Zobacz temat - [214 Si] Dziura w wydechu, LPG, jak załatać ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 Si] Dziura w wydechu, LPG, jak załatać ?

smalternative - Sro Wrz 26, 2012 08:41
Temat postu: [214 Si] Dziura w wydechu, LPG, jak załatać ?
Witam, kochani zauważyłem ze na wysokości prawego tylnego koła cos mi strzelać zaczęło, daje luz, wychodzę sprawdzić i widzę na łączeniu wydechu z chyba tlumikiem środkowym (przeprasza za brak dokładnej precyzji ale sam nie wiem jak to sie poprawnie nazywa) taka dziurę i dosyć głośno to strzela, martwię sie ze w najbliższym czasie moze mi to odpadł. Chciałem sie zapytać jak to załatać w miarę tanim kosztem... Samochód ma instalacje LPG czy to ma jakiś związek ? Pozdrawiam
kangaroo69 - Sro Wrz 26, 2012 09:32

Witaj :smile:
Instalacja LPG nie ma w tym przypadku znaczenia, szkoda że zdjęć nie dałeś ale najłatwiej podjechać do kogoś ze spawarką i pospawać :smile:

leszczu - Sro Wrz 26, 2012 10:33

Albo wymiana całego elementu, albo spawanie.
sobrus - Sro Wrz 26, 2012 14:40

Widziałem niedawno w sklepie motoryzacyjnym taką specjalną taśmę do łatania wydechów.

Widzę że jest tego sporo i są tanie:
http://motobajery.pl/tasm...ikow-p-259.html

http://allegro.pl/bandaz-...2601127896.html

Na pewno nie jest to jakieś bardzo dobre rozwiązanie, ale myśle za 10zł to można zaryzykowac...zasada działania wydaje się mieć sens.

Oczywiście nie zawsze warto reanimować stary tłumik.
Mój był już spawany 2 razy i w tym roku musiałem wymienić na nowy.

lopez86100 - Sro Wrz 26, 2012 15:21

Tasma i inne klejenie zadziala jesli calosc sie trzyma tzn taka tasma nie moze miec obciazen innych niz zatrzymanie cisnienia z rury. Jesli tlumik sie rusza na laczeniu - ma luz tam to tylko spawanie.
robsson78 - Sro Wrz 26, 2012 17:34

Instalacja LPG ma znaczenie. Spalając gaz wytwarza się woda a ta odkłada się w tłumiku, przez to cały układ wydechowy narażony jest na przyspieszoną korozję. Szczególnie jeżdżąc na krótkich trasach narażamy swój układ wydechowy na przyspieszone zużycie, wydech nie zdąży się porządnie nagrzać i odparować wody.
Jak ogólnie wiadomo układ wydechowy nie należy do najmocniejszych stron rovera 200, warto więc tankować LPG dobrej jakości.
Mimo powyższego nie można jednoznacznie stwierdzić że LPG jest przyczyną awarii autora postu. :bezradny:
..........aha....... a bandaż z allegro świetna sprawa, nawet nie wiedziałem że są takie wynalazki. :ok:

leszczu - Sro Wrz 26, 2012 17:35

robsson78 napisał/a:
Instalacja LPG ma znaczenie. Spalając gaz wytwarza się woda a ta odkłada się w tłumiku, przez to cały układ wydechowy narażony jest na przyspieszoną korozję. Szczególnie jeżdżąc na krótkich trasach narażamy swój układ wydechowy na przyspieszone zużycie, wydech nie zdąży się porządnie nagrzać i odparować wody.
Jak ogólnie wiadomo układ wydechowy nie należy do najmocniejszych stron rovera 200, warto więc tankować LPG dobrej jakości.
Mimo powyższego nie można jednoznacznie stwierdzić że LPG jest przyczyną awarii autora postu. :bezradny:

Autko bez gazu również zostawia sporo wody w wydechu.

robsson78 - Sro Wrz 26, 2012 17:38

Zgadza się. Dodam jeszcze że widziałem nie raz jak ktoś tankuje na "tanich" stacjach "tani" gaz a potem woda leci z wydechu jak z kranu. Ciekawe co się dzieje jak taka woda zamarznie zimą w tłumiku.
smalternative - Sro Wrz 26, 2012 19:12

Dzięki chłopaki za odpowiedź, a ktoś wie ile roverek zużywa benzyny gazu stojąc na luzie przez 30 minut ? Bo tak napisano na aukcji i nie wiem czy sprzedawca nie pomylił się o jedno zero :D Pozdrawiam
ArO - Sro Wrz 26, 2012 19:22

tak z 1,2/1,5 litra na godzine? :)
Harry - Sro Wrz 26, 2012 20:30

sa tzw. cementy do latania tłumików, niektóre zestawy są z siatką. Inaczej nazywając to są pasty montażowe. drobna siatka i do przodu
andrew0503 - Sro Wrz 26, 2012 21:03

Tłumik czy też rurę ze zwykłej blachy szkoda reanimować, chyba,że masz dostęp do spawarki. W miejscach przegrzanych podczas spawania jeszcze szybciej postępuje korozja. A tak na szybko do naprawy nieszczelności to sprawdza się puszka po pepsi, coli czy co tam lubisz; obcinasz denko i wieczko, ściskasz drutem ewentualnie opaską i jeździsz dopóki nie wymienisz części. Tańsze rozwiązanie niż kleje i cementy a trzyma tyle samo.
sobrus - Czw Wrz 27, 2012 07:44

Ja bym nie trzymał na luzie 30 minut, bo to więcej pewnie zagrzeje silnik niż tłumik.
Poczekałbym 5-10 minut a potem krótka przejażdżka i ogień w tłoki ...

PTE - Czw Wrz 27, 2012 21:58

andrew0503 napisał/a:
Tłumik czy też rurę ze zwykłej blachy szkoda reanimować, chyba,że masz dostęp do spawarki.


A poza tym rdzę trudno sie spawa :mrgreen:

smalternative, łatanie pastami i siatką albo spawanie nie ma sensu - w pierwszym przypadku pasta szybko się wykruszy (przerabiałem to 10 lat temu), w drugim zaraz wyskoczy dziura w innym miejscu. Tłumik środkowy do R200 jest tani, końcowy również. Polecam PolmOstrów.

chudson - Czw Wrz 27, 2012 22:24

Często wymiana jednego tłumika to nieporozumienie. Trudno połączyć element nowy z drugim zardzewiałym a za pół roku i tak trzeba będzie wymienić drugi. Warto porządnie obejrzeć i podjąć decyzję co kupić. Jeśli przerdzewiał sam tłumik to wymiana ,
jeśli dziura jest na rurze łączącej tłumiki ( często się przepala na łączeniach spawanych ) to można rozciąć włożyć kawałek rury do środka o mniejszej średnicy i obspawać dookoła.

Pasty i siatki jak do tynkowania ścian to kiepski pomysł tak samo jak cudowne motodoktory naprawiające silnik czy STOP LEAKi uszczelniające co się da ;) tylko spawarka lub nowe elementy.

lopez86100 - Czw Wrz 27, 2012 23:02

Ja u siebie spawalem 3 lata temu do teraz wszystko gra (migomat pozniej farba zaroodporna - nie srebrzanka tylko normalna). Tylko jesli dasz do spawacza to powiedz mu ze ma wyciac odcinek przezdzewialy w calosci i dospawac - koszt na oko 50-150 pln jesli tlumik da sie kupic do 150 to nie ma sensu spawac.
sobrus - Pią Wrz 28, 2012 13:26

Mniej więcej po tyle chodzą tłumiki - polmostrów czy ferroz można kupić po 150zł sztuka.
Końcowe, środkowe (zamiast kata) - do wyboru do koloru.