Zobacz temat - Rover 214 1.4SI 103KM / ROVER 200 1.4SI 103KM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 214 1.4SI 103KM / ROVER 200 1.4SI 103KM

ozborn - Czw Wrz 20, 2012 13:30
Temat postu: Rover 214 1.4SI 103KM / ROVER 200 1.4SI 103KM
Witam wszystkich. Obecnie jestem na etapie kupna swojego pierwszego samochodu dlatego też ciężko mi podjąć konkretną decyzję. W oczy rzuciły mi się właśnie samochody które napisałem w temacie (Rover 214 1.4SI 103KM / ROVER 200 1.4SI 103KM). Czytałem trochę na ich tematy tu ale są strasznie różne zdania. Dlatego może wkleję tu konkretne oferty i ktoś będzie w stanie mi coś powiedzieć/doradzić. Moi znajomi odradzają mi takich wynalazków ale czytając opinie ludzi którzy mieli styczność z tymi autami raczej je polecają. Chciałbym też mieć je ekonomiczne w miarę a z tym chyba gorzej. Dojazd do pracy to około 8km w obie strony. Poza tym autko na wycieczki z dziewczyną, odwiedzenie rodziny czy jakieś zakupy w większych miastach. Pomóżcie Panowie :) Oto linki do furek:

http://otomoto.pl/rover-2...-C25445694.html

http://otomoto.pl/rover-2...-C25886060.html

leszczu - Czw Wrz 20, 2012 13:49

ozborn napisał/a:
Moi znajomi odradzają mi takich wynalazków

A któryś z tych znajomych miał kiedyś samochód tej marki ??
A jeśli chodzi o autka.
http://otomoto.pl/rover-2...-C25445694.html
Prawdopodobnie przedni zderzak był kiedyś malowany. Prawy próg ma dość sporo wgniotkę, tak samo jak przedni błotnik. A tak poza tym wygląda w porządku.
http://otomoto.pl/rover-2...-C25886060.html
Kierownica dość mocno zjechana jak na ten przebieg. Polski salon. I to byłoby na tyle. :grin:
Tu masz jeszcze co ewentualnie sprawdzać przy tym modelu.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124

ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 13:53

Widzę kolego że masz podobne potrzeby jak ja gdy swojego pierwszego (też r200) kupowałem.
Jak ktoś odradza to zapytaj się dlaczego i czy miał styczność z marką.
Wręcz gwarantuje że napisze że części drogie i trudno dostępne i będą problemu, a na drugie pytanie powie że słyszał, wie itp. ale że nie widział i nie jeździł :wink:

Moim zdaniem w tej cenie i z tych lat niema nic ciekawszego, auto nie wygląda na swoje lata.
Ogółem części są dostępne bez problemu, gorzej z blacharką ale z tym też tragedii niema.
Silniki w poldkach były więc do nich części full.
Zawieszenie też bez problemu. Silniki dość mało awaryjne jeśli się co jakiś czas je dogląda (poziom płynów) i trzyma pewnych reguł (jak. np. nie przekraczanie 3tys. obrotów do puki silnik nie jest rozgrzany).

Mi moim bardzo dobrze się jeździło przez 3 lata, nic się nie działo, jeździłem po mieście jak i w trasy (około 900km w zimie na deskę) i nic.
W maju sprzedałem z żalem... no ale trzymam się dalej marki więc raczej mnie nie odstraszyła jak i bardzo wielu innych osób które się skusiły :wink:
W legionowie jest jedna osoba która w rodzinie ma już chyba 3 sztuki roverów R45, R200 i MG ZS (tak imejdz, o Tobie mowa :mrgreen: ).

Te egzemplarze co pokazałeś to tak:
1. Komis więc cena w górę poszła, właściciel by taniej sprzedał (tak można pi razy oko wartość auta ustalić).
- brak zaślepki halogenu przedniego
- uderzył w coś prawym progiem bo jest wgnieciony
- kręcony, na pewno nie ma 145tys, mój miał prawie 160tys i wyglądał niebo lepiej w środku (stargany mieszek zmiany biegów oraz kierownica wytarta)
- materiał odkleja się z drzwi (ciekawe jak podsufitka)
I jeszcze trzeba go opłacić... jak dla mnie odpada.

2. Drugi ładny (taki sam kolor jak mój stary :mrgreen: ) i od pierwszego właściciela kupiony w polskim salonie.
- lewy przedni błotnik rdza zaczyna wcinać
Trzeba by się zapytać czy ma wszystkie dokumenty od auta łącznie z fakturami za naprawy, tam można autentyczność przebiegu potwierdzić.

Ogółem ja swojego także od 1 właściciela kupiłem i ogółem polecam w ten sposób, bo wiesz mniej więcej co z nim było robione.

ozborn - Czw Wrz 20, 2012 14:45

a więc polecalibyście mi pojechać oglądnąć dokładniej tego 214? ekonomiczne auto to to chyba też nie jest,nie?
ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 14:51

E tam, zależy co masz na myśli i jak jeździsz.
Mi palił 6.7L, innym pali 9L, zależy od kierowcy, stanu auta i gdzie jeździsz.

brkzzz - Sob Wrz 22, 2012 14:34

leszczu napisał/a:
http://otomoto.pl/rover-2...-C25445694.html
Prawdopodobnie przedni zderzak był kiedyś malowany. Prawy próg ma dość sporo wgniotkę, tak samo jak przedni błotnik. A tak poza tym wygląda w porządku.

+prawy przedni i lewy tylny boczek od wersji 216 (drewniane wstawki)
+brak anteny (ułamana?)
Ale to pierdoły. Za to dostrzegłem, że podczas robienia zdjęć silnik zaczyna się przegrzewać, a to już problem :/

Link do czerwonego już nieaktywny.

leszczu - Sob Wrz 22, 2012 14:40

brkzzz napisał/a:
+prawy przedni i lewy tylny boczek od wersji 216 (drewniane wstawki)

To nie wstawki, tylko materiał schodzi.

kisiek - Pon Wrz 24, 2012 16:57

Od siebie powiem tyle. Samochód świetny za tą cenę. Zbiera się przyzwoicie, zwrotny i wcale nie taki mały (rodziny może całej nie przewieziesz ale to nie laguna) :)
Skasowali mi mojego jakieś2 tygodnie temu i bardzo żałuję bo był naprawdę boski.
Spalanie zimą mnie przeraziło ale to po mieście i nie ruszałem ostatni ze świateł (czyt. 11litrów benzyny). Latem po mieście kolo 8, ale jak jeździłem oszczędnie to do 7,2 schodziłem. W trasie przeważnie przy 100-130/h z klimą to spalił 6,7 więc tragedii nie ma.
Niestety z częściami blacharskimi jest różnie.. Owszem na szrotach jakieś części są jednak jest to chyba największy minus tego samochodu. Jednak na pierwszy samochód polecam jak najbardziej: (2 poduszki, klima, wiek koło 15 lat lub mniej za około 4tys. to chyba innego nie dostaniesz). Ma swoje uroki jak woda w bagażniku czy coś ale wszystko idzie tanim kosztem zrobić (oprócz blacharki :razz: ). Ewentualnie pomyśl nad ibizą II, chociaż w środku wygląda dużo bardziej kanciasto i ma gorsze wyposażenie) :)