegro nie mogę go wyhaczyć.

Harry - Sro Wrz 19, 2012 11:16

ADI-mistrzu napisał/a:
Podobno opel astra G z silnikiem 1.6 miał zmiennej długości kolektor

Opel w silnikach 1.4, 1.6 Twinport. Zastosowana jest tam druga przepustnica

Cytat:
Na czym polega technologia TWINPORT ECOTEC?
Każdy silnik ECOTEC ma 4 zawory na cylinder. Dwa z nich to zawory dolotowe - do każdego z nich prowadzi kanał doprowadzający mieszankę palną do cylindrów. W silnikach TWINPORT ECOTEC w jeden z tych kanałów dolotowych jest wbudowana mała przepustnica. Przy średnim obciążeniu silnika ta przepustnica jest częściowo przymknięta, dzięki temu wywołuje zawirowania przepływającej przez nią mieszanki. Dopiero gdy kierowca maksymalnie wciśnie pedał gazu, ta mała przpustnica otwiera się na całą szerokość. Jednak to nie wyjaśnia, z czego tak naprawdę biorą się oszczędności benzyny w silnikach TWINPORT ECOTEC. Taka "zmienna" charakterystyka układu dolotowego umożliwiła wpuszczanie większej ilości spalin do dopalenia w cylindrze bez szkody dla jakości pracy silnika i toksyczności emitowanych przez niego spalin. W dotychczasowych silnikach ECOTEC układ recyrkulacji spalin wprawdzie istniał, ale nie był wykorzystywany w tak dużym zakresie, jak w nowych silnikach TWINPORT ECOTEC.



Tak to działa: w prawym kanale dolotowym jest mała przepustnica (oznaczona cyfrą 6). Gdy ta mała przepustnica jest częściowo zamknięta (przy średnim obciążeniu silnika), nierówna ilość mieszanki dostająca się do cylindra przez poszczególne kanały dolotowe, wywołuje znaczne zawirowania. To pozwala na wpuszczenie znacznej ilości gazów wydechowych do dopalenia w cylindrze (bo wskutek zawirowań dobrze mieszają się ze świeżą mieszanką). Dzięki temu silnik potrzebuje mniej świeżej mieszanki i jest bardziej ekonomiczny.
cytat z str. opla
ADI-mistrzu - Sro Wrz 19, 2012 11:34

To oplowski odpada :neutral:
sknerko - Sro Wrz 19, 2012 12:32

Civic 1,8 VTEC
Remigiusz - Sro Wrz 19, 2012 12:41

W końcu coś konkretnego kupiłeś :mrgreen: Szkoda ze nie Diesel, bo zwykle 1.8 :roll:
bociannielot - Sro Wrz 19, 2012 12:53

Remigiusz napisał/a:
Szkoda ze nie Diesel, bo zwykle 1.8
wiedziałem że to napiszesz Remi :hahaha:
ADI-mistrzu - Sro Wrz 19, 2012 14:06

Wiesz, zwykłe 1.8, można tak też powiedzieć w drugą stronę, "zwykły diesel", bo cóż tam jest takiego nadzwyczajnego :wink:
Remi pewnie by chciał jakieś mody do silnika typu CR :mrgreen:
Ja zadowolony jestem, lubię ten dźwięk silnika :mrgreen:
A jeszcze bardziej sobie to uświadomiłem jak znowu usłyszałem k-serię, jakoś lubię ten dźwięk, żaden inny silnik tak nie brzmi :wink:

Ten z civic'a ma puszkę dość blisko głowicy silnika...
Trzeba by odciąć oryginalne mocowanie do głowicy i wspawać te z Rover'a. Trzeba by także wyciąć mocowanie przepustnicy i dać Rover'a bo tam jest elektroniczna przepustnica.
Reszta typu wężyki, otwory na czujniki to już najmniejszy problem.

[ Dodano: Sro Wrz 19, 2012 13:16 ]
I-VTEC odpada, runnery (kanały) kolektora idą ku dołowi, przez co cały kolektor jest niżej niż otwory dolotowe w głowicy.
To nie podejdzie a obrócić się nie da bo przepustnica wyląduje po drugiej stronie.

[ Dodano: Sro Wrz 19, 2012 14:06 ]
Hm... ciekawa sprawa, mógł by ktoś u siebie w R45 sprawdzić jak wygląda kanał od puszki filtra do atmosfety? Ja mam przewód... materiałowy :neutral:
Co dziwniejsze wygląda na oryginalny bo na końcach ma zatopione plastikowe końcówki które wchodzą w puszkę filtra idealnie raz z zębami blokującymi.
Tyle żę nie ma w takim przypadku rezonatora.

imejdz - Sro Wrz 19, 2012 17:12

no Adi.. w końcu na coś się zdecydowałeś :) Dzisiaj mój tata przyprowadził czarnego r45 lift 2004 tyle że sedan i dieslu :) Szczerze zazdroszczę i Tobie i tacie :P
Remigiusz - Sro Wrz 19, 2012 18:50

Zobaczymy co Adrian wymodzi :wink: CR nie chce wole jednak pompo wtryski, tanie i do 200KM daje mocy :razz:

Mozę Kompresor zamontuj :wink: 1.8 z kompresorem coś ponad 220KM to ma



[ Dodano: Sro Wrz 19, 2012 18:50 ]
Aha, HGF juz byl :razz: :mrgreen:

ADI-mistrzu - Sro Wrz 19, 2012 23:24

Ja swojego przed chwilą odpaliłem.... kocham normalnie ten dźwięk silnika!!! :mrgreen:

[ Dodano: Sro Wrz 19, 2012 18:55 ]
Sporo ingeręcji jest aby kompresor tam zamontować.
Na razie muszę skończyć wymieniać w nim to co trzeba, silnik zrobiony (jutro tylko olej dostanie), jutro może skończę robić przedni prawy wahacz bo obydwie gumy wymieniam.
I jeśli lewy jest zdrowy to tyle... :mrgreen:

[ Dodano: Sro Wrz 19, 2012 23:24 ]
Hm... ciekawe, w R45 w benzynach nie stosowali już rezonatorów?
Ja mam coś takiego:
http://allegro.pl/chwyt-z...2579784094.html
I widzę że chyba wszystkie R45 coś takiego mają od puszki filtra bezpośrednio.

greg-si - Czw Wrz 20, 2012 19:32

ADI-mistrzu, R400 też ma takie coś w dolocie.
ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 21:03

To 400/45 nie mają rezonatorów :neutral: ?
To co to jest?
http://allegro.pl/rezonat...2648153624.html
W R200/25 inaczej wyglądają. Mozę dołożenie tego by dało ciekawy efekt :wink:

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2012 21:03 ]
Robię zawieszenie z tyłu i muszę wymienić tuleje na wahaczu górnym.
Potrzebuję tych dwóch tulej:
http://www.tomateam.pl/sk...ieszenie&c=1636
http://www.tomateam.pl/sk...ieszenie&c=1638
I tutaj moje pytanie, czy ta tuleja to jest ta:
http://allegro.pl/tuleja-...2591256048.html
Bo jak widać jedną stronę ma dłuższą a u mnie całkiem zerwała się z gumy i nie wiem czy przypadkiem ta na allegro to nie jest ta duża tuleja z dolnego wahacza.

7Tomi - Czw Wrz 20, 2012 21:10

ADI-mistrzu napisał/a:
Jakieś jeszcze opinie odnośnie tych dwój olejów?


Odnośnie marki olejów nie ale odnośnie oleju właśnie zamieniłem 5W40 na 10W40. Też mam taki motor z ZS 2005. NA 5W40 silnik sie pocił z rozpołowienia z pokrywy masakrycznie. Nie uszczelniałem narazie. Wymyłem motor i na półsyntetyku narazie jest sucho. Zalałem Castrola GTX Magnatec - silnik pracuje zdecydowanie ciszej niz na syntetyku.

ADI-mistrzu napisał/a:

Jak długo mogą być widoczne napisy na tłoku? Przez otwór świec widzę napis G2, jest jak by punktowany.


Są nakuwane ale nie we wszystkich modelach. W VVC wykute jest np. "160" To czy są widoczne zalezy od nagaru na tłoku ;)

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2012 21:10 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
Ale z rozrządem to masakra... te śruby niektóre to w takich miejscach są że odkręcenie ich jest jak kara boska :???:


To wyobraź sobie wymiane rozrządu w TF - silnik zabudowany z tyłu prawie zero dostępu ;)

ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 21:11

Wiem własnie ze zależy od nagaru czy widać, ale zastanawiam się przy jakim przebiegu już zaczyna go być tyle że nie widać.
Chodź z drugiej strony to też zależy na czym autko jeździ :razz:

A Tomi, mógł byś się jeszcze wypowiedzieć mi odnoście tulei wahaczy? Jutro chętnie bym już zamknął ten rozdział z zawieszeniem.

Wydaje mi się że ta tuleja to duży cukierek na dole, czyli ten mały powinien mieć chyba różne "patyczki" po bokach :???:

7Tomi - Czw Wrz 20, 2012 21:22

Remigiusz napisał/a:
W końcu coś konkretnego kupiłeś :mrgreen: Szkoda ze nie Diesel, bo zwykle 1.8 :roll:


Moje zwykłe 1.8 połknęło 2.0 IDT na Twoich kościach Remi :P

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2012 21:22 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
Wiem własnie ze zależy od nagaru czy widać, ale zastanawiam się przy jakim przebiegu już zaczyna go być tyle że nie widać.
Chodź z drugiej strony to też zależy na czym autko jeździ :razz:

A Tomi, mógł byś się jeszcze wypowiedzieć mi odnoście tulei wahaczy? Jutro chętnie bym już zamknął ten rozdział z zawieszeniem.

Wydaje mi się że ta tuleja to duży cukierek na dole, czyli ten mały powinien mieć chyba różne "patyczki" po bokach :???:


Co do zawiechy to jak juz bedziesz robił zrób sobie od razu te duże tuleje - link do niej dałeś. Kosztują ok 50zł z QH , Febi Bilstein lub Delphi. Moge polecić QH lub Delphi. Febi ciężko wchodzi w wahacz.

Sprawdze czy te górne są dostępne.

greg-si - Czw Wrz 20, 2012 21:25

ADI-mistrzu, tulejka którą pokazałeś jest od wahacza wzdłużnego.
Musisz kupić mały cukierek i jest on montowany od strony karoserii.
Ogólnie najczęściej jest ten wahacz nazywany poprzecznym górny.

ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 21:31

Te dolne wyglądają bardzo dobrze więc myślałem aby je zostawić.
Jak by w intercars'ie mieli na miejscu to bym jutro skończył tą zabawę, pojeździł bym już :razz:

Z tyłu są nadkola? Bo ja nie mam, niema nawet śladu aby kiedykolwiek były.

greg-si - Czw Wrz 20, 2012 21:34

Tulejki powinni mieć bo te akurat spokojnie podchodzą z każdej hondy civic z wielowahaczem na tyle z lat 90-00. Wyjęcie wahacza to kilka minut.
Nadkoli pełnych nie było. Jest tylko od strony wlewu paliwa taki plastik a`la nadkole który chroni rurkę wlewu paliwa.
Co do oleju to też leję castrola magnatec`a i nie narzekam od 4 lat.

7Tomi - Czw Wrz 20, 2012 21:37

ADI-mistrzu napisał/a:
Te dolne wyglądają bardzo dobrze więc myślałem aby je zostawić.
Jak by w intercars'ie mieli na miejscu to bym jutro skończył tą zabawę, pojeździł bym już :razz:

Z tyłu są nadkola? Bo ja nie mam, niema nawet śladu aby kiedykolwiek były.


Szukałem w IC, Fota, Gordon i co dziwne w katalogu ich nie ma szukajac po numerze oryginału :/

Nie ma nadkoli. Jak będziesz robił przy wahaczach weź szczote drucianą wyczyść dokładnie wnękę koła, przede wszystkim rancik nad kołem i wzdłuż drzwii - tam zbiera sie piach i błoto i gnija tylne błotniki. Później przemyj benzyna ekstakcyjna, zapodkładuj farba (np neokor) i później Bitgum, bitex w dużej ilości i bedziesz mial spokojna zime ;)

ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 21:38

Wahacze wyjęte, jutro zrobię przedni lewy (2 tuleje prawie skończyły żywot więc wymienię przy okazji wymiany klocków), z tyłu lewe także na wierzchu i obydwie tulejki wyrwało ale z prawej strony z tyłu także zrobię, bo pewnie niedługo padnie.
Na razie tylko przednie prawe zawieszenie zrobione całkowicie :wink:

7Tomi - Czw Wrz 20, 2012 21:38

greg-si napisał/a:
chroni rurkę wlewu paliwa.
Co do oleju to też leję castrola magnatec`a i nie narzekam od 4 lat.


Greg w poliftach nie ma już tej osłony. Przynajmniej w ZS'ach.

ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 21:39

Własnie nadkola z tyłu są zdrowiutkie, ale już myślałem aby je zabezpieczyć i miałem pytać jak, ale uprzedziłeś mnie, dzięki :wink:

U mnie także niema osłony, przewód paliwowy jest na wierzchu.

greg-si - Czw Wrz 20, 2012 21:41

Tomi_114 napisał/a:
Greg w poliftach nie ma już tej osłony. Przynajmniej w ZS'ach.

Żeby na takiej pierdółce oszczędzać. No chyba że rurka jest z innego materiału niż w R400 i nie rdzewieje.
Co do nadkoli to ja mam w swoim pełne nadkola z tyłu.

ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 21:52

Zwykła metalowa rurka dalej:

Może sobie dokupię osłonę do niej i założę, niby pierdoła ale zawsze.

Mały cukierasek domaga się wymiany:

Wyrwało gumę z metalowej tulei całkiem, druga niby się trzyma ale na rogach jak by nieco guma złazi więc na wszelki wypadek i ją wymienię żeby to samo się nie stało.

flapjck1 - Czw Wrz 20, 2012 21:54

Tomi_114 napisał/a:
To wyobraź sobie wymiane rozrządu w TF - silnik zabudowany z tyłu prawie zero dostępu ;)



robilem w mgf-ie: luzik zupelny, bardzo fajny dostep i jak na angoli przemyslane i koncepcyjne podejscie do tematu :) , wersja z klima, zeby nie bylo :) bez klimy na pewno latwiej

greg-si - Czw Wrz 20, 2012 21:55

ADI-mistrzu napisał/a:
Zwykła metalowa rurka dalej:

No to nieźle. Nie kupię zatem polifta bo jak taka pierdoła została wyrzucana z auta to wolę nie myśleć co jeszcze zostało wyrzucone na rzecz większych oszczędności.

Wymieniaj z obu stron. Jakbym miał kupować gumę na wahacze to chyba tylko febi.

ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 22:03

W interkarsie widzę tylko cały wahacz pod nazwą JTC700.
Czyżby nie było tulei do tego...? :shock:

greg-si, ogółem nie widzę aby czegoś więcej nie było, nie wiem jak jest w R400/R45 przedlift, ale u mnie jest np. częściowa osłona pod silnikiem. Dochodzi do miski olejowej i bo bokach nieco ją otacza.
Dali dystanse na zderzak aby nie dotykał blachy bezpośrednio, przynajmniej lakieru nie uszkodzi i nie będzie rdzewieć.

Z tego co widzę to ta rura on paliwa jest dość gruba, więc może doszli do wniosku że to po prostu nie przerdzewieje?

greg-si - Czw Wrz 20, 2012 22:18

ADI-mistrzu, częściowa osłona chyba jest w każdym, no chyba że ktoś ją zgubił zimą :D
Tuleje możesz szukać po numerze hondy, mały cukierek: 52393-SR0-004, a ten drugi od strony wahacza: 52395-SR0-A01.
Zawsze możesz pojechać do aso hondy i się zapytać o cenę. Może warto.

ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 22:39

Jutro zadzwonię do Honda Mataszyk, jak mają w dobrej cenie to się przejadę (mam 8.5km w jedną stronę), jak nie to będę inaczej się posiłkował.

Dzięki greg-si za numery części.

sTERYD - Czw Wrz 20, 2012 23:49

mały cukierek, to jest od górnego wahacza poprzecznrgo, przy "kosie" to są trochę inne tulejki, ale też do zdobycia.
marcinmarcin - Pią Wrz 21, 2012 12:51

Sorki za OT ale masakrycznie zrypane te tulejki... Tata ma Civica VI gen, 180tys i jeździ jeszcze na ORI zawiasie... (luzy sprawdza na stacji przynajmniej ze 2 razy w roku, jak usłyszał o sypiących się wahaczach).
ADI-mistrzu - Pią Wrz 21, 2012 23:27

Ja już skończyłem...
Zawieszenie ma masaktycznie dużo gum, aż się zdziwiłem :neutral:
No ale, na razie problem z głowy, jutro sobie troszkę pojeżdżę :wink:

sTERYD - Pią Wrz 21, 2012 23:57

faktycznie pod względem serwisowym to zawieszenie nie jest cudem. Ale wszystko wynagradza z nawiążką w prowadzeniu na szybkich zakrętach :obłoki:
ADI-mistrzu - Nie Wrz 23, 2012 14:53

Hm... z racji ze niema nadkoli z tyłu w R45 to może podpasowały by z Civica VI generacji?
http://allegro.pl/nadkole...2628203512.html
Ktoś próbował już?

P.S.
Cudownie się jeździ, nic nie piszczy, nie charczy, silnik przepięknie brzmi, a jak się w zakrętach trzyma i podczas ruszania, jak przyklejony :mrgreen:
Jeszcze wyjmę i przeczyszczę hamulce z tyłu, wymienię płyn hamulcowy i wsio :grin:

Remigiusz - Pon Wrz 24, 2012 01:14

Tam nadkoli nie ma bo sa zbedne tylko kolo baku jest jeden. Poczytaj greg-si, w nasze auta, tm podawaj od czego pasuja nadkola .
:mrgreen:

ADI-mistrzu - Pon Wrz 24, 2012 08:57

Czyli wsadził te które pokazuje, tylko szkoda ze niema punktów montażowych dla nich, nie za specjalnie mam ochotę dziurawić blachę :???:
Remigiusz - Pon Wrz 24, 2012 10:38

ADI-mistrzu, Blachowkręty, masa bitumiczna i jazda :mrgreen:
ADI-mistrzu - Pon Wrz 24, 2012 16:36

Nie mam zamiaru blachy dziurawić i robić kolejnych ognisk rdzy.
Pomyślę, może jakieś zaczepy wykombinuję.

[ Dodano: Pon Wrz 24, 2012 16:36 ]
Dziś wyczyściłem silniczek krokowy (te nowe tragicznie się czyści...) i podjechałem do znajomych na komputer.
Ogółem wszystko wygląda ok, temp silnika waha się na postoju między 89 a 94°C, sondy lambda obydwie działają, katalizator w stanie dobrym itp. itd.

Przełączyłem więc w tryb zbierania danych, pojeździłem i chyba znalazłem błąd w projekcie kolektora...
Mianowicie problem jest w MAP sensorze a dokładniej czujniku temperatury dolotowej.

Jak wiadomo opary oleju idą do kolektora gdzie są zasysane i spalane. To co się skropli to osadza się na ściankach i dlatego kolektor zazwyczaj się zaoliwiony wewnątrz.
W starek wersji kolektora był otwór do którego był podłączony wężyk idący do MAP sensora, tutaj postanowili (prawdopodobnie z racji jego awarii i konieczności wymiany całego ECU) wstawić go w kolektor.
W miejsce gdzie był otwór nie mogli go wstawić ponieważ są sam kanały ssące, przez co jest ciasno a przede wszystkim są wyższe tętnienia podciśnienia które przeszkadzają.
Więc umieścili go na przeciwnej ściance gdzie jest dalej od kanału dolotowego oraz jest sporo miejsca.

Niestety... ale zaprojektowane miejsce jest równoległe z osią kolektora, który jest prostopadle do silnika, ale silnik nie jest równolegle do osi pojazdu...
Ogółem silnik jest pochylony do przodu, przez do cały kolektor także a w efekcie w miejscu zrobionym dla MAP sensora zbiera się olej.
Na domiar złego, było taniej montować MAP sensory wyposażone już w czujnik temperatury powietrza a do tego doszło także dość bliskie umiejscowienie czujnika do dolnej ścianki kolektora.

Podsumowując, olej zbiera się w komorze dla MAP sensora który w efekcie nieco jest zanurzony w oleju który to dotyka czujnika temperatury i daje fałszywy odczyt.
Dlatego też przy 16°C na zewnątrz po rozgrzaniu silnika temp. powietrza widzi jako 50°C.

Najlepszym rozwiązaniem było by podniesienie czujnika wyżej, założenie filtru na odmy bądź przerobienie aby temp. powietrza brał z innego czujnika tak jak było to zrobione w starej wersji kolektora.

leszczu - Pon Wrz 24, 2012 19:35

ADI-mistrzu, a co powiesz na taką modyfikacje ??
http://myothercarsa2cv.co.uk/howto/rovertb.htm

ADI-mistrzu - Pon Wrz 24, 2012 20:08

Podpiłowanie śrubek niewiele da bo praktycznie nie wystają, przy maksymalnie otwartej przepustnicy tak naprawdę jedynym elementem który stoi na przeszkodzie strumieniowi powietrza jest środkowy wałek na którym trzyma się motylek.
Harry - Pon Wrz 24, 2012 20:11

no,ale przecież w 200 czujnik temp. jest w kolektorze i tez czasami glupoty pokazuje. CHyba tez na nim lekko olej sie osadza
ADI-mistrzu - Pon Wrz 24, 2012 20:19

Tak, też się osadza ale tamten pływa w nim albo jest tuż nad nim.

Może faktycznie kupie kolektor od Rover'a i lacetti i zacznę z dwóch sklejać jeden.

Harry - Pon Wrz 24, 2012 20:25

na komputerze jak byłem to też pokazywał głupoty mi. Jeden czujnik, jak drugi założyłem to już go nie spr. wiec nie wiem czy poda taka samą wartość
ADI-mistrzu - Pon Wrz 24, 2012 20:42

Sprawdzę następnym razem na wyjętym MAP'ie.
Własnie zauważyłem że w nowych kolektorach też jest różnica, są 2 wersje.
Ja nie posiadam czujnika zielnego wkręcanego w kanał dolotowy (zaślepiony otwór), ale widzę że część silników z MAP'em w kolektorze go posiada:
http://allegro.pl/kolekto...2613567498.html

Harry - Pon Wrz 24, 2012 20:45

jak chciałem kupić do swojego czujnik temp. to właśnie czujnik od 25,45 jest inny- tak usłyszałem
ale nie zagłębiałem się w to

ADI-mistrzu - Nie Paź 07, 2012 11:29

Dziś odebrałem twardy dowód, więc już wszystko prawnie załatwione :mrgreen:
(no jeszcze ubezpieczenie muszę kupić bo jeżdżę na miesięcznym).

Dziś pojechałem na myjkę ciśnieniową i wyczyściłem nadkola z tyłu i resztę auta tyle na ile czasu starczyło :razz: .
Szczotką z twardym plastikowym włosiem oczyściłem całe nadkole, potem szmatką wyczyściłem.
Odkręciłem tylne zderzak na rogach i pomalowałem hammerite, teraz niech sobie wyschnie, pomaluje jeszcze jedną warstwa i na to pójdzie grubo BITEX.
Później jeszcze kupię nadkola na tył i wykombinuję jak je zamontować bez potrzeby robienia dodatkowych otworów.

Tym razem wolę zapobiegać rdzy niż się jej pozbywać :wink:

[ Dodano: Wto Wrz 25, 2012 15:41 ]
I jeszcze pytanie mam do osób które posiadają fabryczne radio:

U was także nie działa regulacja bas'u ? U mnie niema żadnej różnicy między -7 a +7 bas :neutral:

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2012 18:44 ]
http://allegro.pl/honda-c...2599701010.html
Te wyglądają dość dobrze zaprojektowane względem karoserii.

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2012 17:38 ]
Chcieliście zdjęcia auta, więc proszę bardzo:









Mam nadzieję że się podoba, jak ktoś chce czegoś konkretnego fotkę to proszę pisać :grin:
I w przyszłym tyg będę miał profilowane nadkola do R/Civic bez potrzeby robienia otworów w karoserii (zaczepy).
Zobaczymy jak to wyjdzie.

[ Dodano: Nie Paź 07, 2012 11:29 ]
Kupiłem już nadkola i wyglądają nieźle.
Widzę że firma dość sprytnym sposobem produkuje te nadkola. Mianowicie coś przykłada do wnętrza aby odbił się kształt (np. cienki plastik po nagrzaniu).
Następnie w firmie tworzą odlew z włókna szklanego i na to wylewają materiał z którego będzie nadkole (coś typu plastiku, ale nie wiem czy przypadkiem nie jest to jakaś żywica).

Firma ta nazywa się FLORIMEX i posiada także pełne osłony pod silnik do R400 i R420 (czyli także R45 w benzynie i diesel'u).

Jak przymierzę nadkola i zamontuję to pokażę zdjęcia. Dobrą rzeczą są specjalne jak by łapki na rant, przez co nie trzeba ich wiercić.

greg-si - Nie Paź 07, 2012 11:37

ADI-mistrzu napisał/a:
Jak przymierzę nadkola i zamontuję to pokażę zdjęcia. Dobrą rzeczą są specjalne jak by łapki na rant, przez co nie trzeba ich wiercić.

Przymierzałem tak 3 czy 4 różne kształty (bardzo podobne do siebie) i tylko jeden w miarę pasował i mam go do dziś. Ciekawią mnie te łapki na ranty.

ADI-mistrzu - Pon Paź 08, 2012 19:44

Dziś zacząłem to montować, okazało się że jest nawet miejsce w karoserii na wkręt (trzeba najpierw taki kwadratowy plastik rozporowy w niego wsadzić).
Ogółem wchodzi ciasno i dobrze przylega, trzeba jednak nieco opalarką potraktować i dopasować ranty.

Tak to wygląda przed założeniem razem z tymi łapkami:




Tak chwile po wsadzeniu do wnętrza:





Tutaj widać punkt w którym można zastosować wkręt:


A tak po potraktowaniu opalarką:




Jutro kupię zaczep na wkręt, przykręcę i jeszcze lepiej to dopasuję. Ogółem nadkole będzie się trzymać na tych łapkach, wkręcie jednym w karoserię, 2 wkrętach w zderzak i jeden w plastikowy próg.

Remigiusz - Pon Paź 08, 2012 19:52

Skąd w końcu kupiłeś to nadkole ? Ciekawe to jest z tymi łapkami, tez bym zakupił. :wink:
ADI-mistrzu - Pon Paź 08, 2012 20:01

W warszawie znajomy ma jakiegoś znajomego... itd. itd. który handluje właśnie plastikami do samochodów, głównie nadkolami. Ogółem ma taki mini magazyn gdzie ma tego mnóstwo, osłony pod silniki też widziałem, ale głównie to sterta przeróżnych nadkoli.

Jedno nadkole to koszt 30zł, czyli komplet wychodzi 60zł.

greg-si - Pon Paź 08, 2012 20:23

Mam identyczne z tego co widzę ale u Ciebie ciut lepiej ono przylega.
W każdym razie dobrze że znalazłeś bo to jednak dość dobre zabezpieczenie.

Remigiusz - Pon Paź 08, 2012 20:27

Załatw taki jeden jeszcze :wink:
ADI-mistrzu - Pon Paź 08, 2012 20:30

Mogę Ci załatwić, tylko jak ja Ci to wyśle? :???:
Remigiusz - Pon Paź 08, 2012 20:37

ADI-mistrzu, Zwiń w rulonik :wink: Mi tak gostek do 200 kiedyś przednie nadkole przysłał i było dobrze :wink:

Wiec prosił bym o to jedno od strony pasażera co brakuje :wink:

ADI-mistrzu - Sro Paź 17, 2012 18:16

Te kostki montażowe do tego otworu to B14255, kosztują 2.5zł za sztukę w opakowaniach po 10szt.

[ Dodano: Pon Paź 08, 2012 20:39 ]
W rulonik nie wiem czy się uda, są znacznie sztywniejsze niż oryginalne przednie, ciężko się wyginają.

[ Dodano: Wto Paź 09, 2012 16:14 ]
Był plan zamontować dziś chodź jedno nadkole.
Ale w trakcie prac pomyślałem aby może przy okazji sobie nieco wygłuszyć je.
Pojechałem więc do sklepu i kupiłem biały podkład 3mm wygłuszający pod panele. Wróciłem i zacząłem to oklejać, ale jak się okazało mało który klej chce to łapać, nawet kropelka wymiękła.

Dopiero sylikon do szkła zadziałał i trzyma to:



A tak to wygląda już finalnie zamontowane, spasowane i przykręcone na 5 wkrętów (oczywiście pod kolor):





Ogółem trzeba je potraktować opalarką aby dobrze dopasować do naszych aut (a tym bardziej jak się wsadzi piankę do wygłuszenia). Do tego jeszcze mokra ścierka.
Ja robiłem to tak, że podgrzekałem kawałek aż robił się bardzo plastyczny, potem dociskałem ranty i mokrą szmatą studziłem.
Przed tym wszystkim dobrze wkręcić tą śrubę w otwór w karesorii, bo później może się okazać że mamy tam niezłą dziurę.
Trzeba też pilnować aby przy końcach jak się większe fragmenty uplastycznia aby nie zaczęło nadkole zapadać się do środka. Wystarczy wtedy taki "zwis" mokrą szmatką przycisnąć i po problemie :wink:

Remigiusz, da radę je pocztą wysłać raczej za jakieś 16zł jak jesteś zainteresowany nadal.

[ Dodano: Sro Paź 17, 2012 18:16 ]
Wymieniony osuszacz i skraplacz.
Podjechałem do znajomych aby sprawdzić klimę, wyszło że szczelna.
Więc nabijamy, włączamy i... i nie chłodzi.
Kompresor się załącza ale nie generuje ciśnienia, chyba za długo stał pusty :neutral:

Pytanie więc do was, czy kompresory były te same montowane w dieslach jak i w benzynach?
Mam zamiar kupić jedną z poniższych sztuk:
http://allegro.pl/sprezar...2716838520.html
http://allegro.pl/rover-2...2712769334.html
Tylko nie chce się nadziać że nie podejdzie :/

Remigiusz - Sro Paź 17, 2012 19:50

Wysyłaj wysyłaj :wink: :mrgreen:
7Tomi - Sro Paź 17, 2012 23:22

Inne są w Dieslu inne w benzynie.

W swoim powinienes miec taka jak idzie do k serii. Z tego co pamietam w kazdej k-serii 1.4 1.6 1.8 sa takie same.

ADI-mistrzu - Czw Paź 18, 2012 00:17

Tak patrzę, ale sprężarka np. ta:
http://allegro.pl/rover-4...2680499929.html
Która niby pochodzi z silnika 1.8 wygląda identycznie ja te:
http://allegro.pl/rover-2...2712769334.html
http://allegro.pl/sprezar...2716838520.html
Które niby są z diesla.
Czym miały by się różnić? Mocowaniem do silnika?

7Tomi - Czw Paź 18, 2012 07:51

ADI-mistrzu napisał/a:
Tak patrzę, ale sprężarka np. ta:
http://allegro.pl/rover-4...2680499929.html
Która niby pochodzi z silnika 1.8 wygląda identycznie ja te:
http://allegro.pl/rover-2...2712769334.html
http://allegro.pl/sprezar...2716838520.html
Które niby są z diesla.
Czym miały by się różnić? Mocowaniem do silnika?


Nawet numery masz na nich inne JPB101230 i JPB101240. Sprawdziłem w katalogu nie są zamienne.

ADI-mistrzu - Pią Paź 19, 2012 21:29

Tak pogrzebałem o tych pompach bo jednak spokoju mi to nie daje w czym 2 identyczne na oko sprężarki się różnią...
I doszedłem do tego że różnica jest w sprzęgle, diesel ma PV6 zaś w benzyniakach zastosowano PV5.
Otwory montażowe są w tych samych miejscach, otwory pod przewody także w tych samych miejscach i tych samych średnic.

Chyba zaryzykuję i wstawię tą dieslowską sprężarkę z podmienionym sprzęgłem.
Ktoś musi być pierwszy...

[ Dodano: Pią Paź 19, 2012 20:22 ]

Dziś doszła sprężarka i udało się ją zamontować, wiem tez czym się różnią.
Niżej napiszę artykuł jak ją podpasować do silnika benzynowego, jak uznacie za przydatne to możecie dać jako artykuł czy co innego:



Na pierwszy rzut oka są identyczne, ale po dokładniejszych oględzinach mają 3 różnice pomiędzy sobą które zaznaczyłem na zdjęciach.
Na pierwszym zdjęciu na górze jest sprężarka benzynowa, gdy się przyjrzeć to zauważy się że inne są koła pasowe.
Benzyna ma PV5 zaś diesel PV6 (5 rowków na pasek dla benzyny i 6 dla diesel).
Drugie zdjęcie pokazuje dolne mocowanie sprężarki, w benzynie jest kilka cm krótsze.
Ostatnią różnicę było najgorzej zauważyć ponieważ jest niewielka.
Mianowicie w benzynie tuleja tylne w sprężarce w którą wchodzi śruba montażowa jest z 1cm krótsza.

Ale jak to zamontować? W sumie niema większego problemu, nie będę opisywał jak są wykręcić i wkręcić, opiszę jak ją przerobić aby pasowała.

1. Pierwsza kwestia to koło pasowe, trzeba je zamienić:

Nad kołem pasowym jest sprzęgło które w trakcie pracy klimatyzacji jest przyciągane przez elektromagnes:

Aby je ściągnąć trzeba wpierw za nie złapać (ja użyłem imadła) ale niewielką siłą, po prostu ma się nie obrócić. Następnie odkręcamy śrubę po środku i ściągamy sprzęgło:



Za sprzęgłem jest zamek który trzeba ściągnąć a następnie cała piasta razem z łożyskiem wychodzi:



Po zdjęciu zobaczymy czarny elektromagnes, go można zostawić:

Poniżej widać obydwie zdjęte piasty razem ze sprzęgłami. W sumie musimy jedynie przełożyć piastę bo sprzęgło nowe jest w lepszym stanie jak i pozostałość.
Piastę papierem ściernym nieco wyrównałem i zdarłem nieco rdzy:




Ja jeszcze przetarłem piastę fosolem aby zmyć rdzę.
Potem jeszcze nieco brzegi pomalowałem, ale to tak dla siebie, nie trzeba tego robić :razz:

A tak wygląda już nasza stara piasta w nowej sprężarce:


Teraz nadszedł czas aby zamontować sprężarkę. Po jej wsadzeniu przykręcamy ją na 2 śruby, górną i tą z tyłu sprężarki. Dolną musimy niestety kupić bo jest za długa. Niżej widać zdjęcie jakiej o ile jest za długa oraz taka jaką kupiłem:


Gdy już przymocujemy sprężarkę na te 3 śruby, może pojawić się jeden mały problem... mianowicie tylna śruba w sprężarce z powodu że nieco bardziej odstaje będzie haczyć o przewody od klimatyzacji.
Dobrze że są aluminiowe, bo można je nieco odgiąć dzięki czemu da się je potem przymocować do sprężarki.

I to tyle, potem zakładamy alternator, pasek i cieszymy się :wink:

Ale jeszcze jedna uwaga, jak odkręcimy starą sprężarkę to dobrze czymś szczelnie zatkać przewody. Klimatyzacja posiada osuszacz która chłonie wodę, jeśli ich nie zatkamy to będzie ją chłonąć z atmosfery i szybko się zniszczy. A co za tym idzie, będziemy mieć wodę w układzie klimatyzacji co może zatrzeć sprężarkę.

Markzo - Wto Paź 23, 2012 00:00

ładnie o niego dbasz ;) fajny myk z tą sprężarką ;)

PS. wrzucaj mniejsze zdjęcia, te sie okropnie wolno ładują...

ADI-mistrzu - Wto Paź 23, 2012 09:23

Wiem własnie z tymi zdjęciami, normalnie robiłem że na stronie były małe zdjęcia i po kliknięciu robiły się większe, ale zmienili sposób ich dodawania :neutral:
I teraz albo małe i szybko ładujące się albo szczegółowe ale obszerne i robi się kłopot z ładowaniem strony.

Kiedyś tak ładowałem, małe zdjęcie i po kliknięciu wyrzucało na inny url do większego zdjęcia i działało to szybko i wygodnie. Ale teraz jest zaimplementowany jakiś mechanizm w stronę i tylko małe zdjęcie powiększa :neutral:

[ Dodano: Wto Paź 23, 2012 09:23 ]
Miałem robić ten kolektor... ale na razie jestem wypompowany z kasiory... :???:
Wczoraj z klimą się męczyłem ze znajomymi i jakoś hula, dziś się zobaczy czy coś nie uciekło.
Problem jest tylko jeszcze że niskie ciśnienie generuje bo zaledwie niecałe 10br.

Podejrzewamy zwór rozprężny że szwankuje i dziś chyba się go wyjmie i wyczyści, bo po odłączeniu wentylatora od klimy ciśnienie rośnie do tych 15 bar i włącza się wentylator od chłodnicy i ją zbija.
Na początku ciśnienie tłukło tylko do 5 bar ale po kilku takich skokach ciśnienia ruszyło do 10bar więc przypuszczamy zacinający się zawór.

A może macie pomysł czy może być to coś innego?

sTERYD - Wto Paź 23, 2012 23:19

a może po prostu sprężarka z diesla podłączona do benzyny ma za małe obroty...?
porównywałeś koła pasowe na wale?

ADI-mistrzu - Wto Paź 23, 2012 23:39

Na wyższych obrotach silnika też jest niskie ciśnienie.
Remiego poproszę aby mi zmierzył ile średnicy ma.

Wymieniłem dziś zawór rozprężający (strasznie to się wymienia...) i ciśnienia może nie podskoczyły ale szybciej się nabijają i schodzą.

Ale wydaje mi się teraz ze może być to przyczyna tak niskiej temperatury na zewnątrz.
Bo po odłączeniu wentylatora klimatyzacji (wentylator chłodnicy nadal pracuje) ciśnienie momentalnie rośnie w granice 15 bar chodź skraplacz lekko ciepły jest.
Jutro podjadę do nich i poproszę aby sprawdzili to w innym aucie, może szuka się dziury w cały a winna jest po prostu pogoda...

Remigiusz - Pią Paź 26, 2012 20:38

Nie wiem do końca jak działa klima w MK2 bo to już klimatronic i więcej czujników to ma :neutral:

Zmierzę tobie to kolo pasowe na dole :wink:

[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 20:38 ]
średnicą tego kola jest w Dieslu 145mm :wink:

ADI-mistrzu - Sro Paź 31, 2012 14:04

Pytanie mam o seryjne radio i nagłośnienie:

Co tak badziewnie gra? Głośniki czy radio?
No zero basu, to pierdzi a nie gra :neutral:
Dziś podłączyłem radio do KIA Sportage ojca i tam bas nawet dobry jest ale nie wiem czy jest tam jakiś jeszcze inny wzmacniacz czy może głośniki w R45 są tak znakomitej klasy.
Z drugiej strony kiedyś na chwilę wsadziłem inne radio do mojego R i tez bas wydawał się lepszy.

Ktoś wie o co chodzi? Wolał bym pozostać przy fabrycznym radiu.

flapjck1 - Sro Paź 31, 2012 15:19

u kumpla w poliftowej 45tce gra calkiem ladnie, glosniki fabryczne, radio jakies tanie jvc za 300

sprawdz czy glosniki masz sprawne, a jak tak to jakie? juz widzialem rozne cuda z wyjmowaniem glosnikow przez handlarzy

Remigiusz - Sro Paź 31, 2012 15:45

Głośniki są shitowate :mad: Uwazam ze Opel Vectra B ma orig super nagłośnienie a starszy rocznik.
ADI-mistrzu - Nie Lis 04, 2012 17:33

Rover 75 w wersji 1.8 posiadał ESP i ASR?
Bo z tego co widzę to katalogowo model komputera (ECU) jest taki sam, różnią się tylko wsadem.
Tak się zastanawiam czy by nie dało rady dekompilować kodu ECU i przepisać część odpowiedzialną na ESP i ASR do R45/R25 oraz dołożyć instalacje.

sknerko - Nie Lis 04, 2012 19:30

z tego co pamiętam to 1.8 nie miały nigdy ani ASR ani tym bardziej ESP którego żadne R nie miały
ADI-mistrzu - Pią Lis 09, 2012 09:01

Wie ktoś czy jest różnica w sednicy kanałów dolotowych w kolektorze ssącym między wersjami 1.4, 1.6 i 1.8?
Jaka jest średnica w 1.8?

flapjck1 - Pią Lis 09, 2012 10:17

nie ma roznicy, inaczej jest dopiero w kolektorze typu VVC tym z takim kwadratowym airboxem
ADI-mistrzu - Sob Gru 29, 2012 11:36

Chciałem przerobić kolektor z lacetti bo ma zmienną geometrię kanałów ale za to strasznie wąskie kanały :/
Nie są okrągłe a raczej eliptyczne, w najszerszym miejscu jakieś 35mm a w węższym 23mm.
Wychodzi jakieś 632mm² przekroju dla lacetti w porównaniu z 803mm² w Roverze.

Trzeba będzie pomyśleć bardziej...

[ Dodano: Sro Gru 12, 2012 09:41 ]
Przyciski od podgrzewania foteli są takie same w polifcie jak i przed liftem? Po zdjęciach nie mogę dojść.

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 11:36 ]
Maty grzewcze z R75 pasują do R45? Do foteli raczej na pewno wejdą, ale czy wtyczki są takie same?

greg-si - Sob Gru 29, 2012 11:56

Na wtyczki nie patrz. Najwyżej kupisz jakieś inne a te wytniesz. To chyba najmniejszy problem.
Bardziej obawiałbym się mat czy dobrze będą pasowały.

Markzo - Sob Gru 29, 2012 12:07

fotele w 75 i 45 są takie same, mozna włożyć nawet kubły z ZT do 45/zs. Takze maty spasują wg mnie.
flapjck1 - Sob Gru 29, 2012 12:24

czyli do 400tki tez powinny podejsc?
Markzo - Sob Gru 29, 2012 12:29

400 ma inne mocowania, Greg-si żeby wsadzić kubełki z ZS dorabiał mocowania.

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 12:29 ]
sTERYD napisał/a:
nie bałdzo, chyba że razem z fotelami

ale co nie bardzo?

sTERYD - Sob Gru 29, 2012 12:33

za długo pisałem odpowiedź na posta przed Twoim ;)
Myślałem, że kolega chce same maty założyć od 75

ADI-mistrzu - Sob Gru 29, 2012 19:51

Bo chce same maty wsadzić, czyli rozpiąć tapicerkę foteli, wsadzić maty z R75 (bo najłatwiej dostać) i spiąć z powrotem.

A wtyczki wolał bym jednak oryginalne dlatego tak kombinuje :wink:

P.S.
Kubełków nie chcę, mimo że fajne to ta niby skóra jest nędznej jakości, wole swoje na prawdziwej skórce :mrgreen:

kondzio508 - Nie Gru 30, 2012 13:03

ADI-mistrzu,

Ja teraz montowałem cała Tapicerke od R25 2004 kupiłem u Tomiego jak jeszcze był ostatnie dni na forum ;) i mając juz fotele rozłozone na 2 częsci , wpadł pomysł własnie montażu mat grzewczych , miałem trochę łatwiej bo maty miałęm z mojego angola R45 i okablowanie czyli wtyczki też , dorobiłem tylko kable i przkazniki po swojemu z bezpiecznikiem , podłaczyłem pod bezpiecznik szyby el. zeby mi nie grzały jak stacyjkę wyłączę , a guziki od włączania mat umiesciłem w podłokietniku koło ręcznego .

nie wyobrażam sobie skóry bez grzania :P

ADI-mistrzu - Pią Sty 11, 2013 15:02

Moja skóra o dziwo nie jest taka zimna, ale i tak ogrzewanie było by fajna sprawą :mrgreen:

Najwyżej zaryzykuje, może od R75 są takie same wtyczki.

[ Dodano: Sro Sty 09, 2013 21:59 ]
Tak na początku się zarzekałem że będę robił kolektor zmiennej długości....
No i powoli do przodu, dziś dostałem kolektor z Rovera wraz z czujnikami, listwą wtryskową i przepustnicą. Co ciekawe koleś dołożył mi cewki zapłonowe (nasuwane na świece) oraz czujnik położenia wałka rozrządu :razz:
A to wszystko za 50zł :mrgreen:

Teraz czekam aż dojdzie zamówiony kolektor z lacetti i zacznę projektować stwora.

[ Dodano: Pią Sty 11, 2013 15:02 ]
Oryginalny kolektor Rovera wstępnie zaprojektowany, a tak wygląda symulacja przepływu w nim:
http://obrazki.elektroda...._1357912931.jpg
http://obrazki.elektroda...._1357912932.jpg
http://obrazki.elektroda...._1357912933.png

Przyszedł dziś kolektor z lacetti, będzie trzeba nieźle się nagłowić aby zrobić z tego jeden :|

greg-si - Pią Sty 11, 2013 15:20

szczerze to jestem ciekaw co z tego wyjdzie ale jakoś nie chcę wierzyć że da to zadowalające efekty
ADI-mistrzu - Pią Sty 11, 2013 16:19

Jak się nie sprawdzi to się nie dowie :wink:

Ogólnie kolektor z lacetti ma taki sam rozstaw kanałów dolotowych przy głowicy, nawet mocowanie na przepustnicę pasuje idealnie do Rover'a :mrgreen:
http://obrazki.elektroda...._1357917212.jpg
http://obrazki.elektroda...._1357917214.jpg

Wewnątrz są klapki:
http://obrazki.elektroda...._1357917283.jpg
http://obrazki.elektroda...._1357917285.jpg
Zamykają otwór w połowie kanału przez co powietrze musi iść tak jak by na około.

Normalnie jest to sterowane gruszką przez podciśnienie:
http://obrazki.elektroda...._1357917328.jpg
Ale trzeba będzie to przerobić i sterować serwomechanizmem, bo nie wiem jak tą gruszką sterować.

Ogólnie trzeba wyciąć mocowanie na przepustnicę i zalepić otwór. Z z drugiej strony zrobić otwór i przeszczepić mocowanie przepustnicy wraz z mocowaniem silnika krokowego.
Do obcięcia także końcowe złącze do głowicy razem z wejściem na wtryskiwacze i do wszczepienia te pochodzące z Rover'a.
No i kanały w lacetti trzeba nieco rozdmuchać bo coś wąskie są :neutral:

Reszta to otwory na czujniki, odmy itp. ale to szczegół.

[ Dodano: Pią Sty 11, 2013 16:19 ]
P.S.

Ma ktoś pomysł jak plastiki łączyć? Albo robił ich zgrzewanie lub spawanie i może opisać?

Markzo - Pią Sty 11, 2013 16:48

Daj komuś kto spawa plastik, najmniej kłopotów będzie ;) ciekawe co z tego wynikie, kibicuje!
bociannielot - Pią Sty 11, 2013 16:52

Markzo, rożnie spawają, nie każdy dobrze wiem z doświadczenia, jak szef handlował autami często spawany element pękał w tym samym miejscu - trzeba generalnie wtopić inny kawałek plastiku jako łącznik w spawany element, jak widać wielu tego nie robi "speców".
Markzo - Pią Sty 11, 2013 16:56

bociannielot napisał/a:
Markzo, rożnie spawają, nie każdy dobrze wiem z doświadczenia, jak szef handlował autami często spawany element pękał w tym samym miejscu - trzeba generalnie wtopić inny kawałek plastiku jako łącznik w spawany element, jak widać wielu tego nie robi "speców".

Dobry spec to podstawa, ja często lutowałem plastiki zwykłą lutownicą i wzmacniałem żywicą, ale tutaj nie wiem, czy bym to umiał ładnie polepić :/

ADI-mistrzu - Pią Sty 11, 2013 16:58

Wolał bym sam to jednak zrobić... spróbuje opalarką to topić tylko co z topnikiem... może jakiś kawałek zwykłej plexy wystarczy?

No i kasiorkę pewnie na hamownię trzeba będzie przygotować.

Markzo - Pią Sty 11, 2013 17:04

złap w paru miejscach zwykłą lutownicą a potem obleć opalarką, tylko sprawdź, czy da sie łączyć ze sobą plastik R i lacetti. Bo najlepiej by było lepić to takim samym materiałem.
Remigiusz - Pią Sty 11, 2013 17:44

To lutowania plastiku trzeba uzyc ten sam rodzaj plastiku ktory chce sie razem polaczyc. Trzeba poszukac napisalo co to za rodzaj jest bo innaczej to nie bedzie trzymalo.
ADI-mistrzu - Pią Sty 11, 2013 19:35

Kolektor Rover'a to:
PA66 GF30

Kolektor Lacetti:
PA6 GF33

Czyli lacetti ma o 3% więcej włókna szklanego. Mają też nieco inny skład chemiczny ale obydwa to polimery z podobnej grupy więc powinny się połączyć.

brkzzz - Pią Sty 11, 2013 23:13

ADI-mistrzu, tak jak wyżej napisano, podstawa to użyć jako spoiwo taki sam materiał jak element rodzimy. Na pewno zostaną przy cięciu jakieś resztki z któregoś z elementu i można ich użyć do tego celu.
Co do samego procesu, myślę że przede wszystkim trzeba naprawdę nie żałować spoiwa przy spoinie robiąc spory naddatek na ściegu oraz bardzo cierpliwie przeprowadzać spawanie bez gwałtownych skoków temperatur, uprzednio podgrzewając oba elementy - ale to pewnie wiesz :]

ADI-mistrzu - Wto Lut 26, 2013 09:43

Drażnią mnie fabryczne głośniki które w ogóle niskich tonów nie wydają....
Chce je wymienić na coś co będzie w ogóle grało, i tak się zastanawiam z montażem tego, niema problemów z otworami podczas wstawiania innych głośników?

Z racji że twiterki mam przy lusterkach, to raczej lepiej w dolnych głośnikach ich nie mieć.

Nie zależy mi aby było głośno w aucie, więc może i taki busz się sprawdzi?
http://allegro.pl/glosnik...3049303199.html

Albo coś z tych:
1. http://allegro.pl/glosnik...3036974911.html
2. http://allegro.pl/glosnik...3060495585.html

[ Dodano: Wto Lut 26, 2013 09:43 ]
Albo to:
http://allegro.pl/glosnik...3059646153.html

Pływak - Wto Lut 26, 2013 09:52

Jak juz sie bawisz w audio to zrob to porzadnie. Kup w miare dobry odseparowany zestaw i zmien calosc razem z wysokotonowymi. Dodatkowo wyglusz sobie drzwi. Z czasem dokupisz fajne radyjko + jakis maly wzmak i bedziesz zadowolony. Kupujac tanie kiepskie glosniki narobisz sie z montazem, a na koniec nie bedziesz zadowolony z efektu.
ADI-mistrzu - Wto Lut 26, 2013 09:56

Audiofilem nie jestem, przy radiu fabrycznym bym został a drażni mnie że niema różnicy w ustawieniach między basem na -8 a +8 :|

Myślałem że to radio, ale jak wsadziłem do ojca do KIA to... niebo a ziemia.

Wzmak mi nie potrzebny, rozkręcać tego nie będę, nie chce tylko aby przypadkiem wsadzając inne głośniki trafić na to samo.
Drzwi będą wygłuszane razem z wymianą głośników.

Pływak - Wto Lut 26, 2013 10:11

To tez napisalem, ze masz kupic w miere dobre glosniki, a nie hi end. Z tanich zestawow ludzie polecaja DIORA GDS1607 z drozszych chyba nadal fajny jest Helix ale glowy nie dam bo ja kupujac glosniki oscylowalem w wyzszym przedziale cenowym. Pytaj grega on jest dobry w temacie CA

Co do wzmaka to nie chodzi o glosnosc tylko o jakosc. Glosniki zasilone wzmacniaczem zagraja lepiej, czysciej i dynamiczniej. Samo radio samochodowe mimo iz na wielu jest napisana moc 40-50W tak naprawde w porywch to ma z 15W mocy rzeczywistej wiec nawet podpiecie starego uzywanego soniacz 40W RMS seri XM bedzie robilo spora roznice. Takie wzmacniacze kupisz juz za nawet 100zl.

ADI-mistrzu - Wto Lut 26, 2013 10:20

Tą diorą mnie zaciekawiłeś.... poczytam opinie, popytam ludzi, może faktycznie je wstawię :wink:
Adrian - Wto Lut 26, 2013 12:08

Jedź do Auchan po Diory. ;) Pelsona możesz popytać. On je ma u siebie.
ADI-mistrzu - Sob Mar 09, 2013 12:18

Diory mam już od wtorku, ale na razie nie było czasu ich zakładać.

Ale mam pytanie:
Wysoko tonowe głośniki jak będą montowane przy lusterkach? Trzeba tam coś rozwalać czy wchodzi plug&play?
Myślałem aby go podmienić po prostu, ale w diorach chyba nie schodzi na metalowa siatka z przodu.

[ Dodano: Sob Mar 09, 2013 12:18 ]
Przymierzyłem, klosz niskotonowego jest szerszy niż otwór na głośnik :neutral:
Jak ty to montowaliście?

Wysoko tonowe pasują na miejsce starych, niema większych problemów z tym.

frydrys - Sob Mar 09, 2013 12:29

ja dopasowywałem dystanse do głosników ( otwór wew. dystansów był mniejszy od głosników, pomogło szlifowanie w wybranych miejscach ) i gotowe mozna przykrecac do drzwi

ADI-mistrzu - Pią Lis 01, 2013 11:01

Możesz mi wysłać większe zdjęcie?
I skąd dystanse wziąłeś?

adi-mistrzu@o2.pl

[ Dodano: Wto Mar 26, 2013 17:29 ]
Głośniki zamontowałem z 2 tyg temu, niema z tym większych problemów ale dystanse trzeba kupić.
Problem tylko jest z upchnięciem zwrotnicy, ja ją wsadziłem zamiast gąbki w boczku drzwi, dokładnie za rączką do otwierania drzwi.

Ale tak czy siak bass jest do .... do niczego :|
Może nieco się poprawił ale szału niema, więc to wina radia.

Będzie trzeba je w takim razie przerobić... hardware jak i software, bo wkurza mnie że nie odświeża informacji na temat stacji.

Więc w planach wymiana końcówki mocy na większą oraz wyciągnięcie i zmodyfikowanie wsadu.

P.S.
Może ktoś ma radio oryginalne na CD zbędne lub uszkodzone? Miał bym na czym eksperymentować.

P.S. 2
Takie małe zdjęcie jak wyglądał samochodzik po przejechanej trasie 300km przez zaspy w góry na deskę :)
http://obrazki.elektroda...._1364315177.jpg

[ Dodano: Pią Lis 01, 2013 11:01 ]
Potrzebuję spinki zderzaka przedniego, dokładnie kawałek plastiku który znajduje się w tych miejscach po obu stronach:

http://obrazki.elektroda...._1383299904.jpg

Może ktoś wie gdzie to dostać albo ma na sprzedaż?

P.S.
Żadnej stłuczki nie było :p
Podczas zdejmowania nadkola w celu sprawdzania czy jakaś rdza się nie pojawia (na szczęście czysto) zauważyłem że z jednej strony jest ułamana.

greg-si - Pią Lis 01, 2013 11:04

A jaka tam spinka siedzi?
ADI-mistrzu - Pią Lis 01, 2013 11:11

http://obrazki.elektroda...._1383300664.jpg

Tutaj jest zdjęcie tej ułamanej, ale ona ma kształt C, tak że zderzak tak jak by na niej wisi.

greg-si - Pią Lis 01, 2013 12:11

Na tym zdjęciu nic nie widać.
Chodzi o to?
http://www.mgrover.com.pl...products_id=598

ADI-mistrzu - Pią Lis 01, 2013 12:24

ooo.. dokładnie, nie myślałem nawet że jest to w sprzedaży :|
greg-si - Pią Lis 01, 2013 13:00

jakbyś zamawiał to chętnie dwie sztuki dla siebie wezmę :P
flapjck1 - Pią Lis 01, 2013 13:46

ja to kupowalem w rimmerbrosie, wysylka w kopercie kosztowala mnie 2,5 gbp :)
ADI-mistrzu - Pią Lis 01, 2013 13:59

Spinka w rimmerbros kosztuje 2.17£, więc 33p?

W sumie przy 3szt. zamówionych wyszło by podobnie conowo co w mgrover.com.pl.

greg-si, co zauważyłeś ze także masz połamane :P ?

[ Dodano: Pią Lis 01, 2013 13:59 ]
Chyba że ktoś osobiście z forum by podskoczył do mgrover.com.pl i powysyłał listami? Wyszło by taniej niż płacenie 12.5zł za wysyłkę tak drobnych elementów.

greg-si - Pią Lis 01, 2013 14:09

Nie zauważyłem tylko są połamane od zawsze :P
ADI-mistrzu - Pią Lis 01, 2013 14:43

greg-si, czyli dwie sztuki chcesz?