Zobacz temat - [R220] coupe problem z spalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R220] coupe problem z spalaniem


kuba_7 - Wto Paź 02, 2012 23:12
Temat postu: [R220] coupe problem z spalaniem
Witam , mój coupe 2.0 gsi ma problem z spalaniem . Samochód pali ok 17l/100km , spaliny mocno śmierdzą ostrą , niespaloną mieszanką . Przy odpalaniu jakieś 2 minuty muszę podtrzymywać go na gazie w innym przypadku silnik mocno szarpie (ma za niskie oborty) . Na obroty wkręca się dobrze bez przerywania , lecz wydaje mi się ze trochę za mało żwawo(za bogata mieszanka) , świece czarne . Wymieniłem świece , kable , termostat , czujnik temp silnika na używany jednak oporności ma ok. , sondę lambda co prawda tez na używana jednak sprawną , resetowałem komp przez odłączenie go na jakiś czas , przegoniłem go na trasie jednak nic nie pomogło , przepustnica przeczyszczona . Samochód nie posiada diody błędu , a złącze do ECU to stara 3 pinowa kość rovera .
leszczu - Sro Paź 03, 2012 13:58

Ja tu widzie dwie możliwości . Komp albo sonda.
kuba_7 - Sro Paź 03, 2012 17:41

Nie jestem sobie w stanie przypomnieć , ale istnieje możliwość ze sąda którą założyłem do samochodu jest z wersji turbo . Sprzedawca opisywał że jest sprawna , a sam jej kolor nie wskazywał by była wadliwa (łądnie wypalona , bez czarnego nagaru )
Adrian - Czw Paź 04, 2012 06:15

Na oko, to wiesz co można zrobić. :wink: Jak masz miernik, to sprawdź odczyty sondy lub jedź do SKP i niech zrobią analizę spalin... Ewentualnie ją odłącz i pojeździj z wypiętą, sprawdzając jednocześnie dynamikę samochodu.
kuba_7 - Czw Paź 04, 2012 22:44

Nie miałem dziś czasu by sprawdzić prace sondy , natomiast zdążyłem sprawdzić odwód grzałki . Miernik pokazał przejście(obwód) . Podejrzewam silniczek krokowy . Po wypięciu , a następnie podłączeniu wtyczki na włączonym zapłonie silniczek stoi , brak jakiejkolwiek pracy siłownczka . Co do jego pracy na zapalonym silniku to nie pamiętam by wykonywał jakikolwiek ruch . Na wtyczce silniczka krokowego na włączonym zapłonie odczytałem napięcie ok 12v na jednym z pinów .
Marrkus - Nie Paź 07, 2012 12:00

Wykonaj adaptację silnika krokowego - będziesz pewny czy wszystko jest z nim ok
kuba_7 - Pon Paź 08, 2012 21:16

Dziś zamontowałem "nową" (używaną) przepustnice . Objawy ciężkiego zapalania zostały wyeliminowane , stary silnik krokowy jest padnięty . Natomiast nie miałem czasu żeby pojeździć samochodem i sprawdzić co z spalaniem . Jak należy dokonać adaptacji przepustnicy ? Znalazłem coś takiego:Włączyć zapłon , za pomocą dzwigni przepustnicy otworzyć przepustnice na max . Silnik krokowy przestawi się o 25 kroków . Zamknąć w pełni przepustnice . Wyregulować luz na lince . Wyłączyć zapłon.
Marrkus - Wto Paź 09, 2012 21:56

Włączasz zapłon i 5x przepustnica na max i obserwujesz co wyprawia przepustnica