Zobacz temat - [220SDI '96] Prawdopodobnie wpadł kamyczek pod wieloklin.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220SDI '96] Prawdopodobnie wpadł kamyczek pod wieloklin.

Ornatus - Pią Paź 05, 2012 20:25
Temat postu: [220SDI '96] Prawdopodobnie wpadł kamyczek pod wieloklin.
Witam. Mam problem z awarią samochodu. Do tej pory ze wszystkim radziłem sobie sam (z Waszą pomocą oczywiście - za co ogromne dzięki). Do rzeczy. Przejeżdżając dzisiaj obok robót drogowych zaczęło coś stukać jakby kamyczki spod kół. Myślałem że to one bo widziałem trwające prace remontowe drogi. Ale po ok 200m stuki nie przerwały choć nawierzchnia była już czysta. Zjechałem na pobocze, a gdy silnik zszedł na wolne obroty - zgasł. Gdy zajrzałem pod maskę zauważyłem że wieloklin jest przesunięty o jeden ząbek, a jego bok jest zdarty i wisiał wiór. Zdjąłem pasek. Chciałem uruchomić silnik żeby sprawdzić czy bez paska wszystko "cyka" , ale silnik nie odpala i co dziwne alternator kręci jakby szybciej niż wcześniej. Mam Roverka już 5 lat i wiem jak kręcił do tej pory. Teraz zapierdziela jakby dostał 2 x więcej napięcia. Gdzie szukać i co sprawdzać - jakieś pomysły. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Remigiusz - Pią Paź 05, 2012 22:36

Ornatus, Nie urwało przypadkiem masy gdzieś :?:

Trzeba odkręcić napinacz i zobaczyć co się tam stało :wink: Ale bez paska klinowego auto odpalisz :wink:

Ornatus - Sob Paź 06, 2012 07:44

Remigiusz napisał/a:
bez paska klinowego auto odpalisz :


wiem, bo już to kiedyś bez problemu robiłem - teraz nie chce odpalić. Co mi da odkręcenie napinacza?

Raptile - Sob Paź 06, 2012 08:50

moze sproboj wybłyskać błędy
Remigiusz - Sob Paź 06, 2012 10:15

Ornatus napisał/a:
Co mi da odkręcenie napinacza?
Napisałeś ze jest luźny bo wpadł tam kamyczek.
Ornatus - Sob Paź 06, 2012 10:21

Remigiusz napisał/a:
Napisałeś ze jest luźny bo wpadł tam kamyczek.


Napinacz jest dobry.

Ale mniejsza z tym. Poszedł pasek rozrządu. :cry:
Odkręciłem górną pokrywę rozrządu i pasek jest luźny. Teraz muszę podnieść trochę silnik żeby zdjąć dolną pokrywę rozrządu. Ale masakra !

pelson91 - Sob Paź 06, 2012 10:33

Ornatus napisał/a:
pasek rozrządu

To jest chyba pasek wieloklinowy, inaczej zwanym paskiem akcesoriów

Raptile - Sob Paź 06, 2012 11:30

pelson91, mylisz paski ;) pod obudową jest rozrządu
pelson91 - Sob Paź 06, 2012 11:32

To on z obu stron jest? 2 paski są? :O
Ornatus - Sob Paź 06, 2012 11:48

pelson91 napisał/a:
To on z obu stron jest? 2 paski są? :O


Z tego co ja się orientuję to pod obudową bliżej alternatora jest pasek rozrządu. I on właśnie jest u mnie luźny. Z drugiej strony - bliżej pompy, też pod obudową jest pasek pompy, u mnie jest ok.

Remigiusz - Sob Paź 06, 2012 12:18

To głowica do roboty będzie :wink: Ale taniej ciebie wyjdzie kupić silnik cały bo ok 1.800zl kosztuje naprawa głowicy bo to przerabiałem :razz:
Ornatus - Sob Paź 06, 2012 17:15

Ale jak to się stało? Czy to zbieg okoliczności z tym kamyczkiem? Czy wiór paska wieloklinowego, który wkręcił się między koło pasowe a dolną obudowę rozrządu mógł spowodować zerwanie paska rozrządu?
Chester - Sob Paź 06, 2012 17:22

Ornatus, jak najbardziej mógł, brat miał tak w swoim aucie ze ucieło jeden rowek paska i wciągnęło strzepy przez kółko na wale.
Remigiusz - Sob Paź 06, 2012 18:27

Ornatus, Nie pierwszy i ostatni raz bo już było kilka przypadków na forum gdzie jak pękł pasek klinowy rozwaliło obudowę i pękł pasek rozrządu :neutral:

Dlatego o pasek klinowy trzeba tez dbać. :wink:

Ornatus - Sob Gru 29, 2012 15:59

Jak wykręcić zerwaną śrubę ?


chudson - Sob Gru 29, 2012 17:10

jest kilka metod.

1) dospawać nakrętkę
2) naciąć śrubę i śrubokrętem ( najlepiej udarowym śrubokrętem
3) rozwiercić a nastepnie wstawić tulejkę naprawczą lub helicoil
4) nawiercić środek i wykrętakiem to zerwanych śrub

Ornatus - Nie Gru 30, 2012 10:47

Dzięki za podpowiedź. Przez tę awarię nie myślę już trzeźwo. Oczywiście najbardziej racjonalnym pomysłem jest 3 i 4, z naciskiem na 4. Tylko problem z wywierceniem otworu, bo tam niema w ogóle miejsca. Trzeba będzie bardziej podnieść silnik.
Podpowiedzcie koledzy gdzie trzeba odkręcić żeby podnieść silnik trochę wyżej niż to było opisane przy wymianie rozrządu.
Z góry dzięki.

marcin316 - Nie Gru 30, 2012 12:57

Można próbować wiercić krótką wkrętarką i w miarę krótkim wiertłem, bądź skorzystać z tego typu przystawki:
http://narzedzia24.info/e...ki-1-10-mm.html

Spawania bym nie radził, gdyż w wyniku temperatury zmieni się struktura materiału wałka.

kadzaf - Nie Gru 30, 2012 20:28

do tego celu najlepiej sprawdziłby sie lewostronne wiertła oraz wiertarka z która mozna obracac w lewo .
skoro potrafiła sie urwac to nacinanie jej na srubokret raczej nie sprawdzi sie .spawaniem tez moz byc ciezko .

Remigiusz - Nie Gru 30, 2012 21:18

Spawarka i dospawać nakrętkę do tego i wyjdzie śruba i dobry udarem pneumatycznym wykręcić to.