Zobacz temat - [R25] Przystosowanie lamp do ruchu prawostronnego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Przystosowanie lamp do ruchu prawostronnego

alter6 - Nie Wrz 09, 2012 22:31

witam,
może ktoś się orientuje czy lampy przednie od ZR albo do R25 ANGLIKA będą wstanie się przystosować do norm naszych. Bo na szkle nie zauważyłem załamań takich jak są w R200 po prostu są takie jak szyba bez nacięć.

Raptile - Nie Wrz 09, 2012 23:36

alter6, nie rozumiem tego zdania . Jak sie mają same przystosować ? Musi byc EU i tyle
Krzysi3k - Pon Wrz 10, 2012 09:33

alter6, jasne, że się da :)
Szkła ryflowane przekładasz z lamp europejskich do anglików i tyle :)
Tyle, że musisz je rozkleić i potem znów zakleić :)

Pływak - Pon Wrz 10, 2012 11:58

Są lampy w niektórych autach z gładkim kloszem, które można przestawiać na ruch prawostronny i lewostronny i kolega pyta czy w R25 lub ZR idzie zmieniać ustawienia lamp miedzy RHD i LHD bez rozklejania czy wymiany. Je niestety nie wiem bo nie miałem ani 25 ani ZR ale możesz zajrzeć w instrukcje bo właśnie w instrukcji od jakiegoś auta rzucił mi się fragment dotyczący zmiany ustawień lamp więc jeśli taka możliwość jest powinno być o tym info w instrukcji :)
Krzysi3k - Pon Wrz 10, 2012 12:15

alter6 napisał/a:
może ktoś się orientuje czy lampy przednie od ZR albo do R25 ANGLIKA będą wstanie się przystosować do norm naszych

Ja tu sprecyzowanego pytania odnośnie przestawiania nie zauważyłem, więc nie wiesz co autor miał na myśli.
Ja w poprzednim poście wyczerpałem temat, inaczej zrobić się nie da, więc Pływak, skoro sam nie miałeś, ani tym bardziej nie grzebałeś w lampach to nie podważaj mojego zdania, ok?

Pływak - Pon Wrz 10, 2012 13:10

Wybacz ale udzielam odpowiedzi na temat bo widać Rapt napisał wprost, ze nie zrozumiał. Nie robię OT jeśli masz jakiś problem zgłoś post do moderacji, z dopiskiem "Pływak podważa moją wypowiedz, a moderacji spi. Warna mu!! " bo ja nie mam zamiaru się znowu przepychać z kimś komu się coś wydaje, a jeśli nie masz zamiaru zgłaszać to po prostu się nie rzucaj na każdą moją wypowiedz. Dziękuje EOT.
Krzysi3k - Pon Wrz 10, 2012 13:27

Pływak napisał/a:
Je niestety nie wiem bo nie miałem ani 25 ani ZR ale możesz zajrzeć w instrukcje bo właśnie w instrukcji od jakiegoś auta rzucił mi się fragment dotyczący zmiany ustawień lamp więc jeśli taka możliwość jest powinno być o tym info w instrukcji :)

Ja w pierwszym poście wyraźnie napisałem, że możliwe jest poprzez zmianę szkieł ryflowanych w lampie, a Ty coś mącisz z instrukcją i przełączaniem między LHD i RHD (pewnie pomieszało Ci się z lusterkami).
Również EOT.

Pływak - Pon Wrz 10, 2012 13:35

Nie, nie z lusterkami. Są lampy z gładkim kloszem (o takim pisano wyżej bo tak rozumiem "bez nacięć") które można przestawiać na LHD i RHD mechanicznie albo w nowych autach elektronicznie (przyciskiem). Widziałem w instrukcji jakiegoś auta nie tak dawno, ze właśnie można było przestawić odbłyśnik i z wersji angielskiej zrobić bez rozklejania wersje na kontynent nie pomne co to był za model dlatego napisałem, ze nie miałem 25 i sugerowałem autorowi pytania sprawdzić bo może jest wzmianka na ten temat w instrukcji. Ty natomiast piszesz o przekładce szkieł ryflowanych, a imo pytanie takowych nie dotyczyło...
Krzysi3k - Pon Wrz 10, 2012 13:37

Tak, tyle że ja jestem PEWIEN, że to jedyny sposób, rozumiesz?
Pływak - Pon Wrz 10, 2012 13:43

No ale w 25 i ZR są ryflowane? Bo pytanie jest o 25 i ZR, a ty o przekładce ryflowanych? Ja widziałem 25 i ZR z gładkimi kloszami ale możliwe, ze były ryflowane nie neguje ale autor pisał o gładkich dlatego moja sugestia:]
Krzysi3k - Pon Wrz 10, 2012 13:58

Zaraz pojadę przywiozę rozebraną lampę żeby Ci fotkę wstawić.
Wszystkie fabryczne R25/ZR przed liftem miały szkło ryflowane w reflektorach. Z zewnątrz jest gładkie, a w środku w lampie świateł krótkich jest szklane szkło ryflowane, tak uformowane żeby świeciło dla ruchu lewo, bądź prawostronnego. I właśnie to szkiełko można bez problemu przełożyć, teraz rozumiesz?

Pływak - Pon Wrz 10, 2012 14:07

No i taka mi odpowiedz wystarczy nie musisz mi nic pokazywać. W takim razie autor sam się nie przyjrzał lampą albo ma jakieś modyfikowane. bo wyraźnie pisał, ze jest bez nacięć. Napisał, że gładkie to BŁĘDNIE pomyślałem, że takie jak u mnie w AR którą są gładkie bez żadnych wkładek i innych pierdół. Po prostu gładki klosz i pod nim żarówa, a nie ze tylko kawał pleksy jest gładkiej na zewnątrz, a w środku ryflowane bo tu się zgodzę jak jest ryflowane nie przestawi i wszystko jasne. Po co się było stresować skoro nigdzie Ci nie wytknąłem, że coś źle napisałeś, a jedynie wspomniałem jak to wygląda w przypadku niektórych lamp gdzie klosz jest na prawdę gładki, a nie tylko obudowa zewnętrzna? Trzeba było od razu napisać, ze nie jest gładki i po temacie, przecież nie upierał bym się, ze ryflowane tez idzie zmienić, a nie znów czepiać bez sensu bo myślisz, ze moim życiowym celem jest podważanie twojego zdania? ;]
Krzysi3k - Pon Wrz 10, 2012 14:14

Nie - cokolwiek miałoby to znaczyć ;)
EOT

alter6 - Pon Wrz 10, 2012 20:33

Jeżeli o przystosowanie chodzi to miałem na myśli podjechanie do stacji kontroli pojazdów i ustawienie świateł na ruch prawostronny, ale faktycznie kiepsko z tym bo zauważyłem w sklepie kiedy przeglądałem nowe lampy, że mają załamania na szkle więc pomysł odpada jedynie tak jak wspomniał Krzysi3K(oczywiście jeśli idzie dostać same szkła (gdzie jeszcze nie spotkałem gdzie można takowe dostać),a ma ktoś do sprzedania taki komplet lamp nie Angliki używany bo na Alledrog to dość drogie za 300 zł sztuka to nówki mam za 350 zł
piotrekcrash - Pią Wrz 14, 2012 16:38

Ewentualnie taka przeróbka lamp angielskich:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=394217