Zobacz temat - [FREELANDER] CZY BEZ WAŁU WYJE DYFER
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [FREELANDER] CZY BEZ WAŁU WYJE DYFER

mirek13 - Pon Paź 01, 2012 05:37
Temat postu: [FREELANDER] CZY BEZ WAŁU WYJE DYFER
WITAM KOLEGÓW! PRZY 80km coś zaczyna z tyłu wyć,ird,wał łożyska kół wykluczone,oleje czyściutkie, wszystko bez wycieków,jak w temacie odpiołem wał i też to samo,przy wię kszej szybkości jakby cichło.PROSZĘ O JAKIŚ KIERUNEK
sknerko - Pon Paź 01, 2012 08:00

Jak jesteś pewny ze z tyłu to nie ma bata łożyska w dyfrze
mirek13 - Pon Paź 01, 2012 11:29

już sam nie wiem,a czy ird przenosiłoby gwizd przy odpiętym wale
sknerko - Pon Paź 01, 2012 11:34

Freel ma to do siebie ze trudno w nim dźwięk zlokalizować. Ja jak szukałem co mi buczy to dopiero jak sam przejechałem sie z tyłu to zlokalizowałem dźwięk wsadzając łeb w kufer :mrgreen: . Opony wyjące na tylnej osi to też mrowka dopiero jak jechała z tyłu to zlokalizowała.
Spróbuj położyć siedzenia tylne wtedy łatwiej wysłuchasz tyłu, można też testowo odkręcić klapke rewizyjna od pompy paliwa i tamtędy posłuchać.

mirek13 - Pon Paź 01, 2012 12:28

opony też odpadają, na starych wyło i na nowych wyje,to jest przerażliwy gwizd,wsadziłem dwóch niezależnych z dobrym słuchem i twierdzą że jednak tył jakby lekko z prawej strony łba, stary mechanik mi mówił że tyfer się wycisza przy hamowaniu silnikiem-jest to logiczne , ale u mnie nie pomaga,
sknerko - Pon Paź 01, 2012 12:46

mirek13 napisał/a:
się wycisza przy hamowaniu silnikiem

Jak wyje łożysko to się nie wyciszy, jedynie jak zwolnisz to może ciszej być ale słychać cały czas jak się turla.
W moim dyfrze jak zawyło to jak piszesz był to taki pisk/gwizd cały czas puki się toczył tylko jak powoli to słabo słyszalny i się okazało że łożysko zmielone.

mirek13 - Pon Paź 01, 2012 14:17

i co radzisz naprawiać , czy kupić ale jak znaleść z małym przebiegiem
sknerko - Pon Paź 01, 2012 22:26

ja kupiłem dyfer z 2004 roku na allegro poszukiwania zajęły 2 dni zapłaciłem 500 z przesyłka jeździ u mnie od maja bodajże czyli coś ok 10 tys km.
mirek13 - Wto Paź 02, 2012 06:56

DZIĘKUJĘ CI SKNERKO, miałbym jeszcze jedno pytanie;po czym poznać że jet to wersja kontynentalna ; coś co zawsze zostaje.MNIE ktoś mówił że nie przerabia się złącza diagnostycznego, zostaje po prawej stronie
sknerko - Wto Paź 02, 2012 07:39

Po masie rzeczy idzie poznać przede wszystkim po wmechanizmach wycieraczek lub często po samych ramionach już widac ze angol. Złącze diagnostyczne mam po prawej czyli przed pasażerem w nogach mam kontynentalnego Freelka. Pogadaj z Syntaxem on przekładał to zna dobrze różnice widoczne gołym okiem, o jeszcze przypomniało mi się, że po pompie hamulcowej i przewodach idzie zobaczyć.
mirek13 - Wto Paź 02, 2012 11:12

chyba nie wspomniałem ale natym czymś wyjącm zrobiłem ok. 4,5 tys. km.czy nie powinno już wyleżć ?, czy dyfer jest składany na silikon, chodzi mi dekiel,wygląda jak nowy, ma jeszce kawałek metki z kodem
sknerko - Wto Paź 02, 2012 12:55

Tak składany jest na silikon.
mirek13 napisał/a:
natym czymś wyjącm zrobiłem ok. 4,5 tys. km

Ja obstawiam opony. sam zmieniałem łożysko tylnej piasty a okazało się niepotrzebnie bo wyły opony.
Masz wszystkie 4 równe? dopiero jak równe założyłem to ucichł

mirek13 - Wto Paź 02, 2012 15:14

z tyłu mam nowe a z przodu trochę zużyte z tym że jednakowe, zaraz przełoże, może coś pokaże

[ Dodano: Wto Paź 02, 2012 16:14 ]
zamiana kół nie pomogła

sknerko - Wto Paź 02, 2012 17:10

mirek13 napisał/a:
zamiana kół nie pomogła

u mnie też nie pomagała , dopiero jak wszystkie mam jednakowe jest cicho ale ja mam wał założony.
sprawdź czy nie masz opon wyząbkowanych, moje były delikatnie a wyło jak piła tarczowa

mirek13 - Wto Paź 02, 2012 18:23

to nie koła, założyłem w końcu zimówki i to samo,wał od razu założyłem, przejechałem ze 2km. do sprawdzenia,a ird jak się kończy,?po zamianiekół iprzy małej prędkości tak jakby koło lewarka wyło, myli mnie ten olej; wszędzie czysty,jak zamieniałem koła na podnośniku znowu był osłuchany przy rużnych prędkościach, jakby delikatnie gorsze łożysko prawy-przód, przy rużnych prubach w czasie jazdy wycie się nie zmienia,wychodzi na to że to nie łożyska,ale....,